Velká proměna vlaků v Olomouckém kraji je u konce. Čeká se na poslední RegioPanter
Nové jednotky přilákaly o 30 % více cestujících, tvrdí dopravce.
České dráhy dnes slavnostně prezentovaly největší proměnu vozidel v historii Olomouckého kraje. Souběžně s řadou investic Správy železnic do infrastruktury přineslo pořízení 27 jednotek RegioPanter zásadní proměnu kvality cestování v kraji.
K prezentaci završení modernizace došlo dnes na trati mezi Olomoucí a Uničovem. Škoda Group má dodat ještě poslední jednotku, která je již vyrobená a čeká se jen na technicko-bezpečnostní zkoušku. Turnusová potřeba je již plně krytá.
Podle Českých drah se zájem o cestu vlakem po nasazení nových jednotek zvýšil. Například na tratích Olomouc – Uničov nebo Olomouc – Přerov narostl počet cestujících o více než 30 %.
České dráhy nasadily v Olomouckém kraji první třívozové regiopantery nové generace
„Regionální doprava zažívá revoluční proměnu v rámci celé republiky a Olomoucký kraj je regionem, kde jsme během dvanácti měsíců na koleje nasadili nejvíce nových vlaků. V příštích dnech do Olomouce dorazí poslední z plánované dodávky 27 nejnovějších RegioPanterů. Díky tomu nabídneme zdejším obyvatelům a návštěvníkům regionu více než 7 tisíc míst v nových elektrických jednotkách,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Jednotky RegioPanter vozí cestující na linkách Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Vyškov na Moravě, Kouty nad Desnou – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice a Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín.
Třívozové jednotky RegioPanter řady 640.2 jsou bezbariérové a jejich kapacita je 234 míst k sezení. Na trati z Olomouce do Uničova se po jejich nasazení zvýšila kapacita vlaků v průměru o 50 míst/spoj.
Jednotky vyráběné v Olomouckém kraji
Škoda Group nové jednotky vyráběla ve svém závodě Škoda Pars v Šumperku. „Tyto moderní soupravy nové generace již dnes úspěšně slouží místním obyvatelům, a to včetně mnoha našich vlastních zaměstnanců, kteří si je v podstatě sami vyrobili. A jsem přesvědčený o tom, že jejich atraktivní vzhled a pohodlí budou lákat dál k cestování vlakem, ať už se jedná o cesty za prací, studiem či zábavou,“ dodal Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva a President regionů CZ&SK a Central East ve Škoda Group.
Vedle RegioPanterů druhé generace jezdí v Olomouckém kraji ještě další tři RegioPantery z předchozí dodávky. RegioPantery postupně nahradily starší Tornáda a soupravy z klasických vozů s lokomotivou.
Olomoucký kraj uzavřel smlouvu s Českými drahami v roce 2021. Neproběhla klasická soutěž, ale tzv. rozstřel. Kraj tehdy oslovil ještě Arrivu a Leo Express. Ty nabídku nepodaly, protože neměli jistotu, že by výrobce stihl dodat nová vozidla. „Zadavatel stanovil extrémně krátkou dobu na přípravu dokumentace a také nepřiměřenou dobu na realizaci příprav spuštění provozu,“ řekl tehdy mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.
České dráhy míří k velkému kontraktu s Olomouckým krajem, jiní dopravci nemají zájem