Velká výluka na IV. koridoru se potká s opravami silnice I/3 u Votic

Zátěžové zkoušky estakády na koridoru Sudoměřice - Votice. Pramen: Správa železnicZátěžové zkoušky estakády na koridoru Sudoměřice - Votice. Pramen: Správa železnic

Tříměsíční výluka na koridoru souvisí s napojením nového úseku tratě Sudoměřice – Votice.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek Janata

Proč trvá napojení tak dlouho, když jde o stavbu v nové stopě, podobně jako u tunelu Ejpovice?

Y.K.

No ono tam je několik křížení a krátkých souběhů, ale většinou by tam místo pro jednu kolej bylo. Tři měsíce mi taky přijdou dost laxní tempo (představoval jsem si částečné otevření řekněme po dvoutýdenní výluce a dočasně jednokolejný provoz, což tam je i teď a bude i po výluce tak jako tak).

Georg

puvodne se melo pri minule dlouhodobe vyluce vlozit mostni provizorium do soucasneho naspu u potoku mastnik (nejkomplikovanejsi kolizni misto) a to melo pomoci naslednou vyluku zkratit. nestalo se tak.
co se tam bude dit tri mesice je otazka zcela na miste, vsechna tri kolizni mista maji dohromady delku sto metru, zbytek je nova stopa, kterou muzete luxusne pripravit dopredu…

zdydy

ten koridor je 15 letka, to je fofr

xyz

V součtu to bude ještě déle. O to úsměvněji zpětně zní dávné představy ve smyslu „4. koridor bude hotov do roku 2010/do roku 2016“ apod.

Zajímalo by mě, na koho by to kdo chtěl svádět. Protože (snad vyjma úseku Nemanice – Ševětín, ale i tam šlo o vyjádření hrdějovické komunální správy a ne o „kverulování nespokojených jednotlivců“) tady to snad žádné „Děti Země“ apod. tzv. nezdržovaly.

Martin z topírny

Nesedí náhodou ty dvě nabubřelé a arogantní společnosti na jednom baráku?
To je prostě hnus, velebnosti. Jak oni to v těch kancelářích plánují.
Jestli vůbec něco plánují.

medical examiner

Asi bude muset přijít nějaký vichr z hor a vyvětrat tam…

Jiří Kocurek

Ne, Správa Železnic je v Dlážděné. Něco mi ale říká, že mají internet.

Honza

Takže propustnost na I/3 u Votic bude v podstatě stejná jako o kus dál na jich přes Miličín… Pořád mi není jasné, v čem je tak zásadní problém.

Cestujici

Na jedné straně Olbramovice a na druhé Miličín

Georg

taky to moc nechapu – asi neni o cem jinem psat…

Kámo

Předpokládám, že se jedná o ten most u Lidlu ve Voticích. Do kopce na Tábor jsou tam 2 pruhy, na Benešov 1. Problémy tam budou hlavně na víkend, kdy V pátek jedou Pražáci 😂 na jih a v neděli se vrací. Další problém bude pochod Praha Prčice, kdy naposledy šlo přes 10000 lidí a ty většinou jeli vlakem z Heřmaniček.

Jiří Kocurek

Změnit datum konání akce by nešlo? Bylo by to asi nejméně bolestivé řešení.

Georg

ne, na tehle akci se vsichi z okoli tesi, jak se na teto tour de pivo v kelimku ozerou a prejedi klobasama, to je prava podstata teto akce.
lidi chodici dlouhe trasy jsou v podstate velmi marginalni skupina, but si vsichni mysli, ze o nich akce je…
jinymi slovy, i kdyby to letos opet nebylo, nikomu to chybet nebude a vidlaci se zlejou doma.

Cestující

Problémy tam nebudou ani v pátek, ani o víkendu. Aby se Prazaci dostali na ty 2 pruhy, musí projet přes Olbramovice, kde se spomaluje na 50 a velmi často i na 0 a je tam pouze 1 pruh.

Georg

problem tam bude v patek,

Ten kdo vi

Že by to chtělo výluky na železnici a silnici plánovat na stejné principu ročního plánu na dva tři roky dopředu a nejlépe na jedné společné poradě.

medical examiner

Nebo si udělat nanejvýš precizní prohlídku celé železniční sítě, sepsat si kdy se co dělalo – v jakém je to nyní stavu – a podle toho si udělat neméně precizní itinerář i s návrhy jak to pak zrealizovat co nejschůdněji…

Rudolf Tuček

Výluka zrovna vyjde na pochod Praha-Prčice kdy v Heřmaničkách staví i rychlíky.
Je vůbec nová zastávka dost dlouhá pro zastavení rychlíku a u zastávky prostor pro bus?

