Velká železniční proměna Prahy 7 za čtyři miliardy. V Bubnech vznikne nové nádraží, skončí přejezd P0001
U Výstaviště vznikne nová vlaková zastávka, trať povede po estakádě.
Správa železnic dnes vypsala soutěž na jednu z největších nových železničních staveb v Praze. V rámci zakázky na modernizaci úsek Bubny – Výstaviště dojde ke kompletní proměně části Prahy 7, kterou dosud rozděluje železniční trať.
Hodnota vypsané zakázky je 3,8 miliardy korun, jde o maximální cenu. Správa železnic věří, že se příští rok začne stavět. Jedná se o součást modernizace a budování železnice na Letiště Václava Havla. Během stavby budou vlaky od Kladna končit v Dejvicích, provoz do Kralup zůstane zachován. Hotovo by mělo být v roce 2025.
„Jde o faktický začátek proměny celých Holešovic. Nádraží dlouho rozdělovalo Holešovice na dvě nesourodé části, nová železnice je bude přirozeně spojovat,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
V Bubnech vznikne nová výpravní budova a tři nástupiště. Celkem zde budou čtyři průjezdné koleje. Ostatní kolejiště, které je dlouhodobě v majetku soukromého developera, má zmizet. Architektonická podoba nového nádraží je od studia Jakub Cigler Architekti.
Podoba nádraží má mít dvě různé fáze. Nejprve bude na střeše odpočinková travnatá plocha. V druhé fázi vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti před nádražím administrativní budova a komerční prostory. V okolí vznikne úplně nová čtvrť Bubny-Zátory.
Nádraží má být s chystanou budovou filharmonie novým centrem čtvrti. Součástí akce je i velká proměna úseku tratě k Výstavišti. Zmizí také přejezd v Bubenské ulici, která má v síti Správy železnic označení P001. Na okraji Stromovky vznikne nová zastávka Praha–Výstaviště. Vedení trasy po estakádě má umožnit další rozvoj území. Skončí také problematické přemostění v ulici Dukelských hrdinů, kde v minulosti docházelo opakovaně kvůli nízkému výškovému profilu ke stržení tramvajových trolejí řidiči nákladních aut.