Velká proměna vlaků v Olomouckém kraji je u konce. Čeká se na poslední RegioPanter
Jednotka 640.2 RegioPanter pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhy
Nové jednotky přilákaly o 30 % více cestujících, tvrdí dopravce.
Nové jednotky přilákaly o 30 % více cestujících, tvrdí dopravce.
Ještě doladit jízní řády na prostějovských lokálkách a nasadit tam taky něco do civilizace a je to celé kompletní. Skoro. 🙂
No to se to chvástá že v kraji vyměnili za nové nejvíce ze všech krajů!!! Kdyby se tak paprdove od ČD přiznali, že v Olomouckém kraji ( a taky Moravskoslezském) měli NEJHORŠÍ vozový park v republice! V Ostravě jsem ještě 25.5. tohoto roku viděl vedle sebe hned DVĚ třívozové jednotky 460, přihlášené ČD měsíc před tím za ÚPLNĚ VYŘAZENÉ!!! A nebyla to obnovená muzejní, ale slátaniny ze zbytků, co se ještě našly!!!
Tak teď ještě ty lišky, ideálně tento týden nějaký větší počet by mohl začít jezdit :-). Připadá mi, že se jim moc nechce vylézt z nor
V 18:18 hod dorazil z Velimi do Olomouce i poslední Panter č. 229, takže to tu máme komplet.
Myslím, že tohle spolu s číslováním linek může opravdu pozvednout cestování vlakem na nový level. Sice nejsou Panteři žádný super luxus, ale je to velký rozdíl oproti předchůdci a na tu chvíli to stačí
Co lepšího než Panter na osobáku by bylo dle vašich představ?
Tady je zjevně nakročeno k vyřčení Premium class od Leoše s full servisem 😀
třeba elf od pesy
Současná generace Panterů již snese srovnání s evropskou špičkou. Ale ta předchozí, z níž jsou v Olomouci tři kusy, jsou technologická katastrofa, proti nímž jsou i Jančurovi Pesa Elf, na Ústecku, luxus. Jinak jezdím často regionálními vlaky v Německu a mohu posoudit. Například Alstom Coradia Continental jsou za mě opravdu ty nejtišší vlaky jak z venku, tak i uvnitř. Vypadají sice jako Žabotlam 2 ale pohodlím mě dostali. Stadler Flirt je co do hlučnosti a jednoduchosti údržby taky klasa a pohodlím taky neurazí. Siemens Desiro ML je takové spartánské ale prakticky bezporuchové. Je o něco hlučnější než ty předchozí ale… Číst vice »
Souhlas. Já mám Pantera, ale když jsem dnes jel do Brna (teď myslím InterPantry, ale předpokládám, že je to problém u obou), tak se rozklepal tak, že práce v něm byla téměř nemožná. Toto je naprosto diametrálně odlišné, než když jezdím zpět Railjetem (jasně, srovnávám nesrovnatelné, ale i tak)… Na druhou stranu, v InterPanterovi mi alespoň trochu funguje internet (ČT – Brno), v Railjetu téměř nikdy…
Ano, Panteři již ovládli tratě s elektrickou trakcí OC kraje docela. Zde v Nezamyslicích mj. i na nově obnoveném spoji přes styk proudových soustav z Vyškova do Šumperka:
https://youtu.be/1Uo1m18pTgU
Cestující začali vlaky hojně využívat, problém je v tom že už teď jsou vlaky plné a na tratě kde je vysoký počet cestujících se často dostane 2 vozový RegiPpanter.
Což tedy zjevně není případný komentář k článku o panterech v Olomouckém kraji.
Pěkná blbost, protože dvouvozové pantery už v Olomouci nějaký ten čas nejezdí 😜
Měl jsem tu možnost zažít několik jízd a ve všech případech jsem měl problém si sednout.
Tak on měl asi na mysli dobu nedávno minulou, kdy jediní Panteři, co na trati jezdili, byl ti dvouvozoví zapůjčení z MS kraje. Tam býval skutečně mezi OC a Šternberkem někdy nátřesk. Zde při křižování v Libině:
https://youtu.be/TWBkvMOfJRk
Jak tu obsazenost měřili? Jednak jsou to první týdny a to cílového stavu to ještě nemohlo „dokonvergovat“ ani ve snu, a za druhé by mě to zajímalo metodicky z hlediska náhodných přelivů mezi Os a R (tam kde jsou v souběhu).