Georg

je.

Kámo

Co jsem tam jel vloni, byly tam dvě průjezdné koleje. Klasické rychlíky tam zastaví, mají 4 nebo 5 vozů, na Prčice však posilují a vozů mají více. Neměli by se zde křižovat. Svoz z Prčic by šel udělat do Ješetic nebo Votic.

Kámo

Myslím starou stanici Herřmaničky.

Georg

jedna z novych zastavek ma ve smeru na prahu kvuli pp delsi nastupiste.

Petura

Nová zastávka v Heřmaničkách bude mít délku 220 m

medical examiner

A teď si představte, že by rychlík zastavoval v Olbramovicích, a pak až v Táboře. Bez ohledu na datum…
Heřmaničkami by tedy rychlík projížděl, a později by přes ně vůbec nevedla ta trať…

Cestujici 2

Genualní lidé od genialniho superministra, takže z čb regiojetem přes písek , při nejhoršim arrivou vlakem , z tábora autem po silnicich 3 třidy , přes vožici , louňovice atd.

Georg

nebo muzete sedet doma ns zadku, kdyz vas uzavreni kousku stoupaciho pruhu tak dokaze rozrusit…

medical examiner

Jen si to vychutnejte, dokud to ještě půjde…
Za takových 50 let to bude záležitost jen velmi bohatých…

Georg

nechte se vysetrit.
spis bych mu poradil, at se povozi po sibiri osobackem, to je mnohem ohrozenejsi druh nez iad…

Jiří Kocurek

Proč do Vožice po silnici 3. třídy, když tam vede dvojka, proč zajíždět až do Louňovic, když se dá vrátit po II/124 do Votic. A proč to vlastně objíždět když v uzavírce jenom nepůjde předjet kamion.
„zachován zúžený průjezd v režimu 1+1“ neznamená úplnou uzavírku.

Cestujici 2

Zkušenost velí, stačí ťuknutí ašpunt je na světě , běžne jezdim vlakem , z vesnice mezi chýnovem a mv autem do tabora zadíru , sednu a jsem buď v čb nebo v praze pohodlně expresem , teď však podlnost skonči , jasně koridor se musí dostavit , je třeba jako sůl Ale vy jste evidentně nikdy ve špičce po E55/ 3 nikdy nejeli užteď je to maso a odršku , kamijonaci si dělaji co chtěji , 90 tam kde neni radar nejede nikdo , do toho zuženi a NAD za vlak , respektive 2x R za hodinu plus ex ,… Číst vice »

Georg

vy jste videl kamiony, ktere v diskutovanem useku jezdi vic nez 90? ono je to dost do kopce…
jinak pro vasi informaci – od nove hospody (konec d3) az skoro do benesova (jirovice) vede jen jeden pruh… stoupaci pruh je bonus, ktery ve spickach stejne konci spuntem na konci.

Osoba odborně nezpůsobilá

Nic nevěděli, nebylo co koordinovat. Skvělé, každý lidoop, který se alespoň trochu zajímá o dopravu, ví, že letos budou na SuVo a SoDo dvě dlouhodobé nepřetržité výluky…
Resort pod vedením docenta sice makal, aby bylo líp, výsledek se ale od standardu neodchýlil. Ono nestačí makat, je nutno to ještě dělat dobře (nestačí studovat, je třeba umět).

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tady je prostě radost platit daně!

Martin z topírny

No právě. Ale to si pánové nahoře, co utrácejí ty veřejné prostředky… vůbec nepřipouští 🙂

medical examiner

Humbuk…
Radost to bude v dobách, kdy daň z přijmu bude 9% a elektřina 90 hal./kWh…
Jenže taky
– 1500,-Kč za každého psa (bez výjimek)
– progresivní daň z nemovitosti (resp. ze zahrady)
– soukromé a komerční důchodové spoření (povinné)
– soukromé a komerční zdravotní pojištění
– krabička cigaret za 200,-Kč i víc (z toho 140,-Kč spotřební daň)
– pivo za 50-60,-Kč
– progresivní zpoplatnění pozemních komunikací

Jiří Kocurek

Jasně. Takže nenávidíte psy (vč. slepeckých), nemáte zahradu a ani ji nehcete. Zato chece, aby každý o tu zahradu přišel. Závist jak prase…

medical examiner

Slepecký pes je něco jiného, ten je důležitá pomůcka. Ale jinak psy opravdu nenávidím – smrdí, a jsou po nich všude fekálie a hluk.
Krom zahrad ale existují i jiné způsoby blokování prostoru, např. sportoviště. Účelem je zvýšit podíl hospodářsky využité plochy (pole, lesy).

