Velká proměna vlaků v Olomouckém kraji je u konce. Čeká se na poslední RegioPanter

Jednotka 640.2 RegioPanter pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhyJednotka 640.2 RegioPanter pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhy

Nové jednotky přilákaly o 30 % více cestujících, tvrdí dopravce.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel

Ještě doladit jízní řády na prostějovských lokálkách a nasadit tam taky něco do civilizace a je to celé kompletní. Skoro. 🙂

Hans

No to se to chvástá že v kraji vyměnili za nové nejvíce ze všech krajů!!! Kdyby se tak paprdove od ČD přiznali, že v Olomouckém kraji ( a taky Moravskoslezském) měli NEJHORŠÍ vozový park v republice! V Ostravě jsem ještě 25.5. tohoto roku viděl vedle sebe hned DVĚ třívozové jednotky 460, přihlášené ČD měsíc před tím za ÚPLNĚ VYŘAZENÉ!!! A nebyla to obnovená muzejní, ale slátaniny ze zbytků, co se ještě našly!!!

Jihocech125

Tak teď ještě ty lišky, ideálně tento týden nějaký větší počet by mohl začít jezdit :-). Připadá mi, že se jim moc nechce vylézt z nor

panZdenda

V 18:18 hod dorazil z Velimi do Olomouce i poslední Panter č. 229, takže to tu máme komplet.

Hoermalmeister

Myslím, že tohle spolu s číslováním linek může opravdu pozvednout cestování vlakem na nový level. Sice nejsou Panteři žádný super luxus, ale je to velký rozdíl oproti předchůdci a na tu chvíli to stačí

Šalina na Špilas

Co lepšího než Panter na osobáku by bylo dle vašich představ?

Jan Soukup

Tady je zjevně nakročeno k vyřčení Premium class od Leoše s full servisem 😀

vkn

třeba elf od pesy

X 1

Současná generace Panterů již snese srovnání s evropskou špičkou. Ale ta předchozí, z níž jsou v Olomouci tři kusy, jsou technologická katastrofa, proti nímž jsou i Jančurovi Pesa Elf, na Ústecku, luxus. Jinak jezdím často regionálními vlaky v Německu a mohu posoudit. Například Alstom Coradia Continental jsou za mě opravdu ty nejtišší vlaky jak z venku, tak i uvnitř. Vypadají sice jako Žabotlam 2 ale pohodlím mě dostali. Stadler Flirt je co do hlučnosti a jednoduchosti údržby taky klasa a pohodlím taky neurazí. Siemens Desiro ML je takové spartánské ale prakticky bezporuchové. Je o něco hlučnější než ty předchozí ale… Číst vice »

NightmareFreddy

Souhlas. Já mám Pantera, ale když jsem dnes jel do Brna (teď myslím InterPantry, ale předpokládám, že je to problém u obou), tak se rozklepal tak, že práce v něm byla téměř nemožná. Toto je naprosto diametrálně odlišné, než když jezdím zpět Railjetem (jasně, srovnávám nesrovnatelné, ale i tak)… Na druhou stranu, v InterPanterovi mi alespoň trochu funguje internet (ČT – Brno), v Railjetu téměř nikdy…

Zesp

Ano, Panteři již ovládli tratě s elektrickou trakcí OC kraje docela. Zde v Nezamyslicích mj. i na nově obnoveném spoji přes styk proudových soustav z Vyškova do Šumperka:

https://youtu.be/1Uo1m18pTgU

p.n.

Cestující začali vlaky hojně využívat, problém je v tom že už teď jsou vlaky plné a na tratě kde je vysoký počet cestujících se často dostane 2 vozový RegiPpanter.

Kubrt

Což tedy zjevně není případný komentář k článku o panterech v Olomouckém kraji.

XP3

Pěkná blbost, protože dvouvozové pantery už v Olomouci nějaký ten čas nejezdí 😜

p.n.

Měl jsem tu možnost zažít několik jízd a ve všech případech jsem měl problém si sednout.

Zesp

Tak on měl asi na mysli dobu nedávno minulou, kdy jediní Panteři, co na trati jezdili, byl ti dvouvozoví zapůjčení z MS kraje. Tam býval skutečně mezi OC a Šternberkem někdy nátřesk. Zde při křižování v Libině:

https://youtu.be/TWBkvMOfJRk

Tomáš Záruba

Jak tu obsazenost měřili? Jednak jsou to první týdny a to cílového stavu to ještě nemohlo „dokonvergovat“ ani ve snu, a za druhé by mě to zajímalo metodicky z hlediska náhodných přelivů mezi Os a R (tam kde jsou v souběhu).
To bude zase nějaké vítězství marketingu nad realitou…

Twix

Ano, jestliže už při dodání poslední jednotky vidí nárůst o 30 %, dá se odhadovat že to ještě hodně poroste 🙂 Já myslím že přišla vhod hlavně data z Uničovky, kde namísto 814, 843 a NAD jezdí vlaky které jsou 2x rychlejší a vejde se jich tam 2x tolik – a to jestli jde o Eso s klasikou nebo Pantera je už vedlejší.

