Velká přestavba stanice Letohrad začala, vyjde na 850 milionů
Stanice Letohrad. Autor: SŽDC
Správa železniční dopravní cesty zahájila po letech příprav velkou rekonstrukci stanice Letohrad v Pardubickém kraji. Rekonstrukci, která spočívá v kompletní
Myslim, ze v Letohrade mohou byt radi, ze maji mit podchod pruchozi pod CELOU stanici – to je velmi zadouci zvyseni komfortu obyvatel, ktery treba obyvatele u Prahy, hlavniho nadrazi nemaji…
To napr. v Brne-Zidenice na hlavni trati Brno – Ceska Trebova – Praha se zapomnelo na cast podchodu vedouci zapadnim smerem a kdyz se jde na ulici Lazaretni, tak clovek jde zachazkou a temnym tunelem bez chodniku. A vytahy tez zcela chybi.
Tak doufam, ze se SZDC obdobne zachova take u Prahy hl.n. a Brna – Zidenice.
A jeste jsem zapomnel, ze v Jihlave, jejiz zeleznicni dopravni uzel technickymi parametry odpovida dobe cisare Frantiska Josefa I., pro jistotu podchod nema a industrialni park VE STINU nadrazi ve velmi blizke ulici Prumyslova ma pristup s extremni zachazkou, protoze nadrazi nema podchody.
Nemely by byt podchody / nadchody v dnesni dobe standard?
V Jihlavě je to hlavní nádraží vyřešené opravdu hodně…specificky – s těmi krytými ostrovními nástupišti několik set metrů vedle nádražní budovy. Město se aktuálně zaměřilo na rozvoj nádraží Jihlava-město, ze kterého chce udělat hlavní dopravní terminál, do budoucna (dalekého…) napojený na odbočku z VRT Praha-Brno. Tam by podle vizualizací podchody být měly a vzhledem k charakteru provozu dávají smysl. Význam Jihlavy-hl.n. pro osobní dopravu asi tím pádem do budoucna bude spíše klesat (byť samozřejmě nějakou část výkonů městské nádraží převzít logicky nemůže – myšlen průjezdný směr HB-Brno a opačně). Na hlaváku v Praze už snad konečně v souvislosti s výstavbou… Číst vice »
A odkud chtějí sehnat peníze na nové brněnské nádraží? (I když pevně doufám, že k přesunu nedojde!)
Brněnské nádraží je investice. Ale taky doufám v minimální přesun. 🙂
A myslíte si, že když se nepostaví Letohrad, tak se nějaké peníze na Brno ušetří?
Měli by udělat spíše novou zastávku ve směru na HK, tím směrem ta trať není úplně marná a v Letohradě se ta nová zastávka vyloženě nabízí.
Jednoznačný souhlas – někde v oblasti koupaliště jsou pro to i docela příznivé terénní podmínky, a třeba na tamní průmyslovku (ale i do centra města) by odtud bylo mnohem blíž než z nádraží: já už se „díky Babišovi“ naštěstí mohu svézt za 2 Kč autobusem, ale bez ohledu na to tu zastávku považuji za mnohem užitečnější nápad, než budování podchodu mezi ostrovním perónem a autobusovým terminálem u nádraží.
Tohle není nic proti ničemu, ale je to obecně mimo tuto stavbu. Takže buď město musí požadovat obecně postavení zastávky, a nebo až při nějaké větší stavbě/opravě tratě do Týniště.
Nikoliv Letohrad, ale Kyšperk. 😉
o kolik se sníží časový dojezd? o minutu? nebo i více?
Rekonstrukce je treba tak jako tak…
Ano, ale bez podchodu!
Nebuďte směšný. Podchod je důležitý. Razantně zvýší bezpečnost.
Možná bezpečnost těch, kdo (nepovoleně) přecházejí přes „nákladní část“ kolejiště směrem do a od Kunčic – ale tam ať je pochod (postavený ovšem za peníze města a ne SŽDC) z ostrovního perónu klidně vybuduje: nutit však naprostou většinu cestujících jdoucích do / z města nebo přestupujících mezi vlaky a autobusy, aby na ostrovní perón museli os staniční budovy chodit podchodem místo po širokém centrálním přechodu (jako třeba v Šumperku či Turnově), je pouhá zvrhlost nějakého alibistického úředníka hájícího se pochybnými „normami“ – funguje-li to bez podchodu bezpečně jinde, proč by to nemělo bezpečně fungovat i v Letohradu? Až zestárnete a… Číst vice »
V Turnově bude také podchod. Už se projektuje.
