- Železnice •
- Stavebnictví •
- Silnice •
- Zprávy
Velká výluka na IV. koridoru se potká s opravami silnice I/3 u Votic
Zátěžové zkoušky estakády na koridoru Sudoměřice - Votice. Pramen: Správa železnic
Tříměsíční výluka na koridoru souvisí s napojením nového úseku tratě Sudoměřice – Votice.
Proč trvá napojení tak dlouho, když jde o stavbu v nové stopě, podobně jako u tunelu Ejpovice?
No ono tam je několik křížení a krátkých souběhů, ale většinou by tam místo pro jednu kolej bylo. Tři měsíce mi taky přijdou dost laxní tempo (představoval jsem si částečné otevření řekněme po dvoutýdenní výluce a dočasně jednokolejný provoz, což tam je i teď a bude i po výluce tak jako tak).
puvodne se melo pri minule dlouhodobe vyluce vlozit mostni provizorium do soucasneho naspu u potoku mastnik (nejkomplikovanejsi kolizni misto) a to melo pomoci naslednou vyluku zkratit. nestalo se tak.
co se tam bude dit tri mesice je otazka zcela na miste, vsechna tri kolizni mista maji dohromady delku sto metru, zbytek je nova stopa, kterou muzete luxusne pripravit dopredu…
ten koridor je 15 letka, to je fofr
V součtu to bude ještě déle. O to úsměvněji zpětně zní dávné představy ve smyslu „4. koridor bude hotov do roku 2010/do roku 2016“ apod.
Zajímalo by mě, na koho by to kdo chtěl svádět. Protože (snad vyjma úseku Nemanice – Ševětín, ale i tam šlo o vyjádření hrdějovické komunální správy a ne o „kverulování nespokojených jednotlivců“) tady to snad žádné „Děti Země“ apod. tzv. nezdržovaly.
Nesedí náhodou ty dvě nabubřelé a arogantní společnosti na jednom baráku?
To je prostě hnus, velebnosti. Jak oni to v těch kancelářích plánují.
Jestli vůbec něco plánují.
Asi bude muset přijít nějaký vichr z hor a vyvětrat tam…
Ne, Správa Železnic je v Dlážděné. Něco mi ale říká, že mají internet.
Takže propustnost na I/3 u Votic bude v podstatě stejná jako o kus dál na jich přes Miličín… Pořád mi není jasné, v čem je tak zásadní problém.
Na jedné straně Olbramovice a na druhé Miličín
taky to moc nechapu – asi neni o cem jinem psat…
Předpokládám, že se jedná o ten most u Lidlu ve Voticích. Do kopce na Tábor jsou tam 2 pruhy, na Benešov 1. Problémy tam budou hlavně na víkend, kdy V pátek jedou Pražáci 😂 na jih a v neděli se vrací. Další problém bude pochod Praha Prčice, kdy naposledy šlo přes 10000 lidí a ty většinou jeli vlakem z Heřmaniček.
Změnit datum konání akce by nešlo? Bylo by to asi nejméně bolestivé řešení.
ne, na tehle akci se vsichi z okoli tesi, jak se na teto tour de pivo v kelimku ozerou a prejedi klobasama, to je prava podstata teto akce.
lidi chodici dlouhe trasy jsou v podstate velmi marginalni skupina, but si vsichni mysli, ze o nich akce je…
jinymi slovy, i kdyby to letos opet nebylo, nikomu to chybet nebude a vidlaci se zlejou doma.
Problémy tam nebudou ani v pátek, ani o víkendu. Aby se Prazaci dostali na ty 2 pruhy, musí projet přes Olbramovice, kde se spomaluje na 50 a velmi často i na 0 a je tam pouze 1 pruh.
problem tam bude v patek,
Že by to chtělo výluky na železnici a silnici plánovat na stejné principu ročního plánu na dva tři roky dopředu a nejlépe na jedné společné poradě.
Nebo si udělat nanejvýš precizní prohlídku celé železniční sítě, sepsat si kdy se co dělalo – v jakém je to nyní stavu – a podle toho si udělat neméně precizní itinerář i s návrhy jak to pak zrealizovat co nejschůdněji…
Výluka zrovna vyjde na pochod Praha-Prčice kdy v Heřmaničkách staví i rychlíky.
