Vedení Otrokovic se nelíbí, že musí řidiči platit za jízdu po dálničním obchvatu. Chystají měření
Zpoplatněn byl nový úsek od exitu 32 po exit 34. Tedy trasa nedávno dokončeného obchvatu.
Obyvatelé Otrokovic čekali na dokončení stavby, která měla odvést dopravu z města šestnáct let. Teď ale podle vedení města hrozí, že nově dokončený úsek nebudou využívat řidiči osobních aut. Došlo totiž k jeho zpoplatnění. „To znamená návrat dopravy do ulic města a s tím spojené těžkosti, jako je zvýšení intenzity dopravy i zatížení životního prostředí výfukovými plyny,“ upozorňuje mluvčí Otrokovic Lenka Vacková.
Obavu z toho, že bude nový úsek D55 okolo Otrokovic zpoplatněn, vyjádřila už na podzim loňského roku i starostka města Hana Večerková (ANO). „Stavba obchvatu je pro Otrokovice skutečně klíčová, ovšem smysl dává za podmínky nezpoplatnění tohoto úseku,“ řekla tehdy. Zpoplatněním by totiž dle jejího názoru celá stavba pozbývala smyslu a došlo by také k návratu části aut do ulic města.
Vedení města chce své obavy potvrdit skrze relevantní data. Nechalo proto v loňském roce provést dopravní průzkum a sčítání dopravy. Podle mluvčí pak dojde k opakovanému měření: „Stejný postup chystáme i v následujícím období. Srovnání dat pak ukáže, v jaké míře došlo k nárůstu dopravy ve městě,“ říká.
Placený úsek vydrží minimálně rok
Otrokovičtí chtějí o budoucnosti zpoplatnění dále jednat. Už v minulých měsících proběhla řada jednání, v rámci kterých samospráva zdůrazňovala ponechání obchvatu města bez poplatku. Naděje se tak upínají k příslibu ministerstva dopravy, které slíbilo, že stanoví nové podmínky pro příští rok.
Stavba obchvatu trvala od roku 2018 a vyšla na téměř 710 milionů korun bez DPH. Zhotovitelem byla Eurovia CS. Včetně obchvatu Otrokovic je v provozu 21 kilometrů dálnice D55 mezi Hulínem a Otrokovicemi. Staví se úseky mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku a Starým Městem a Moravským Pískem. S jejich dokončením počítají silničáři v roce 2024. Už letos by měla začít výstavba úseku mezi Moravským Pískem a Bzencem na Hodonínsku. V plánu je také zahájení stavby mostu v Napajedlech, který překlene řeku Moravu. Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů. Z toho úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.