Možná máte pravdu – a není Vaše chyba, že to bude ke škodě železnice a jejích uživatelů: jakýsi smysl by ovšem podchod měl snad aspoň trochu jedině v případě, že by někde „zanákladními kolejemi“ v bývalém nádraží jičínské trati byly vybudovány další peronní hrany pro rychlejší přesstupy bez nutnosti přestavování jičínskýc vlaků – ale jinak jevýstavba pochodu v Turnově po tolika letech,kdy se jednoznačně potvrdilo, ž stanice dobře funguje právě bez něho, naprostým nesmyslem !!!
V Turnově bych spíš ocenil nějaké stříšky na nástupištích. Podchod mi tam fakt nechybí.
Mě také ne. Ale když to nevyšlo v Malé Skále, zkusí se to jinde.
Tak se and aspoň v něčem (občas) shodneme …
Tak přesvědčte spoustu lidí, aby zvolili takové zákonodárce, kteří pak „řeknou“ zákonem, že normy jsou absolutně nezávazné a stavitel si může stavět jak chce.
Já jsem přesvědčen (a v „profesním životě“ jsem se i snažil podle toho fungovat), že základní „normou“ by mělo být používání (vlastního) mozku a (bohatých vlastních odborných) zkušeností (záskaných především vlastní praxí v provozu a v terénu) – a „normy“ by měly být brány jen jako užitečný podklad, ale určitě rne jako nepřekročitelné dogma: pouhý alibizmus je cesta do pekel …
“ „normy“ by měly být brány jen jako užitečný podklad, ale určitě rne jako nepřekročitelné dogma: pouhý alibizmus je cesta do pekel…“
Do té doby,než se něco stane.Dveře vlaku bez zajištění také před 30 lety splňovaly používání mozku a dnes jsou již bezpečnostní riziko,které se musí řešit.
Stanice s přechody přes koleje bude do budoucna velký problém,protože již tam nebude nikdo,kdo by jej hlídal.
Chtělo by si to nejdříve nastudovat legislativu než tvrdit ze normy by měli být pouze užitečný podklad. Projektování železničních staveb se řídí zejména vyhláškou 177/95 kterou se vydává stavební a technicky rad drah, která se odkazuje na některé normy, ty se tím pádem stávají obecně právně závazne.
Podchod je vzdycky potreba.
Ani o minutu – maximálně možná u některých nákladních vlaků, podaří-li se jim stanicí náhodou projet …
Šmarja, k čemu zase podchod…
Třeba protože o to město žádalo?
Jistě: získá jej ze státních finančních prostředků určených na obnovu železnice …
„Šmarja, k čemu zase podchod…“
K zavedení nového otravování cestujících a prodloužení minimálních přestupních dob.
Ve stanicích s rozsahem dopravy odpovídajícím ani ne Šumperku (a navíc v přímé), kde navíc jezdí jen krátké vlaky a všechny jsou zastavující, je budování podchodu jen nehorázným nesmyslem a tunelem na finance určené na modernizaci železnice.
To asi neuhádnete!
Pro bezpečný přístup cestujících na nástupiště.
Bude se jezdit přes stanici 80, a tak centrální přechod je bezpečnostně mimo a navíc je požadavek města na spojení skrz nádraží.
Jaké vlaky a kdy, prosím, budou přes letohradskou stanici jezdit rychlostí 80 km/h, aby tím snad dokonce ohrožovaly bezpečnost cestující veřejnosti?
Viděl jste už nákladní vlak?
