Velké přesuny na německé železnici. Go-Ahead prodal svůj byznys regionální dopravy rakouským drahám
Koupí získávají rakouské dráhy dopravce s novými jednotkami a tisícovkou zaměstnanců.
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) poprvé v historii vstoupí na trh závazkové železniční dopravy v Německu. S britskou společností Go-Ahead se dohodly na převzetí obou jejích firem na německém trhu, které provozují regionální dopravu v Bavorsku a Bádensku-Württembersku.
Kontrakt obě společnosti oznámily dnes v tiskové zprávě. Rakouský státní dopravce se dlouhodobě netají zájmem o německý trh, se svou dceřinou firmou nedávno soutěžil o výkony v Bavorsku. Pokračuje tak trend, kdy se v soutěžích na dopravce neutkávají soukromé, ale evropské státní firmy. „Koupí Go-Ahead Deutschland pokračujeme v kurzu internacionalizace. Vidíme velký potenciál pro ještě větší růst osobní dopravy na jihu Německa,“ řekl generální ředitel ÖBB Andreas Matthä.
Go-Ahead je s tisícovkou zaměstnanců jedním z největších dopravců v Německu, který nepatří žádnému evropskému státu. Společnost vlastní australská skupina Kinetic Group (částečně vlastněná vládou Ontaria) a španělská Globalvia.
Dopravce provozuje celkem 144 jednotek v Bavorsku a Bádensku-Württembersku. Zaměstnává tisíc lidí, jeho vlaky ročně ujedou kolem 20 milionů kilometrů. Transakci musí schválit ještě příslušné úřady, oba dopravci očekávají vypořádání do konce letošního roku.
Go-Ahead má v Německu aktuálně tři dlouhodobé kontrakty z roku 2019, resp. 2021, které zajišťuje prakticky novými jednotkami. Firma ve svém vyjádření vysvětluje odchod z Německa snahou plně se zaměřit na provoz ve Velké Británii a celosvětově pak větší orientací na městskou hromadnou dopravu. Firma současně nevyloučila svůj konec v Norsku, kde rovněž provozuje železniční dopravu. Současný šéf Go-Ahead Christian Schreyer oznámil, že v čele firmy skončí do konce října, nahradí ho Miguel Ángel Parras.