Karl vB.

Pokud dopravce argumentuje zvýšením zájmu o 30% na trati Olomouc – Uničov – Šumperk, tak to se dá snadno pochopit radikální změnou jízdní doby a pohodlí „před a nyní“.
O 15 mnut kratší jízdní doba na 57 km dlouhé štrece a nová čistá vozidla, to zcela jistě udělá své.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-nasadily-v-olomouckem-kraji-prvni-trivozove-regiopantery-nove-generace-166091/

tarten

Žádné první týdny, spíš postupně rok. To už se dá vnitřníma kamerama naměřit všelicos.

Honza Gajdoš

Od prosincové změny JŘ jezdí Kouty-Nezamyslice a Šumperk-Nezamyslice výhradně Panteři. Byli tu i zapůjčené 650.2 z Msk a 640.0 z Brna. Takže dat je určitě dost. Klasiky a Tornáda dosluhovaly jen směrem Hranice-Valmez

Tomáš Záruba

To je fakt. V tom případě měním otázku: Jak oddělili efekt nových vozidel od efektu nového provozního konceptu?

Domis

Nijak, a to je to kouzlo. Stejně jako se to neumí v JMK. V prac. dny z Brna na jih se projevuje efekt Hustopeče/Židlochovice, o víkendu pak všemi směry efekt zavedení 30′ intervalu.

-mm

Jihomoravský, olomoucký, všude přibyli cestující s lepšími jednotkami. Snad to ministerstvo zkusí i s těmi motorovými rychlíky.
Ideálně by už teď mohli Arrivě trochu zvýšit kompenzace výměnou za Desira.

Kubrt

Věcně proč ne, ale má Arriva nějaká Desira k dispozici?

-mm

Předpokládám že všechny co má už nasazuje a museli by si pořídit další. Což už asi bude po prodeji složitější, ale určitě ne nemožné.

T448

Ono ale nestačí, že někdo chce kupovat. Musí totiž také někdo chtít prodávat.

X 1

Ojeté Desira i Bombardier Talent DMU se v Německu najdou. Jak od dopravců, tak i dopravních svazů jednotlivých spolkových zemí nebo od leasingovek.
Samozřejmě že nikde teď nestojí ale pokud je zájemce, tak některé společnosti dokáží urychlit nákup nové techniky. Například Niederbarnimer Bahn mají objednány nové soupravy Siemens Mireo BEMU. Stále tak v provozu mají Bombardier Talent 1 DMU a Pesa Link II (Regioshark).

Kubrt

Tím si právě nejsem jist, v případě Arrivých rychlíků se jedná o nějakých 30 kousků. No nic, stejně je to jen úvaha, nemyslím si, že by MD mělo nějaké takovéhle úmysly po dobu platnosti stávající smlouvy. Stejně bude napínavé už jen to, jak se bude jezdit po jejím vypršení.

Leinad

Během platnosti smlouvy, která s tím nepočítá, těžko přidávat. Ozvali by se neúspěšní účastníci rozstřelu, že nacenili s novou soupravou – a měli vyhrát.

vkn

proč proboha desira? Je to krám

X 1

Proti 843 nebo 845 je to funkční luxus.

Modré zábradlí

Škoda je v v nich zrušili 1. třídu a degadovali vlak na socilální službu pro lidi, kteří nemají auto/nemohou řidit. Zrovna v RegioPanteru bych si za tu službu rád připlatil 🙁

Jirka

Já mám Superba a ve vlaku jezdím běžně druhou třídou. Tak nevím, jestli jsem sociální případ, který nemá na auto.

Míření

No já nevím ale za první třídu bych si teda v panteru nekoupil, protože je to naprosto zbytečný. Vždy si sednete a žádné pohodlí navíc tam není.

Radim

Vážně to bývá až tak nacpané, že se nedá nikde sednout a musí se připlácet první třída? Ze zkušenosti vím, že v osobácích je první třída jen o tom a možná je tam o trošku víc místa na nohy, jinak je to stejně (ne)pohodlné

Litovel

A zrovna v těchto 640.2 v dolní části první třídy více místa na nohy není. Nacházíme se v hnacím voze.

Tomáš Záruba

Souhlasím že to je věcně škoda, ale ta formulace je trochu zbytečně povýšená, nemyslíte?

