Velké přesuny letušek v Praze. Smartwings svým nabízí práci v ČSA, Ryanair je tlačí pod Buzz
Letadla Smartwings po kolizi na Letišti Praha. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Stovky letušek a stevardů čeká od začátku listopadu práce pro jinou leteckou společnost, ale stále pod stejným majitelem. Velké přesuny
Ryanair je žumpa
Já se tu divím, že když se jedná o SW a jeho vazaly z ČSA, že se tu vlastně ještě nėco řeší a ještė k tomu stále dokola. Tato firma je od samého počátku podnikání velmi nemorální a agresivní v podnikání, za dlouhé roky se to ještě více zhoršuje a to tak, že nás to už opravdu ničím nepřekvapuje. Co od nich kdo ještě slušného očekává je minimálné naivní, ale spíše …. Proč to vúbec řešit, dělají si cochcárny jaké kdy chtějí.
Neví někdo, jaká je standardní mzda letušky (případně i pilota) u ČSA, Smartwings a Ryanair?
Někde jsem četl, že letuška Ryanair v Praze měla cca 180 Kč/h, po přechodu k Buzz bude mít 150 Kč/h.
Nevím co je na tom pravdy, ale Buzz má prý zájem pouze o stevardy.
Pražská základna Buzz je nabízena jako alternativa jejich vlastním pilotům z nyní v říjnu rušených základen Ryanairu na několika místech v západní a jižní Evropě.
Buzz….nemá to nějaký sexuální podtext?
Pěkně s nimi vyjebávají
už nejen piloti?
No a těm sezónním stevardkám ČSA tedy taky prodloužili smlouvu, když jich je u ČSA nedostatek? Anebo ne, protože by jim už museli dát ze zákona smlouvu na dobu neurčitou , a raději zase vezmou jen někoho z SW, kterému dají opět dobu určitou? Zkuste hádat.
bohužel, máte pravdu….
Nevim, proc tolik palcu dolu. Presne takhle to totiz dopadlo
Souhlas, proto palec nahoru. Letušky najmou znovu na jinou společnost se smlouvou na určitou. Jebaci, nic jiného nejsou.
Jak jim muzou dat smlouvu na dobu neurcitou kdyz vi ze nebudou mit dost prace ? To je ekonomicka sebevrazda
Až to rozjede České Budějovice International Airport budou letušky i piloti velmi chybět. Je mimořádně krátkozraké se jich nyní zbavovat!
Vtipné, jak si ČSA a Smartwings ty zaměstnance přehazují. Nejdřív ČSA nutily své zaměstnance přejít pod SW, a ted je to přesně naopak.
ČSA měla a stále má vyšší platy než Smartwings. Takže právní převod (podpis nové smlouvy) zaměstnance k SW byl pro společnost nákladově výhodný. To, co nyní chtejí je dočasné umístění zaměstnance SM do ČSA, tedy bez změny podepsané pracovní smlouvy.
jak víte, kdo má jaké mzdy???
Jestli ono to také nesovisí typy. ČSA přestalo potřebovat personál s typovkama na Airbus a klesá i potřeba ATR posádek s tím jak končí leasingy, naopak potřebují personál vyškolený na Boeingy (které létají pod ČSA).
V té firmě musí být skvělá atmosféra, která se jistě odrazí na kvalitě servisu a služeb prostřednictvím motivovaných zaměstnanců! (ironie)
přesně tak!
Kromě ÚCL, ÚZPLN je na čase, aby poctil svou návštěvou šrot wings i Státní úřad inspekce práce a možná i finančák by něco našel.
A jaký výsledek si od té kontroly slibujete?
Zda je vše v souladu s právními předpisy. Budu potěšen, pokud tomu tak bude.
Jak jsem psal již níže: „jestli nemají ve smlouvě přímo uvedeno, že budou sloužit jen na linkách SW, tak tomu nic nebrání“.
Nebo s tím můžou souhlasit. A nebo se taky můžou nechat vyhodit pro nadbytečnost.
a mate snad pocit, ze by nemuselo byt?
Vážená paní Dufkova, vážně popřemýšlejte o tom jestli jste schopna vykonávat funkci tiskové mluvčí. Pochybuji. Zaměstnanec se smlouvou na dobu určitou je rovněž kmenovým zaměstnancem. Není to agenturní zaměstnanec, pokud tedy CSA nepovažujete za agenturu.
klenovy zamestnanec je takovy zamestnanec, ktereho tak oznacuje firma. ten pojem neni nijak striktne definovan ci kodifikovan, a kazda firma si muze za kmenove zamestnance oznacit skupinu dle svych kriterii.
ve vedlejsim vlakne nekdo zminoval, ze i sezonni brigadnici dostavaji HPP, takze podle tvy definice by slo o kmenove zamestnance, ackoli jimi v podstate nejsou.
mimochodem, nejspis svou praci dela docela dobre … podobnym zpusobem mlzit je prece jednim z hlavnich poslani 🙂
Zákoník práce nezná pojem „hlavní pracovní poměr“.
to je pravda..: jen jsem to prevzal tak, jak dotycny/a psala. ale o zkratce to neni ..: ten smysl je o nevem jinem.
a to o tom, ze brigadnici cii vypomoc, i kdyz ma normalni smlouvu (vcetne dpc ci dpp) taky nemusi byt v chapani firmy kmenovi zamestnanci.
Celý rozdíl je v tom jestli mají smlouvu (plný pracovní úvazek) na dobu určitou nebo neurčitou. Jako sezónní firma jistě mají spoustu smluv na dobu určitou, tedy jen na letní sezónu.
1) jestli nemají ve smlouvě přímo uvedeno, že budou sloužit jen na linkách SW, tak tomu nic nebrání
2) Je to naopak, do role agentury se dostává SW, nikoliv ČSA.