Vedení JHMD jednalo na ministerstvu, oficiální nabídku na prodej tratě zatím neučinilo
JHMD, poslední den provozu (2. 10. 2022) před pauzou na neurčito. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pokud ministerstvo obdrží nabídku na odkup úzkorozchodné tratě, chce s ní ministr seznámit hejtmany Vysočiny a jižních Čech.
Jak může stát vědět, jestli nějakou trať chce nebo nechce (ať už koupit, postavit nebo zrušit), když nemá žádnou dopravní koncepci? Kdo v tomto státě vlastně rozhoduje, co je v dopravě pro tento stát přínosem a co ne? A kdo má o tom vlastně právo rozhodovat? Každý na to má jiný názor a každý pro svůj názor používá jiné argumenty. A které jsou správné? Jedni chtějí, aby se vše ekonomicky vyplatilo (tedy jen železnice, u silnic to neplatí) a jiní zase argumentují, že když se to jednou vybudovalo, tak je blbost to ničit, zvlášť když se místo toho nic jiného… Číst vice »
Pokud by síť JHMD neprovozoval krajský dopravce (jako např. rakouský krajský dopravce GKB), tak stát patrně nechce JHMD ani zadarmo, neboť ji nepotřebuje. Viz z rozhovoru s ministrem dopravy o železnici v ČR: „Hospodářské noviny: Co může ministerstvo udělat, aby motivovalo lidi k jízdě vlakem, a nikoliv k zasednutí za volant? M. Kupka: Hlavní je, aby opatření byla ekonomicky dosažitelná pro stát. Nemůžeme si hrát na to, že stát zaplatí všechno. Dotovat všechno, na co si opozice vzpomene, to nemůže přece skončit dobře. Musíme přispět k tomu, aby lidé jezdili vlakem automaticky. KLÍČOVÁ JE DOJÍŽĎKA ZA PRACÍ DO VELKÝCH MĚST.… Číst vice »
je to tak, JHMD nejsou vhodné na dojíždění za prací ani do školy. Tato dráha byla zajímavá v době vybudování , nyní už ne. On se člověk může i zamyslet proč to tehdy dělali jako úzkokolejku, prostě už to bylo jasné, že jedná spíš o lesní dráhu a ne o regulérní železnici. A chtít po tom v roce 2022, aby to sloužilo k dopravní obslužnosti kraje, který je velmi málo osídlený snad ani nejde. Vždyť se zrušily i osobáky na „velké trati“ mezi JH – H. Cerekev.
Máte pravdu a netýká se to jen JHMD. Např. Olbramovice-Sedlčany, abych uvedl čerstvý zážitek… Na druhou stranu soudím, že úsek JH-Kamenice pro obsluhu udržitelný s trochou dobré vůle snad je.
(Veselí n.L. – ) J. Hradec – H. Cerekev není žádná velká trať ale lokálka (co se ji podařilo elektrizovat).
proto jsem použil toto „… “ 😉
Proč by to měl kupovat stát? Ať to nabídnou tržně, třeba formou dražby od 1,50kč. a uvidíme kdo po tom skočí… perspektiva tratě výhradně turistická atrakce, muzeum. Pro stát či kraje jako dopravní obslužnost regionu nula!
Je to ostuda!!! kraje, národa, celého státu.. že nechá bez provozu a zřejmě pomalu likvidovat poslední úzkorozchodnou dráhu v České republice. Styďme se !!! Všichni, co s tím mají dočinění.. Necháte dráhu dlouhá léta ladem? a pak se to bude draze revitalizovat. EU to pak mnohonásobně dráž finančně zajistí, že?
Mohu se zeptat proč věříte v novou výstavbu železniční tratě JHMD? Pro jaké pasažéry a pro kolik pasažérů a za jaké jízdné by taková železnice měla sloužit?
V ČR je hustší železniční síť na počet obyvatel než v sousedním
– Rakousku nebo na Slovensku (mají míň tratí o cca 25 až 30%)
– Polsku či Německu (mají míň o cca 40% až 50%).
viz příkladmý přehled železničních německých železničních tratí u kterých bylo vypnuto financování od německých daňových poplatníků
https://abbestellungen.spnv-deutschland.de/
viz přehled vypnutých železničních tratí v Polsku – červeně zvýrazněné
https://pbs.twimg.com/media/Fc7VUbDWIAEYyfd?format=jpg&name=medium
Bylo by nejlepší vypnout Vás.Jste přesvědčen,že se České republice vyplatíte?
Od daňových poplatníků nedostávám ani Kč.
Opravdu si nesmím přát:
Chci smysluplně rychlé vlaky na hlavních tazích
U páteřních vlakových stanic chci parkoviště na přestup + zastávky regionálních busů
Chci, aby vlaky jezdily vytížené platícími cestujícími, neboť kde je poptávka, tam bude jezdit vlak i když dotace skončí.
Chci aby dopravce (mírně) vydělával, nikoliv aby hrál loterii, jestli nečekaně skončí, neboť jeho podnikání popírá ekonomickou loku.
Chci dlouhodobě rovnoměrný růst jízdenek, nikoliv skokově o 20% či 30%.
Tak s tím běžte kandidovat na hrad. Kandidaturu ještě stihnete a třeba se v tom uchazečském panoptiku budete vyjímat a někdo vám to hodí.
?
S tím „kde je poptávka, tam bude jezdit vlak i když dotace skončí“ nemáte pravdu.
Ani příměstské vlaky, ani rychlíkové linky (kde zejména tyto dvě kategorie splňují vaše požadavky), se bez dotací neuživí.
Přidávám se k návrhu na vypnutí, vtvt je aktuální příklad, jak jeden troll dokáže rozvrátit celou diskusi.
Nekrmte trolly.
Vidíte, a já mám zájem o věcnou diskuzi.
Zatím nikdo nenavrhl lepší řešení, jak odvrátit insolvenci ČD, než přesměrovat dotace z málo využitých tratí (z nízkokapacitních vlaků) na nákup objednaných vlaků od ČD do státní půjčovny vlaků.
Neustálé kopírování jednoho a toho samého spolu s flašinetováním není věcná diskuze.
Jde o reakci na předřečníka o tvrzení, že my budeme revitalizovat JHMD.
Proč vlastně čtěte diskuzi, když neumíte si zapamatovat diskuzní tezí?
Zatím tu ale jenom předvádíte veletoče že byste utáhl generátor pro půl Evropy.
Předřečník tvrdil, že my budeme revitalizovat JHMD.
pane K. S. máte k něco k této diskuzi, jako např. kde na tu revitalizaci vzít stovky milionů?
Podle mě na to peníze nejsou a nebudou od daňových poplatníků.
