Vedení Prahy chce vytvořit funkci zmocněnce pro zklidnění dopravy

Zóna na 30 km/h v Radotíně. Foto: MČ Praha 16 / Facebook.comZóna na 30 km/h v Radotíně. Foto: MČ Praha 16 / Facebook.com

Podle primátora je snížení rychlosti plně v kompetenci městských částí.

V Praze má vzniknout nová funkce zmocněnce pro zklidnění dopravy. Oznámil to pražský primátor Bohuslav Svoboda po jednání se zástupci skupiny Poslední generace, která řadou blokád magistrály upozornila na svůj požadavek zavedení 30 km/h na území hlavního města. Vedení města skupinu vyzvalo, aby od blokád ustoupilo.

Primátor požadavek na zavedení rychlosti 30 km/h včera posunul na městské části. „Je nutné připomenout, že zavádění rychlostních limitů je otázkou městských částí, s nimiž by tato diskuze měla být primárně vedena. Proto navrhujeme pozici Zmocněnce pro zklidnění dopravy, který bude prostředníkem mezi diskutujícími stranami,“ řekl primátor. V Praze už rychlost 30 km/h dobrovolně zavedl například Radotín nebo Praha 3.

Podle primátora nejsou blokády magistrály řešením, protože nepodporují věcnou diskuzi. „Blokády samotné nejsou řešením ani cestou k řešení, ale vynucujícím prostředkem. Pokud budou blokády tohoto druhu pokračovat, tak to diskuzi zarazí. Myslím, že tento můj nárok je poctivý, a byl bych rád, kdyby ta diskuze začala dnes,“ řekl primátor.

Město odmítá plošnou třicítku

Zástupci aktivistů po schůzce v prohlášení shrnuli její obsah a ohradili se proti tomu, aby se o jejich protestech mluvilo jako o blokádách. Jde podle nich o ohlášená shromáždění s malým dopadem na automobilový provoz. „Obě strany se shodly na tom, že o možnostech zklidnění dopravy v Praze je třeba vést širší diskusi a vysvětlovat veřejnosti pozitiva třicítky,“ uvedli dále aktivisté s tím, že primátor je požádal o sepsání konkrétních požadavků, o kterých by bylo možné vést diskuzi.

Vedení města skupině Poslední generace vysvětlilo, že plošné omezení rychlosti po celém městě na všech kategoriích silnic není vhodné z více důvodů,“ uvedl magistrát v tiskové zprávě. Omezení na páteřních komunikacích v hlavním městě proto magistrát nadále neplánuje. „Zájem učinit pražskou dopravu bezpečnější, plynulejší a v podstatě i klidnější nevnímám jako nic kontroverzního. Stejně tak i zavádění zón 30 v rezidenčních oblastech dává smysl a mojí zkušeností je, že v těchto lokalitách jsou takové změny přijímány samotnými obyvateli konsensuálně,“ uzavřel předseda Výboru pro bezpečnost a pro prevenci kriminality Jiří Ptáček.

Tagy 30 km/h praha
142 komentářů