Velké letecké plány. Dopravci a letiště očekávají silný růst, zaznělo na Routes Europe

V Lodži proběhl další ročník leteckého fóra Routes Europe. Zdroj: Facebook.com - RoutesonlineV Lodži proběhl další ročník leteckého fóra Routes Europe. Zdroj: Facebook.com - Routesonline

Vysoké ambice neskrýval LOT ani airBaltic, budapešťské letiště chystá nové terminály pro cestující.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
cbv

Uzasne ambice do budoucnosti 🙂 mozna bude trochu problem s lidmi , ale to je vedlejsi

DavidS

Doufám, že Praha na to zareaguje stavbou druhé dráhy konečně

Tomáš H.

Tak snad nám v PRG aspoň v dohledný době vyjde to JFK celoročně. Z českýho úhlu pohledu je na tyhle ambiciozní plány “odvedle” opravdu smutnej pohled.

No nic! Máme 5x denně Marsa Alam. Taky svym způsobem unikát.

Lord Pitzbudka

Chcete snad lidem zakázat lítat do Egypta?

Možná vám to uniklo, ale … nenapadlo vás, že většinou letecké společností lítaj tam, kam je poptávka?

Knížecí rada

Jen co jeden Olcit odjel, tak další alfasamec přijel…

Zdeněk

Přesně. Všemu rozumí, všude byl (třeba to je pravda…)

Butrusik

Také AirTraveler nám někam záhadně letecky odcestoval a vypadá to, že se reinkarnoval:)

Zdeněk

🙂

Tomáš H.

Nevim kde jste vzal, že něco chci zakazovat, ale bujnou představivost podporuju. Jen tak dál!

Lord Pitzbudka

Ja jen ze jste tak strasne prekvapenej, ze se lita do Marsy …

F. Smola

Nebude, na twitteru Letiště mi na otázku, zda neplánují celoroční spojení, odpověděli, že jednají o navýšení kapacit na příští sezónu. Takže přes zimu asi nic.

Lord Pitzbudka

Twitter letiste neni to pravé místo na otázky typu “plánujete spojeni”.

Letiště není tím, kdo spojení plánuje, či nějak organizuje. Tím je aerolinka 🙂 Letiště sice může lobovat u aerolinek, ale to je tak všechno.

Takže – lépe zeptat se Delty 🙂

Filip S.

Já se neptal, jestli plánuje
letiště, to bylo jenom tady v rámci parafráze. Zeptal jsem se pod příspěvkem o tom, že k nám zase lítá Delta JFK-PRG, “a co celoroční spojení za Atlantik?”… něco v tom smyslu 🙂

https://twitter.com/pragueairport/status/1655991004497862656?s=46&t=_REO0-NbfhVSELoGc8X-Xw

Lord Pitzbudka

Pardon pardon .) nemyslel jsem to nějak zle.

Jen – ona si dodnes spousta lidi dodnes myslí, že leteckou dopravu si objednávají letiste, a aerolinky lítají jen jak se jim řekne, takže jsem se pustil do malé, i kdyz v tomto pripade ne zcela místné, osvěty .)

Filip S.

To je v pořádku 🙂 Mohl jsem to napsat tak, aby to nevyznělo tak obranně.

Apex

Pokud jde o letošní zimu, tak to je spíše nereálné, dopravci mají obecně naplánovanou flotilu na delší období dopředu a půl roku před začátkem sezóny je z tohoto pohledu dost pozdě. Čistě teoreticky by mohlo ještě dojít k změně v závislost na výsledcích jednání slotové konference, která se koná za měsíc, ale tam se žádosti zadávaly do 4. 5. Takže reálně by bylo možné celoroční provoz zahájit nejdříve až příští rok, za předpokladu, že DL (nebo kdokoliv jiný) bude mít k dispozici letadlo.

Gunduľ neubiješ

Bohužel Praha je regionální letiště bez hokejového spojení a i pro většinu obyvatel CR je obvykle výhodnější, a často i rychlejší, letět z jiného letiště. Ať už je to BER, NUE, MUC, VIE, KRK, KTW nebo WRO.

Tonik

A z Prahy zůstane pořád to zaprdene regionální letiště. Vlastně Praha nemá co nabídnout v porovnání s BUD, VIE nebo WAW. Žádné jiné zajímavější destinace ani frekvence z Prahy nejsou.