Během posledních tří dnů jste předvedl že se s Vámi diskutovat nedá. Neustále uhýbáte, vymýšlíte si, překrucujete co ostatní řekli a teď ještě nechápete základní interpunkci a co to je věta tázací. S někým takovým jakákoliv diskuse, o kterou zjevně nemáte zájem, nemá cenu.
Vaše zkušenost mě mrzí.
Víc srozumitelný už nedokážu v přestávkách péče o děcka.
Co vás vede k přesvědčení, že na krajských zakázkách (zadaných i bez výběrového řízení), převážení 810 za stejnou cenu jako dá středočeský kraj za 2*471,… nějak čd A.S prodělává?
Není to náhodou tak, že ČD se spálily, když se pokoušely o komerci (Premiér/Pendolino 680, lokomotiy 380 na vození komerčních expressů,….)
Co vás vede k přesvědčení, že věřitelé ČD hrají vabank s firmou, které hrozí insolvence, nemají své půjčky promyšlené?
Kde jsem tvrdil, že vedlejší tratě jsou prodělečné pro ČD?
Jsou prodělečné pro daňové poplatníky.
A protože ČD nutně potřebuje desítky státních miliard na investice, tak řešením bude vzít dotace, které by spotřebovála SZDC na udržbu a modernizace vedlejších tratí a nádráží. Plus peníze které se ušetří až nízko kapacitní vlaky budou nahrazeny autobusy.
Tyto přerpzdělene peníze použít na odkup vlaků od ČD, zejména těch objednaných. A pronajímat je dopravcům, kteří nabídnou nejlepší podmínky = stejně jako v mnoha polských a německých regionech.
Tvrdíte, že ČD hrozí insolvence, a jako řešení navrhujete omezení provozu na lokálkách. Tedy bez likálek by bylo podle vás mensirizimo insolvence.
Navrhuji vypnout peníze daňových poplatníků do některých vedlejších tratí.
Za ušetřené peníze koupit od ČD ty nové vlaky. A pronajímat je dopravcům.
Jaký je Váš návrh jak se vyhnout insolvenci ČD, když k 30.6.2022 Skupina ČD
– dlužila 70 miliard
– měla objednáno investic (vlaků aj.) za 50 miliard
– plánovala během dalších 10 let investovat cca 100 miliard Kč.
Finanční ředitel ČD navrhoval mj. navýšení základního kapitálu ČD od vlastníka tj. od státu. Nebo oddlužení firmy ČD státem.
Tak si to vaše nejlepší řešení dejte patentovat a pak s tím glejtem zajděte za Kupkou s návrhem, že mu budete dělat rádce v těžkých časech. Vzhledem k vaší neutuchající grafomanské pilnosti, vás možná zařaděj do tiskového odboru.
.
Pořád dokola melete to samé. Normální člověk vyjádří jeden názor jednou.
A to zelené je co?
Tratě opět „zapnuté“?
Vy tady zase řádíte jak černá ruka. Upřímně, velkou a hustotu železniční sítě bych nepovažoval za něco špatného, zastaralého atd… Je to jen o celkovém přístupu k tomuto dědictví, o určité racionalizaci. Proč například jsou zákony a předpisy nastavené tak, že na všechno zabezpečení má (skoro)monopol jen jedna předražená firma? Všechno na železnici se dělá strašně moc těžkopádně, předraženě, plýtvá se energiemi, lidskými zdroji a prací….instituce jako správa kolejí a národní dopravce jsou za potlesku šotoušstva neskutečně zkostnatělé s tím že „předpisy“ a „vždycky se to tak dělalo“…. Jenže, to se bez celkově změny myšlení a přístupu nikdy nezmění…a pořád… Číst vice »
S řadou věcí co píšete, souhlasím. Jaké navrhujete řešení tíživé finanční situace ČD a RGJ kvůli obrovským investicím? Neumím odhadnout jestli do insolvence ČD zbývají měsíce či roky. U RGJ je to komplikovanější, neboť nezveřejňuje tolik údajů jako ČD. Koneckonců i šéf SVOD Bohemia tvrdil „Osobní dopravci bojují o přežití“. SVOD Bohemia také řeší, aby vlaky jezdily co nejvyužitější… viz první výzkum dopravního chování cestujících pomocí dat mobilních operátorů. Podle pohybu SIM karet analyzoval pilotně v relaci Praha – Mělník počty cestujících v silniční a železniční dopravě. „Chceme metodu nabídnout objednatelům a odboru strategie ministerstva dopravy. Domníváme se, že by… Číst vice »
ty plky o insolvenci ČD jsou na hranici žalovatelnosti. víte o tom prd ale kafráte hezky.
Kdyby si firma ČD letos v červnu nepůjčilo na měsíční směnky, tak by Skupina ČD k 30.6.2022 v kase/bance měli asi jen 110 milionů. To by nestačilo ani na výplaty za červen, které odhaduji na necelou miliardy. Natož na odvody sociální a zdravotní.
Zdroj: Pololetní zpráva Skupiny ČD k 30.6.2022.
http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/pololetni-zpravy/pololetni_zprava_skupiny_cd_2022.pdf
Pane Gwann, očekávám, že se mi omluvíte.
a v Mexiku železnici prakticky zrušili. bez ohledu na to, jak ta země je veliká a že se tam zcela běžně jezdí busy 18 hod apod.
ve Španělsku zase mají iberský rozchod, nemáme si ho taky pořídit?
fakt už jděte s tím nesmyslným spamem někam.
je jedno kolik km tratí na 100km2 máme, ale zda mohou mít dopravní význam. já si myslím, že ano, mnozí, že ne.
Je lhostejný „dopravní význam“, když není na dotování spousty linek. Viz včera ministr dopravy DOTAZ:Co může ministerstvo udělat, aby motivovalo lidi k jízdě vlakem, a nikoliv k zasednutí za volant? M. Kupka: Hlavní je, aby opatření byla ekonomicky dosažitelná pro stát. Nemůžeme si hrát na to, že stát zaplatí všechno. Dotovat všechno, na co si opozice vzpomene, to nemůže přece skončit dobře. Musíme přispět k tomu, aby lidé jezdili vlakem automaticky. KLÍČOVÁ JE DOJÍŽĎKA ZA PRACÍ DO VELKÝCH MĚST. PRÁVĚ TAM MÁ ŽELEZNICE NALÁKAT LIDI DO VLAKŮ, motivujeme jak Správu železnic, tak České dráhy ke změně systému odměňování, aby oba… Číst vice »
Pro Boha živého – netrapte nás pořád těmi žvásty co kdo řekl a neřekl a zda si půjčí, půjčil nebo nepůjčí a kolik dluží.
