Velká prázdninová výluka v Porubě. DPO investuje do vylepšení tramvajové tratě 236 milionů
V Porubě vznikne nejdelší zatravněný úsek tramvajové trati v Ostravě.
Ostravská Poruba se může těšit na výrazné vylepšení přes 1,6 kilometru dlouhého úseku zdejší tramvajové tratě. Nejprve se ale bude muset zdejší obyvatelstvo vyrovnat s „tramvajovým“ odříznutím od zbytku Ostravy. Výluka potrvá po celý červenec a srpen.
Jde o největší letošní investici Dopravního podniku Ostrava (DPO) do infrastruktury, celkem si vyžádá 236 milionů korun (85 pct. činí dotace). Tramvajová trať v Opavské ulici se mezi křižovatkami s ulicemi 17. listopadu a Martinovskou dočká výměny konstrukce, klasický kolejový rošt bude vyměněn za systém pevné jízdní dráhy. To má zajistit snížení hluku a vibrací.
DPO také úsek zatravní a zrekonstruuje i nástupiště tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a Rektorát VŠB, směr centrum. Nástupiště zastávek budou osazena novým mobiliářem ve standardu města Ostrava, obdobně jako na zastávce Kotva nebo Důl Jindřich.
„Po rekonstrukci tratě ve Svinově a po loňské úspěšné revitalizaci smyčky Vřesinská teď v Porubě vznikne nejdelší zatravněný úsek tramvajové tratě ve městě. Jedná se o stejný koncept, který naši cestující znají už z ulice Výškovické,“ uvedl šéf DPO Daniel Morys.
Kvůli nové výluce na Opavské a pokračující výluce na Plzeňské budou upraveny trasy linek 3, 4, 7, 8, 11, 12, 17, 18, 26, 43, 46 a 59. Všechny tramvajové spoje budou ve směru do Poruby odkloněny do Martinova. Cestující budou přestupovat na zastávce Třebovická. Ve vyloučených úsecích bude zavedena náhradní autobusová doprava.