To bude zase nějaké vítězství marketingu nad realitou…
Ano, jestliže už při dodání poslední jednotky vidí nárůst o 30 %, dá se odhadovat že to ještě hodně poroste 🙂 Já myslím že přišla vhod hlavně data z Uničovky, kde namísto 814, 843 a NAD jezdí vlaky které jsou 2x rychlejší a vejde se jich tam 2x tolik – a to jestli jde o Eso s klasikou nebo Pantera je už vedlejší.
Pokud dopravce argumentuje zvýšením zájmu o 30% na trati Olomouc – Uničov – Šumperk, tak to se dá snadno pochopit radikální změnou jízdní doby a pohodlí „před a nyní“.
O 15 mnut kratší jízdní doba na 57 km dlouhé štrece a nová čistá vozidla, to zcela jistě udělá své.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-nasadily-v-olomouckem-kraji-prvni-trivozove-regiopantery-nove-generace-166091/
Žádné první týdny, spíš postupně rok. To už se dá vnitřníma kamerama naměřit všelicos.
Od prosincové změny JŘ jezdí Kouty-Nezamyslice a Šumperk-Nezamyslice výhradně Panteři. Byli tu i zapůjčené 650.2 z Msk a 640.0 z Brna. Takže dat je určitě dost. Klasiky a Tornáda dosluhovaly jen směrem Hranice-Valmez
To je fakt. V tom případě měním otázku: Jak oddělili efekt nových vozidel od efektu nového provozního konceptu?
Nijak, a to je to kouzlo. Stejně jako se to neumí v JMK. V prac. dny z Brna na jih se projevuje efekt Hustopeče/Židlochovice, o víkendu pak všemi směry efekt zavedení 30′ intervalu.
Jihomoravský, olomoucký, všude přibyli cestující s lepšími jednotkami. Snad to ministerstvo zkusí i s těmi motorovými rychlíky.
Ideálně by už teď mohli Arrivě trochu zvýšit kompenzace výměnou za Desira.
Věcně proč ne, ale má Arriva nějaká Desira k dispozici?
Předpokládám že všechny co má už nasazuje a museli by si pořídit další. Což už asi bude po prodeji složitější, ale určitě ne nemožné.
Ono ale nestačí, že někdo chce kupovat. Musí totiž také někdo chtít prodávat.
Ojeté Desira i Bombardier Talent DMU se v Německu najdou. Jak od dopravců, tak i dopravních svazů jednotlivých spolkových zemí nebo od leasingovek.
Samozřejmě že nikde teď nestojí ale pokud je zájemce, tak některé společnosti dokáží urychlit nákup nové techniky. Například Niederbarnimer Bahn mají objednány nové soupravy Siemens Mireo BEMU. Stále tak v provozu mají Bombardier Talent 1 DMU a Pesa Link II (Regioshark).
Tím si právě nejsem jist, v případě Arrivých rychlíků se jedná o nějakých 30 kousků. No nic, stejně je to jen úvaha, nemyslím si, že by MD mělo nějaké takovéhle úmysly po dobu platnosti stávající smlouvy. Stejně bude napínavé už jen to, jak se bude jezdit po jejím vypršení.
Během platnosti smlouvy, která s tím nepočítá, těžko přidávat. Ozvali by se neúspěšní účastníci rozstřelu, že nacenili s novou soupravou – a měli vyhrát.
proč proboha desira? Je to krám
Proti 843 nebo 845 je to funkční luxus.
Škoda je v v nich zrušili 1. třídu a degadovali vlak na socilální službu pro lidi, kteří nemají auto/nemohou řidit. Zrovna v RegioPanteru bych si za tu službu rád připlatil 🙁
Já mám Superba a ve vlaku jezdím běžně druhou třídou. Tak nevím, jestli jsem sociální případ, který nemá na auto.
No já nevím ale za první třídu bych si teda v panteru nekoupil, protože je to naprosto zbytečný. Vždy si sednete a žádné pohodlí navíc tam není.
Vážně to bývá až tak nacpané, že se nedá nikde sednout a musí se připlácet první třída? Ze zkušenosti vím, že v osobácích je první třída jen o tom a možná je tam o trošku víc místa na nohy, jinak je to stejně (ne)pohodlné
A zrovna v těchto 640.2 v dolní části první třídy více místa na nohy není. Nacházíme se v hnacím voze.
Souhlasím že to je věcně škoda, ale ta formulace je trochu zbytečně povýšená, nemyslíte?