Ještě jednou vás prosím: Mějte ohled i na nás ostatní. Kdo se tím marastem má pořád prodírat, vždyť je to tu jak v pralese.
Reagoval jsem na předřečníka, který tvrdil, že my budeme tevitalizovat JHMD. Vysvětlit jsem, že tato možnost je velmi, velmi nepravděpodobná a proč.
Čili já se držím tématu diskuze.
Co Vy?
Brzo může nastat doba, kdy silniční provoz bude dražší než kolejový. Za války se jezdilo na dřevoplyn, nebylo palivo a to se může opakovat, tentokrát i s plynem. Vždy v historii platilo, že energeticky a svým způsobem i ekonomicky a politicky nejlevnější je doprava lodní, pak kolejová a nakonec silniční. Nevyužívat a rušit železnici je špatným počinem, maximálně tak rušit vlečky do již neexistujících podniků a firem (tam to lze pochopit).
Pane Jevec, vy se asi moc nezabýváte čtením zdejších četných diskusních příspěvků pana Vtvt, že? Tak jen malý čerstvý příklad ze současnosti: Provoz vlaků JHMD stál Jihočeský kraj 32 mil. Kč/ rok, autobusová verze téhož by stála jen 12 mil. Kč. https://zdopravy.cz/misto-vlaku-na-uzkokolejce-autobusy-jihocesky-kraj-se-dohodl-s-csad-autobusy-cb-128782/ Pokud ovšem to, co jste napsal, myslíte vážně, tak v rámci šetření nákladů navrhněte a prosaďte: 1. opětovnou aktivaci plánů na kanál Dunaj – Odra – Labe a jeho doplnění o síť odbočných kanálů, alespoň do každého okresního města 2. zavedení lodní náhrady vlaků kategorie EX a R Jsem jenom zvědavý, jak si s parníkem linky „REX 7… Číst vice »
Kde navrhujete vzít peníze, aby se předešlo insolvenci ČD? K 30.6.2022 Skupina ČD – dlužila 70 miliard – měla objednáno investic (vlaků aj.) za 50 miliard – plánovala během dalších 10 let investovat cca 100 miliard Kč. Zvýšit jízdné o pár desítek procent nehraje takovou roli, neboť jízdné tvoří pouze cca 20 až 25% z celkových tržeb pasažérské dopravy ČD. Tj. zvýšení jízdného by muselo být ve stovkách procent, aby to významně pomohlo. Můj recept je vypnout penězovod od daňových poplatníků do některých vedlejších tratí. Konkrétně: – peníze na infrastrukturu (SŽDC) – peníze na dotování provozu (dopravci, zejména ČD). A… Číst vice »
A Osoblaha je už Polsko ? Nebo nepatří do ČR ?
Předřečník patrně predikuje, že ani na Osoblažské železniční trati nebude dostatek pasažérů.
viz foto z letošních Velikonoc. Dle popisky to je Os 20610 o Velikonoční středě (Liptaň-Třemešná). Bohužel bližší údaje nevím
https://abload.de/img/dsc_8146yjev2.jpg
tak za prvé to není poslední úzkorozchodná dráha v ČR
a jakkoliv mne štve, kam to dospělo, tak tohle je primárně vizitka Čajánka a až pak kohokoliv jiného. ministerstvo dopravy je v tomto zcela mimořádně zcela nevinně, jihočeský kraj jim šel na ruku a akorát kraj vysočina nejevil touhu látat borisovy černé díry, čemuž se nedivím.
přečtěte si rozhovor s panem Šatavou a pak tu vykřikujte.
to není poslední…máme i Třemešnou ve Slezsku
Prodat něco, co jsem „koupil“ za 1 korunu, za 112 miliónů, to je troufalost. Něco stála údržba, opravy. Ale zase to na svůj provoz vydělávalo, vždyť tím cestující jezdili a byla to turistická atrakce.
no, máme tu i příklady nejmenovaného národního dopravce a prodeje za miliardy toho, co jsem „koupil“ zadarmo…. 🙂
Tam to ale bylo v pořádku a kdo by jim ty miliardy nechtěl nasypat je veřejný nepřítel železnice.
Tak ono byli 2 zájemci o odkup většiny nádraží ČD.
– SŽDC
– CPI Group
https://archiv.hn.cz/c1-65241860-vitek-dal-utoci-na-ceske-drahy-kvuli-prodeji-nadrazi-drzi-i-cast-jejich-dluhu
Ono spíše je otázkou proč za nádraží stát platil hotově firmě ČD cca 3 miliardy , když stát si nádraží od firmy ČD mohl vzít „bezplatně“ formou snížení základního kapitálu firmy ČD, který je 20 miliard
čímž by nastala nejspíš splatnost dluhopisů a bankovních úvěrů. což by se jistě vyplatilo.
fakt už se nemotejte do věcí, které neznáte.
Čili firmě ČD už tehdy hrozila insolvence?
Nebo by Skupina ČD zvládla splatit dluhopisy a bankovní úvěry?
Nechtěl byste jít dělat něco užitečnějšího, než tu prudit? Nevím, třeba si otevřít pivo a hrát si s autodráhou?
axel pracuje v korycanech jako signalista a mezi vlaky se nudi. hodne nudi.
Je nepravdivý některý z faktů, který jsem uvedl?
Nebo máte něco jiného k věcné diskuze, pane K.S.?
Sazka taky zkrachovala, neboť byla předlužená a přestože její vlastníci tomu nechtěli uvěřit. No a dnes má Sazka už jiné vlastníky.
Za těch 112 mio je třeba i slusna flotila autobusů.
Tohle muze být tak leda nějaká lokální turistická atrakce s tím, že tam budou mít nejaky malý okruh pro děti sotouse. Jako regulérní veřejná doprava fakt ne. Pro koho?
Tak ono o názoru JHMD svědčí, že jezdil s autobusy. A nyní jej patrně vystřídal autobusový dopravce, který patří ÖBB.
„Provoz vlaků stál Jihočeský kraj ročně 32 milionů, s autobusy by kraj ušetřil 20 milionů.“
https://zdopravy.cz/misto-vlaku-na-uzkokolejce-autobusy-jihocesky-kraj-se-dohodl-s-csad-autobusy-cb-128782/
Taky doufám, že mu jen hezky potřesou rukou a za tu cenu tenhle Danajský dar hezky odmítnou. Když si tak hezky předlužil firmu ať se hezky stará. Jak se těch 112M přibližuje k těm 160M dluhů. Za korunu koupit, pak za státní prachy udržovat koleje+dopravu, nasekat ještě 160M dluhů a pak to hezky za další prachy hodit, ve stavu před rozpadem, zpět na hrb státu. Tůdle, kdo tohle odsouhlasí měl by jít sedět. Cokoliv mezi 1KČ a 112M je zlodějina. Max. bych připusti zpětný převod všeho jak to leží a běží za korunu zpět pod stát. Ale to zase neprojde… Číst vice »
I kdyby to bylo zadarmo, tak k čemu? Když není na dotace pro tuto trať a ani na dotace pro spoustu jiných tratí?
