Vedení Otrokovic se nelíbí, že musí řidiči platit za jízdu po dálničním obchvatu. Chystají měření
D55 kolem Otrokovic. Foto: ŘSD
Zpoplatněn byl nový úsek od exitu 32 po exit 34. Tedy trasa nedávno dokončeného obchvatu.
Zpoplatněn byl nový úsek od exitu 32 po exit 34. Tedy trasa nedávno dokončeného obchvatu.
Dálniční obchvaty měst musí být z principu pro osobaky zdarma. Oněch pár stovek nemá vyšší hodnotu než možnost město bez stání na semaforu objet. Imbecilni stav v Otrokovicich, kde polovina je zdarma a polovina placená nemá obdoby, k tomu se nedá nic říct.
„příslibu ministerstva dopravy, které slíbilo, že stanoví nové podmínky pro příští rok.“
TVL, to jako neumí upravit podmínky kdykoliv je to potřeba? To se musí čekat na další rok?
kdyby srazil někdo kuli přecpanému město děcko toho, kdo to má rozhodovat – to byste viděli ten cvrkot!
taky si klepu na hlavu, proč to vůbec někdo navrhl, určitě si někdo nekoupí dálničku kuli tomu aby mohl ve svém městě jezdit po obchvatu, Bože …
mělo to být jasně vyjmuto a „zadarmo“
Řekl bych, že se problém vyřeší až s postavením dalších úseků dálnice. Ten totiž budou využívat pouze lidé s dálniční známkou a tedy nebudou mít důvod sjíždět na okresku.
Radnice vlastně říká, chceme přijmout další úředníky (nebo pro stávající najít další práci) a tohle je výborná záminka a ještě vinu hodíme na někoho jiného. Část řidičů si prostě vybere jestli se bude motat po ucpaném městě a vytvářet ony zácpy na které pak bude nadávat nebo zaplatí relativně malý poplatek a pojede rychleji.
Ideální by byl německý model… silniční daň a dálnice zdarma.
Pro lepší přehlednost doplňuji odkaz na fotogalerii z jihovýchodního obchvatu Otrokovic. To napojení směru do UH přes ten kruhák je fakt docela úlet:
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/D55_-_jihovychodni_obchvat_Otrokovic_stav_leden_2022
Nemá smysl řešit jednotlivé nejkřiklavější případy. Obecně by dálnice v osobní ani nákladní dopravě za příplatek být neměly.
Naopak, poplatek za jejich využití by měl být spíš nižší než jinde (zejména za průjezdy obcemi), aby se řidičům přirozeně vyplácelo třeba si i několik km zajet, ale hlavně minout místa s vyšší koncentrací lidí. Ale to by v tom systému muselo jít o zdravý rozum, a nejen výběr peněz pod jakousi prvoplánově pochopitelnou záminkou „rychlosti coby luxusu“. A s tím se pojí i ta šílenost s „potřebou“ všude možně nechávat souběžně starou cestu, aby byla „levnější alternativa pro ty nespěchající“…
A kdo TO zaplatí …
Pak by nesměl být ani poplatek za ŽDC …
Náklady na jízdu po dálnici jsou nižší než po okreskách. Kratší čas výkonu řidiče, nižší spotřeba…. paradoxně i s rozumně vysokým mýtem je jízda po dálnici levnější,ale spousta firem nevidí a nechce vidět náklady a jen vidí mýto.
Myslím si, že pokud je to pro město „tak výhodné“, pak by se mělo v první řadě nabídnout s proplacením poplatků (tedy řidiči nebudou muset nic, stát inkasuje od města). Samozřejmě, adekvátní cena bude předmětem jednání.
