Vedení Kutné Hory chce vybudovat dopravní terminál
Nádraží Kutná Hora město. Autor: Kutnohorska-lokalka – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=47391717
Od nového terminálu si starosta slibuje jednodušší cestování do Kutné Hory a oživení centra města.
Samozřejmě je to celé nesmysl. Ve městě je ten plac moc malý, nebude kde parkovat a nepomůže ani zbourání rampy, když už bylo úmyslně podpáleno skladiště a svedlo se to na bezdomovce, kteří už tam tehdy řadu měsíců nebivakovali. Ve městě moc lidí nebydlí, hlavní aglomerace je sídliště Šipší a odtamtud je to stejně daleko na hlavní nádraží. Takže dostatek parkovacích míst u hlavního a funkční mhd je řešením. Rychlíky do města nikdy jezdit nebudou a osobákem se do Prahy nikdo plácat nebude. Autobusák ve městě je myslím jen záminka pro tok peněz správným směrem a zrušení stávajícího a většího… Číst vice »
Hlavně by to chtělo zastávku pod Vlašským dvorem (na kraji parku, cca jak jsou ty 2 mosty nad sebou). Pro turisty žst. KH město jako taková pořád není zrovna ideální.
Dobrý den,
vidím dobře, že ideový záměr nového AN předpokládá, že mezí (vlakovým) nádražím a AN bude rozsáhlé parkoviště P+R? Takže to přestupující mezi AN a vlakem zase tak blízko mít nebudou?
To mi nepřijde šťastně vymyšleno.
Přeji hezký den.
Tam není P+R, tedy Park and Ride, ale B+R, tedy Bike and Ride. Tedy „parkoviště“ pro kola. Navíc je v návrhu nové nástupiště s uspořádáním hrana – hrana, vlak – autobus. Vzdálenost od staniční budovy k nástupnímu místu autobusů je potom cca 100 metrů, tedy žádná tragedie.
Tak je-li tomu tak, pak je to skvělé.
Děkuji, že jste mě upozornil na můj omyl.
Znovu jsem se díval na ideový návrh, P+R tam sice je (to mě zmátlo), ale nezabírá místo po cestě na AN.
Ještě jednou děkuji za upozornění.
Tak ještě konečně zrealizovat „Kutnohorský oblouk“……..to by bylo něco! 😉
Alespoň aby s ním bylo počítáno při projektování nové podoby kolejiště stanice Kutná Hora hl. n., kterou má mít po plánované rekonstrukci.
Nejdůležitější je ta poslední věta z článku,terminál je jen vedlejší produkt.
Ale houby. Současné autobusové nádraží, které je mimochodem hrozná ostuda, je na nevhodném místě.
A to je na vícero místech…třeba v Krnově…
A jakou souvislost má Krnov s Kutnou Horou?
Že Krnov má autobusové nádraží taky, něžně řečeno, na nevhodném místě…
Pro turisty bude staré nádraží stále potřeba, takže úplně zrušit nepůjde, když tak jen o něco zmenšit a přistavět třeba hotel nebo něco takového.
Ona bude asi snaha je nasměrovat na vlaky…
Nevím jak to znáte v Kutné Hoře. Pro příjezdy do města využívají individuální turisté převážně vlak vlak z Prahy. Autobusem na současné autobusové nádraží turisté nejezdí, autobus z Prahy do Kutné Hory jezdí z Hájů a cesta mu trvá 1 a 3/4 hodiny. Takže pro turisty nemá současné autobusové nádraží žádný význam.
O přestup suchou nohou asi opravdu nejde. Kontrolní otázka: co nemají v KH, ale všude jinde ano? Nápověda: 4 písmena, kupuje se tam žrádlo, začíná to a končí na „L“. Tak to třeba prdnou místo toho autobusáku hned vedle Billy.
Lidl?
Jste velmi inteligentní!
O Lidlu v KH se ale už mluví roky a roky. Mluvilo se o tom, že měl být v obchodní zóně, kde je teď Tesco. Pak se mluvilo o tom, že mělo být na Sběrné za Penny, ale ejhle, developer tam staví byty. Nejčerstvější drby zase mluví o umístění na louce naproti Kauflandu. Teď zase vedle Billy místo AN. Já si myslim, že Lidl stejně v Hoře nebude. Je to stejná kapitola jako Albert v Kolíně. 😀
A to něčemu vadí? Nechme města městy a luka lukami. Takhle ‚kaše‘ je cestou do pekel.
Jasně, čím víc hyper-super, tím víc Adidas. Třeba pět, šest prefabrikovaných hal vedle sebe, město jak víno. Ideálně s parkovišti. Urbanismus hadr. Ach jo. Podobně to mají v Ostrově, postupně tři takové podél bývalé trati do Jáchymova. A vše tam jezdí akorát auty.
To vám nestačí nádraží v polích za městem, holoto jedna?
Ne, oni si do Kuttenberg natáhli koleje ze Sedletz.