Je vůbec nová zastávka dost dlouhá pro zastavení rychlíku a u zastávky prostor pro bus?
je.
Co jsem tam jel vloni, byly tam dvě průjezdné koleje. Klasické rychlíky tam zastaví, mají 4 nebo 5 vozů, na Prčice však posilují a vozů mají více. Neměli by se zde křižovat. Svoz z Prčic by šel udělat do Ješetic nebo Votic.
Myslím starou stanici Herřmaničky.
jedna z novych zastavek ma ve smeru na prahu kvuli pp delsi nastupiste.
Nová zastávka v Heřmaničkách bude mít délku 220 m
A teď si představte, že by rychlík zastavoval v Olbramovicích, a pak až v Táboře. Bez ohledu na datum…
Heřmaničkami by tedy rychlík projížděl, a později by přes ně vůbec nevedla ta trať…
Genualní lidé od genialniho superministra, takže z čb regiojetem přes písek , při nejhoršim arrivou vlakem , z tábora autem po silnicich 3 třidy , přes vožici , louňovice atd.
nebo muzete sedet doma ns zadku, kdyz vas uzavreni kousku stoupaciho pruhu tak dokaze rozrusit…
Jen si to vychutnejte, dokud to ještě půjde…
Za takových 50 let to bude záležitost jen velmi bohatých…
nechte se vysetrit.
spis bych mu poradil, at se povozi po sibiri osobackem, to je mnohem ohrozenejsi druh nez iad…
Proč do Vožice po silnici 3. třídy, když tam vede dvojka, proč zajíždět až do Louňovic, když se dá vrátit po II/124 do Votic. A proč to vlastně objíždět když v uzavírce jenom nepůjde předjet kamion.
„zachován zúžený průjezd v režimu 1+1“ neznamená úplnou uzavírku.
Zkušenost velí, stačí ťuknutí ašpunt je na světě , běžne jezdim vlakem , z vesnice mezi chýnovem a mv autem do tabora zadíru , sednu a jsem buď v čb nebo v praze pohodlně expresem , teď však podlnost skonči , jasně koridor se musí dostavit , je třeba jako sůl Ale vy jste evidentně nikdy ve špičce po E55/ 3 nikdy nejeli užteď je to maso a odršku , kamijonaci si dělaji co chtěji , 90 tam kde neni radar nejede nikdo , do toho zuženi a NAD za vlak , respektive 2x R za hodinu plus ex ,… Číst vice »
vy jste videl kamiony, ktere v diskutovanem useku jezdi vic nez 90? ono je to dost do kopce…
jinak pro vasi informaci – od nove hospody (konec d3) az skoro do benesova (jirovice) vede jen jeden pruh… stoupaci pruh je bonus, ktery ve spickach stejne konci spuntem na konci.
Nic nevěděli, nebylo co koordinovat. Skvělé, každý lidoop, který se alespoň trochu zajímá o dopravu, ví, že letos budou na SuVo a SoDo dvě dlouhodobé nepřetržité výluky…
Resort pod vedením docenta sice makal, aby bylo líp, výsledek se ale od standardu neodchýlil. Ono nestačí makat, je nutno to ještě dělat dobře (nestačí studovat, je třeba umět).
Tady je prostě radost platit daně!
No právě. Ale to si pánové nahoře, co utrácejí ty veřejné prostředky… vůbec nepřipouští 🙂
Humbuk…
Radost to bude v dobách, kdy daň z přijmu bude 9% a elektřina 90 hal./kWh…
Jenže taky
– 1500,-Kč za každého psa (bez výjimek)
– progresivní daň z nemovitosti (resp. ze zahrady)
– soukromé a komerční důchodové spoření (povinné)
– soukromé a komerční zdravotní pojištění
– krabička cigaret za 200,-Kč i víc (z toho 140,-Kč spotřební daň)
– pivo za 50-60,-Kč
– progresivní zpoplatnění pozemních komunikací
Jasně. Takže nenávidíte psy (vč. slepeckých), nemáte zahradu a ani ji nehcete. Zato chece, aby každý o tu zahradu přišel. Závist jak prase…
Slepecký pes je něco jiného, ten je důležitá pomůcka. Ale jinak psy opravdu nenávidím – smrdí, a jsou po nich všude fekálie a hluk.