Minimálně z toho principu, že se stát před 25 léty za korunu zbavil majetku.“Stát“ nádraží a hotely asi nepotřebuje, na to stačí plechová bouda a jedno depo. Tam jsou aspoň nějaký prachy na nějaký umoření dluhu. Za nějakých těch 100kč/km to byly snad i kraje ochotný ještě trpět. Tak v nějakým omezeným režimu ala Osoblaha by mohli jezdit do Kamenice a o práznnách na Bystřici. Jestli podle těch řečí z krajů jim tak jde o udržení tratě, je to tak asi jediná možnost. Je to teda taky přelívání státních prachů, ale aspoň by zůstala provozní trať.
Neznám názor Jihočeského a Kraje Vysočina.
Ony chtějí něco jako příslušného krajského správce železničních tratí a krajského vlakového a autobusového dopravce?
Já taky ne. Jen navrhuju řešení, Jihočeský kraj se tak strašně kasal o turistické atrakci a udržení provozu. Tak jen rozvíjím myšlenku. Jen jestli se nepletu, JČ zastavil objednávku dopravy protže JHMD pozbyly oprávňení k provozu, né jako Vysočina, že by jich měli plný zuby.
Tak stát nepotřebuje JHMD, neboť na nich nejezdí státní linky pasažérské dopravy a ani významná nákladní doprava
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Financni-ucast-statu/Plan-dopravni-obsluhy-uzemi-vlaky-celostatni-dopra/Plan-dopravni-obsluhy-uzemi-vlaky-celostatni-dopravy-2022-2026.pdf.aspx
A jestli Jihočeský kraj/Kraj Vysočina potřebuje své krajské železnice?
Oba kraje jsou řídce osídlené, takže Rozpočtové určení daní nevychází příznivě na velké dotování. V průměru jsou tamní koleje podpůrměrně využity krajskou železniční dopravou (poloviční využití než v JMK)
Takže spíše pochybuji o smysluplnosti.
A přesto do toho cpal JČK prachy jak do forbesu. Mně to neřikejte, myslím si o tom své. Vysočina to byla snad ochotna nějak nechat fungovat kolem těch 85kč/km-podle smlouvy. JČK souhlasil i několikrát s navýšením.Zarazili to jen kvůli pozbytí oprávnění JHMD k provozu vlaků. Tady se moc není co divit, platit si bus za cenu vlaku, to fakt ne. Jen nabízím nástin řešení téhle zašmodrchané situace. Jestli do JČK toho ráp cpe prachy a vidí v tom nějaký „turistický potenciál“, tak ať je to aspoň celé státu. Tady by ale musel souhlasit kraj, věritelé a akcionáři a muselo by… Číst vice »
Stát spíše regionální železniční tratě bude převádět na kraje. Po vzoru krajských silnic.
Holt, místní problémy nejlíp vyřeší místní, nikoliv zpoza stolu z Prahy.
A nebo ještě jedna možnost, zkusit v dražbě krajem vydražit hradecký depo a zbytek počkat až ta trať i s kolejema jako bezcený šrot spadne někam pod SŽDC. Dluhy ať si akcionáři s věřiteli vyřeší pěstně sami.. 😀 😀
Koupím to celé za tisícovku. Je to tisíckrát víc, než za to sami zaplatili. Myslím, že je to hodně výhodná nabídka.
A šotouši mi z gauče dávají mínusy….místo toho, aby se domluvili, kdy mají přijít na brigádu na zvelebení trati…..
Kludne by mohli zalozit nejake obcianske zdruzenie, alebo nieco podobne. Vytvorit transparentny ucet na, kde by sa posielali prispevky na zachranu tej zeleznice a mozu sa skusit dohodnut podat ponuku insolvencnemu spravcovi.
Fakt by ma zaujimalo, kolko penazi by sa vyzbieralo.
Ako inspiracia. Na tank pre Ukrajinu sa podarilo vyzbierat 30 milionov Kc za priblizne mesiac.
Viz transparentní účet Klub přátel lokálek o.s.
https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2200113770
Aha.
Na tom ucte tie cisla su zaporne.
Pociatocny stav k 01.01.2022 -110 616,85 CZK.
Stav k 18.10.2022 -140 631,27 CZK
Vzdy k poslednemu dnu mesiaca polozky
Úrok z prodlení
Úrok z úvěru
Pane peter, Vy jste položil dotaz:
„Fakt by ma zaujimalo, kolko penazi by sa vyzbieralo.“
Nemůžu za to, že se Vám odhadovaná částka nelíbí.
Hlasování šrajtoflí 😀
Ale existují země, kde by takové řešení bylo použitelné. Třeba Německo. Nebo Velká Británie.
„Na tank pre Ukrajinu sa podarilo vyzbierat 30 milionov Kc za priblizne mesiac.“
No jo, jenomže na ten tank přispěl sedmicifernou částkou Dalibor Dědek. To asi v přípdě JHMD nehrozí…
Koupíte to i s těmi 160 mio dluhu?
Svým způsobem má JHMD smůlu, že nejezdí ve Středočeskem kraji. Když si vezmu, že za provoz nízko kapacitních vlaků dostává tamní dopravce KŽC 193 Kč dotace/vlakkm
Za kolik dostala JHMD celou trať? Za korunu. Respektive za dvě koruny, jedná se o dvě tratě.
A po dvaceti letech: „Ve stejném dokumentu odhaduje JHMD, že tržní hodnota dráhy na území Vysočiny se pohybuje v rozmezí 115 až 152 milionů korun.“
Je rozdíl hodnota a cena.
Hodnota 1,5 litrove flašky s vodou je 15 Kč. Když si tuto flašku člověk kupuje žíznivý a nikde není konkurenční prodejna, tak klidně akceptuje cenu 50 Kč.
U JHMD to bude naopak=podobně jako u jiných vedlejších tratí patrně cena bude blízká nule. Mluvím o samotné tratí.
Mluvčí MD v minulosti uvedl, že ministerstvo situaci analyzuje, a to s ohledem na „na platnou legislativu a původní privatizační projekt“.
O tom, jak byly v privatizačním projektu upraveny vztahy státu a privatisátora, nevíme nic. S ohledem na tuto podstatnou drobnost jsou veškeré návrhy ve zdejší diskusi uvedené, pouze na úrovni brainstormingového sedánku u kafe v zasedačce.