Gouda

Auto a vlak jsou téměř nesouvisející dopravní prostředky, které lidé používají k úplně rozdílným účelům. Předpoklad aktivistů, že se velká část cestujících před cestou nějak těžce rozhoduje, jestli jet autem nebo vlakem, a o výsledku rozhodují nějaké detaily, je k smíchu. Podíl cestujících, kteří mohou/chtějí použít obojí, a vybírají si na základě těchto detailů, je zanedbatelný. Co si lidé ve skutečnosti vybírají, je jestli cestu vůbec podniknout, nebo ne. Podle mě je téměř jisté, že jakýkoliv nárůst počtu přepravených jsou zcela zbytné cesty, lidé na výletech nákupech a návštěvách. Ten stejný aktivista, který říká, že lidé mají „přesednout z aut… Číst vice »

Kubrt

Souhlasím, že představa občana, který se rozhoduje o volbě dopravního prostředku nad, excelem kde počítá ojetí pneumatik a CO2, je absurdní. Na druhou stranu, část české populace má reálnou volbu auto/VHD a rozhoduje se podle souboru faktorů – rychlost, potřebná flexibilita, náklady, parkování, subjektivní preference atd. A v rozhodování téhle části populace – typicky ekonomicky aktivní člověk jezdící do práce do většího města – už hraje roli i to, zda na trati je nasazen třeba ten panter, nebo souprava honekrů. Já jezdím s PID S4, kde drtivou většinu vlaků vozí elefanty a 4 špičkové obraty honekry/Bmto. A na ty teda… Číst vice »

tarten

„Podíl cestujících, kteří mohou/chtějí použít obojí, a vybírají si na základě těchto detailů, je zanedbatelný.“

Nevím jak u vás, ale v Praze a okolí má auto téměř každý, nebo aspoň každá dvojice dospělých. Lítačku často také. Vlakem jede ten, kdo si to zvolí.

XP3

Problém ale jaksi není u dopravce, ale u objednatele, protože brutto smlouva.

JendaVenda

Že vás hamba nefackuje. Poproste prvního člověka, kterého potkáte, aby vám místo ní nafackoval. Vypustit něco takového z pusy ……

Modré zábradlí

Omlouvám se, že mého příspěvku nebylo úplně poznat, co mi na absenci 1. třídy vadí. Upřesním to: že ve dvojce potkávám váš.

Martin.dilli

No, tak to je dobrá past ta jednička, třeba mám in 100 s doplatkem do 1. V ústeckém kraji v panteru se lámu do té sedačky fakt příšerně. V elefantech je to horní patro s trochou místa navíc, ale co je to platné, když tam furt mlátí žebřík (MSK) a taky řvou různé individua, co sedí na sedačce v mezipatře. Interpanter je průchozí, kde lidi neví, na co jsou dveře (linka R13). Takže ta jednička je tak dobrá leda v nějakém Ec, Ic, nebo Ex. Rozhodně ne v ničem od škody.

Honza Gajdoš

První třída je ve všech našich Panterech fyzicky přítomna, jen je označena dvojkou. Sem tam tam někdo sedí, většině se nechce otvírat na těch pár minut ty skleněné dveře

Kubrt

Jestli má někdo problém otevřít dveře, tak sorry, ale takovým lidem už nic nepomůže.

Modré zábradlí

Mnohem horší jsou ti co mají problém dveře zavřít 🙂

Honza Gajdoš

A proč bych je otvíral, momochodem jdou celkem ztuha, kvůli pár kilometrům v poloprázdném vlaku? Sedadla ve dvojce mi připadají povedená, měřím 180 cm. Jen se v nich nejde poloseďo pololežo šikmo rozvalit jako v Bdt a 460, ale to jsem stejně nikdy nedělal

mlokXCM

Takové to východní uvažování 😀

Jaroslav Večeřa

A tady na KFNB furt ESO s honekrama. Slibovali, že pokryjí i linku Přerov-Břeclav.

Kubrt

Vydržte.

Míření

Tam ale neobjednava dopravu olomoucký kraj. Ale nebojte do roka budou jezdit i tam.

Jiří Kocurek

Teď co je horší, jestli Bdmtee nebo 460, které to už v OL kraji nahradilo.

XP3

Nejdříve si zjistěte, kdo objednává dopravu na ,, Ferdinandce“ a pak nedávejte. Olomoucký kraj to opravdu není.

TPal.

Prosinec 2024

Jan Soukup

Uznávám, že jízda Honeckerem (myšleno vozem, nikoliv tím bolševikem) je ve všech směrech tragédie. Ale na každém Os v relaci Přerov – Břeclav je řazen i Sysel, takže alternativa v podobě důstojného cestování je tam vždy.

Kubrt

Takže nějaká třetina cestujících má šanci na svezení v syslu místo honekru? Hodně slabá útěcha.

Jan Soukup

Ať si rozumíme, mě ty Honeckery štvou všude, vůbec se jich nezastávám. Ale nepřišlo mi správné tvrzení, že tam jezdí jen ty lazarety.

Michal M

Já tam loni v srpnu zažil třívozový vlak, kde v honeckerech byli asi 2-3 lidi a zbytek seděl ve velmi slušně zaplněném syslu. (Jako jediný má klimu.)

Lukáš

Slibovali do konce roku, tak jim těch pár měsíců dejte 🙂 Tuším to budou 641.256 – 260.