Velké autobusové klání na jihu Čech: Útok Arrivy, nezájem Transdevu
Autobusové nádraží v Trhových Svinech je po rekonstrukci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jihočeský kraj v úterý definitivně uzavřel příjem nabídek od autobusových firem, které se snaží získat smlouvy na příštích deset let.
aaa, helemese BuznaLine je ve VŘ, takže opět stejně jako všude jinde: buď mi tu smlouvu dáte, nebo to řeknu tatínkovi ÚOHS a ten vám vyhlásí válku…
Doufám, že se udrží stávající tradiční dopravci!
Doufám, že v podmínkách na provozování dopravy je závazek zapojit se do IDS. Dneska, když jedu autobusem do práce, musím vybírat, kterým dopravcem pojedu, aby mi uznal předplatní kupon.
To tříd bude umět SJT autobusy, než IDS JčK nabízet plnou integraci.
osobně mě překvapuje s jakou kuráží tady u nás, (českébudějovický a českokrumlovský okrsek) Jihotrans – v závorce GW-Bus investoval do nového vozového parku když mu bude končit smlouva, takže indicie je jasná, je dohodnuto a bude z toho taškařice.
Jasně, šest firem v jedné oblasti se za této situace domluví na ceně…
Držíme palce Arrivě.
Jen to ne. Pevně doufám, že se Busem co nejvíce udrží.
Tak vzhledem k tomu jake panuji zpratelene vztahy mezi krajem a Jihotransem tak nejspise Jihotrans o sve pole pusobnosti neprijde. A tak je to na jihu Cech od veky veku: ja na kamarada a kamarad na me…
Jak může jedna firma v soutěži s nabídkami podávanými elektronicky ovlivnit zadavatele? Chápu, že u části jihočeských držitelů režijek je GW v nemilosti, ale nechcete se jít raději léčit?
Předpokládám, že se alespoň v jedné oblasti podaří uspět Arrivě. Má a bude mít dostatek starších vozů splňujících podmínky výběrového řízení. Transdev je s novými vozy cenově nekonkurenceschopný. Umím si představit, že i Commet bude umět nabídnout dobrou cenu. Z vyjádření Z-Group lze usuzovat, že jsou ve výběrovém řízení přímo oni nebo nějaký menší lokální partner, do kterého by majetkově vstoupili až v případě úspěchu.
A nebo Transdev čeká co bude s Arrivou v kuloárech se šušká že by provoz Frantici od Němců koupily. A stejně u arrivy není o co stát pod současným vedením
Bude to zajímavé, protože třeba táborský comett se může opřít o MHD v Táboře, podobně Sttrans navíc obě tyto firmy jsou částečně vlastněné svazky obcí v dané lokalitě. A GW bus patřící do stejné skupiny jako GWTR dokázala v tendru na vlaky v kraji porazit ČD. Takže jediná reálná šance na průlom je v regionech autobusů pod značkou busem (Český Krumlov, Písek, Prachatice), kde si současná firma může pomoci provozem MHD v Písku.
To mi teda vysvětli jak se comett může opřít o MHD tábor. To v tom nehraje vůbec žádnou roli. Podobně Busem nebo Sttrans co zmiňuješ.
Kryšpín Jankovec: Jednoduše, Comett má jeden areál, kde má autobusy pro MHD i linkové autobusy, čerpací stanici, servis. A provoz areálu něco stojí (správa budov, energie, opravy) a nikdo nepozná, jestli tyto činnosti platí z provozu linkových autobusů, či MHD. Kdežto nový dopravce si to bude muset postavit nebo pronajmout.
BusLine se sice nepřihlásí, za to se ale odvolá:-)
Na to sázková kancelář Tipsport vypsala kurz 1,12.
To je již taková tradice 😉.
A ještě sázkové kanceláře vypsali kurz 1.11 že jim ÚHOS vyhoví, protože třeba nabídka nebyla vypsána správnou velikostí písma.
A 1,15 na to, že bude neoznámená změna druhu papíru z klasického na ruční z Velkých Losin.