Velká uzavírka na Pražském okruhu se blíží, nové mosty přes Chlumeckou budou dražší
Pražský okruh a most přes Chlumeckou ulici na Černém Mostě. Foto: Google Street View
Dálniční most, který překlenuje spojnici mezi Černým Mostem s Horními Počernicemi, je ve špatném stavu.
Proč není dálniční obchvat v trase Aglomeračního okruhu? Bylo by po problémech s Pražským okruhem. Jde o pozemky u 511 nebo?
To by mě zajímalo, jak se stane, že za 27 let je ten most tak hrozného stavu. Pokud nějaký stavař/mostař napoví, tak budu je rád. V loni jsem jen několikrát musel přes kutrovický most na I/7 který je cca ze stejné doby a taky to bylo takové Largo desolato. To fakt neumíme stavět mosty? Proč je most po tak relativně krátké době v tak špatném stavu? To je/byl problém reálně-socialistického stavitelství nebo neúdržba po roce 2000? Jsem si nějak nevšiml, že by na se např. o dost starší Brooklyn Bridge v NY nebo Harbour Bridge v Sydney takto rozpadly 🤔
Problematika mostů z prefabrikovaných nosníků KA a I:
http://svf.utc.sk/svoc/zbornik/Proceedings%20SVOC%202019/6.%20In%C5%BEinierske%20kon%C5%A1trukcie%20a%20mosty/N%C4%9Bm%C4%8Dic%20V%C3%ADt.pdf.
On se nerozpadá ani kamenný most v Písku.
Nemusíte chodit pro příklad na jiné kontinenty, protektorátní most přes Šmejkalku na D1 stále slouží za plného provozu. A „reálně-socialistických mostů“, které hrozily zřícením, už se přestavělo hodně a obávám se, že další budou následovat. Špatná údržba spojená se zatékáním vody (třeba v místech dilatačních závěrů mostů) se v tom objevuje docela pravidelně.
Před cca 10 – 15 lety mě překvapila stavba nových mostů na D1 v dolíku za čerpací stanicí Střechov. V tu dobu nemohly být starší než 30 – 35 let. Opět zřejmě kumulace „kvality výstavby“ a „údržby“.
Za prvé: 2021-1984=37, nikoli 27
Za druhé: výstavba mostu v dobách hlubokého socíku prostě málokdy odpovídala plánované životnosti 100 let
A za třetí: bez řádné údržby je životnost 100 let pouze virtuální realita – jedno jestli za socíku nebo nyní
proc to sakra neudelaji az bude 511 aspon ve vystavbe 🙁
Do tý doby by to spadlo.
a jakej by byl význam dělat to když bude 511 ve výstavbě? tady asi čím dřív tím líp ne?
Protože 511 nemá ani pravomocné rozhodnutí o umístění stavby a bude problém ho získat. Praha měla dávno prosazovat dálnici v trase Aglomeračního okruhu, který rekonstruujeme jako 1+1, jako u blbejch.
Tak snad bude oprava na 3+3
Stavebně ano.
Ano, na západní polovině 3 pruhy + odstavný, na východní polovina nepochybně 3 pruhy + průpletový pruh, na tuto stavbu bude v roce 2023 navazovat tato stavba: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/507/infoletak_d0-510-satalice-bechovice.pdf s uspořádáním 3+3 + průběžné propojené přídatné pruhy mezi křižovatkami na obou polovinách
Ale kolektor tam nevidím.
stavba D0 520, úsek Satalice – Chlumecká nikde není.
Podle mě to tam je úplně mimo normy a žádný projekt to zatím neřeší
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/503/infoletak_d0-520-brezineves-satalice.pdf
Dvě mostovky o délce 65m a šířce 16m za cenu 168 milionů? Jaký kontrast proti zakázkám SŽ, kde malý mostek délky 31m a šířky cca max 6m je výmluvou pro vysokou cenu (400 milionů) za vložení několika výhybek a provedení údržby v délce 850m.
Co teprve jeden peron a přístřešek KV-aréna za 19 mega. No jo, to nebyla cena stavby, to byly „veškeré náklady spojené s touto stavbou“.
… a přístupový chodník, opěrnou zeď a propustek a část svršku …
… a osvětlení …
… a to celé za 13 mil. bez DPH stavebních nákladů
ta cena je skutecne 168 milionů a je správne a vím o čem mluvím
připadá mi, že on jen porovnává nepoměr
Jen bych doplnil, že mosty se rozšíří a nově tak bude v místě šestipruh + odstavné pruhy.
Na té straně u Počernic (východ, vnější) by to chtělo ještě o pruh-dva víc. Je tam potřeba dořešit ten průplet. Akorát směr Okruh->centrum by byl ještě prudší a víc o hubu.