- Doprava ve městě •
- Město •
- Metro •
- Tramvaje
Velikonoce ve znamení výluk. Tramvaje nepojedou v Kobylisích, omezení provozu čeká i metro
Z výměny pražců v pražském metru mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác. Foto: Swietelsky Rail
Opravovat se bude tramvajová trať v Březiněveské. V metru se vymění další pražce a zmodernizuje zabezpečovací zařízení.
Asi mi něco nedochází, ale proč kvůli pracím mezi Hlavákem a Muzeem je výluka až na Nádraží Holešovice? Za Florencem je přejezdový kříž a před ním (kdyby třeba od Florence na Hlavák byl vyplej proud) přejezdová kolej na B.
Případně mohli udělat alespoň jeden shuttle NádrHol – Vltavská, moc by to nestálo a bylo by to rychlejší a pohodlnější než bus
Vysvětlení je úplně jednoduché: teď o Velikonocích bude zároveň probíhat i oprava stropní desky na Florenci.
Díky. To mě napadlo, ale nikde jsem to nedohledal.
Zrovna to čtu na Facebooku PIDu: Sloučená velikonoční výměna pražců a oprava stropní desky na Florenci na lince C. Je pravda, že DPP psal jenom o pražcích.
To metro by měli jeden rok zavřít na celé letní prázdniny, jako to udělali v Budapešti, a opravit to naráz, místo těhle nekonečných výluk.
– Na prodloužený víkend se člověk snáz přizpůsobí než na 2 měsíce v kuse
– Měnit pracovní postupy, když jsou 2/3 práce hotové, to si naběhnete na nové problémy
A že takhle jedno léto čachrovali s tramvajemi nevadí? neuplynul týden abych nemusel hledat novou cestu do práce. Nakonec jsem začal chodit pěšky.
No, ale právě tehdy se zase víc jezdí s různými zavazadly… Po pravdě řečeno, kdyby to metro prostě stopli od řekněme 3. července do cca 25. srpna, a pak zase 30 let klid, tak bych byl teda raději.
No ono by to šlo, ale prostě magostrát to nepovolí.
Ovšemže nedovolí. Nejsou úplně pitomí.
Tenhle nápad je absolutně bez šance na realizaci. Je vypočteno, že ve všední den by byla potřeba náhradních autobusů příliš vysoká, tolik řidičů není k dispozici. Navíc, magistrála bývá zasekaná, tak by byly problémy s průjezdností. Systém, který je v současnosti používán při výlukách, je dlouhodobě jediný možný.
To je při každé výluce, pokaždé se někdo najde s tímto návrhem, uzavřít metro na dlouho a udělat to celé najednou. Ne, prostě to nejde. Kdykoli jindy, než o víkendu/svátku nebo v první polovině července opravdu nejde uzavřít metro přes týden, jelikož autobusy by cestující nezvládly odvézt. Aby se do nich všichni cestující z metra vůbec vešli, musely by autobusy jezdit v intervalu v řádu desítek sekund a to jednak není možné kvůli kapacitě komunikací a křižovatek a především na to nejsou ani vozidla a už vůbec ne řidiči, tedy pokud by se neměla po dobu výluky zrušit čtvrtina městských… Číst vice »
Víte že by lidi se nějak přizpůsobili? Třeba home office, do práce by nejezdili… nemusí dávat náhradní dopravu v 1:1. Dopravní redukce.
Jasně, teba takoví lékaři nebo prodavači by dávali jen konzultace po telefonu.
Kdo bude nutně nahradku potřebovat tak si to zaplatí 🙂
Jasně, nebude se jezdit do práce, protože je výluka metra…to by to vypadalo. Někteří si to představují příliš jednoduše, ale ne, takhle to v reálu fungovat nemůže. Metro C je ve špičkách téměř na hraně kapacity a zajistit adekvátní kapacitu náhradní dopravy prostě nejde.
Vzhledem k tomu, že volnější „prázdninový provoz“ mají prakticky všechna města, třeba by se to dalo řešit nějakou výpomocí…
Tak ať to zavřou na 14 dní a udělají nějakou megaakci.. jsem tady rozenej a tak jsem jim léta dával šanci a trpělivost, ale už se to táhne fakt jak sopl
To je málo, 14 dní.
Tomu se ani nedá říkat výluka, už je to v podstatě pravidelný stav, tak jak některé spoje nejezdí o prázdninách (v jiných provozech jsou tyto vyznačena přímo v jízdním radu), i kdyz s poněkud delší periodou.
A nechtěli by v neděli vést X-C i mezi Kačerovem a Pavlákem? pak lidi jedoucí třeba z Chodova na Muzeum nebudou muset přesedat z autobusu do metra a znova do autobusu.
Neobjednali si dost řidičů na nahradku…
Proto jižní větev X-C zastavuje všude možně (Dědinova, Jarníkova,…) a z Opatova do Háje kvůli mezizastávkám jede déle než 136/213.
(Zajížďku beru, cestou od Chodova musí být na Opatově otočený jako 177, ale nemusí na Bachově zastavovat)
Opravdu se povedlo zkoordinovat 2 výluky tak, že dostat se z Holešovic do Kobylis nejde bez komplikací ani metrem, ani tramvají…
(pro jistotu – „Holešovicemi“ nemyslím stanici Nádraží H. a „Kobylisy“ nemyslím stanici Kobylisy, aby někdo nepřišel s tím, že mezi nimi metro jezdí…)
Tak zase se asi nemá smysl tvářit, že v případě TT Klapkova jde o nějaké drama.
A kdyby to udělali postupně, tak zase budete nadávat, že tam je pořád něco rozkopané…
Já se tímto DPP omlouvám, mylně jsem budoucí výluku TT mezi Stírkou a Kobylisy uvažoval už o tomto víkendu, paralelně s výlukou metra.
A vy, MartineR, věřete, že opravdu nebudu nadávat na to, že obě výluky jdou po sobě a ne současně.
Teď „moderní elektronická stavědla“ na C, když se stejně na trasu co nevidět bude dávat CBTC a celé zabzař se v rámci toho bude překopávat a z většiny vyhazovat. Další majstrštyk AŽD?
No buď se bude modernizovat Matra, která bude „za pár let“ (třeba za 10) nahrazená CBTC, anebo se modernizují stavědla, která – kupodivu – budou sloužit i pro to CBTC. Nebo to CBTC bude i házet vexle ?
Zarazí třeba, že se spěchá zrovna na tom céčku, přestože reléovky zůstávají na většině tratí, kromě nových. Budete se divit, ale CBTC nepotřebuje externí stavědla, umí snad ESA pohyblivý blok nebo načítat informace externě z vlakového zabezpečovače (protože v kolejích detekce nebude)? Většinou to je v rámci CBTC jako balíček „interlocking + ATC“.
Mimochodem, nedělají se jen stavědla, dělá se i TZZ, tedy autoblok v mezistaničních úsecích, který po zavedení CBTC bude zrušen.
A to CBTC bude zavedeno kdy? Jestli to nebude v době, kdy ten autoblok už bude na konci své životnosti.
Umožní to aspoň kratší intervaly?
Výměna stavědel? Ne to neumožní nic nového.