Velká zpoždění na koridoru: výpadek zabezpečovacího zařízení, porucha lokomotivy tři hodiny blokovala provoz na koridoru
Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy
České dráhy musí kvůli omezení některé vlaky odřeknout.
Ano výlukové opatření nemá chybu,z důvodu výlukových práci na koridoru některé trutnovské spesnaky končí v Oseku, ovšem jiná výluka píše že potom co se vyhodí lidí v Oseku, souprava pokračuje soupravove do Kolína zbrojit a potom se soupravove vrací zpět do Oseka. Inu odborníci na každém kroku
Tento způsob českého železničního léta zdá se být poněkud nešťastným – řečeno slovy klasika …. „ONO“ to je poněkud složité … Výluky mají perfektně zpracované výlukové jízdní řády, s přesností na půlminutu, nicméně si nejsem zcela jistý, jak jsou výlukové jízdní řády vzájemně provázány …. Konkrétně – výluka Poříčany – Pečky, následuje výluka Brandýs nad Orlicí – Choceň, návazně na Moravě byla do 22.7. výluka Prosenice – Lipník nad Bečvou. K tomu „ad hoc“ výluka traťové koleje za účelem průběžné údržby … Otázka – je jako „první“ zpracována výluka Poříčany, s tím, že výlukový jízdní řád je protažen až do… Číst vice »
Jsem slabý proudař,tak snad ty silné svým dotazem nerozpálím doběla.Příčinou je mechanická nebo elektrick závada? Dávno v dílnách jsem u hříže spatřil nemálo „rozmotaných vinutí“ TM nebo s TM dírou v komutátoru / 742,750,754/ Ale roztržený trakčák,aby se jeho zbytky povalovaly po trati,nedovedu si představit,byl li příčinou přeskok,jak rychlý dI/dt to musel být,že diference ani hv si asi ani „neškrtly“. Jinak ještě ke zpožděním-včerejší poslední Metropolitan 23,47 Kolín na Prahu pouhých 97 minut,čímž netvrdím,že zpoždění vzniklo na území ČR.
Se mně stalo, že se rozlomil pastorek, jinýmu prevodovka. Ale dokážu si představit i mech. závadu TM, určitě nějakej milion km. má natočen. TM z těchto mašin na přeskoky nejsou až zas tak háklivý (zkusenost z 230,240,363-0-5 atd.) jako na motorech.
Jo jasně,tohle se může stát nebo únik oleje z převodovky,zrovna tak absence tuku a pak zadření štítových ložisek,ale ten roztržený trakčák mi hlava ne a ne pobrat,třeba se časem dostanou ven nějaká foto toho tm válejícího se v kolejích
Dodnes mám v paměti případ E 499.3031 v době garance. Byla sice vedena ve stavu tehdejšího LD Praha střed, kde byl garanční servis ŠKODA, ale společně se svými sedmi sestrami jezdila v České Třebové na výkonech tehdejších TS01 E a TS02E. Z důvodu závady na TM byla 3031 poslána do Plzně, protože naše depo nestíhalo kapacitně „provádět na účet výrobce“ další vývazy a výměny TM … Tudíž 3031 byla odvezena k výrobci do Doudlevců a po několika dnech se vrátila se zbrusu novým TM …. Byla nasazena na odpolední osobní vlak z „Masaryčky“ do České Třebové – příznačného čísla 5031… Číst vice »
Tak já říkal, že souběh opravy dálnice a koridorů na železnici nebude příjemný. Ten Kolín + před Brnem.. A že to vyžene mnoho cestujících.
Omfg, co tam szdc resilo na koridoru v Brandyse 3 hodiny? prvni svitila mimoradna udalost od 5 neco do 6:15, pak 6:30 a pak se to postupne prodluzovalo az do 9 hodin. Coze? Ve tretim tisicileti na tak klicove casti trati jeste pri probihajici vyluce? Tady je neco hodne spatne!!! Naprosta nepripravenost a selhani „od hlavy“ 🙁 co taky cekat ve statnim podniku, kde ma kazdy svoje jiste, at jsou vysledky jakekoliv..
No právěže rekonstrukce a stará zabezpečovačka, tím víc náchylnější k poruše.
No dyt prave proto tam ma byt zvysena pohotovost, pripravena bleskove resit tyhle stavy!
Jistě, ono je neomezeně lidí, a je to jediná rekonstrukce v Republice, že?
První porucha byla hodinu a čtvrt, ale něco bylo ještě špatně, tak to vypadlo znovu a druhá necelé 3 hodiny (pokud se obě poruchy týkaly toho samého tedy), to nejsou zrovna dlouhe časy na poruchu. Věřte, že dojezd nezabral nejvíce času.