Já plně souhlasím, bude TO bez poplatku, ale budou tam brány, které u nákladního vozidla odúčtují mýtné za projetý úsek a naúčtují ho radnici a za každé osobní auto se paušálně naúčtuje koruna … a každý den se bude vystavovat faktura …. Legislativně vyřešit možnost zpoplatnění průjezdu nákladních vozidel obcí, které takto objíždějí placené úseky. Tak říkajíc „negativní“ úsekové měření času průjezdu … čili pokud to vozidlo nejelo do obce „jako dopravní obsluha“ (nakládka, vykládka zboží) a pak pokračovalo dál v původním směru = muselo v obci nějaký čas strávit, ale projelo v řádu jednotek minut / desítek vteřin, tak… Číst vice »
Docela by mě zajímalo, jak to bude s zpoplatněním D3 okolo Č. Budějovic.
kdo jezdí pravidelně, známku má. kdo jezdí 2krát ročně, koupí si 10denní. ostatně jako když jede 2krát ročně do rakouska nebo na slovensko. a jestli se mu platit nechce, at si jede městem. jestli je to 2krát ročně, ve městě to zácpu nezpůsobí
evidentně vůbec nevíte, o čem mluvíte. možná by bylo lepší mlčet
Otrokovic vedení nelíbí se, že musí řidiči za jízdu po obchvatu dálničním platit. Měření chystají
Zní takhle to lépe
A pokud by se někdo chtěl zamýšlet nad obchvaty či placenými úseky dálnic, tak má možnost. Co třeba Poděbrady a D11 mezi exity 39 a 42? To je tak, když už se snažíme o bezpečnost cyklistů a snažíme se odvést dopravu z center měst. A že zrovna Poděbrady jsou příklad města hojně chodci a cyklisty využívaného a průjezd centrem města přes náměstí lázeňskému městu klidu nepřidá.
A není zcela běžné, že dálnice procházející přes a nebo okolo měst a sloužící pro odlehčení dopravy ve městě je bez poplatku?
No jak koukám, tak běžné to bylo. BYLO. Co tedy takhle nově zpoplatnit dálnice okolo Prahy? Co třeba zpoplatnit Pražský okruh?
Pražský okruh je mezi exitem 76 (x s D1) a exitem 16 zpoplatněn již dávno…
Já myslel Pražský okruh coby D0 na Štěrboholskou spojku . Třeba Exit 63 – 58 😉 Prakticky D0 v okolí Černého mostu je bez poplatku od Běchovic až po Brandýs n. Labem na D10 nebo Jirny na D11. Celkem nezanedbatelné úseky dálnic které jsou bez poplatku.
těch úseků bez poplatku v okolí Prahy je minimum a pokud chci vyjet kamkoliv trochu dál, tak tu známku potřebuji (a taky ji mám), pokud například povezu někoho na letiště (bydlím na východě Prahy), nebo pojedeme kamkoliv na jih a západ a využiji při tom D0 jihem, tak známku tak potřebuji
Já chtěl jen říci, že takové rozdíly jako zpoplatněné či nikoliv by neměly u v okolí měst být. Tady je vidět, kde těch neplacených úseků je nejvíce a kde tak velmi zjednoduší dopravu. A není to o tom, zda někdo má či nemá. Nebo si pojďme říci, že dálnice zpoplatníme kompletně. Těm kdo je nepotřebují to vadit nebude a pojedou přes město, těm kdo dálnice využívají a mají známku také ne. Ve výsledku to bude vadit jen lidem ve městech (řidičům a chodcům a obyvatelům)
https://edalnice.cz/wp-content/uploads/2020/12/CS-1.png
Mínusy přibývají. TO BYLA IRONIE! Měla sloužit jen k poukázání na to, jak „okatý“ ten rozdíl může být
To fakt nikdo nemá představu za jakým účelem bude ten nový kus dálnice fungovat?
Proč tam prostě mezi těmi exity není poplatek zrušen? Není to žádná extra výjimka, funguje to už na jiných úsecích třeba v Berouně nebo v M. Boleslavi a dalších.
