Velké přesuny na Ruzyni. Odbavení letů mimo Schengen se přesune částečně na Terminál 2
Probíhající rekonstrukce třídíren zavazadel na Letišti Václava Havla přinese od příštího roku zásadní změny pro cestující, kteří létají z Terminálu
Probíhající rekonstrukce třídíren zavazadel na Letišti Václava Havla přinese od příštího roku zásadní změny pro cestující, kteří létají z Terminálu 1, tedy do zemí mimo schengenský prostor.
Zatímco aktuálně probíhající rekonstrukce na Terminálu 2 se cestujících prakticky nedotýká, na jaře se po přesunu prací do Terminálu 1 mnoho na letišti změní. Omezení bude dočasné po dobu rekonstrukce.
„V důsledku rekonstrukce bohužel dojde příští rok k uzávěře dvou odbavovacích ostrovů na Terminálu 1. Z toho důvodu budou cestující na vybraných letech z Terminálu 1 odbavováni na odbavovacích přepážkách na Terminálu 2,“ potvrdil mluvčí Letiště Praha Roman Pacvoň.
Podle něj zatím není jasné, kterých leteckých společností se opatření dotkne. „Celé provozní opatření je v této chvíli v přípravách. Veškeré detaily, včetně finálního seznamu leteckých společností, kterých se opatření dotkne a přesných termínů, bude zveřejněno, jakmile budeme mít veškeré informace k dispozici,“ dodal Pacvoň.
V rámci rekonstrukce třídíren se už na Terminálu 2 staví čtvrtý odbavovací ostrov s 24 novými odbavovacími přepážkami, do provozu bude uveden přibližně v březnu 2020.
Důvodem rekonstrukce třídíren je požadavek na splnění mezinárodní legislativy na zajištění vyššího bezpečnostního standardu kontroly zapsaných zavazadel od roku 2020. Současně tím letiště navýší odbavovací kapacitu.
V technických prostorách Terminálu 2 bude nainstalován například další automatický třídič nebo další zařízení pro bezpečnostní kontrolu zavazadel a jejich přípravu k převozu do letadel. Stávající technické zařízení bude vyměněno, popřípadě upraveno tak, aby splňovalo vyšší standardy kontroly zavazadel. Rekonstrukcí by mělo dojít k navýšení kapacity třídírny na 5000 zavazadel na hodinu, aktuálně je maximum 3 750 zavazadel za hodinu. Na Terminálu 1 zůstane kapacita zachována na zhruba 3200 zavazadel za hodinu.
Zakázku získala nizozemská společnost Vanderlande Industries, cena bez DPH se vyšplhala na 1,469 miliardy korun