„…jsou veškeré návrhy ve zdejší diskusi uvedené, pouze na úrovni brainstormingového sedánku u kafe v zasedačce.“
Což ovšem platí zcela obecně pro 99,9% zdejších diskusních příspěvků.
Už to tu někdo naznačil, ČD dostali při vzniku od státu majetek zadarmo a pal ho prodávali za miliardy (nádraží, tratě, první nástupiště, atd.).
Zase na druhou stranu, byla provedena nějaká oprava. Na třetí stranu některé peníze na to dostaly od státu (i prostřednictvím SFDI).
Možná by stálo za to zkusit to nabídnout NÖVÖGu, který by si tam mohl zřídit české zastoupení. Sice by nejspíš došlo na zrušení vlaků v závazku veřejné dopravy, protože by určitě nejezdili za směšné české ceny, ale aspoň by nepřišly ke slovu flexy a autogeny – tedy krom hašišbeden, ty si (bohužel) nic jinýho nezaslouží.
Tak zrovna Növog víc trati vytrhal, než zachránil. Těmi bych se neoháněl … Viz Emmersdorf, Waidhofen, Krumpebahn a další ….. Kolik z těch, co dostali, žije a existuje, je možno se snadno přesvědčit…..
Já se ničím neoháním, jen by to mohla bejt zajímavá varianta. Pokud by potenciální majitel usoudil, že to nejde zachránít, určitě to radši nekoupí, než aby měl následně vícenáklady spojené s likvidací, že?
Tak lidé se vždy nerozhodují racionálně, ale leckdy dávají na svoji oblibu.
Čili bohatá romantická duše se třeba najde. Ale bude to těžší i s ohledem na projevovanou zášť některých šotoušů k privátním provozovatelům dopravy.
Nikdy jsem nepochopil např. přezdívku tramvaj pro rychlíkové Flirty Leo. Polské PKP IC podobných koupilo 20 na rychlíky. A nyní kupuje dalších 12.
Proč ta šoto zášť?
Tramvaje to jsou proto, že mají z tramvají často používaný jakobsonův společný podvojek pro dva vozy s malými koly a taky proto, že ta jednotka je oproti klasické soupravě lehká.
hm, lehký a Jacobsons
Siemens Mireo je tedy také tramvaj?
A ten dvoupatrový vlak od CRRC, co jezdí ve Velimi je taky tramvaj?
„podle výrobce je tak jednotka jen o 10 % těžší než jednopodlažní.“
https://zdopravy.cz/v-cesku-zacalo-testovani-dalsich-cinskych-vlaku-dvoupodlazni-jednotku-si-pronajme-westbahn-113025/
Ptal jste se jak vznikla přezdívka.
Jestli něco dalšího bude prohlášeno za „tramvaj“ jen záleží, zda se to mezi šotouši ujme. 🙂
Díky
Pochybuju, že tohle nějaký hejtman bude ochoten koupit za více než korunu, a to zase nepovolí věřitelský výbor. Takže nejspíše rozprodej za cenu šrotu plus pár nádraží na chalupy.
A hlavně – k ničemu užitečnému tahle trať není. Za korunu by byla drahá.
Je využitelná k tomu, k čemu sloužila od postavení. K provozování železniční dopravy.
K tomu nevznikla. Vznikla aby přepravovala náklad (a pasažéry) a tím se uživila. Tento účel JHMD v současnosti takřka neplní
K tomu přibrala i účel rekreační a muzejní.
Takže by chtělo něco udělat, aby tento účel plnila i nadále.
Tohle ještě bude divoké.
Nápad aby soud shodil řešení schválené věřiteli jako „nepoctivé“, takže o věřitele nejde.
Proč by to bylo divoké? Bude to jako v každé insolvence. Leckdy právem naštvaní zaměstnanci, zákazníci, dodavatelé. Rozlobení a pak rezignovaní věřitelé. To konstatuji, neboť v insolvenci je mě jich líto.
Přijde dražba. Možná kus po kusu, tož každý šotouš si bude moci odmontovat kolej kterou vydraží. A rušit místní, když flexou bude tu kolej porcovat, aby ji mohl odvézt v batohu ze šotoprojížďky.
Pokud tedy se na JHMD nevrhne tato parta nezvaných „vzpěračů“
https://ekonomickydenik.cz/prerovska-zahada-kam-zmizel-kilometr-kolejnic-a-pul-kilometru-kabelu-nekdo-si-radne-zavzpiral/
Jak říkám, protože soud odmítl Čajánkovo řešení schválené věřiteli.
Bude to insolvence, ve které půjde o věřitele, a ve které věřitelé dostanou maximum? Nebo to je nějaký styl zakleknutí? A kdyby se mělo přejít na dražbu kus po kusu, bude součet cen dílů větší než cena celku?
Reálný zájem ukáže až zpenežení.
Bude zájem o celý podnik JHMD, když v něm majitelé utopil spousty peněz, a je otázkou vnitřní dluh?
Budu se divit, pokud se bude opakovat přežití firmy a její rozvoj, jako byla např. insolvence Kordárny
§ 326
(1) Insolvenční soud zamítne návrh na povolení reorganizace,
a) lze-li se zřetelem ke všem okolnostem důvodně předpokládat, že jím je sledován nepoctivý záměr,
takže soud zde fakt není jen buchar na papíry, co předložil čajánek.
mají to nějak odůvodněné, že to na sebe měli dát kdo ví kdy dřív je fakt, stejně tak je fakt, že z blbosti či úmyslně nechali vypršet papíry potřebné k provozování dráhy / statusu dopravce.
tudíž buď je to popleta nebo spekulant nebo vykuk.
Normálně Čajánka nemusím, ale pokud se jeho „řešení“ líbilo věřitelům, je divné na to nepřistoupit.
Jdou k soudu nějak dohodnuté strany a soud dohodu zruší.
Leda ho… Borisi! Na tohle daně neplatím! Za kačku obě větve včetně vozidel. Ekologická likvidace Hašišbeden bude taky něco stát.
Předpokládám, že si rozhodnou místní jestli tratě chtějí nebo ne. Tj. rozhodující slovo bude mít Jihočeský kraj a Kraj Vysočina
Já nereaguji na Vás, tak Vy prosím nereagujte na mně. Ani teď, ani nikdy jindy.
Já daně platím. A jsem pro, aby o místních záležitostech rozhodovali místní lidé. Je to nejlepší způsob hospodaření s vybranými daněmi, jaký byl v nalezen. Ostatně u silnic to tak funguje viz krajské a obecní silnice
A přitom na něho nyní reagujete.