Rekonstrukcí nedělá SŽ. Jinak když ti něco při výluce prekopnou tak je zle.
Asi tomu rozumíte jak „koza petrželi“, ale kecat nesmysly to joooo! Pokud jste někdy byl účasten šetření mimořádně události, tak jistě by jste věděl, že na rychlost prošetření a tim i uvedení do normálního stavu má tato organizace většinou minimální vliv. Jistě dělali v rámci předpisů max. (nezastávám se jich, ani tam nepracuji) Jaký systém je u mimoř. událostí nastaven, taková je rychlost!
Každém den pr…r. Toť současná pověst národního dopravce…..
Umíte číst? Pevná trakční a zabezpečovací zařízení jsou v majetku Správy železnic a lokomotivy řady 350 pátí slovenskému dopravci. Nevím tak mlčím.
To průměrné cestující vůbec, ale vůbec nezajímá.
Průměrně inteligentní cestující to ví. Blbec holt za vším vidí špatný ČD.
Chcete říct, že průměrný cestující je schopný rozlišit, čí je lokomotiva vpředu? A že ho to zajímá, když má jízdenku od ČD?
České dráhy by měly prodávat jen jízdenku SJT (1Ticket). Tím by se vyhnuly tomu, že by za něco odpovídaly (jak píšete), neb SJT je jízdenka Ministerstva dopravy ČR?
Potrefená husa:-)
Tak ty budeš taky nasrany na sebe když ti silničáři rozbouraji v cestě most? Asi jo viď protože to že vůbec ale vůbec nebude zajímat proč stojíš.
Tady jsme na odborném foru, ale 99,9 % nepostižených cestujících bylo, je a bude nasraných na české dráhy, a je jim úplně jedno jestli koleje vlastní Pepa nebo Franta.To nejsou blbci, , normálně se chtějí dostat z bodu A do bodu B.A že to to stojí čím dál víc za prd je vizitka od Havlíčka až manažery, kteří jak se píše mají své jisté a je jim úplně jedno co se děje.
Své jisté právě nemají. Vždyť se tam střídají po pár měsících. A podle toho to také vypadá. Sotva zjistí, kde je kantýna a na kterém patře záchody, tak jdou od válu.
Díky,za pouceni:-)
Mimochodem, pokud své snad ne smyšlené příjmení napíšu velkými písmeny, cítím se jistě důležitější:-(
No a není to náhodou v článku napsáno tak, že se rozšukbl trakční motor na soupravě dopravce, která jela relaci osobní vlak (dle fota se Syslem) ??? To vypadá na národního…. A jak je tak znám, tak toho Sysla popoháněl nějakej hodně vyjetej Plecháč.
A ten tvůj žlutej a podobní jako průsery nemají?! Jakože stejné a i větší zpoždění, odreknute spoje, personál (brigádníci) fuč, náhradní stroj nikde atd. atd. Trochu soudnosti !
Budu se opakovat, ale prostě to musím napsat znova. Hlavní problém na železnici(platí to i pro silnice) je nepřiměřená délka oprav. Za ty prachy co to stojí, by se to mělo dělat výrazně rychleji. Chyba je čistě na SŽDC jako zadavateli zakázek. Jestli že se opravuje 2 roky něco, co má díky kvalitě odvedené práce často životnost pouze 20 let, tak je to špatně. Pak je to čistě statisticky téměř jistota, že během těhle oprav dojde k mimořádnostem. O nekoncepčnosti rozvoje železniční infrastruktury raději ani nemluvím.
Mnoho věcí se nedá urychlit. Jednak je třeba dodržovat technologické přestávky a jednotlivé kroky musí na sebe navazovat.
Nebojte se, k tomuto limitu se žádná stavba u nás nepřibližuje na světelné roky.
Během technologické přestávky se může pracovat tam, kde technologická přestávka skončila
Za vše může Správa železnic, jste jednoduchý člověk
Tak třeba nové přejezdy mají životnost 25 let. Zařízení co vydrží 100let najdeš třeba v Borohrádku, Tynisti a vidíš chodí do teď.
Jsem ze stavu naší železnice poněkud v rozpacích…
Co oni taky jiného…
Divné by bylo, kdyby oni nebyli v „rozpacích“…
Tak 80 minut je už o trochu víc než obvykle. Ale chce tomu dát čas a zvykneme si.
