Velká sláva v Polsku. Po čtvrt století se na trať do krkonošského střediska vrátily vlaky
Obnovení železničního provozu do Karpacze. Foto: Facebook Paweł Gancarz

O víkendech bude na trase 14 párů vlaků denně.
O víkendech bude na trase 14 párů vlaků denně.
Tuší někdo, co je to ona inzerovaná „historická souprava“?
Dle sledovačky jezdí SP42-001 klubu KSK Wroclaw.
SP42-001 bude jezdit celou sezónu. Teď na zahájení s dvěma velkými vozy, pak další víkendy s dvouosými.
„Dolnoslezské vojvodství chce postupně obnovit až 300 kilometrů tratí.“
Wow, netušíte někdo, čím to? Myslel jsem, že lokálky se v podstatě všude spíš zavírají
Protože Poláci jedou👍❤️
Protože u nás se nezastavoval provoz například na trati Rumburk – Česká Lípa – Mladá Boleslav. Stejně tak až na pár měsíců nezastavil provoz na trati Tanvald – Harrachov, kdežto do Karpacze se nejezdilo asi třicet let.
Protože v Polsku byl v minulosti zastaven provoz i na tratích, které zas tak nanicovaté nejsou.
Ona to také není žádná lokálka.
Lokálka, tedy v pruském kontextu Nebenbahn, to je ve všech aspektech: stavebním provedením, provozem, původním majitelem (Algemiene deutsche Kleinbahn Gesselschaft). Že byla dříve elektrifikována z ní nedělá hlavní trať.
Karpacz je takový polský Spindl.
Na trati do Kamiennej Góry je paradní tunel u Ogorzelce pod Horní Malou Úpou.
Nádherná cena za revitalizaci
Pravda, no, u nás za to nepořídíme ani nové (a ještě k tomu zkrácené) zastřešení perónů v Kolíně. 😢