Jen jsem zkoušel, jestli pochopí. Nezklamal, nepochopil.
Pane Pája, Vy jste vyzýval k dotování této tratě a provozu na ní.
Předstíráte, že nechápete, že peníze daňových poplatníků nestačí na tuto trať a ani na spousty dalších.
A peníze v železniční dopravě chybí, protože byly prohospodařeny mj. právě na málovyužívaných tratích, kde jezdí nízkokapacitní vlaky, za které je vhodnou náhradou bus.
Tento nedostatek peněz je také z dalších příčin, které ale jdou napravit hůř, než je vypnutí peněz do podstatné části železničních tratí v ČR.
Kraje budou rozhodovat o tom jestli bude kupovat stát? To stěží a stát kupovat nebude protože ne vyhazování nemá.
Kraj by koupil vedlejší trať, pokud by byla životaschopná. Podobný princip jako jsou silnice II a III tříd, které vlastní kraje
Teda poslední čtyři slova jste nemyslel vážně, když vidím na jaké všechny s..čky stát má. Tím ale fakt neříkám, že by stát měl koupit úzkou a už vůbec ne, za cenu vycucanou z prstu, musel by se udělat znalecký posudek, atd.
Za kačku? Vždyť je to zadarmo drahý. Nic nekupovat a pokud by to chtěli státu darovat tak odmítnout.
Darovanému koni na zuby nehleď.
Nikde není psáno, že by to stát musel provozvat.
Za pár let očekávané „péče správného hospodáře“ dojde k samovolnému odstrojení trati od všeho kovového a pak nebude nic bránit kultivaci liniové stavby, třeba na cyklostezku, jako je v sousedním Dolnorakousku na trase Slavonice – Waidhofen/Thaya.
Paradoxní je, že za určitých okolností by to stát vzit musel. Třeba kdyby se JHMD vzdala nemovitoého majetku a pokur na něm není např. exekuce. Akorát nabyvatelem by nebyla SŽ, ale Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových, který by musel řešit, co s tím dál
A úřad by to předal SŽ, ta je tu kvůli správě železnic. Velmi rychle vyřešeno.
Exekuce sice na něm není, ale stejně teď už JHMD nemůže se svým majetkem disponovat.
V první řadě by se mělo zjistit, zda o celek nemá někdo zájem. Pak mají následovat další možné kroky. Znovu opakuji, jsou minimálně tři možnosti provozu. Nevím jaký je pan ministr, ale laik si umí spočítat, o co tady jde. Jedna věc je jistá, osud stojí na zaměstnancích a ti by mohli jednou provždy nyní udělat tečku za mistrem a zachránit tuto jedinečnou železnici pro další generace. Mají nyní jedinečnou možnost a sílu ukázat kde je pravda.
Zaměstnanci ani ministr momentálně nerozhodují o ničem.
Zaměstnanci mohou hlasovat nohama. Pokud hromadně odejdou, a už tady proběhlo, že v okolí je poptávka po provozních profesích, tak bude hodně obtížné je dostat zpět nebo najít náhradu. Jedna věc je být srdcař a žít pro tuhle krásnou dráhu, a druhá věc je rodina, která nemůže čekat, až zaměstnavatel zase začne vyplácet mzdu.
Pokud to bylo myšleno takto, tak samozřejmě ano, v současné situaci nemá smysl, aby tam ti lidé docházeli a pracovali zdarma. Na druhou stranu, ať už bude budoucnost těch tratí jakákoliv, neumím si představit, že by uživily 80 lidí.
Tahle železní trať je „zadarmo drahá“.
Ale třeba se najde bohatý romantik, který může utopit stovky milionů
Naopak, nemáme na to dlouhodobě jakžtakž fungující podnik (tratě) rušit. Proděláme víc, než nějak revitalizujeme tuhle firmu.
Zaměstnanci mají teď maximálně možnost odejít.
O prodeji majetku firmy v insolvenci by snad měl jednat insolvenční správce, ne?
A ideálně formou dražby
To hodně předbíháte. Napřed musí soud rozhodnout o způsobu řešení úpadku. Pokud tím způsobem bude konkurs (což se jeví jako velmi pravděpodobné), musí si insolvenční správce rozhodnout a vyhodnotit, jak bude majetek dlužnka zpeněžovat (prodejem závodu, části závodu, po souborech, jednotlivě…), věřitelé do toho taky budou mít trochu co mluvit. A až potom se bude rozhodovat, jakým způsobem ten prodej provede.
Podle insolvenční správkyně záleží pouze na veritelich co s tím bude .Soud jen potvrdí je jich rozhodnutí.
tak zajištění věřitel v prvním pořadí dává pokyn správkyni a ta pokud nechce nechat soud pokyn přezkoumat, tak buď přímo činí nebo předloží (pokud nejde o dražbu) soudu k potvrzení,
pokud jde o nezajištěný majetek, pak veřitelský výbor na návrh správkyně a pak ještě insolvenční soud.
Dosud není rozhodnuto o způsobu řešení úpadku, takže statutáři úpadce určitě mohou jednat a navrhovat. Prodat, pravda, nesmějí – ale pokud seženou kupce za cenu umožňující řešení úpadku reorganizací (a zvrátí nepoctivý záměr), tak proč ne?
Je to pravda nejspíš sci-fi, ale líná huba…
Pro dopravní obslužnost je celá trať JHMD naprosto nepotřebná.
Bych si tipnul, že pro úsek Hradec – Kamenice váš výrok neplatí.
Jako turistolap pro místní kraj je taky potřebná.
Hoteliér, který na trase JHMD (v Nové Bystřici) provozuje hotel si myslí, že jeho hosté jezdí za přírodou. Vlak je nezajímá. Viz web hotelu, kde je seznam aktivit = o vlaku ani čárka.
https://www.info.cz/podcasty/insider-podcast/zadna-jaderna-elektrarna-se-stavet-nebude-politici-vam-lzou-a-podvadi-rika-investor-snobr
No a?
Jeden hoteliér prostě neví. Až o JHMD nebude vědět nikdo, tak to bude horší.
O místních záležitostech, ať si rozhodují místní. Nikoliv přespolní, např. zpoza stolu z Prahy.
To je princip, který není bezchybný, ale lepší zatím nebyl vynalezen.
Viz jak malé obvykle jsou oblasti dopravních dotačních úřadů v Německu
https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_deutscher_Tarif-_und_Verkehrsverb%C3%BCnde
Tržní hodnota – objektu, který se na trhu nevyskytuje, nekupuje, neprodává? Který sam o sobě je k ničem? Chápu, že s nějakou částkou musely JHMD vyrukovat, ale říkat tomu tržní hodnota?
