Letectví Letiště

Velké přesuny na Ruzyni. Odbavení letů mimo Schengen se přesune částečně na Terminál 2

Tabule s odlety, Letiště Praha. Pramen: Letiště Praha
Tabule s odlety, Letiště Praha. Ilustrační foto. Pramen: Letiště Praha

Probíhající rekonstrukce třídíren zavazadel na Letišti Václava Havla přinese od příštího roku zásadní změny pro cestující, kteří létají z Terminálu 1, tedy do zemí mimo schengenský prostor.

Zatímco aktuálně probíhající rekonstrukce na Terminálu 2 se cestujících prakticky nedotýká, na jaře se po přesunu prací do Terminálu 1 mnoho na letišti změní. Omezení bude dočasné po dobu rekonstrukce.

„V důsledku rekonstrukce bohužel dojde příští rok k uzávěře dvou odbavovacích ostrovů na Terminálu 1. Z toho důvodu budou cestující na vybraných letech z Terminálu 1 odbavováni na odbavovacích přepážkách na Terminálu 2,“ potvrdil mluvčí Letiště Praha Roman Pacvoň.

Podle něj zatím není jasné, kterých leteckých společností se opatření dotkne. „Celé provozní opatření je v této chvíli v přípravách. Veškeré detaily, včetně finálního seznamu leteckých společností, kterých se opatření dotkne a přesných termínů, bude zveřejněno, jakmile budeme mít veškeré informace k dispozici,“ dodal Pacvoň.

V rámci rekonstrukce třídíren se už na Terminálu 2 staví čtvrtý odbavovací ostrov s 24 novými odbavovacími přepážkami, do provozu bude uveden přibližně v březnu 2020.

Důvodem rekonstrukce třídíren je požadavek na splnění mezinárodní legislativy na zajištění vyššího bezpečnostního standardu kontroly zapsaných zavazadel od roku 2020. Současně tím letiště navýší odbavovací kapacitu.

V technických prostorách Terminálu 2 bude nainstalován například další automatický třídič nebo další zařízení pro bezpečnostní kontrolu zavazadel a jejich přípravu k převozu do letadel. Stávající technické zařízení bude vyměněno, popřípadě upraveno tak, aby splňovalo vyšší standardy kontroly zavazadel. Rekonstrukcí by mělo dojít k navýšení kapacity třídírny na 5000 zavazadel na hodinu, aktuálně je maximum 3 750 zavazadel za hodinu. Na Terminálu 1 zůstane kapacita zachována na zhruba 3200 zavazadel za hodinu.

Zakázku získala nizozemská společnost Vanderlande Industries, cena bez DPH se vyšplhala na 1,469 miliardy korun

 

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vítek

nvm proč nenavýšej kapacitu o ještě něco i T1 když řikaj že chtějí navýšit do budoucna hlavně počet dálkových destinací . Pokud se jim tenhle plán bude dřit tak jim takováhle kapacita za 10 – 15 let stačit nebuude a myslim že by nebylo na škodu mít nějakou alespoň na 30 l let

Jen tak

a jak by to navyseni kapacity T1 melo vypadat?

Nicky

To je zbytečně komplikované, celý provoz na T1 mohli přesměrovat na České Budějovice international airport a po dokončení rekonstrukce zase zpět. Takhle je to pro cestující zbytečně matoucí.

Cestující LBC MHD

Co máte furt s těma Buďjeovicema? Proč ne do Pardubek, Mošnova nebo Ostravy, máme tolik moderních letišť. Volil bych spíš Ostravu vzhledem k lepším možnostem přestupu. /s

Supidio

Mořnost přestupu? Myslíte tu železnici, kam jezdí 4 vlaky denně a ještě absolutně nepasují na pravidelné lety ? 😀 To už raději ty Budějky

Kuba W

prostě nás „mezinárodní letiště“ v českých Budějicích stále baví, taková hloupost. a kdo to vůbec vymyslel? ten chatičkář Zimola si chtěl udělat pomník nebo koho to napadlo?

Nicky

Mají tam v plánu odlákat pasažéry z Lince a když to hodně dobře rozlétají, tak i z Mnichova.

Karel

A jak je to v Budějovice? Jen cesta do Prahy je rozhodně delší než třeba z Pardubic.

Speedy

Taky by mě to zajímalo. Na začátku to bylo vtipný, teď už je to otravný to číst pod každým článkem.