U ČD si zvyknete na všechny nepravosti…
Ať si každý říká co chce, a ukázalo se to při poslední bouřce v Královéhradeckém a Libereckém kraji. Z večera Sodoma Gomora , jen tak tak vlaky dojely kam měly. SŽDC nic spokojeně spinká, ráno necháme rozjet vlaky , a i s lidmi je uveznime na trati, potom se probudíme a pomalinku vyrazíme něco dělat, místo toho aby celou noc se kmitalo. Ovšem on skoro nemá kdo , když všichni si hrají na šéfa.
Už jsem to psal do jiné diskuze …… naplánuj si trasu .. nad 250 km a dojet tam rychlostí nad 75km/hod. ….. asi se budete divit ale nejrychlejší zpravidla bude vlak …… a ne vlastní vůz ..
Praha – Vratislav? Praha – Mnichov?
Praha hl.n. – Wroclaw Gł. Praha,hl.n. – München Hbf. Stačí?
Dobře, Praha-Kyjov 255km, autem 2:50, vlakem 4:10 (a to je čas cesty pouze mezi nádražími, nikoli od výchozímo místa do cílového).
To není fér. Vybral sis jakoukoli trasu 😉
Snad jedině Praha-Olomouc nebo Pardubice-Ostrava pendolinem, jinak mě nenapadá žádná jiná relace nad 250 km, kde by vlak vyhrával.
Vyhoda techto stranek je ta, ze si tady leckdo muze precist nazory diskutujicich a treba se zacnou veci menit k lepsimu.
A papaláš by se aspoň dověděl, co si o něm myslí cestující lid…
Papalášovi je to jedno, ten se nosí jak nadčlověk a slinty plebsu ho nezajímají.
Politici, na ty je třeba tlačit.
Ty si …… Víš on třeba na úseku je jeden zabezpečovak a ten celou noc jezdí a kmitá ale je sám tak co má dělat? A když to chytne v pátek tak kmitá i v sobotu a neděli a nikdo ho nevystrida. Zkus si to! Než něco napíšeš.
Nakonec se ukázalo, že došlo k poruše trakčního motoru, který se roztrhl a na trati se povalovaly jeho části.
Cimrman hadr. Nemůže ty popelnice už ZSSK poslat do šrotu a pronajmout si přes spřátelený S-leasing další Vectrony?
Pravděpodobně se ozvala rana a fira myslel ze na neco najel. Kdyz se pak podival na podvozky tak hned nepoznal ze doslo k roztrzeni trakcaku bez vnejsi příčiny. Nevim co je na tom divneho …
A ZSSK pravděpodobně neposle 350 do šrotu protoze do nich instalovali etcs a tak chcou aby se jim to chvilku vyplácelo.
Asi nemůže…
A propos…kolik by bylo potřeba Vectronů, aby obstaraly všechny rychlíky?
Zajímavej dotaz, ale tady jde hlavně o vyházení rozpadajících se goril z Metropolitanů, bavíme se o max. 3 mašinách.
Gorilu u Sysla jsem teda v zápřahu ještě neviděl…
Aha, proto jsem měl narvany bus do Vídně a pak mi děkovali za to, že jsem jim zachránil dovolenou 🥰
Kdy konečně vyvodí gen.Svoboda nějakou zodpovědnost? Vidět ho je jen a pouze s Havlíckem ruku v ruce, když jednou za rok někde stříhá pásku nebo když někde někdo něco z ČD podělá..
a proč? on dělá v SŽ?
Ehm, ano?
tak mě zmátlo: když někde někdo něco z ČD podělá
Ano, tak pak vystupuje do médií, jak ten zlý dopravce má neschopné strojvůdce, viz Pernink
Článek popisuje ve skutečnosti dvě události. Průsery na rekonstruovaných úsecích se bohužel stávají (nevím jaké jsou možnosti profylaxe stykových transformátorů) a výluka Brno-Modřice a všude se válející kusy Udaje a údy Kusaje je odpovědností dopravce vlaku, což jsou České Dráhy.
Ne. Lokomotiva patří (a za její technický stav odpovídá) Slovenské železnici, ČD za její používání platí.
Jaký Ne? Za stav hnacího vozidla přece odpovídá ten, na jehož licenci v danou chvíli jede.
Výmluvy na ZSSK jsou nesmyslné, ČD za ten zastavený koridor má dostat pokutu a se ZSSK si to následně vypořádat, ideálně i konečně dokopat ZSSK k náhradě krys za moderní a nerozpadající se vozidlo.
Za technický stav vozidla odpovídá jeho vlastník, nikoli ten, na jehož licenci se jede … nemůžete odpovídat za něco, co nemůžete ovlivnit.