Lord Pitzbudka

A zamyslel jste se nad tím, kdo za to může?

noerf

Zákazníci dopravců. Chtějí do Egypta místo na Madagaskar či Antarktidu

Lord Pitzbudka

No, vy to zjevně víte. Otazka je, jestli to chape i Tonda.

Tonik

Nebojte se budko.

lia

Jasně, čeští pasažéři můžou za to, že Budapešt a Bělehrad mají hromadu letů do Číny a další dálkovky, zatím co Praha nic. Air Baltic má sto letadel, čsa dvě, to je taky jejich vina. Navíc zrovna v segmentu volnočasového cestování nabídka ve velké míře formuje poptávku. Když se z vašeho města létá do Hurghady, Antalye a na Heraklion, tak většina lidí bude vybírat z těchto tří míst. Kdyby byl v nabídce Zanzibar, tak si ho někteří vyberou. Samozřejmě do toho vstupuje počet obyvatel a kupní síla, ale zas tak jednoduché, jak tady s povýšeným snobismem naznačujete, to není. Taky by… Číst vice »

Lord Pitzbudka

Ano, kdyby byl spoj na Zanzibar, neni kamkoli jinam, tak s ním někdo mouˇná poletí. Ale to nestačí – musí s ním pokaždé letět dost lidí na to, aby se v čase zaplatil. A ano – to závisí na lidech. Ať už v jednom nebo druhém směru. A kdyby tam aerolinky cítily potenciál, tak do té Prahy lítat začnou … Takže ano – za tóm, co a jak líta do Prahy, hledejte jen a pouze cestujíci. PS – jakej snobismus? PS – no, Praha zcela určitě potenciál Vídně nemá. To je jen vlhký sen snílků. PS – Praha má špatnou… Číst vice »

Knížecí rada

Zrovna Budapešti natož Bělehradu hromadu letů do Číny nezávidím. Prostě místní soudruzi mají rádi medvídka Pú. Ona ta poptávka je dost generovaná vzájemnými vztahy. Číňan letí tam, kam mu vláda a strana dovolí. Praha ty linky měla taky, ale teď má Tai-pei.

Apex

Zajímavé…. začněme tedy s „hromadnou“ letů do Číny… přece byste nechtěl, abychom se zapletli s tak odporným režimem 🤗. Ale vážně. Lety do Číny jsou vysoce politická záležitost a naše politická reprezentace se rozhodla, že to pro nás není důležitý partner a dává najevo svoji asertivitu tím, že spolupracujeme s Taiwanem. Takže s lety do Číny asi moc počítat nelze, i kdyby se PRG stavělo na hlavu… místo toho bude létat China Airlines, které do TPE, což nemá ani BEG, BUD a WAW…. Pokud jde o BUD a ostatní dálkovky (mimo Čínu), tak třeba nemá aktuálně ani sezónní NYC, ostatní… Číst vice »

Jirka

Je to z velké části stavem ČSA jako domácího dopravce. Druhá věc je poměrně mizerná dopravní dostupnost Prahy jako letiště pro velkou část národa. Pokud kdokoliv z Moravy někam letí, Praha je většinou to poslední letiště, které volí a věřím, že to neplatí jen pro Moravu.

Zdeněk

A už rejpanec:-(

Katka

Na Madagaskar chtějí taky, proto zase přímo z Prahy bude.

Tonik

Praha nemá potenciál, který je v BUD, VIE, WAW. Takže co se týče nabídky všechno zůstane při starém v blízké budoucnosti a ty 3 jmenované letiště se od nás vzdálí ještě víc

Lord Pitzbudka

Potenciál VIE a WAW je jasný… ale ta BUDka jde trošku proti proudu.

Není to hub, Maďaři jsou chudš, než my, ani po světě nejsou rozlezlí, jak Poláci … 🙂

Gunduľ neubiješ

Jenže v okolí Maďarska kromě VIE není rozumně letiště. A i ta Vídeň je relevantní pouze pro menší část Maďarů. U nás naopak, většina obyvatel má nějaké jiné letiště s lepší nebo levnější nabídkou a často i lépe dostupné než PRG. Takže efektivně to je letiště pro pražský a pár okresů kolem….