Karel

Jako z Budejic do Prahy tak to fakt radeji Pardubice.

Roiman4

Prej vybraných leteckých společností, celá T1 bude zavřena 😀 😀 Letiště by konečně mělo dostavět prst D a prohodit Schengen a non Schengen jak to měly dříve v plánu.

m@rtin

na T1 bude po celou dobu fungovat 1. a 4. ostrov.
Otazkou je jak to bude s dopravou zavazadel do tridirny. Pravdepodobne vsechny zavazadla z T1 budou dopravovany do tridirny na T2

Jen tak

dostavet prat d a prohodit schengen a nonschengen? to je nejaky vtip? 😀

Roiman4

Ne, tohle melo letiste v planu a uvazuje o tom… kdyz se dostavi D do “U” tak zde budou vetsi a kapacitnejsi stojanky na wide body. Proto pak bude snadsi prohodit terminaly a mit klidne vice linek s wide body na dalkovky nez to placat jak letos a obcas to odbavovat busem na T ci STND 4 a mit omezeni kvuli tomu.

Jen tak

aha tohle.. ale tak tomu bych nerikal prohozeni .. ¨neni to tak (zas tak moc to nesleduji), ze tey nové gejty (a to je to, co umozni to preklopeni) budou dvojpatrove, cili budou umoznovat soucasne odbavit schengen i noschengen? pak by samozrejme davalo smysl dat schengen i na soucasny terminal 1.

jak jste psal o tom prohozeni tak jsem to na „první dobrou“ pochopil tak, ze tam, kde je ted terminal 1, bude schengen, a na soucasnem terminalu 2 bude no sengen 😀

Roiman4

Ano, jak to bylo na 1. dobrou pochopeno, tak takhle mne to bylo vysvetleno. Z T1 se mel stat Schengen a z T2 non Schengen. K tomu nedoslo a kdo vi, jestli nekdy dojde.

Jen tak

to je, uprímně, nonsens.

kapacita T1 je podstatně menší, než T2 .. a už i T2 praská ve švech.

Butrusik

Ne, pak maji byt terminály rozděleny podle společnosti, jak je to obvykle i jinde a schengen v tom nebude hrát roli.

Jen tak

on v tom svym zpusobem roli hrat bude i nadale.

protoze vse, co je nyni v soucasnosti v praze postavene, neumoznuje soucasny provoz pro schengen a nonschengen. takze pokud je to po spolecnostech, tak spolecnosti, tkere letaji schengen i nonschengen, musi byt v takové casti terminalu, ktera umoznuje obojetny provoz.

Jen tak

uz vidim ty stiznosti lenochu, ze se museli odbavit na t2 a pak museli pesky tech par metru zpatky na t1.

o zmatenych cestujicich kteri se po odbaveni na T2 budou snazit i projit security na T2… 😀

Frank Drabin

No spíš ti notoričtí pozdní chodiči, co přijdou dvě minuty do zavření ckinu. Ti co o tom nebudou vědět, dorazí na T1, kde zjistí, že musí na T2 a než se tam dopraví, tak bude ckin zavřenej….

Jana

Predpokladam ze ty spolecnosti, ktere budou presunuty z terminalu 1 na terminal 2 si posunou cas uzavreni odbavovani treba na 1 hodinu do odletu misto puvodnich 45 minut

Frank Drabin

Neplánuje se žádné posouvání. Dálkovky mají hodinu standardně, těch 45 minut mají kratší lety.

Jana

Tak treba EasyJet zavira odbaveni 40 minut do odletu. Coz je dost kratka doba na to dojit z T2 na T1, nasledne pres pasovku a pak jeste security pred gatem.

Frank Drabin

To přesunutí se bude týkat převážně dálkovek, které mají tu hodinu. I tak, jsou cestující, pro které je to málo a dobíhají 61 minut před odletem….ti budou mít problém, protože se na ně čekat nebude.

Jana

Ono se to ale bude tykat i nezanedbatelneho mnozstvi non-schengen evropskych letu.
A i kdyby ten let byl odbavovan na T1, tak zavazadla pojedou nejprve do tridirny v T2 a pote prevezena k letadlu. A obavam se ze i na to je tech 40 (45) minut malo a hrozi ze se vsechny kufry nestihnou vcas nalozit do letadel