Když si půjčí „žlutý“ od „modrého“ lokomotivu, tak za technický stav modré lokomotivy (a případné škody vzniklé provozem dopravního prostředku = objektivní odpovědnost) odpovídá modrý, nikoli žlutý na jehož licenci vlak jede …
V Česku vlak jede na licenci ČD, ne ZSSK (a už vůbec ne ŽSR).
Je věc ČD, co a jak si domluví se svými partnery.
Platí se vyrovnávkou lokomotivních km …
A co stále uzavřená D11 a.kolaps v jejím okolí, který se dotýká výrazně více lidí o to není ani čárka? Nebo u aut se s tím jaksi počítá?
a když kouknete do sekce silnice tak tam to máte… zde je sekce železnice… 😛
Ano a včetně informace že jaksi ráno neskončila a je prodloužená do dnešního večera?
Tak tak, článek vyšel až ve 13.18. Na obranu redakce – celkem chápu, že asi strávili nemálo času ověřováním informací, protože osobně bych taky nevěřil, že je u nás možné, aby si někdo načerno natáhl kabel VN.
A bylo to snad načerno, půjde zloděj energie sedět, nebo jenom je bordel v dokumentaci?
Těžko říci bordel v dokumentech. Podle dokumentace PRE „byl“ kabel veden pod tělesem dálnice, patrně v ose mostu vedeného přes dálnici … o tom, že místo pod dálnici je mostě přes dálnici se nevědělo … Když se dálnice / most stavěli tak se něco nepovedlo a „nějak“ se to vyřešilo, ale nikomu se nic nehlásilo, protože to bylo zjevně v rozporu s předpisy …. každý tušil, že to sice „jednou“ může prasknout, ale „po nás potopa“ a nikdo viníka „řešení problému“ nezjistí …
V principu ano, ale pláčete před cizí hrobkou…
To už je chronické.
Bojím se nasednout do vlaku, že zůstanu trčet nebo se budu místo místenky muset tlačit někde v uličce.
Buďto management SŽ okamžitě nasadí nějakou léčbu, nebo se musí poroučet.
Těch poruch ZZ už je přespříliš. Že by zabezpečovací politika typu DOZ opravdu nebyla ta správná cesta, co?
Podělalo se to původní, staré.
Nicméně v dobách „starého“ ZZ byla na nádražích služba, která mohla zajistit aspoň provizorní průjezd vlaků 40 km/h.
Management dopravní cesty prostě není nastaven na spolehlivost použité technologie.
Všechno to vedou diletanti, co nejsou schopni toto vůbec uvažovat, byť jde o 70 let staré znalosti.
Dost možná je to způsobeno spoleháním se, na to, že staré technologie se neopotřebovávají a tudíž vydrží navěky. Zatímco cokoliv nového by se určitě pokazilo.
ZN: Trabant nerezne. A kdo říkal vlaštovka, tak je kapistalistický štváč!
Podle mě je hlavně neštěstí těhlech rekonstrukcí, že se tu a tam překopne kabel, podhrabe nosný sloup trakčního vedení. A tím se to celé sesype jako domeček z karet na několik hodin.
Z pohledu stavaře to snad ani jinak nejde.
Za roky látání jsou všude stovky kilometrů nefunkčních kabelů. Správci při vytyčení vytáhnou 50 let staré plány a snaží se v nich najít ty živé. Ti, kteří věděli, jsou již v důchodu nebo po smrti.
Dělá se za provozu, jedna kolej vedle druhé, harmonogram omezený časem výluk, projekty šité horkou jehlou, objekty nalepené na sobě, provizorní stavy…
Na zelené louce nebo při úplném vyloučení provozu třeba na dva roky se staví o dost lépe. Něco za něco, bohužel.
To riziko přeci objektivně existuje a je vyčíslitelné.
Dopravní služba má odpovídat riziku poruchy a náklady na ně mají být součástí stavby, tak jako jím jsou dočasné spojky, návěstidla apod.
Tady se zase tváříme, že „to jinak nejde“. Jde už desítky let.
A pro jistotu se zároveň musí rozkopat souběžně tratě (Lysá + Poříčany), aby to nešlo objet.
Stykový transformátor je prvek, který nemá s principem DOZ nic společného, byl tam ještě když byl v Brandýse výpravčí.
Ale můžete klidně jezdit autem, silniční síť je zcela prosta jakýchkoliv zdržení.
To je právě to. Byla tam služba, co dokázala zajistit nouzové řízení.
Sama o sobě ano…ale co jsou potom kolony?
V Brandýse je výpravčí stále.
