Velká výluka v Brennerském průsmyku. Rakušané uzavřou severo-jižní tepnu na 16 dnů
Údržba tratě přes Brennerský průsmyk, ilustrační foto. Pramen: ÖBB
Kapacitu má zásadně posílit (a horské trati odlehčit) Brennerský úpatní tunel, který se staví od roku 2007.
Škoda, že nemáme podrobnější informace o prováděných pracích. I z toho mála je ale jasné, že rozsahem se nejedná o „komplexní modernizaci“ jako např. v Bezpráví nebo v Adamově, ale spíše drobnější lokální opravy. Např. uvedené množství kolejového lože (5000 t) odpovídá cca 1,5 km nové kompletně zaštěrkované koleje, anebo cca 7-14 km podbíjené koleje. Délka úseku Innsbruck – Brenner je přitom cca 33,5 km, obě koleje tedy cca 67 km. Srovnával bych třeba s loňským Kolín-Velim (https://zdopravy.cz/dalsi-vyluka-mezi-prahou-a-kolinem-sprava-zeleznic-chysta-opravy-u-velimi-111055/), kde byla cena cca třetinová, délka úseku 6,6 km a jednokolejné výluky 2x 12 dní, zase tam ale kromě svršku nedělali nic… Číst vice »
Protože jim na provozu záleží víc. A cena za opravu holt odpovídá. Rakouské mzdy na stavbách jsou nejméně dvojnásobné, co u nás, plus větší koncentrace lidí a techniky. Ta technika taky není zadarmo. Furt vychází v Česku autobagr a nákladní auta, než nějaký kombajn. V Rakousku to bude podobné.
Všimněte si prosím: výluka celé trati. Žádné jednokolejné provozy, drahé pažení sousední koleje, vymýšlení již vymyšlených „bezpečnostních“ zábran, „pomalá“ jízda 80 km/h kolem pracovních míst, varovná návěstidla, o kterých se musí zpravovat každý vlak rozkazem, atd…
Důležité především je nenechat na nejdůležitější trati dojít štěrkové lože do tohoto stavu: http://www.vladanfoto.cz/files/10_2022_poricany_kolin/451.020-00-1997-08-09-pecky-tatce-0017z.jpg Tohle se z úplně nové trati za 8 let od revoluce fakt nestalo, tohle muselo být ve špatném stavu už za Husáka.
Pro rýpaly: Myslím tu kolej vlevo, po které jede žabotlam.
Ono hlavne po dedičstve socializmu a vlastne aj Klausa a jeho pohľadu na dráhy, sa dnes ešte stále pri každej väčšej výluke príde hrabať tu v spodku, tu v mostoch, tu v ďalších stavbách, takže sa napohľad robia všetky výluky dlho. Len ono to inak nejde…
Klaus? Za toho Klause, kdy se opravy hlavních tratí konečně pořádně rozjely v létech 1994-1997, protože na to dojednal peníze z Evropy?
Jako vím, že Klaus je mnohými považován za vraždící arcizlo horší než Hitler a Stalin dohromady, protože s Halvem vyvraždili více jak 30 miliónů obyvatel ČR…
Jenže vychovávat děcka k tomu, aby nenáviděly Klause jim v životě moc nepomůže a u pracovního pohovoru už vůbec.
Máte drsnější humor ve stylu Česká soda, spousta lidí to nechápe.
Držím Vám palce.
Myslím, že máte nadhled a celkem slušný vhled do situace.
No ony sa práve bohužiaľ rozjely tak, že sa s tým nedalo úplne moc s#ať, takže úseky z tej doby sa po 20 rokoch museli/musia riešiť ďaleko komplexnejšie, než by malo byť potreba.
U pracovního pohovoru? Vy jste se asi zbláznil. 😀
O varovných návěstidlech se musí zpracovat v poslední stanici, což považuji za naprostou uchylarnu.
Zase tak rozsáhlé to nebude, když to nezavřou na půl roku…
To víte, nejsou SprŽel..
Ale to se měli zeptat u SŽ jak provést výluku na páteřní tepně. Takové Bezpráví nebo taková Velim by byla velice inspirativní.
1) Rozkopat objízdné trasy
2) Minimálně na rok, ideálně dva tři
3) Hakovnice, bez nich to nejde
4) Vyloučit maximálně jednu kolej, bez toho by to nebylo ono, aby to trvalo co nejdéle.
A teďka vážně, svaté Rakousko…
A ještě včera se vědělo, že v Rakousku stavějí tak kvalitně, že údsržbu dělat nemusí!
1) No, ja Vám neviem, súbeh výluk, pri ktorom sa jazdilo zo Salzburgu do Villachu dalo jazdiť jedine cez Schladming, prípadne súbeh výluk ÖBB cez Zell am See a zároveň DB cez Rosenheim som už teda videl a asi nie raz.
Tak co, myslíte že by SŽ takovou údržbu dala za méně než rok?
ano
ne
Samoztřejmě! Rakušané za těch 16 dnů stihnou vyměnit také železobetonové mosty. Jeden den zazvrtalj piloty, druý den betonují pilíře a dva dny na to mostovku. Tak za 10 dní vyrtvrdne a všechen beton tam vozí vlakem! Na demolici jim stačí 0 hodin.
Prostě Rakušáci umí.
Narážím na rozsah stavebních prací. Na skalním podloží není potřeba stabilizace zemního tělesa jako na trati vedoucí přes bývalý rybník kdesi u Poříčan.
Ale to jsou příliš složité vědátorské kecy, žejo?
Zase tam mají složitý terén, jak navozit materiál apod. Srovnáváme hrušky s jablky..
PS: Zvýší se po opravě rychlost? Nezvýší. Vyhozené peníze, někdo by jim to měl honem rychle poradit… chce se sarkasticky dodat.
Fair point, i když.. těsně vedle staví Brenner Basis tunnel.
Stavíme někde u nás něco podobného?