cargo

Velká uzavírka na Pražském okruhu se blíží, nové mosty přes Chlumeckou budou dražší

Pražský okruh a most přes Chlumeckou ulici na Černém Mostě. Foto: Google Street ViewPražský okruh a most přes Chlumeckou ulici na Černém Mostě. Foto: Google Street View

Dálniční most, který překlenuje spojnici mezi Černým Mostem s Horními Počernicemi, je ve špatném stavu.

Soutěž Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na demolici a stavbu nových mostů na Pražském okruhu na Černém Mostě dospěla do finále. Silničáři obdrželi čtyři nabídky, z nichž nejnižší činí 168,5 milionu korun. To je o 30 milionů korun více oproti předpokládané ceně.

V tendru hraje roli i délka stavby, jako maximum připouštělo ŘSD 214 dní na jednu polovinu. Účastníkem s nejnižší cenou je sdružení Swietelsky a Colas CZ, které nabízí i nejrychlejší práci (198 dní). Stavba má pravomocné stavební povolení a začne na jaře. „Po vyhodnocení nabídek a výběru zhotovitele bychom stavbu rádi zahájili v průběhu dubna,“ uvedlo ŘSD na twitteru.

Řidiči se tak musejí pět let po velké rekonstrukci Pražského okruhu u Černého Mostu připravit na další dopravní omezení na východním okraji metropole. Pražský okruh vede přes Chlumeckou ulici po dvou mostovkách. Plán počítá s převedením veškerého provozu vždy na jeden most, demolicí druhého mostu a výstavbou nového. Na mostě by měl být zachován provoz v režimu 2+2 ve výrazně užších pruzích. Jako první se bude měnit západní jízdní pás (blíže k centru), po dokončení poloviny mostovky se bude měnit východní jízdní pás. Na ten dojde až příští rok. V průběhu demolice se bude uzavírat rovněž jeden jízdní pás v Chlumecké ulici, kde jsou plánovaná víkendová omezení.

Most, kterým okruh překlenuje spojnici mezi Černým Mostem s Horními Počernicemi, je ve špatném stavu. Byl postaven v roce 1981 jako součást stavby R1 Satalice – Běchovice, do provozu byl uveden koncem roku 1984. Od té doby neprošel zásadnější rekonstrukcí.

Tagy Černý Most D0 most přes Chlumeckou Pražský okruh ŘSD seznam
23 komentářů