Už na začátku , kdy SŽDC vzniklo, jsem řekl , že jedinny co bude fungovat je co nejvíce vlaků, co nejvíce peněz a co nejméně údržby do trati , zrušit výpravčí, zrušit pochuskare, výpravčí co nastupují neumí ani obsloužit přivolávací navést atd atd.
Tak si to pojďte zkusit. Osobně řeknu, že na TESTu se vjezdové PN ovládá velmi špatně, kdy tlačítko se musí držet povytažené a klouže z ruky.
A co ma teda spolecneho Sprava zeleznic s mistenkama ve vlacich?
Že díky diletantismu SŽ nedojedu v klidu na svém místě a musím se s bagáží tahat kdo ví jak po všech čertech.
Ano, občas se to stane. Občas něco nevyjde.
Ale toto opravdu není občas. Jde evidentně o hlubokou chybu v systému, když se to stále opakuje a ve stále kratších intervalech.
Že se menší stanice ovládají dálkově dokážu pochopit, avšak nedokážu pochopit, proč se na dálkovou obsluhu cpou i velké stanice typu Otrokovice, Olomouc apod. Když jsem se na noční bavil s posunovačem, tak mi sám říkal, že když jsou Otrokovice předány na místní řízení, tak je efektivita a plynulost práce nesrovnatelně lepší, než při ovládání z Přerova. Sám to potvrdím při křižování, kdy výpravčí z Otrokovic reagují daleko plynuleji a rychleji, než dispečeři z Přerova.
Myslíte model, že by se sice trať řídila centrálně, ale z některé stanice na trati?
Přesně tak. Příkladem může být:
Ze žst Otrokovice by probíhala dálková obsluha stanic Tlumačov a Napajedla. Ze žst SM u UH by probíhala dálková obsluha stanic Huštěnovice a Nedakonice.
Při zapojení staničních kolejí 1, 2 do 3AB je tam toho k řízení opravdu mnoho …. O nakládce v Huštěnovicích pochybuji, vlečka žádná, v Napajedlích vlečka do Fatry, Tlumačov vlečky …
Bad Schandau se řídí z Lipska ….
Finsko, Švédsko, Norsko – včetně stanic za polárním kruhem se řídí dálkově … Dánsko samozřejmě taky. Na Sicílii v pustinách taky ….
Jiná věc je, kolik stanic má dispečer / výpravčí „pod palcem“ …
Tak nějak…
A ta léčba se nazývá Exsulo…co nejdál…
Den na české železnici jako každý jiný. Už chybí jen zemětřesení, tornádo, kobylky, dobytčí mor, požár pampy, fata morgana, jezinky, senná rýma a daně 😀
Nezapomeň na čínský vir
Následky tornáda ještě odstraněny nebyly
Daně nechybí, jsou v ceně
Požár lokomotivy byl včera
Daně tam máte navíc, ty nechybí. Zato jste opomněl sovětské tanky a zásah meteoritem. Ale jinak dobrý výčet.
Pokuď SŽDC bude pokračovat tímhle tempem tak by mohli už zařídit náhradní leteckou dopravu ne? I to s těma všema kontrolama bude rychlejší spojení čehokoliv na koridoru
To by bylo velmi ekologické.
Po určité době by totiž nelítalo nic…
Hlavni zdroj tohoto problemu je, ze zde neni ekonomicka vazba mezi nekvalitou sluzeb SZ a dopravci. Kdyz dodame zmetek tak nedostaneme zaplaceno nebo se plati i penale. SZ je stale na svem. Kdyby mysela do ekonomickych uvaz zahrnout penale za kazdy zpozdeni vlak tak by ekonomika staveb take vypadala jinak. A napr. kdyz se kouknu se do letacku z devadesatek tak napr. Praha-Brno bylo psano 2 hod 10 min. Za rozdil od tohoto stavu by mela SZ kazdemu dopravci platit trvale penale. Potom by se najednou ukazalo, ze mnohe „drazsi stavby“ jsou vlastne levne, protoze posunuji zeleznici vyznamne kupredu. Dnesni… Číst vice »
Pokud vím, za zpoždění vlaků něco SŽ dopravcům platí.
Částečně máte pravdu, mezi SŽ a dopravci funguje sankční systém. Ovšem je tam nastaven dvoji filtr, prvni je procento zpožděnych vlaků a druhym je 15 min. hranice zpoždění. Ze zkušenosti vim, že osobka vychazi šul nul, horší to maji nakladni dopravci s nepravidelnymi vlaky.