Krom zahrad ale existují i jiné způsoby blokování prostoru, např. sportoviště. Účelem je zvýšit podíl hospodářsky využité plochy (pole, lesy).
Jinak – poplatky ze psa a daň ze „zahrad“ by tvořila obecní přijmy, ke kterým by se odpovídajícím způsobem usměrnily i výdaje.
v květnu to tedy vezmu oklikou přes Písek a Příbram. 🙂 ještě že tady u nás na jihu máme možnost volby a když to tak počítám i zajížďka přes Plzeň možná nebude až tak úplně od věci když člověk potřebuje na Smíchov.
Tak proto potřebuje tolik lidí nějaký rychlý odvoz do Plzně ve formě Ex/EC…
vemte to pres linec a mnichov. jistota je jistota.
Jo to asi bude slušnej kolaps každej pátek. Nezávidím tu páteční volbu z Prahe na jih-auto,vlak,bus? To bude fuk. Ale co hlavně ten koridor už konečně dopatlejte. Co tam pak vlastně bude zbývat? Kus mezi Hlubokou a ČB? Na hotový koridor se tu těší hodně lidí. Snad dobrejch deset let je to na této trati furt nějaká výluka. Vzpomínam si no tak 10-15 let zpět co jsem jezdil v pátek z Budějic na Hradec. Raději jsem volil v pátek vlak-menší zlo. Tam byla aspoň trochu šance si někde sednout. Odpolední busy beznadějně nařezaný tak do čtyř odpol. Vlak v půl… Číst vice »
Jak to, že už dávno nelítá slíbená linka z Prahy do Č. Budějovic?
V pátek večer na Hradec? Když z Prahy nevyjedete před 19:30, tak je to autem za hodinu a půl. 🙂
jenže tady byla řeš o Hradci Jindřichově…
Takovým tím s tím obrovským hradozámkem…
Ano, ten jsem měl na mysli. Kde je problém?
Jak je mozny, ze napojeni stare trate na novou si vyzada 3mesicni vyluku? To je neuveritelne dlouho. Dokaze to nekdo laikovi vysvetlit?
tratě se několikrát kříží, bude teda potřeba přerušit starou trať, doplnit náspy, zhutnit je, možná se musí nechat i nějaký čas slehnout, pak se teprve může dělat štěrkové lože a pokládat koleje.
Koukněte na video z listopadu, za 3 měsíce musíte dodělat místa, kde stará trať kříží novou (v jiné výšce), a minimálně položit koleje v úsecích kam se zatím nešlo dostat. To není tak málo práce.
https://www.koridory.cz/modernizace-stavby-sudomerice-votice-videa-postupu-v-listopadu-2021/
A teď teprve jak dlouho by trvalo, pokud by se překládala celá trať naráz. Např. celý úsek Turnov – Liberec.
bordel zhotovitele, na ktereho je zadavatel kratky…
Jinak, tímto se blíží i definitivní konec stanice Heřmaničky, koridorového železničního skansenu, který už byste jinde těžko v takovém rozsahu pohledali:
https://youtu.be/32Au4v9B0XY
Ještě nějaké fotky z votického zhlaví, je to holt unikát:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanice_Hermanicky_-_voticke_zhlavi/
Že spolu obě správy nekomunikují, je dlouho známá věc. Když byl před pár lety dlouhodobá výluka trati Vyškov – Brno, autobusy najely hned za Vyškovem do šílených kolon na D1, která se zrovna v tom termínu začala taky rekonstruovat…
K tomu se pak přidaly nějaký opravy na „staré“ silnici, takže v případě nehody bylo v háji půl Moravy…
Ano, to ale udělal kraj natruc, protože se obávali objíždění dálnice přes Rousínov. Uspíšili proto rekonstrukci průtahu a budování chodníků. Byly tam tři semafory, vzájemně schválně nesladěné, aby průjezd byl co nejkomplikovanější. Kdo pak totiž jednou zkusil takto dálnici objet, příště si to rozmyslel, bylo to ještě horší, než stát na dálnici…
Nebo pred 2 lety vyluky mezi celakovicemi a lysou. Zaroven se pri tom opravovala silnice z lyse pres labsky most a zaroven propustek na dalsi objizdne trase u brandysa nad labem. Takze NAD v podstate nemela kudy jezdit. Jelo se z celakovic silenou oklikou na D10, pak pres sjezd na starou boleslav do lyse. Takze nahrada useku, ktery vlak projede za 8 minut a autobus po normalni silnici za 20, tak ted mel jizdni dobu 50 minut, v lepsim pripade. Nastesti shodou okolnosti zrovna vrcholil prvni covidovy lockdown, takze skoro nikdo nejezdil. Jak to chteli delat, kdyby lockdown nebyl, to… Číst vice »
A do toho kraj uzavřel „starou“ silnici II/430. Člověku ani nevadilo, že jede 25 roků starou Karosou ve snaze propašovat sám sebe do obléhaného Brna.