Jinak – poplatky ze psa a daň ze „zahrad“ by tvořila obecní přijmy, ke kterým by se odpovídajícím způsobem usměrnily i výdaje.

jarda V.

v květnu to tedy vezmu oklikou přes Písek a Příbram. 🙂 ještě že tady u nás na jihu máme možnost volby a když to tak počítám i zajížďka přes Plzeň možná nebude až tak úplně od věci když člověk potřebuje na Smíchov.

medical examiner

Tak proto potřebuje tolik lidí nějaký rychlý odvoz do Plzně ve formě Ex/EC…

Georg

vemte to pres linec a mnichov. jistota je jistota.

Tuzemák

Jo to asi bude slušnej kolaps každej pátek. Nezávidím tu páteční volbu z Prahe na jih-auto,vlak,bus? To bude fuk. Ale co hlavně ten koridor už konečně dopatlejte. Co tam pak vlastně bude zbývat? Kus mezi Hlubokou a ČB? Na hotový koridor se tu těší hodně lidí. Snad dobrejch deset let je to na této trati furt nějaká výluka. Vzpomínam si no tak 10-15 let zpět co jsem jezdil v pátek z Budějic na Hradec. Raději jsem volil v pátek vlak-menší zlo. Tam byla aspoň trochu šance si někde sednout. Odpolední busy beznadějně nařezaný tak do čtyř odpol. Vlak v půl… Číst vice »

Ibragim z Bastru

Jak to, že už dávno nelítá slíbená linka z Prahy do Č. Budějovic?

Pražec

V pátek večer na Hradec? Když z Prahy nevyjedete před 19:30, tak je to autem za hodinu a půl. 🙂

Projektant

jenže tady byla řeš o Hradci Jindřichově…

medical examiner

Takovým tím s tím obrovským hradozámkem…

Pražec

Ano, ten jsem měl na mysli. Kde je problém?

Jan

Jak je mozny, ze napojeni stare trate na novou si vyzada 3mesicni vyluku? To je neuveritelne dlouho. Dokaze to nekdo laikovi vysvetlit?

55p

tratě se několikrát kříží, bude teda potřeba přerušit starou trať, doplnit náspy, zhutnit je, možná se musí nechat i nějaký čas slehnout, pak se teprve může dělat štěrkové lože a pokládat koleje.

Twix

Koukněte na video z listopadu, za 3 měsíce musíte dodělat místa, kde stará trať kříží novou (v jiné výšce), a minimálně položit koleje v úsecích kam se zatím nešlo dostat. To není tak málo práce.
https://www.koridory.cz/modernizace-stavby-sudomerice-votice-videa-postupu-v-listopadu-2021/

medical examiner

A teď teprve jak dlouho by trvalo, pokud by se překládala celá trať naráz. Např. celý úsek Turnov – Liberec.

Georg

bordel zhotovitele, na ktereho je zadavatel kratky…

zesp

Jinak, tímto se blíží i definitivní konec stanice Heřmaničky, koridorového železničního skansenu, který už byste jinde těžko v takovém rozsahu pohledali:

https://youtu.be/32Au4v9B0XY

zesp

Ještě nějaké fotky z votického zhlaví, je to holt unikát:

https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanice_Hermanicky_-_voticke_zhlavi/

zesp

Že spolu obě správy nekomunikují, je dlouho známá věc. Když byl před pár lety dlouhodobá výluka trati Vyškov – Brno, autobusy najely hned za Vyškovem do šílených kolon na D1, která se zrovna v tom termínu začala taky rekonstruovat…

svojsin

K tomu se pak přidaly nějaký opravy na „staré“ silnici, takže v případě nehody bylo v háji půl Moravy…

zesp

Ano, to ale udělal kraj natruc, protože se obávali objíždění dálnice přes Rousínov. Uspíšili proto rekonstrukci průtahu a budování chodníků. Byly tam tři semafory, vzájemně schválně nesladěné, aby průjezd byl co nejkomplikovanější. Kdo pak totiž jednou zkusil takto dálnici objet, příště si to rozmyslel, bylo to ještě horší, než stát na dálnici…

Ondra L.

