Velká proměna D10 u Mladé Boleslavi může začít, novou křižovatku postaví Eurovia CS
Stavba mostu přes D10 mezi exity Mladá Boleslav a Kosmonosy. Foto: ŘSD
Proměna křižovatky začne v srpnu, čeká se na dokončení přeložek.
Proměna křižovatky začne v srpnu, čeká se na dokončení přeložek.
Hlavně, že tu jde o rychlost. Se bude čekat půl roku na ČEZ.
Nějak ať počítám jak počítám, tak mi vychází deset zaústění.
Je to zdánlivě detail, ale doufám, že zůstane zachován povolený vjezd pro cyklisty až k té polní cestě za dálnicí, jako to bylo doposud. Boleslav má fantastickou cyklistickou infrastrukturu a už nyní je tam cyklostezka vedoucí až těsně před tu dálniční křižovatku. Nyní se dá legálně přejet most nad dálnicí a dá se nádherně pokračovat až do Českého ráje. Netroufám si ani pomýšlet na to, že by byl součástí rekonstrukce aspoň nějaký piktokoridor, ale snad tam zůstane legální průjezd.
Vzhledem k tomu, že do OK bude přivedeno i více komunikací, které nejsou dálnicemi, tak OK by také neměla být dálnicí. Současné přemostění dálnice už je její součástí a kola jsou pouze tolerována na onu odbočku do polí. V dopravních špičkách je to ale skoro sebevražda na kole podstoupit . Ideálně by samozřejmě byla integrovaná cyklostezka, při tom objemu provozu, který na OK bude.
Ve všech materiálech figuruje věta „Ve směru od Prahy půjde o třípruhový vjezd.“ Co je tím přesně myšleno? Nějak si to u dvoupruhového kruháče neumím představit, ale možná na to jenom blbě nahlížím.
Je to turbo kruháč. Výkres je na odkazu níže
Díky, už chápu co je tím myšleno. On je to v tom místě třípruh i na kruháči.
3 pruhy neboli 2 pruhy + přímá rampa do zóny Škoda Auto
No, mne hlavně napadlo proč je to vůbec OK? Stejně se bude muset jít do budování víceúrovní. Nevidím samozřejmě až tak do nuancí nákladů, ale právě s ohledem na mimoúrovňovost to nebude tak ekonomicky výhodnější oproti klasické MÚK. Z pohledu plynulosti je má zkušenost jinde. Není OK, která by byla dopravně přívětivější než MUK.
Jako že by byly tři úrovně? dálnice, okružní křižovatka a třetí úroveň mi není jasná…
2 úrovně, 2 mosty pro propojení 5 směrů. Nejen náklady, ale hlavně prostorová náročnost je někde jinde.
Tento typ křižovatky je, v dnešní době, zase v oblibě (viz obchvat Třebíče). Jedna taková je už cca 60 let v Plzni. Chtějí ji ale zbourat a nahradit úrovňovou křižovatkou. Jen oni sami ví, proč.
Ten zarez ma byt zasypany a „dalnice“ se ma premenit na mestsky bulvar se svetelnou krizovatkou a obestavit domy. Do vystavby ctyrproudovky od krizeni Karlovarske s Lidickou pres Kalikovak je to naprosto nerealne.
jen mě napadlo, proč se rovnou nepřipraví by-pass ve směru od „budoucí silnice z Jičína“ na Liberec – podle obrázku to vyadá na vjezd na kruhák a prvním výjezdem na Lbc – jasný že je to min problém, ale přišlo by mi logické tento směr taky vyřešit by – passem
Nebude tam takový provoz
Doufám, že půjde o turbo OK, včetně geometrie pruhů a obrubníků. Ne jen čáry. Obyčejná dvojpruhová by byla na nic to Češi neumějí používat.
Myslím, že i turbo je nad jejich síly.
Měla by být turbo.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/461/infoletak_d10-muk-kosmonosy.pdf
Bude to jedna z prvních takle velkých a propracovaných spirál.
https://uloz.to/tam/52c446a6-01fd-4da2-aa44-5b534f7456ea