Na jihu Brna taky. D1, úsek Kývalka – Holubice (km 182-210)
Dálnice bez poplatku
Bez poplatku D10 Mladá Boleslav Exit 40- Exit 46 úsek 5,5km , D10 exit 14 Brandýs n. Labem – Praha úsek cca 15km, D11 exit 8 Jirny – Praha úsek cca 9km …………….
https://edalnice.cz/wp-content/uploads/2020/12/CS-1.png
Tyhle diskuse, kde je roční dálniční známka v ceně jednoho tankování nechápu. Kdo má na to provozovat auto má i na RDZ .
Nejde ani tak o ty výjimky, ale o způsob, jak se rozhoduje, co bude zpoplatněné a co ne. A ještě když se ty úseky každým rokem mění. Tak buď zpoplatnit všechno a nebo nic.
A proč by si někdo kupoval RDZ, když v okolí nemá dálnici, případně na dálnici vjede 2x do roka?
To není tak jednoduché. Víte, když po dálnici nejezdíte a převážně využíváte okresky může se vám stát, že pojede někam a budete nucen dálnici využít (nebude se vám chtít přes město, bude to nutné z důvodu objetí nehody atd.) Je tedy lepší známku mít i když po dálnici nejezdíte. Dříve se to dalo řešit operativně, protože dálniční kupony byly k zakoupení na benzinkách. dnes tomu však tak není. A v noci ani ta pošta obvykle otevřeno nemá.
Aha, tak dnes tomu tak není? Nemusíte hledat benzínku, ale vezmete smart telefon v ceně 3k, otevřete web edalnice.cz, vyberete, vyplníte a za 5 minut máte známku odkudkoliv v ČR.
Se zpoplatněním to není tak jednoduché pouze v místech, kde dálnice nahradila původní nezpoplatněnou silnici, typu D6 za KV. Jinde nevidím důvod, vyjma populismu, proč to nezpoplatnit.
Kdo nemá smarttelefon s internetem v kapse je co? Nahraný! Benzínka a pošta je jediná možnost. To, že je možné dálniční poplatek zařídit jen u vybrané čerpací stanice je ale na hlavu.
Ostatní čerpačky a další překupníci by to neměli mít zakázáno, to je fakt.
Nicméně kdo se nepodívá aspoň občas na Internet? Znám člověka, který jednou za tejden koukne na mail na kolovačky, všechny přepošle a zase PC odpojí. Nicméně i ten když ví že za tejden jede do Chorvatska, tak si známky koupí.
A ještě něco. Na poště nebo benzínce dostanete doklad o zaplacení, který jednoduše strčíte k dokladům pro případ „kdyby něco“. Už vidím, jak mi po platbě online přes telefon vyjede z telefonu takové potvrzení. Jistě, dovedu si představit, že potvrzení může přijít na mail, ale není moje povinnost mít tiskárnu a vynakládat prostředky pro jeho tisk. Dále se člověk musí spoléhat na to, že bude mít připojení a rovněž musí mít možnost tento poplatek z něčeho uhradit. Takže asi tak. Možnost zaplatit poplatek by měl mít možnost každý člověk bez ohledu na to, zda moderní technologie využívá či nikoliv. A… Číst vice »
Je to stejně jednoduché, jako koupit jízdenku na vlak.
On u nájezdů na dálnici někdo stojí kdo vybírá? Nebo je u každého nájezdu automat? Aha.
Správně. A proto všichni ti, kteří pracují v Praze a bydlí na jejím okraji a dálnici využívají budou platit dálniční známku. Proč by to měli mít zadarmo? Pak lidé kteří používají auto hlavně k jízdě po dálnici do práce a již ne ve volném čase buď nechají auto doma a nebo budou platit.
Nechápu řidiče, kteří jedou po dálnici a když se objeví větší město tak z ní sjedou, projedou město a pak na ni zase za městem najedou.
