Velká oprava D1 u Mnichovic skončí dříve, ŘSD připlatí Eurovii za rychlejší práce
Oprava dálnice D1. Foto: Radek Mátl / Twitter.com
Úsek Všechromy - Mirošovice bude kompletně hotový v říjnu.
Úsek Všechromy - Mirošovice bude kompletně hotový v říjnu.
Velkou pochvalu ŘSD i Eurovii.
Za co přesně? Že po několika měsících kolon je konečně napadlo připlatit, aby nejdůležitější dálnice v ČR byla opravena rychleji? Jo musíme je pochválit, že je to vlastně vůbec napadlo.
Ehm, v té smlouvě je to ujednání (motivující Eurovii aby ještě zrychlili) zjevně od začátku. Smlouvu uzavřenou ve veřejné zakázce si nemůžete jen tak měnit.
… a Eurovia zjevně neodpracuje měsíc prací za jeden večer, tzn. i Eurovia zjevně od začátku pracovala na tom, aby to zrychlili…
Tohle není součástí smlouvy – jedná se o akcelerační odměnu, podle článku se tohle děje výjimečně, S ohledem na to, že doba stavby měla váhu 30%, tak předpokládám, že i přes tohle navýšení by to i tak Eurovia vyhrála. Jinak by to mohl být docela problém pro ŘSD.
Nemůžete vyplácet akcelerační odměnu bez opory ve smlouvě. Vložit to do smlouvy dodatečně (až po výhře v tendru) je z hlediska práva veřejných zakázek vždycky riskantní. Já tu smlouvu nečetl, netuším, zda to tam bylo od počátku, ale tipoval bych, že ano.
Ano, akcelerace není běžný nastroj, oporu má v Metodice vydanou SFDI, kde je jasně definovaný postup a výše ocenění. Není to součástí smlouvy, ale je prostor pro to akceleraci dohodnout. Akceleraci lze připustit po dohodě obou sml. stran. Zhotovitel zcela fér vyhrál soutěž v souladu s nastavenými hodnotícími kritérii. Samozřejmě pokud nad dohodnutý termín ještě zhotovitel umí zrychlit a má to celospolečenský přínos ve formě zprovoznění, odměna je na místě, ve sféře veřejných zakázek lze vše překládat do financí. Pokud by včas zprovoznění nedopadlo, stejně tak by na zhotovitele měla čekat sankce.
Takze rychle se to da jen se musi priplatit 😀
Akorát to urychlení mimo jiné znamená, že se jiná zakázka pro stát zdrží.
A která?
O tom si rozhodne vedení Eurovie. Ti dělníci se prostě nemůžou rozdvojit a dělat na dvou místech zároveň. A to samé je to s mechanizací.
To jen za předpokladu, že jsou v tuto chvíli vytíženi na 100 %… na což bych nesázel.
za přesčasy pracovníkům.