Velká sláva v Polsku. Po čtvrt století se na trať do krkonošského střediska vrátily vlaky
Obnovení železničního provozu do Karpacze. Foto: Facebook Paweł Gancarz

O víkendech bude na trase 14 párů vlaků denně.
O víkendech bude na trase 14 párů vlaků denně.
Tuší někdo, co je to ona inzerovaná „historická souprava“?
Dle sledovačky jezdí SP42-001 klubu KSK Wroclaw.
SP42-001 bude jezdit celou sezónu. Teď na zahájení s dvěma velkými vozy, pak další víkendy s dvouosými.
„Dolnoslezské vojvodství chce postupně obnovit až 300 kilometrů tratí.“
Wow, netušíte někdo, čím to? Myslel jsem, že lokálky se v podstatě všude spíš zavírají
Protože Poláci jedou👍❤️
Protože u nás se nezastavoval provoz například na trati Rumburk – Česká Lípa – Mladá Boleslav. Stejně tak až na pár měsíců nezastavil provoz na trati Tanvald – Harrachov, kdežto do Karpacze se nejezdilo asi třicet let.
Protože v Polsku byl v minulosti zastaven provoz i na tratích, které zas tak nanicovaté nejsou.
Ona to také není žádná lokálka.
Lokálka, tedy v pruském kontextu Nebenbahn, to je ve všech aspektech: stavebním provedením, provozem, původním majitelem (Algemiene deutsche Kleinbahn Gesselschaft). Že byla dříve elektrifikována z ní nedělá hlavní trať.
Podíval jsem se na cabview. Takovouhle lokálku by brali všude, to je ve většině cesty štreka na 160.
https://youtu.be/CSZVrp-FlzU
Je vidět že tomu vůbec nerozumíte.
Já vidím oblouky o malém poloměru s přídržnicemi a přejezdy na kterých jsou jen kříže a stopky, takže tady 160km/h ani v nejdivočejších snech.
Vyjadřoval jsem se ke směrovému vedení a celkově velkorysému pojetí trati (viz dlouhý vícekolejný souběh – u nás by to spíš řešili odbočkou na širé trati), takže na první pohled bych to lokálkou opravdu nenazval.
Takže ano, jsou tam přejezdy se stopkami a aktuálně se tam jezdí šedesátkou nebo kolik, ale kdyby byla potřeba, šlo by to výrazně rychleji…
To „velkorysé“ směrové vedení umožnila konfigurace terénu, která je až na část pod Karpaczem prakticky placka. Jinak oblouk s přídržnicí znamená oblouk s poloměrem menším než 300 metrů. Pro tyhle oblouky podle nějakého nesmyslného a zastaralého nařízení musí být v Polsku instalována přídržnice. U nás to jde kupodivu bez ní a to i v poloměrech 170 metrů – viz třeba Posázavský pacifik. Jinak dle cabview je tam i neproměnné návěstidlo, které má na sobě číslo 8. Předpokládám, že jde o rychlostník s rychlostí 80 km/h. To úplně stačí, jinak tam jsou sem tam u oblouků menších poloměrů šestky, takže jsou… Číst vice »
Tady začíná https://youtu.be/CSZVrp-FlzU?t=1228 falešná dvojkolejka a vypadá to, že na trati odbočující na jihovýchod se pracuje.
(Mimochodem, splet a rozplet tratí po dvojklejné výhybně je poněkud svérázný.)
Ale používaný už i u nás, viz výhybna Kanín u Velkého Oseku, nebo též Starkoč. V obou případech přitom byl původně možný vjezd z obou tratí do dopravny současně. Ušetřily se dvě výhybky, ale v těchto případech to asi moc nevadí…
Karpacz je takový polský Spindl.
Na trati do Kamiennej Góry je paradní tunel u Ogorzelce pod Horní Malou Úpou.
Nádherná cena za revitalizaci
Pravda, no, u nás za to nepořídíme ani nové (a ještě k tomu zkrácené) zastřešení perónů v Kolíně. 😢
Jestli mají šikovný silničáře, co se naučili koleje, a nemají tam nenažrané AŽD, tak není moc co řešit.
To je jasné, PZZ dáme jen na nejnutnější místa. TZZ a SZZ přeci netřeba, a DOZ to je teprve sprosté slovo.
A ušetřili jsme.
Výhybka v koncové stanici vypadá že se ovládá ručně. Jak funguje mezilehlá stanice nevím, třeba tam DOZ je. A cabview je z doby, kdy se na trat pracovalo.
Nějaká návěstidla tam vidět byla, jestli to bylo jen na krytí přejezdů nebo nějaké AHr těžko říct. Zdá se mi, že všechno mělo desku předvěsti, což je zvláštní…