A to opravdu ty nákladní vlaky budou tou osmdesátkou jezdit mezi staniční budovou a ostrovním nástupištěm? Já nevím, uspořádání Letohradského nádraží úplně neznám, proto se ptám. Pokud ne, a budou jezdit až za ním přes „nákladní“ koleje, tak je tato argumentace trochu mimo, ne? Pak nechť si tedy město za svoje/evropské/švýcarské/norské/havajské či jiné peníze postaví podchod pod nákladní částí nádraží samo – mají-li jeho občané tento požadavek. Bohužel to zase přesně zapadá do mozaiky podobných staveb na českých lokálkách: – zbytečné podchody – např. Jaroměř, a extrémní megazrůdnost je tedy ten chystaný Turnov – příklad jedné z nejlépe vyřešených rekonstrukcí… Číst vice »
To číslo trati jsem samozřejmě spletl, omlouvám se…na 036 to pochopitelně smysl dává a velký, blbost je mít zabezpečovačku na 034 Smržovka- Jos. Důl. Ta tři světelná návěstidla na kusém josefodolském nádražíčku působí až neskutečně bizarně…A představa, že fíra čeká, až někdo v Liberci nebo kde zmáčkne Enter a nastaví mu na volno, aby se se svojí 814 (která je jediným drážním vozidlem v okruhu pěti kilometrů a nikdy tomu nebude jinak…) neohroženě vrhnul vstříc nástrahám trati, ve mně nepřestane vzbuzovat úsměv (který mi zamrzne ve chvíli, kdy si uvědomím, že to celé je zaplacené z mých daní…).
Máte divnou představu o bezpečnosti provozu na dráze.
Fíra vždycky ( a kdekoliv) musí čekat, až mu nějaký výpravčí (jakoukoliv informační cestou) povolí jízdu. Jak jinak se má dozvědět, že právě v jeho okruhu pěti kilometrů se nenachází žádné vozidlo?
Aha, a proto to v Josefáči léta letoucí naprosto bez problémů fungovalo tak, že se fíra prostě kouknul na hodinky a jel (resp. dokud tam jezdil i průvodčí, tak mu mávnul a jeli)… Protože prostě věděl (a ano, zřejmě si to předtím odsouhlasili telefonicky, vysílačkou, rozkazem nebo co já vím jak jinak), že proti němu nic nejede, protože výpravčí ve Smržovce proti němu nic nepustil – ten ani neměl co, vzhledem k tomu, že ten šukafon/814 pendluje tam a zase zpátky (plus 1x týdně, později tak 1x za měsíc a později ještě méně často náklad, který ale jezdil v době… Číst vice »
Dnes takový systém selhal u Čáslavi.
Dobrý protiargument, uznávám… Bohužel lidská chyba (ať už dirigujícího, nebo jednoho ze strojvůdců). Následky tragické, naštěstí jen zranění (pravděpodobně díky fírovi 810, který to ubrzdil a dokonce zřejmě dal reverz – to že je jedním z možných viníků, protože nepočkal na křižování ve Žlebech, sem teď netahám, počkejme na závěry šetření DI). A tak teď zrušíme na trati Čáslav-Třemošnice provoz podle D3, natáhneme hektokilometry kabelů, všude tam osadíme návěstidla, a budeme těch patnáct párů osobáků plus jeden náklad týdně řídit pěkně standardně podle D1. Nebo tam dokonce zavedeme ETCS jako jedínyj magůčij schválený zabezpečovač… Už to bylo řečeno v diskusi… Číst vice »
To že by to chtělo nějaký (levný a jednodušší než ETCS) zabezpečovač i pro vozidla, to se s váma shodnu.
Tak přidaná hodnota je právě to dálkové ovládání, kdy vám na celou trať stačí ten jeden(?) výpravčí v Liberci a ne v každé stanici.
A jak si představujete, že se bude signalizovat přestavení/odklopení výkolejky, na příslušné koleji (cituji: každá, podotýkám každá, má své vlastní návěstidlo, plus odjezdové)?
P.S.: Na koleji, kde je odjezdové návěstidlo nemůže být výkolejka.
Ještě mi to nedalo a podíval jsem se na to do mapy – za těmi kolejemi je průmyslový areál (podle leteckého snímku uhelné sklady, nějaké stavebniny nebo co, a pila – vše pravděpodobně obehané plotem). Za nimi jsou asi tři baráčky a ostatní zástavba (a ani ta není nějak rozsáhlá) je až za řekou, kdy se musí vracet dost velký kus cesty na most. Já chápu, že je asi opruz to obcházet, a že si to tam lidi někudy (s velkou mírou jistoty „načerno“) zkracují. Ale stavět kvůli tomu podchod…. ? Tak jako tak si město bude muset vyřešit a… Číst vice »