Velká oprava tramvajové trati na Žižkově: Zastávky se posunou, projekt bude modrozelený
Vizualizace Seifertovy ulice po rekonstrukci. Foto: IPR
Jedním z důvodů oprav je špatný stav tramvajové trati, která podle náměstka Zdeňka Hřiba dožívá.
A kde je na těch vizualizacích ta zeleň z toho „modrozeleného“ projektu? 🤔 Já vidím jen typicky vydlážděné plochy bez kousku stínu, které se v létě změní na taky typické výhně… 🙄
Kdyby byla obnovena TT v Koněvově ulici, bylo by to mnohem zkousnutělnější.
To by musela být tramvajová trať taky v Prokopově ulici, aby se dala Seifertova objet.
Nemusela, ale trat v byvale Konevce (Hartigova) by dost Zizkovu pomohla.
Doufám v kompletní zákaz vjezdu aut po celé délce Seifertovy ul.
Myslíte po dobu rekonstrukce nebo na stálo?
Doufám v kompletní zákaz takových jako jsi ty
To budou mít závozníci radost 😀
Já vím, že trvá strašně dlouho participace, příprava PD, schvalování a jednání s dotčenými orgány, ale kurňa architektonická studie byla představená cca před 8-10 lety. Tímhle šnečím tempem se nestihne kopnout ani v tomto volebním období.
Kam asi míří dáma uprostřed titulní vizualizace?
Asi mimo tu hlavní cestu, aby jí něco nepřejelo během telefonování… 😀
Škoda, že tam v galerii tak málo vizualizací. Každopádně na Olšanském náměstí zanikne parkoviště – místo něho budou stropy a kovové židličky.
To Olšanské náměstí je dobrej bizár. Zajímalo by mě, kdo bude preferovat si sednout doprostřed křižovatky rušných ulic, namísto přejití ulice ke sv. Rochovi, nebo úhlopříčně směřem Parukářka. Všude jinde mnohem zelenější a obecně lepší.
Má to být spíše náměstí, nebo spíše křižovatka? Toť, oč tu běží. U Rocha je pěkně, ale nic tam není; za zdí hřbitov. Mimochodem, brněnské Tomkovo tzv. náměstí se nyní pojmu náměstí opět vzdálilo.
No zhruba v místech, kde na vizualizaci jsou stromy a židličky, mívala kdysi zahrádku pizzerie U Staré pece (nyní další čína/asie) a ta zahrádka nebývala prázdná. Na těch rozích u školy (k Parukářce) a u sv.Rocha nebylo nikdy nic.
To postupem času zanikne na všech náměstích…
Bolo by pekné k tomu koordinovať aj opravu všetkých sietí pod ulicou, nech sa to nekope o dva roky zas.
Kolikrát se ještě bude muset zastávky Viktoria Žižkov přesunout, než se dostane tam, kam patří, tedy přímo na náměstí?
http://chartae-antiquae.cz/en/maps/37351/?view=-58.60884057310571,104.17327465813479,5
Plánuje sa tam spraviť aj nejaká cyklistická infraštruktúra?
Jen cyklopruhy. A ani nebudou po celé délce
U akce DPP? To tezko, viz zpackany Bubensky nabrezi. Mozna „ochranne pruhy proti lidem na kolech“ v dverni zone svateho parkovani.
Ulice se bude opravovat celá, včetně nových chodníků
Na stránkách IPRu je výkres jak to bude vypadat, včetně výkresu s cyklopruhy.
JJ zabagrují vás doufám pod zem
Nextbike a Rekola budou mít žně 🙂 Tam to bude naprosté peklo, pěšky a na kole to bude jediné, co bude dávat smysl. Nebo je to časované tak, aby se předtím stihla postavit trať na Václaváku? Na výsledek se ale každopádně těším.
A kde to bude naprosté peklo?
No autobusy neprojedou, takže náhradka se asi bude muset dělat jinudy objezdem… a ti co jedou do dané lokace samozřejmě vezmou re-kola.
ideální když vezete třeba skříň
Tak to jejich cílovka asi není 😉
JJ ideálně v lednu třeba když povezete něco většího jo
Takze se preci jen nakonec na silu presunou zastavky, moc pekny 🥺 Mistni nikoho nezajimaji.. tak hlavne, ze jsme tu meli 2pruzkumy, co si mistni P3preji. Vazne smutne.
A opravdu se má přizpůsobovat většina cestujících bydlící menšině? VŠE je rozhodně mnohem navštěvovanějším místem než jeden blok domů. Na Bělohorské si takto místní vymohli zachování zastávky v původní poloze (U Kaštanu) a výsledek je, že většina lidí co jdou nakoupit, na poštu, či na polikliniku se musí vracet a přeskakují koleje v místech kde nejsou ani přechody, ale těch pár nejhlasitějších odpůrců přesunu to má blízko domů.
Pokud povazujete mistni, kteri zde dlouhodobe ziji, za mensinu, tak diskuze nema cenu. Jen takovy mali hint.. na vse vetsinou chodi mladsi rocniky, kteri nemaji pohybove problemy + nove otevreny pruchod na Hlavak.
Pardon, ale co je toto za argument?
Když pominu, že i na VŠE samozřejmě chodí vozíčkáři, lidi o berlích po úrazu nebo starší zaměstnanci, tak samozřejmě zastávka blíž VŠE tvoří přirozený přestupní bod s linkami 101 a 135 a lépe obslouží nové objekty Churchill Square (včetně obchodní pasáže). Ve výsledku hodně lidem usnadní cestování už jen tím, že stráví méně času na dešti.