To se obávám, že by poté k tomu Škůdci Železnic přistoupili tak, že by nakreslili polovinu vlaků a s delšími jízdními dobami….. Prostě politické dogma je stavět za každou cenu a tohle je výsledek
To by jim bylo podobné…
On by to byl problém si to zkusmo projet při těch pracích a podle toho korigovat jízdní řád (vyjet napřed, změnit oběhy)
Jsem pro plnou liberalizaci drážní infrastruktury! Jen dopravcům by se platit tržní ceny za použití dráhy zřejmě nechtělo.
To by ničemu nepomohlo rozdrolit údržbu.
Navrhuji systém Velké Británie z dob Viktorie, at si každý postaví svoje koleje . Klidně každý s jiným rozchodem, at se mu tam necpe konkurence . A zpoždění bude jenom jeho . 🙂
Já bych to rozdělil podle kategorií, kdo zaplatí víc, ten pojede přednostně.
Nechapu za co SZ platit. Za ten neskutecny burdel?
Co je pravdy na tom, že u Modřic to zřejmě nebyl obyčejný šutr na kolejích, protože 350 003 začala po najetí na neznámý předmět hořet? (tahle informace se před hodinou objevila u konkurence)
Když jsem jel kolem nádraží, tak tam vlak normálně stál na prázdné koleji.
Aha, takže údajná senzace o nastraženém předmětu byla jen fáma. Panu Sůrovi děkuji za aktualizaci článku, sice roztržený motor není nic hezkého, ale pořád mnohem lepší než další Balda.
Nevím, jestli to je opravdu lepší. Předmět na kolejích je většinou dílo jednotlivce a fíra má omezený čas na něj reagovat a případné důsledky trošku zmírnit.
Ale jestli se začínají rozpadávat stroje za jízdy, tak to vypadá spíš na to sprosté slovo na ú. A to je systémová chyba, to není selhání jednotlivce.
Hezké je na tom akorát to, že je to závada na triku ZSSK, nikoliv ČD…
únava materiálu?
Možná by ČD mohly dát do každého vlaku a SŽ na každé větší nádraží fackovacího panáka, aby si hlavně pravidelní cestující mohli aspoň trochu a hlavně bezpečně ulevit…
Mate recht, ta bezmocnost cestujicicho je skutecne hrozna, na nikom si nic nevezmete a jste ten posledni na koho se ohlizi. Ja to resim jizdou autem, sice obcas clovek take nekde na chvili uvazne, ale porad je to nesrovnatelne lespi nez ted jezdit vlakem. Nastesti jiz letos se otevira D35 za Hradec, takze aspon smerem kam vetsinove jezdim bude auto jasna bezkonkurencni volba.
Ani auto (či autobus) není kolikrát žádná výhra, u nás jsou například pravidelně kolony, takže pokud člověk nechce je z práce domů 7 km 30 – 45 minut, tak je nejvýhodnější kolo.
to ano na vzdálenost 10km kolem města je kolo TOP (v letním období), na vzdálenost do 200km vede auto (během celého roku), vyšší vzdálenosti nebo u střední vzdálenosti u velkého města vede vlak. ale jet na výlet z okresního města někam 40km vlakem a užít si výluky přesedání, ujeté spoje, to fakt raději to auto…
Jistě, 200 km na kole je blbost, ale pokud je ta vzdálenost do 20 – 30 km, tak kolo je v pohodě (samozřejmě, že nechci hnát každého za každou cenu na kole, jen že to je přijatelná varianta). Jinak osobně jezdím na kole celoročně (odložil jsem ho v zimě jen v tom období, co bylo kolem těch mínus 10 – 13). Tak zrovna na výletech mě většinou nějaké výluky, či přestupy vadí ze všeho nejméně a ujetý spoj kvůli výluce, jsem zažil snad jen 2x, jinak vždy čekal. Je to jen o chuti řídit, někoho to baví, někdo to bere… Číst vice »
Neexistující alternativy.
MD posledních 20 let hezky spinkalo a soustředilo se jen na silnice.
A že je to na těch silnicích vidět…
Tak dálnice se pohly docela hezky.
Mít tohle na železnici, můžem si pískat.
Koho navrhujete jako ministra železnic?
Černokněžníka ZABABU …
Jojo, od roku 2000 se na železnici vůbec nic nepostavilo.
A když se stavět chtělo, tak byl Jaaa proti. Aby mohl nadávat.
Po Pardubicích toho má začít celkem hodně. Třebová, Nymburk. Mluvilo se o Hradci Králové.
I Hradec? Ten mě přišel ještě docela v cajku.