Auto a vlak jsou téměř nesouvisející dopravní prostředky, které lidé používají k úplně rozdílným účelům. Předpoklad aktivistů, že se velká část cestujících před cestou nějak těžce rozhoduje, jestli jet autem nebo vlakem, a o výsledku rozhodují nějaké detaily, je k smíchu. Podíl cestujících, kteří mohou/chtějí použít obojí, a vybírají si na základě těchto detailů, je zanedbatelný. Co si lidé ve skutečnosti vybírají, je jestli cestu vůbec podniknout, nebo ne. Podle mě je téměř jisté, že jakýkoliv nárůst počtu přepravených jsou zcela zbytné cesty, lidé na výletech nákupech a návštěvách. Ten stejný aktivista, který říká, že lidé mají „přesednout z aut… Číst vice »
Souhlasím, že představa občana, který se rozhoduje o volbě dopravního prostředku nad, excelem kde počítá ojetí pneumatik a CO2, je absurdní. Na druhou stranu, část české populace má reálnou volbu auto/VHD a rozhoduje se podle souboru faktorů – rychlost, potřebná flexibilita, náklady, parkování, subjektivní preference atd. A v rozhodování téhle části populace – typicky ekonomicky aktivní člověk jezdící do práce do většího města – už hraje roli i to, zda na trati je nasazen třeba ten panter, nebo souprava honekrů. Já jezdím s PID S4, kde drtivou většinu vlaků vozí elefanty a 4 špičkové obraty honekry/Bmto. A na ty teda… Číst vice »
„Podíl cestujících, kteří mohou/chtějí použít obojí, a vybírají si na základě těchto detailů, je zanedbatelný.“
Nevím jak u vás, ale v Praze a okolí má auto téměř každý, nebo aspoň každá dvojice dospělých. Lítačku často také. Vlakem jede ten, kdo si to zvolí.
Problém ale jaksi není u dopravce, ale u objednatele, protože brutto smlouva.
Že vás hamba nefackuje. Poproste prvního člověka, kterého potkáte, aby vám místo ní nafackoval. Vypustit něco takového z pusy ……
Omlouvám se, že mého příspěvku nebylo úplně poznat, co mi na absenci 1. třídy vadí. Upřesním to: že ve dvojce potkávám váš.
No, tak to je dobrá past ta jednička, třeba mám in 100 s doplatkem do 1. V ústeckém kraji v panteru se lámu do té sedačky fakt příšerně. V elefantech je to horní patro s trochou místa navíc, ale co je to platné, když tam furt mlátí žebřík (MSK) a taky řvou různé individua, co sedí na sedačce v mezipatře. Interpanter je průchozí, kde lidi neví, na co jsou dveře (linka R13). Takže ta jednička je tak dobrá leda v nějakém Ec, Ic, nebo Ex. Rozhodně ne v ničem od škody.
První třída je ve všech našich Panterech fyzicky přítomna, jen je označena dvojkou. Sem tam tam někdo sedí, většině se nechce otvírat na těch pár minut ty skleněné dveře
Jestli má někdo problém otevřít dveře, tak sorry, ale takovým lidem už nic nepomůže.
Mnohem horší jsou ti co mají problém dveře zavřít 🙂
A proč bych je otvíral, momochodem jdou celkem ztuha, kvůli pár kilometrům v poloprázdném vlaku? Sedadla ve dvojce mi připadají povedená, měřím 180 cm. Jen se v nich nejde poloseďo pololežo šikmo rozvalit jako v Bdt a 460, ale to jsem stejně nikdy nedělal
Takové to východní uvažování 😀
A tady na KFNB furt ESO s honekrama. Slibovali, že pokryjí i linku Přerov-Břeclav.
Vydržte.
Tam ale neobjednava dopravu olomoucký kraj. Ale nebojte do roka budou jezdit i tam.
Teď co je horší, jestli Bdmtee nebo 460, které to už v OL kraji nahradilo.
Nejdříve si zjistěte, kdo objednává dopravu na ,, Ferdinandce“ a pak nedávejte. Olomoucký kraj to opravdu není.
Prosinec 2024
Uznávám, že jízda Honeckerem (myšleno vozem, nikoliv tím bolševikem) je ve všech směrech tragédie. Ale na každém Os v relaci Přerov – Břeclav je řazen i Sysel, takže alternativa v podobě důstojného cestování je tam vždy.
Takže nějaká třetina cestujících má šanci na svezení v syslu místo honekru? Hodně slabá útěcha.
Ať si rozumíme, mě ty Honeckery štvou všude, vůbec se jich nezastávám. Ale nepřišlo mi správné tvrzení, že tam jezdí jen ty lazarety.
Já tam loni v srpnu zažil třívozový vlak, kde v honeckerech byli asi 2-3 lidi a zbytek seděl ve velmi slušně zaplněném syslu. (Jako jediný má klimu.)
Slibovali do konce roku, tak jim těch pár měsíců dejte 🙂 Tuším to budou 641.256 – 260.