Nebo místní obyvatelé mají nějaké netypické zvláštní pohybové omezení?
Nebude to z nejbližších bočních ulic už lepší k posunuté zastávce na Sladkovského náměstí? Ona leckdy izolovaná „přání“ nezvažovaná v kontextu vedou k nesmyslným výsledkům. Škoda, že leckde je ten kontext ignorován i „shora“, ale ne zde.
To si děláš prdel ne????
Že zrovna v připomínkovém řízení IPRu místní daleko víc řešili parkování, než zastávky. Jestli ono to nebude pár hlučných jedinců, co mají pocit, že mluví za celou Prahu 3.
Ono to přemístění zastávek má zcela racionální podstatu – Lipanská je jednak hodně blízko Olšanského náměstí, umístěna mizerně v nepřehledném oblouku. Viktoria Žižkov má být nově nějakých 160 metrů od dnešní polohy, ale v lepším dosahu několika velkých destinací a v přestupním uzlu s autobusy.
napriklad proto, ze bylo „ujistovano“, ze zastavky se presouvat nemuzou v poloze, ktere byly puvodne zamyslene (pribyslavka/slad. nam.) technicky odporuje normam (DPP nepovoli), tak vysumelo a uspokojilo se s timto.. ale co ja muzu vlastne vedet jako mistni..
IPR není schopný vysvětlit dva miliony na svůj vánoční večírek, natpž nějaké připomínkování.
Pro mínusáře IPR je placený z našich daní a pokud neexistuje věrohodné vysvětlení, který soukromý sponzor jim to nezištně zaplatil, je to rozkrádání veřejných rozpočtů.
Ten přesun zastávek (nijak dramatický) je naprosto logický. Lipanska – velmi blízko Olšanské a Viktoria Žižkov – lepší vytvoření přestupní vazby s autobusy 135 a 101 a s Hlavním nádražím. Velmi jsem teda ale zvědavý, jak to bude s NAD a s trasováním linek.
S trochou štěstí toto naváže na zprovoznění TT Muzeum – Václavské náměstí (realizace snad 2024), pro část cestujících jako náhrada posílená 133/207 v Hartigově ul.
K čemu ti pomůže ten nesmysl tramvaj na Václavaku? Doufejme že k tyhle blbosti nikdy nedojde…tím se Václavak ještě více zabije…v dolní části kde je pěší zóna to zije, ať se udělá pěší zóna z celého namesti kromě zásobování….a žádná tramvaj která bude jen bránit běžnému pohybu chodců….dole jezdí metro
Tam není problém, aby tramvaj jezdila v jízdním pruhu společně s auty. Minimálně po rekonstrukci nebudou chtít dva pruhy pro auta v obou směrech.
Metro slouží k jiné dopravě, než tramvaj. A tramvaj bude na Václaváku vadit určitě podstatně méně, než auta. Podívejte se třeba na nedaleké Náměstí Republiky, kde je také pěší zóna s tramvají. Připadá vám to tam zabité?
Už se těším na vyluku/pretrasovani tramvaje c. 9. Možnosti jsou skvělé – dále zahustíme IPP nebo to pošleme dolů do Karlina.
To se nám ta chybejici trať kolem nádraží nebo přes Vaclavak dost vymsti.
Devítku bych řekl pošlou po Vinohradské a v té době doufám bude Václavák. Tedy byl by, ale teď se odvolalo Národní muzeum prý.
Na Žižkov jezdí 9/9/15/26 . To se dá snadno převléct na Masarykově nádraží, jako při běžných výlukách.
Jediný problém je tramvajová obsluha hlaváku, kterou podle mě by stejně líp udělaly autobusy (ale určitě bude třeba šotolinka Opletalova – Bílá Labuť/Florenc).
Edit: Jo zapomněl jsem linku 5. Tak na Hlavák, jak říkám.
Autobusy v kolonách všedních dnů do zastávek, z nichž se stejně musí někam dál po schodech dolů (a zase nahoru)? Tak určitě. 🙂
Tak snad ta ulice nedopadne jak Bělohorská. Tedy s kilometry zábradlí, které např. zabraňuje přímému přechodu přes ulici (a tak raději většina lidí chodí vedle aby se tím nemuseli proplétat).
V Praze se momentálně testuje tramvaj se širokými koly (100 mm místo 85 mm). Otázka zní – bude trať po rekonstrukci pro široká kola přizpůsobena?
Co tam chcete přizpůsobovat?
Tak doufám, že při tom navždy odstraní aspoň ta odporná červenobílá zábradlí a balisety.
Jako studentovi VŠE v 90. letech mi vadilo, že nejbližší zastávka Husinecká (dnes Viktoria Žižkov) je tak daleko od školy, tehdy největšího cíle pro dojíždějící v okolí. Kupodivu, všichni jsme to brali jako realitu, nikoho (včetně mne) nenapadlo organizovat petice za změnu. Takže beru jako dodatečnou satisfakci, že to konečně napadlo i někoho kompetentního. Kdysi se mi dostal do ruky kalendář (?) z 50. nebo 60. let s linkovým vedením pražských tramvají. Tehdy existovala zast. Ústřední rada odborů, dál směrem z centra se nacházela Krásova a (asi) Sladkovského náměstí, víc si nepamatuji a zdroj už také nemám. Asi byl později… Číst vice »
To víte…v 90.letech měli lidi jiný starosti…
Dtto jako student VSE v osmdesátkách. Pamatuju si na ty davy studentu, které se tahly podel ÚRO na/ze zastávky Husinecka. Rikal jsem si, proc není ta zastávka posunuta nize…