Hradec se má upravovat kvůli chystanému zdvoukolejnění směr Pardubice a Choceň
Hradec je minimálně kolejově dojetý do mrtě, každoročně se tam kousek flikuje (to nejhorší). A při rekonstrukci by se měl vystavět čtvrtý peron.
Jo díky za info, vyskytuju se tam minimálně, takže jsem netušil, že kolejově je takto v hajzlu.
Za to můžou také památkáři, ochránci přírody, nebo škodlivé lokálky? 🙂
Ty první dva.
Ne, spekulanti, co ten pozemek zdědili.
Nebo koště 😀
Co jsem slyšel, tak RegioJet jede z Brna na Přerov a pak po koridoru do Vídně
Může nekdompotvrdit?
Ano, je to vidět na grapp.spravazeleznic.cz
Tak to je síla. Vzhledem k pomalé rychlosti na trati Brno-Přerov a k délce celé objížďky..
Plus úvrať v Přerově
Vypadá ti, že to v Rousínově vzdal. Už půl hodiny tam stojí.
Točí zpět do Brna
Zbylí cestující jsou jistě nadšeni…
Jel jsem tento tyden 2x Praha-Olomouc a zpozdeni 30-40 min naproste pravidlo. Ceska zeleznice dosla bodu skutecneho rozvratu. Navic vyluka Poricany-Velim, tudiz uz jsem si neprodlouzil litacku a do Prahy jezdim do prace jenom autem. Mira diletentismu na ceske zeleznici dosahuje kosmickych rozmeru. Neni zde naprosto zadna vize, ci plany, vse co se dela tak jenom aby se cerpaly dotace. Realne po dostavbe techto staveb a 2 letem rozvrtu zeleznice zjistime, ze jsme se neposunuli ani o pid kupredu. Pouze se znovu zakonzervoval predchozi nevyhovujici stav.
Co chtít po této společnosti, kde je bohem automobil. Takže jste ho taky začal uctívat… Jestli to takhle půjde dál, skončíme tak všichni, protože jak píšete: vize žádná a snaha o zlepšení žádná. Jásáme nad zrušením Strašnic a 4 km napřímením jako nad stavbou století, reálné zrychlení 2 minuty, možná, někdy. Co ještě? Tunel Plzeň – rychle hned vykopat koleje vedle: ať není trochu kapacity navíc. Č.Sibiř, po 10 letech hrabání. Do budoucna plány? Snad jedině něco u Chocně. Ale peníze vyžrané vždy dvojnásobně proti plánu. Začalo to v devadesátých docela nadějně – a teď tohle. Když samotná doprava by… Číst vice »
Automobil pro me neni zadnym bohem. Me proste nic jineho nezbylo, protoze na vlak se nejde absolutne spolehnout, navic oproti autu je jizdni doba velmi casto nekolinasobne dlouha. To neni zadny buh automobil, to holy pragmatismus.
Mám to podobný. Jízda vlakem domov – práce téměř dvě hodiny, plus cesta na nádraží, teď je tam dlouhodobá výluka, přestup je nejistý. Autem, pokud není provoz necelá hodina, při provozu hodina a deset minut a ještě se většinou stavim na nákup.
Za to snad může společnost? Jsem zaměstnanec čd a můžu s klidem napsat, že pokud někam jedu tak rozhodně ne vlakem. Moc dobře vím co bych tím riskoval a jak celej ten aparát funguje.
Od verglů, stavu infrastrukturu, kapacitu, přednosti o proti logice, sesíťování spojů po tragické perony kde člověk strká nohu za krk.
Silnice stojej za hovno, ale dráha jako celek je ještě o dva levely dole, nekonkurenceschopná je to správné slovo.
Takže to není otázka výběru, ale nutnost mít dvě auta.
Sice už nejsem od r. 1993 u ČD, ale dění na železnici sleduji – hodně se šláplo na plyn a rekonstrukce tratí a infrastruktury probíhají min. 20 let … ale prostě to bolí … do r. 1989 se občas něco zatrolejovalo ale kromě běžné údržby se nic moc nedělo … a těch 40 let kdy byla u vlády ksč se prostě nedá dohnat za několik málo let ……. ps: samozřejmě pokud někdo jezdí vlakem denně do práce na vzdálenost cca 20km .. je tu riziko zpoždění … ale jezdit nad 40 km … to už je skutečně na pováženou …… Číst vice »
Tak období samovolně degradujici h koleji a omezených investic se prodloužilo i za “pravicové “ vlády VK seniora. Takže Sekyra je zaťatá hluboko.
Kdyby byl vidět aspoň nějaký pokrok.