Mě by spíš dožralo, že se na spoj, ve kterém jezdí max. 3 lidi nasazuje velký Mercedes-Benz Conecto LF…
Pro srovnání: souběh výluky a prací na silnici nastal mj. loni začátkem podzimu u Českých Budějovic. A ani přes Roudné se to nešlo objet – Plavská byly také rozkopána.
No toto je šlendrián nejen ŘSD, ale i SŽ – přece I/3 v okolí Votic, Milína se opravuje v poslední době po etapách – to si nemohli úředníci zjistit, zda se něco neplánuje? To samé platí i naopak.
„Žádné informace jsme od Správy železnic neobdrželi a tedy nebylo co koordinovat.“
Tak v tom je řečeno všechno.
Nojo, ona na netu sice je mapa staveb, ale pro úředníka ŘSD je přece železnice fuj fuj, dyk má služební auto.
A asi stejně fujfuj je pro úředníka SŽ informovat se o pracech na silnicích.
Ostatně, myslím, že to už jednou bylo mezi Turnovem a Žel. Brodem, kdy autobusy NAD stály v kolonách na opravované silnici.
Taky bych přihlédnul k tomu,, že ta silnice dráhu nepotřebuje, ale při výlukách na dráze je silnice potřeba. Takže z toho plyne, kdo se má informovat první.
Jako že by ŘSD, které by mohlo někomu vyjít vstříc, mělo kontrolovat cizí mapy namísto toho, aby jim SŽ sama poslala oficiální žádost?
Já nevím, žádosti, schvalování, úředníci, to nemůže nikdy pořádně fungovat. Neměli by mít (asi MD?) IT systém, kde se výluky zadávají, s tím, že podle nějakých parametrů uzavřených tras automaticky „vyblokovávají“ náhradní trasy atp? Já vím, stát moc nefunguje a nechce fungovat na systému 5x kliknu a je to. Papíry, zasílání, povolování, razítka, zapomínání, vo tom jsme nevěděli, to je jeho styl.
Presne tak, 21. stoleti a my jsme porad jak na zacatku 20..
I kdyz nekdy tak premyslim, jak vubec mohli vsechno pred 100 lety dokazat, kdyz nemeli takovou techniku, internet a mobily.
Když nebyly žádné autobusy tak museli cestující přes výluku pěšky.
1920 autobusy byly. A když ne autobus, tak náhradní žebřiňáková doprava.
Proboha jen to ne. Zadají opravu komunikace, pro jistotu na celý půlrok. Dva roky dopředu, co kdyby něco. Sice z toho sejde, ale je zablokováno.
To se pak vyřeší v době, kdy bude ŘSD tvořit sekci při Ministerstvu železnic… 😀
To je komedie jak v Jistě pane ministře. Žádný informace nedostali, protože o žádný nežádali… Úředníci z ŘSD si nevšimli, že se na jih staví koridor.
Proč by to vzhledem k rozdělení výkonů mezi silnici a železnici měli na ŘSD řešit? Neměla by si spíš železnice zvykat že každý tu není jenom pro ně a když něco potřebují tak se musí starat sami?
Tak ale ať tiskovej mluvčí ŘSD řekne narovinu, že to maj na salámu…
on to v podstate rekl. asi jste si nevsiml, ze dopady svych omezeni rsd moc neresi.
napriklad kdyz na I/3 frezuji pul vozovky a lupnou tam usekovy semafor. to je mazec zcela nesrovnatelny s tim, co se „resi“ tady.
A z toho se dá poznat, který měsíc během 10 let bude výluka?
Jistě. A že by se ozvali oni, to je nenapadlo…
A oni se někdy někomu nadlidé z úřadu ozvali sami, předem a aktivně?