Hevlín
To taky nebyl žádný „trh“.
Tak to by mě zajímalo kolik si řeknou za lokálku do Ratíškovic, až ji budou chtít vnutit státu. To víte 7 km kolejí z koridoru a jednou za čas M131 se projede, to je panečku potenciál.
https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1978
Když už na něco odkazujete, tak si to alespoň přečtěte. To není lokálka, ani místní dráha, ani regionální dráha, ale vlečka.
A pokud se bude hodit do nějakého nového úseku, tak si ji stát koupí, však i ten šrot a pozemek má nějakou cenu minimální.
Jak se pozná není tratí, ta trať do Ratíškovic? A v čem spočívá praktický význam, že to není trať?
Trať Břeclav-Lednice je tedy co?
A Šakvice-Hustopeče?
Otrokovice-Zlín-Vizovice?
mňo, podívejte se do drážní legislativy, jaký je rozdíl mezi dráhou celostátní, regionální a vlečkou.
když tu hodláte perlit.
Podíval jsem se = rozdílem je jiné rozhodnutí Drážního úřadu.
A ten praktický rozdíl mezi celostátní a vlečkovou tratí = podle čeho se pozná „tržní cena“?
Rozdíl je v možnosti přístupu na dráhu.
Zjednodušeně: Na vlečku vás nemusí* vlastník pustit, protože je primárně zřízena pro jeho obsluhu.
* není to absolutní, hlavně když odbočuje vlečka z vlečky.
A jo. Díky.
Pozemky a objekty mají nějakou hodnotu. Při výkupu pozemků pro silnice/železnice se jedná i o cenu stavebního pozemku.
Na druhou stranu zrovna v tomto úseku je možnost využití nízká, zejména pokud kraj bude objednávat autobusy. Navíc je zde pravděpodobně i ekologická zátěž v podloží z vyteklých látek že strojů (nafta, olej) či popílek z parního provozu.
Což ovšem ještě z té nastřelené částky nečiní „tržní hodnotu“ – ta je výsledkem poptávky a nabídky na trhu. A trh dopravních staveb nebo pozemků pro dopravní stavby prakticky neexistuje, a určitě se na něm neobchodují nudlovité pozemky v kraji, kde lišky dávají dobrou noc.
Ale dal by se tam postavit plavební kanál pro úzké čluny https://en.wikipedia.org/wiki/Narrowboat
Technologie z doby koněspřežné, před vynálezem strojního pohonu. To musí fungovat, když to před 250 léty fungovalo v Anglii.
Jestli trh pro cokoli existuje, to se zjistí teprve až se to nabídne na prodej.
Vzhlem k volání ČD o státní miliardy na splácení závazků je zřejmé že skončí státní peníze pro spoustu tratí málo využitých. Klidně několik tisíc km tratí.
Čili spousta železničních tratí bude spousta na prodej.
Kupní cenu za železniční trať JHMD, bez budov, tedy předpokladam blízkou nule, pokud se vůbec najde kupec v dražbě.
A vy sedíte někde na ministerstvu, SŽ, nebo podobné organizaci? Vy totiž vždycky příidete, dáte sem svůj názor a děláte že je to jediná možnost a jako by to bylo už v podstatě schválené a nedalo se s tím nic dělat. A je jedno že třeba lokálková komise ještě pořádně ani nezasedala, je jedno že celá akce kolem JHMD je ještě na začátku… Vy máte už rozhodnuto a snažíte se svůj názor protlačit jak buldozer aby jej ostatní přijali.
Připomenu, že Skupina ČD 30.6.2022 – dlužila 70 miliard – měla napevno objednáno investic (vlaky…) za 50 miliard – měla představu, že nezbytně potřebuje investovat 100 miliard během dalších 10 let. A v téže době se finanční ředitel ČD úpěnlivě dožadoval spousty státních miliard pro ČD. Takže aby bylo možné např. odkoupit od ČD objednané RegioPantery, RegioSharky a Vectrony a pronajímat je dopravcům k dopravě po ČR, tak jinde se musí ušetřit. Vypínat peníze pro málo využité tratě a nahrazovat je autobusy je jedno z řešení, které bude použito, aby zbytek železniční sítě byl státem financován. Jestli státní peníze budou… Číst vice »
A) ČD jsou akciovka jako každá jiná, to nemá s rozpočtem na koleje nic společného a financovat je ze státního naráží na nějaká omezení. B) Koleje jsou státu, spravované SŽ s.o. to je jiný šuplík než ČD a.s. C) To jestli z A do B jede vlak, nebo bus, je an krajích, to je zase jiný šuplík než SŽ, nebo ČD. D) SŽ má ze zákona nějaké povinnosti které má plnit a pokud si kraj objedná na trati dopravu, a je fakt jedno jestli tam bude jezdit pendolíno, nebo valach se dvěma vozíky, tak SŽ ji musí splnit. Zákon, pokud… Číst vice »
Vy jste z železničních odborů, že brojíte proti státní půjčovně vlaků?
https://www.osz.org/index.php/cestujeme-s-obzorem/3551-zajimavosti-z-madarsko-slovenskeho-pomezi
Neboť ČD i RGJ úpí kvůli vysokým investicím.
Jednak jste se dopustil kroku stranou a jednak zase jenom vymýšlíte další konstrukci aby to vypadalo že Váš názor je jediný možný.
Jaký krok stranou?
SITUACE:
– ČD jsou zadlužené
– ČD Nemají na objednané investice
– Stát má peníze, ale používá je neefektivně na nízkovyužité tratě, kde jezdí nízkokapacitní vlaky.
ŔEŠENÍ:
a) ČD prodají vlaky které vlastní a které si objednaly státu.
b) Stát přesměruje dotace do nákupu vlaku od ČD.
c) Stát bude pronajímat koupené vlaky, a to dopravci který nabídne výhodné podmínky
To je princip státní půjčovny vlaků. Který vadil ČD a odborům.
Ale lepší než insolvence ČD
Ano, krok stranou a pak to zkoušíte podepírat vlastními konstrukty které neslouží k ničemu jinému než k tomu aby podepřeli váš názor.
Vždyť celou dobu říkám, že je kritická situace ČD. Řešení není jednoduché, protože problémy ČD sebhromadily spoustu let.
Čili ta Vámi zmíněná lokálková komise nemá čas něco komplikovaně zkoumat a roky diskutovat.
Prachy na nákup vlaků od ČD se musí dávat dohromady během příštího roku.