Nebo pred 2 lety vyluky mezi celakovicemi a lysou. Zaroven se pri tom opravovala silnice z lyse pres labsky most a zaroven propustek na dalsi objizdne trase u brandysa nad labem. Takze NAD v podstate nemela kudy jezdit. Jelo se z celakovic silenou oklikou na D10, pak pres sjezd na starou boleslav do lyse. Takze nahrada useku, ktery vlak projede za 8 minut a autobus po normalni silnici za 20, tak ted mel jizdni dobu 50 minut, v lepsim pripade. Nastesti shodou okolnosti zrovna vrcholil prvni covidovy lockdown, takze skoro nikdo nejezdil. Jak to chteli delat, kdyby lockdown nebyl, to… Číst vice »

Jiří Kocurek

A do toho kraj uzavřel „starou“ silnici II/430. Člověku ani nevadilo, že jede 25 roků starou Karosou ve snaze propašovat sám sebe do obléhaného Brna.

medical examiner

Mě by spíš dožralo, že se na spoj, ve kterém jezdí max. 3 lidi nasazuje velký Mercedes-Benz Conecto LF…

Ivo P.

Pro srovnání: souběh výluky a prací na silnici nastal mj. loni začátkem podzimu u Českých Budějovic. A ani přes Roudné se to nešlo objet – Plavská byly také rozkopána.

lakes1

No toto je šlendrián nejen ŘSD, ale i SŽ – přece I/3 v okolí Votic, Milína se opravuje v poslední době po etapách – to si nemohli úředníci zjistit, zda se něco neplánuje? To samé platí i naopak.

Daniel Jablonecký

„Žádné informace jsme od Správy železnic neobdrželi a tedy nebylo co koordinovat.“
Tak v tom je řečeno všechno.

55p

Nojo, ona na netu sice je mapa staveb, ale pro úředníka ŘSD je přece železnice fuj fuj, dyk má služební auto.

VTT

A asi stejně fujfuj je pro úředníka SŽ informovat se o pracech na silnicích.
Ostatně, myslím, že to už jednou bylo mezi Turnovem a Žel. Brodem, kdy autobusy NAD stály v kolonách na opravované silnici.
Taky bych přihlédnul k tomu,, že ta silnice dráhu nepotřebuje, ale při výlukách na dráze je silnice potřeba. Takže z toho plyne, kdo se má informovat první.

Dzejejc

Jako že by ŘSD, které by mohlo někomu vyjít vstříc, mělo kontrolovat cizí mapy namísto toho, aby jim SŽ sama poslala oficiální žádost?

Y.K.

Já nevím, žádosti, schvalování, úředníci, to nemůže nikdy pořádně fungovat. Neměli by mít (asi MD?) IT systém, kde se výluky zadávají, s tím, že podle nějakých parametrů uzavřených tras automaticky „vyblokovávají“ náhradní trasy atp? Já vím, stát moc nefunguje a nechce fungovat na systému 5x kliknu a je to. Papíry, zasílání, povolování, razítka, zapomínání, vo tom jsme nevěděli, to je jeho styl.

Karel

Presne tak, 21. stoleti a my jsme porad jak na zacatku 20..
I kdyz nekdy tak premyslim, jak vubec mohli vsechno pred 100 lety dokazat, kdyz nemeli takovou techniku, internet a mobily.

Rudolf Tuček

Když nebyly žádné autobusy tak museli cestující přes výluku pěšky.

Jiří Kocurek

1920 autobusy byly. A když ne autobus, tak náhradní žebřiňáková doprava.

Jiří Kocurek

Proboha jen to ne. Zadají opravu komunikace, pro jistotu na celý půlrok. Dva roky dopředu, co kdyby něco. Sice z toho sejde, ale je zablokováno.

medical examiner

To se pak vyřeší v době, kdy bude ŘSD tvořit sekci při Ministerstvu železnic… 😀

Petr

To je komedie jak v Jistě pane ministře. Žádný informace nedostali, protože o žádný nežádali… Úředníci z ŘSD si nevšimli, že se na jih staví koridor.

Stráťa

Proč by to vzhledem k rozdělení výkonů mezi silnici a železnici měli na ŘSD řešit? Neměla by si spíš železnice zvykat že každý tu není jenom pro ně a když něco potřebují tak se musí starat sami?

Petr

Tak ale ať tiskovej mluvčí ŘSD řekne narovinu, že to maj na salámu…

Georg

on to v podstate rekl. asi jste si nevsiml, ze dopady svych omezeni rsd moc neresi.
napriklad kdyz na I/3 frezuji pul vozovky a lupnou tam usekovy semafor. to je mazec zcela nesrovnatelny s tim, co se „resi“ tady.

Jiří Kocurek

A z toho se dá poznat, který měsíc během 10 let bude výluka?

Radek

Jistě. A že by se ozvali oni, to je nenapadlo…

Ibragim z Bastru

A oni se někdy někomu nadlidé z úřadu ozvali sami, předem a aktivně?