Takové tedy taky nechápu. Ale úplně chápu ty, kteří jedou od Uh. Hradiště do Zlína a okolí, Holešova, Tlumačova, případně až do Hulína, že kvůli obchvatu si dálniční známku nepořídí. Kdyby byla D55 kompletní, nebo alespoň delší, vadilo by to zpoplatnění méně. Ale teď, kdy pro ježdění od Napajedel po Břeclav není známka potřeba, si ji nikdo z této oblasti jen pro obchvat Otrokovic nekoupí.
Tak asi jedou do toho města s nějakým cílem?
tak pokud potřebujou do toho města jet, tak je asi logicky zpoplatněný obchvat stejně nezajímá, ne?
No jistě. Ale já odpovídal na to, že Lektor nechápe lidi, co jedou po dálnici, sjedou do města, projedou ho a pokračují po dálnici.
Takovej někdo existuje? Jakože jede někdo z Mohelnice do Olomouce, na kruháči u Globusu to dá na Velkomoravskou, projede město a u Hornbachu uhne doprava a jede směr Přerov? A pokud se někdo najde, tak dělají to i ve špičce?
Mě se neptejte. Ptejte se Lektora o pár pater výše 😉
Já to takhle dělám v opačném směru, protože příjezd z dálnice na kruháč u Glóbusu je loterie, jak dlouho si počkáte v koloně. To už se vyplatí sjet z obchvatu na posledním sjezdu před kruháčem (jakoby od Brna) a zbytek projet přes město. Tam se 20 minut nezasekám….
Nějak mi to nedává smysl bez toho, aby v tom městě něco potřebovali.
Už někoho vidím, jak to dobrovolně vezme Pisáreckým tunelem, postojí si v kolonách na Poříčí a Zvonařce, aby se po Ostravské vrátil na nezpoplatněnou dálnici s půlhodinovým zpožděním. Když dobře.
Tak já vám vysvětlím, o co v tomto případě jde. Bydlíme v malé dědině 17 km od Zlína směrem Uherský Brod. Dcera studovala v Kroměříži. Dálniční známku nemáme, necestujeme často, tak ji nepotřebujeme. Pokud jsme jeli do Km ze Zlína, např. z nákupu, vzali jsme to na Otrokovice a objeli je přes obchvat, protože jsou věčné zacpané. Dál jsme pokračovali po normální silnici. Druhá možnost byla vzít to od nás na Napajedla, ale tam jsme museli Otrokovice projet. Teď by se dalo je objet celé po druhé půlce obchvatu, která v tu dobu nebyla dostavěna. Ale teď bysme museli mít… Číst vice »
Fňuk fňuk, pořád jenom někdo pláče a hledá problémy.. za 1500 ročně se dá jezdit zcela neomezeně. Nechápu, kdo se radši bude trápit na semaforech ve městě, než by to zaplatil. Holt si nekoupím pár krabiček cigaret nebo plachetnic z Božkova.
Co když přes to město jedete dvakrát za rok a jinde se na dálnici nedostanete?
tak si koupí známku 10denní. další otázky?
A nebula by 10minutovà?
Kdyz jedete dvakrat pres to mesto, tak to asi neni problem. Jako moc mi to s tou znamkou neni jasny, stoji min nez jedno plny tankovani, kdo jezdi pravidelne a usetri mu to cas, tak si ji proste stejne koupi. Zrusil bych vsechny vyjimky a hotovo
Ale ti, co jedou 2x za rok, přece nejsou ten problém. Problém jsou ti, kdo by to tak dělali denně nebo hodně často.
Kamiony platí za kilometr, ty si „permanentku“ koupit nemůžou,
Nejdřív požadují obchvat a pak je jim těžko platit, dálnice je vždy obchvat…
Tady je to ale vážně na hlavu, když vezmeme v potaz, že předchozí úsek (tedy mezi exity 32 a 30, rovněž součást obchvatu Otrokovic) zpoplatněn není…
Obchvat není vždy dálnice. Obchvat musí plnit svůj účel a měl by být bez poplatku už jen proto, aby se lidem v daném městě vyplatilo ho využít.