2023 2vagonove Pantery a Sharky
2024 3vagonove Pantery a ETCS
2025 Comfortjety a první Vectrony
2026 RegioSharky a zbytek Vectronů
2027 první EMU400
2028 Regiospidery a BEMU, snad vodíkové
2029 další EMU400
Ne, vy celou dobu melete jak je třeba zavírat lokálky, protože někde jinde chybí peníze. Respektive, ne, pro vás je to že někde chybí peníze jenom dar z nebes, protože jinak byste už neměl vůbec žádný argument. A v momentě kdy Vám daná variace nevychází, tak to otočíte, změníte a zkoušíte to znovu a doufáte že vytvoříte zdání toho že Váš postoj k rušení je jediný možný.
Váš názor si mějte. Já tvrdím, že samotné trate JHMD se prodají za částku blízkou nule, pokud se vůbec najde kupec. Neboť hodnotu tratí JHMD bude srážet, že patrně bude na prodej tisíce km vedlejších železničních tratí po celé ČR
Samozřejmě, že se může najít bohatá romantická duše, která v JHMD si může dovolit utopit stovky milionů kč
Ty moudro a kdo ponese náklady na údržbu těch „půjčenejch vlaků“ ? Kde je budeš mít odstavený a kdo je bude hlídat před zloději kovů? Podívej do Brna – koupili soupravy, ale ………. halu a čističku postavilo ČD za svý . Taky bych bral, kdyby mi město garážovalo auto zadara.
ČD nestojí o to, být provozovatelem těch krajských souprav, v rámci svého podnikání?
Je realitou v některých německých a polských regionech, že vlaky patří dotačním úřadům, které je pronajímají dopravcům.
K Vašemu příkladu=Nevím o tom, že by Brno kupoval vlaky vyjma vlakotramvají 8.
Samozřejmě, že 842 nebo 242 by se odkup netýkal.
Nebo máte lepší nápad aby se ČD vyhnula insolvenci?
Jenže vy tady neustále mícháte hrušky s jablky. ČD je DOPRAVCE a má nějaké závazky ve veřejné dopravě za které dostává nějaké peníze + peníze z jízdného + komerční provoz.
Jediné co ČD a.s. může „vypnout“ je komerční provoz, který ovšem není na lokálních tratích.
„Vypnout“ provoz na méně vytížených tratích může pouze objednavatel nebo správce, jinými slovy stát a jeho složky (MD, kraje, obce, SŽ, atd.)
Zbytek vašich úvah nemá smysl komentovat, žel to sem neustále patláte jak kafemlejnek.
Vždyť o tom mluvím, že názor státu je nenechat padnout ČD, kterou potřebuje pro dálkovou dopravu a pro dopravu do velkých měsť. Takže balík peněz na dopravu se přerozdělí, hádám. Viz včera zveřejněno z úst ministra dopravy DOTAZ: Co může ministerstvo udělat, aby motivovalo lidi k jízdě vlakem, a nikoliv k zasednutí za volant? MARTIN KUPKA: Hlavní je, aby opatření byla ekonomicky dosažitelná pro stát. Nemůžeme si hrát na to, že stát zaplatí všechno. Dotovat všechno, na co si opozice vzpomene, to nemůže přece skončit dobře. Musíme přispět k tomu, aby lidé jezdili vlakem automaticky. KLÍČOVÁ JE DOJÍŽĎKA ZA PRACÍ… Číst vice »
Tam mluví o motivaci k ježdění lidí vlakem. O ČD tam není nikde zmínka. 😉🤔
Já chápu, že se vám chování ČD nelíbí, mně v mnoha věcech také ne, ale nemá smysl to tu tapetovat u každého příspěvků.
Držte se svého včerejšího příspěvku, méně je někdy více. 👍
Takhle diskutující pouze otravujete už v podstatě spamem.
Ne, ten exot sedí na stavědle. Plká zde stále jen nesmysly že má samé mínusy je zřejmé, jak jeho komenty ostatsní zajímají.
Myslím, že pan Súra ho zde nechává pro pobavení ostatních ;).
Proč zpochybňuje aktuální oficiální dokument ČD?
viz str. 12, str. 24, str. 28, str. 30
http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/pololetni-zpravy/pololetni_zprava_skupiny_cd_2022.pdf
V půlce letoška Skupina ČD:
– měla závazky 70 miliard (a 10 miliard je splatných příští jaro)
– měla objednáno investic (vlaků atp.) za 50 miliard
– byla ztrátová
– u pasažérských vlaků měla vytíženost pouze 28%
Mezitím k dluhům přibylo 12 miliard. A trvá předpoklad vedení ČD, že chce investovat až 100 miliard. A prý hrozí až třetinový pokles zakázek ČD Cargo (z kolejí na levnější silnice)
Jak souvisí insolvenční řízení se soukromou firmou provozující vlastní dráhu s finanční situací státní akciovky?
Netvrdím, že jsou vaše vývody chybné, ale nezahnojujte s nimi diskusi ke článku, kam logikou věci nepatří.
Reagoval jsem na předřečníka noerf, který odhadoval hodnotu majetku JHMD. Já na to reagoval tím, že hodnotu samotných tratí bude srážet, že patrně bude na prodej spousta vedlejších tratí po celé ČR. Tj. dosažená cena za samotné tratě JHMD bude blízká nule, hádám.
Než se budou prodávat jiné tratě, tak JHMD bude už dávno vyřešená. 😉
Záleží kdy a jaké bude řešení tíživé finanční situace ČD a RGJ kvůli obrovským investicím.
Neumím odhadnout jestli do insolvence ČD zbývají měsíce či roky.
Tak to navrhněte jako téma nějaké sázkové kanceláři. Těm docela vycházejí i prognózy volebních výsledků.
Tak zatím nikde nezaznělo, že by ČD nebo RGJ nemělo na provoz.
Viz oficiální dokument ČD k 30.6.2022:
„Mateřská společnost dále emitovala k 30. 6. 2022 směnky v celkové nominální hodnotě ve výši 2 mld. Kč (splatné v červenci 2022) a čerpala revolvingový úvěr
s variabilní úrokovou sazbou ve výši 1,5 mld. Kč (splatný v srpnu 2022)“
Z kons. výkazu o finanční pozici… „Peněžní prostředky a peněžní ekvivalenty“ 2,11 miliardy Kč
LE provoz s.r.o. měl vystavených několik směnek a vesele funguje dál. 😉
A měl LEO ambici investovat 100 miliard během 10 let?
„Při výkupu pozemků pro silnice/železnice se jedná i o cenu stavebního pozemku.“
Z tohoto názoru zřejmě vycházel i místopředseda Vrchního soudu František Kučera, při prodeji pozemků u Jaroměře, když při prodeji požadoval cenu za stavební pozemek a ne za pole.
Dosavadní vývoj jeho případu u Jaroměře“ ovšem tento názor nepotvrzuje.