Blíže centru města by to asi bylo složité.
Leda že by to bylo nádraží podzemní…
Pokud součástí nebude elektrizace a odstranění úvratě pro cestu do Prahy, tak to dopadne jak parkoviště u nádraží v Brandýse nad Labem.
Jako v tomto případě by to bylo logické, vystavět tu novou eleltrifikovanou trať, ale asi to vůbec není na pořadu dne. To by muselo začít tlačit město se zárukou opět přímých Praha Kutná Hora. Před lety jezdivali přímý Praha Nymburk Kutná Hora hln každou hodinu, ale teď už je to asi zbytečné.
Jaké záruky může dávat město na něco co neobjednává?
Při vší úctě. Vedení spěšných vlaků z Kutné Hory do Prahy přes Nymburk je jako drbat se pravou rukou za levým uchem. To co získáte přímým spojením promrháte spojením dlouhým 91 km místo 75, to je o více než 20 % delším.
Ony už nejezdí do Kutné Hory spěšné vlaky?
Ne, skončily se začátkem výluky koridoru přes Blansko, protože by v Hoře kvůli odklonům údajně nebyla kapacita na obraty. Teď točí v Kolíně, jeden pár jezdí dokonce točit do Záboří nad Labem.
Aha, to mě nenapadlo…
Třeba se to zlepší po ukončení oprav trati přes Blansko…
Což je jednak akce pro SŽ a ne pro město (kraj by mohl zatlačit jako JMK v Židlochovicích), druhak se hodí 1 přestupní bod mezi vlakem a všemi linkami MHD. Kdykoliv, ne až za 20 let, protože tahle spojka nepatří mezi priority, takže v příštích 10 létech nebude.
Součástí tohoto určitě nebude…toto je investice čistě města. Nicméně město dále může požadovat, aby kraj/ROPID (tj. objednatel vlaků) udělal příslušnou provozní vizi, na jejímž základě by měl vzniknout projekt SŽ, který příslušný dopravní koncept umožní (tj. elektrizace a odstranění úvrati v případě požadavku na elektrické jednotky). Horizont 8 let by mohl být dostatečný…ale musí chtít všichni.
Zhruba tak na stejné úrovni priorit je dvojkolejka do Zlína. Ta by se taky mohla do 8 let stihnout, kdyby…
Stavby Brno-Přerov, Krušnohorský tunel, reko Pravobřežky, reko kolem Berounky, Plzeň-Domažlice mají mnohem větší význam a hoří.
Zkrátka několik tisíc kilometrů palčivějších problémů…
To se ale najde vždycky něco, a nakonec se nedělá nic. Teď snad aspoň trať kolem Berounky a po pravém břehu Labe. Brno – Přerov mohlo být skromnější a doplnit budoucí VRT tím směrem, ty Domažlice jsem zvědav, snad bude výsledek k užitku. Tenhle oblouk se mohl udělat mezitím, nečekaje na tunely jinde. Jenže drobné úpravy sítě nejsou tak vidět, byť mohou mít pro přepravy zásadní význam.
ROPID?
Dopravci budou jezdit jinam než budou mít v licenci? Elektrizace je podmínkou, aby na tam jezdili vlaky nebo autobusy?
Pokud je cílem aby to byl přestupní terminál mezi vlaky a autobusy, tak by bylo dobré aby tam nějaké vlaky jezdily. A za vlak v tomto případě nepovažuji 810 / 814, která vás sveze jednou za hodinu buď na konec města a nebo směrem do Zruče.
Co považujete za vlak vy osobně je podružné. Přijedeli to po kolejích je to pro většinu běžných cestujících vlak, po silnici autobus. Není mi jasné jak jste dospěl ke svým závěrům. Proč by to tam mělo být málo využívané.
Jaký bude mít význam přestup z autobusu na vlak, který vás doveze jen k dalšímu přestupu? Možná tak směrem do Zruče, ale na to zase není potřeba takové extra zázemí.
Pro začátek by mohla stačit (prostá) elektrizace. Ale uznávám, že přecházení strojvedoucího v dlouhé jednotce není co se týče jízdních dob vhodné, 2 strojvedoucí asi neekonomičtí.
Jako u jinych akci, vcera bylo pozde. Tedy co nejefektivnejsi oprava trate a elektrizace. Ta zmena smeru u jednotky zas neni tak strasna vec, pokud by to nerozbijelo systemove casy nebo obehy jednotek. Stejne tam budou nutne pripoje.
Tedy na odstraneni uvrati bych netrval, mnohem by to mohlo urychlit.
Ještě, že to není dvojitá úvrať, jako třeba v Chodově anebo nově chystaná v Praze na Smíchově, nýbrž jen prostá, jako v Děčíně směrem do Telnice (kde do trasy oblouku postavili parkoviště k ‚supermarketu‘, naštěstí do budoucna snad stále překonatelné viaduktem). Ale i tak je to dost zbytečná manipulace, a s velkou jednotkou i docela zdržení.