Místo toho se opravuje už jednou opravené.
Jo, je pravda, že v roce 1995 jsme moc víc chtít nemohli. Ale minimálně od roku 2010 už se mělo makat. To by ale musel být zájem.
Ono to po těch 25 letech potřebuje výměnu, protože to je opotřebené. Že se to 40 let po vláce nedělalo, to není chyba dnešní doby.
No a že tečou tunely, na které se tehdy nesáhlo, za to taky dnešní doba nemůže. Ikdyž by vlastně téct neměly, protože tunely z 19. století jsou přece bezchybné a tak opravu nepotřebují. Řekla si dráha.
Do vlastního hnízda, ale bohužel pravdivé…..
Jasně že ano. Správa železnic nenese odpovědnost za to, že někde se vykaká transformátor. Může za to společnost. Protože mají auta. Kdyby auta neměli (závist), tak by se transformátor nevykakal.
A navíc je chyba společnosti, že se v brandýse opravuje nádraží. To je taky špatně. Kdyby se neopravovalo, tak by problém nebyl. A teď ještě tu o zednářích z volstrítu, co kradou neměcku uhlí.
Rozvrtat Bezpráví, Cerhenice a Káraný, na to musel mít někdo hodně škol. Měli vybrat Cerhenice nebo Káraný. Ne oboje současně.
Stačí odvolání jednoho neukojeného účastníka soutěže a začne se v době, kdy mělo být hotovo a je „rozvrtáno“ něco jiného, kde se nikdo neodvolal …. A když TO okořeníte tím, že vítězná firma měla na starosti obě zakázky a předpokládala, že techniku z dokončené stavby 1 postupně přesune na stavbu 2 a nyní musí se stejným počtem lidí a techniky dělat na obou současně, tak se dělá pomaleji a déle …
Ono dokud si lidé nebudou stěžovat ve velkém, tak se bohužel nic nezmění.
A kde a jak si mám prosím stěžovat?
Tady pomůže jediné. Na podzim si „stěžovat“ ve volbách. A vyhnat pryč ty, co slibují, že budou makat místo kecání, ale dokážou (jako multiministr Sony Havlíček) jen kecat o tom, že makají.
A pokud možno zvolit někoho, kdo všechno na dráze i silnici odkládáním oprav až k havarijním stavům (D1) aminimalistickými projekty ( např.na co stanice Rajhrad,kde se teď staví odbočka)způsobil…
Tahle nekoncepce přetrvává mezi vládami.
Je to neschopnost „odborných“ útvarů Ministerstva dopravy už více než 10 let.
Čistka na ministerstvu je nezbytná, je třeba odvolat všechny odpovědné náměstky, ředitele sekcí a provést naprostou reorganizaci, aby ostatní druhy dopravy nebyly utlačovány tou silniční.
Jinak se nikam nepohneme.
Máte tipy na kandidáty na řečené posty?
„aby ostatní druhy dopravy nebyly utlačovány tou silniční.“
Prohlásil někdo, kdo ostře protestuje proti stavbě jezu na Labi. Pokrytec.
A koho tam dosadíte – za c.k., první republiky, Protektorátu, za bolševika byla práce na MD vrcholem profesní kariéry na železnici …. za bolševika podloženo – až na výjimky – rudou knížkou, ale začínalo se – i červeným diplomem z VŠ – na stanici, v depu, na traťovce – a pak se zaměstnanec podle „kádrového“ profilu posouval z výkonné jednotky na vyšší stupně řízení (svého času Provozní oddíly, Správu dráhy, ministerstvo) …. svým způsobem to platilo i o nedrážních odvětvích dopravy …. kdo má dnes na MD – odbor drah – kvalifikaci výpravčího, strojvedoucího, traťmistra ???
A co jako stížnost změní? Akorát přidáte práce nějakému úředničkovi, který na to, jak je síť rozvrtaná, nemá žádný vliv. Aneb, když to řeknete doma do ledničky, tak to vyjde v reálu na stejno.
jedinec když si bude stěžovat tak jeho stížnost skončí někde u uředníčka který s tím nemá co dělat, on poslouchá příkazy vedení… Takže si založíte sdružení aby vás bylo víc a někdo vás onálepkuje za nimbystu a ekopata… a máte to..
Budujeme minulost a až to doděláme, začneme znova.
Je to tak. U nás vše podle již neaktuální koncepce. Pokud tedy nějaká koncepce je.
Hmm a co teda s údržbou? Nedělat, aby nebyly výluky?
Tak to asi věděli všichni, že ty výluky vyženou hromadu cestujících.