Velké navýšení počtů vlaků mezi Znojmem a Vídní nenastane, přibudou jen dva páry denně
Viadukt ve Znojmě s vlakem ÖBB do Vídně. Foto: Exprojekt
Každý den sedmnáct párů spojů, tedy v podstatě každou hodinu, mělo od neděle jezdit mezi Znojmem a Vídní. K velké
Spíše bych si dokázal představit autobusy v relaci Znojmo, AN- Wien Floridsdorf se zastávkami v Retzu a Hollabrunu
Když už ne celodenně, tak aspoň ve špičce (14-17 hod.) bych zachoval hodinový takt, v tom případě by jezdily 3 páry vlaků navíc.
určitě je to o financování vlaků, protože např. Jihočeský kraj chtěl prodloužit vlaky Wien FJb – České Velenice do Č.Budějovic, ale OeBB chtěli cca. 180 KČ/km
A co čekáte? Že CityJet bude jezdit za míň? 180/km ni přijde docela fér cena.
Asi 80 Kc/km jako GW s německými šroty 😀
Jo, přesně. Protože České Dráhy by tam nasadili moderní Reigonovu a sem tam 810, což rozhodně nejsou německé šroty.
Nabízí se ale otázka – JMK toto úskalí nevěděl před pár týdny, když došlo ke zveřejnění „konečného“ jízdního řádu na stránkách SŽDC + pak i na stránkách ČD?
Stejně je zajímavé, že 4.12. jsem si na stránkách KORDISu stáhl jízdní řád s informací, že integrace do Retzu bude od 1.1. a dnes, když jsem si chtěl ověřit informaci v článku, tak už tam je od 15.12.
Ano, jeste vcera tam bylo 1.1.2020.
Zajimalo by me, jak to bude s moznosti zakoupeni jizdenky IDS pri ceste z Rakouska? U pruvodciho? V Kc nebo v €? Na strankach Kordisu nemuzu tyto informace najit.
Uz jsem nasel, informace se doplnuji postupne. „Linka S82 se prodlužuje až do Retzu. Pro zpáteční cestu z rakouského území je zapotřebí mít koupenou jízdenku dopředu a požádat ihned průvodčího o její označení. Využít můžete i jednodenní jízdenky nebo aplikaci Poseidon „
Tak či tak, počet potřebných souprav + pravděpodobně i vlakového personálu zůstane stejný. Jen ta souprava (nadále) prostojí cca 70 minut v Retzu namísto toho, aby prostála cca 20 minut ve Znojmě. Vlakový doprovod (mezi Znojmem a Retzem jezdí průvodčí ČD) tedy v každé dvouhodinové periodě nadále s hodinovými prostoji v Retzu. To vše v situaci, kdy (ani nevím přesně, kdy toto bylo zavedeno; před pár lety tam ještě panoval stav „o víkendech jen každé 2 hodiny“) zrychlené vlaky mezi Vídní a Retzem jezdí celodenně v 1 h taktu, takže „souprava pro pokračování spoje do Znojma“ je také přítomna každou… Číst vice »
Je otázka, jestli by nebylo lepší, kdyby to JMK objednal celé od ÖBB. Ten český průvodčí to asi docela dost prodraží.
souhlas, souhlas. Navýšení iniciovalo ÖBB i například do Břeclavi, kde jezdí mimo jiné velké počty expresů mezi Vídní a Břeclaví, tam ale zůstane i hodinový takt osobních vlaků, takže tam zůstane cca 4 násobek vlaků mezi Vídní a Břeclaví oproti Znojmu. Tam do toho asi nemůže JMK hodit vidle, protože to neobjednává. Logičtější by ale bylo, kdyby do Znojma jezdily vlaky každou hodinu a do Břeclavi byly osobáky osekaný, když tam jsou i expresy.
Aspoň za tu integraci palec nahoru, jinak je to opravdu škoda…
Tak v Břeclavi se to jen vrací do normálu po tom, co si někteří rakouští politici nahonili body.
Zajímavý, že když měly vlaky jezdit do Znojma každou hodinu, tak někteří křičeli, že se bude vozit vzduch, ale ono by to tak určitě nebylo a lidi by jezdili (samozřejmě ne 150 na každým vlaku). Osobní vlaky do Břeclavi mají mizernou obsazenost (lidí tam jezdí ještě mnohem míň), ale to nikomu nevadí a je to návrat do normálu 🙂 To mě přijde vtipný 🙂
Další důvod, proč je tištěný jízdní řád v dnešní době k ničemu. Už nyní je vlastně neaktuální.
Bohužel. Člověk by čekal, že když se jízdní řád plánuje dlouhé měsíce dopředu, že budou schopni objednatelé opravdu dát do konce roku finální verzi. Ale realita je taková, že máme návrh, návrh po projednání, konečný návrh, a pak někoho týden před začátkem platnosti napadne do toho ještě hrabat… :-/ Smutné.
„Ale realita je taková, že máme návrh, návrh po projednání, konečný návrh, a pak někoho týden před začátkem platnosti napadne do toho ještě hrabat…“
Nutno však dodat, že to navýšení spojů mezi Znojmem a Retzem se objevilo až v pozdější fázi celých návrhů (teď si nejsem jist, jestli až v časně záříjové „verzi po projednáních s objednateli“, nebo až v pozdně říjnové „konečné“ podobě), nikoliv např. v prvotním, červnovém návrhu.
Ne, ve výhledu pro přímé zadaní ÖBB to už je přes rok…
Njn. Ono by stačilo, kdyby SŽDC vydala KJŘ formou aplikace do tabletu/mobilu s lepší funkčností, než jen suché PDF, ze kterého úplně čpí, že ho SŽDC zveřejňuje jen proto, že ze zákona musí.
Jaké funkčnosti byste si představoval?
Efektivní vyhledávání, zvýraznění konkrétního spoje, odkazy mezi tabulkami…
Pořád přemýšlím pro koho by to bylo. Papírové vydání bude, Idos také funguje, na co ještě dělat takového křížence?
třeba pro někoho, kdo se nechce odkázat jen na automatizované spojení IDOSu a chce mít jednoduchý přehled, jaké vlaky jedou kolem toho vyhledaného,
o víkendu jsem jel vlakem domů a IDOS mi neustále vyhledával jen Os+R s přestupem mezi nimi 7 minut, přito 7 minut před vyhledaným OS jel zrychlený Os a čas na přestu 17 minut, v tabelárním je vidět, v idosu ne
Nestačil by odkaz z IDOSu do příslušné stránky PDF? Nebo chytřejší vyhledávač?
samo, že stačilo, ale není k dispozici
Klasický jízdní řád je potřeba taky pro vnitřní potřeby dráhy
Jaké například? Někam ještě nedorazili počítače?
a tušíte k čemu?? mě nic nenapadá
Neříká se tomu IDOS?
Doby kdy z úsporných důvodů bylo nutné mít minimum změn jízdního řádu už je dávno pryč. Neěřím tomu že dne KJŘ někdo aktivně používá, jedna se spíš jen o sběratelský artikl.
„Nevěřím tomu že dne KJŘ někdo aktivně používá“
Já jej aktivně používám.
Já také! Složitější cesty jinak naplánovat nelze, a jsou státy s krajně nestabilním JŘ (jako třeba FR) kde si cestování bez tabulek nedokáži představit vůbec s nějakým matlavým hledáním nějakého vyhledávače který neumí přestupy (sncf.fr)