Velká sláva v Polsku. Po čtvrt století se na trať do krkonošského střediska vrátily vlaky

O víkendech bude na trase 14 párů vlaků denně.
Polské horské středisko Karpacz se po 25 letech znovu vrátilo na železniční mapu. Po včerejším slavnostním otevření dnes začíná pravidelný provoz na trati z Jelení Hory.
Dolnoslezské vojvodství tak zprovoznilo další trať, kterou na něj převedl polský správce železniční infrastruktury PKP PLK a obnovilo ji v rámci programu Kolej Plus. Už dříve se takto vlaky vrátily do Świeradówa-Zdróje v Jizerských horách.
Sláva pod Jizerkami. Poláci obnovili po 27 letech provoz na trati k českým hranicím
Karpacz je jedním z největších krkonošských středisek na polské straně a hlavním výchozím bodem pro výlety na Sněžku. Denně na trať vyjede 12 párů spojů, o víkendech 14 včetně čtyř jízd historických souprav.
Nejrychlejší spojení KD Sprinter z Karpacze do Jelení Hory urazí trasu za pouhých 18 minut, z dolnoslezského hlavního města Vratislavi dojede dopravce Koleje Dolnośląskie s přestupem v Jelení Hoře za 2 hodiny a 33 minut. Na trati platí i Euro-Nisa-Ticket.
Dopravce na trať nasadí jednotky Pesa Link, u nás známé jako RegioShark. „Pro Dolní Slezsko je to velká událost. Je to velmi očekávané spojení, na jehož revitalizaci jsme vyčlenili evropské a zemské fondy,“ řekl Paweł Gancarz, maršálek Dolnoslezského vojvodství.
Revitalizace 17 kilometrů dlouhé trati měla být původně hotová již v roce 2023, nabrala zpoždění kvůli sporům s památkáři a pak loňským povodním.
Obnova 14 kilometrů dlouhé trati vyjde na 41 milionů zlotých, tedy zhruba 242 milionů korun. Dolnoslezské vojvodství chce postupně obnovit až 300 kilometrů tratí. Na úsek do Karpacze by mělo navázat i obnovení provozu do měst Kowary a Kamenné Hory.