Vedení ČSA začalo s odboráři jednat o propouštění, ve hře je konec až 60 % lidí
Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
České aerolinie čeká s největší pravděpodobností velké propouštění zaměstnanců. První výpovědi má dopravce ze skupiny Smartwings rozdat příští týden, hlavní
„Odboráři v dopise zaměstnancům uvedli, že s návrhy nesouhlasí a navrhují například možnost dlouhodobého neplaceného volna.“
To jim bude velký prd platné, vyhážou je všechny a navíc mu Andej pošle za odměnu dotaci.
no snad se situace stabilizuje a vše se postupně vrátí do původního stavu je to jen neferova politická a ekonomická hra
Kde žiješ Jiří, v Jiříkově vidění nebo jsi se probudil, jako Šípková princezna? Původní stav, to myslíš do ráje před Adama a Evu?
I průměrný pilot může být výborný pokladní v Lidlu.
Průměrný analytik taktéž. Vy už jste zřejmě začal v minulé vlně ČSA propouštění, že tu z toho Lidlu máte furt takovou obsesi.
No tak špičkový v Penny marketu když vám ten Lidl tak vadí.
A proč by to měl být vůbec jakýkoli supermarket? Co jste dokázal vy? Zaváníte frustrací někoho, kdo se akorát na hangáru přehrabuje ve šroubkách a do vzduchu se podívá akorát jako cesťák
1. Pavlo, klišé, „co jste dokázal vy“, patří v diskusích k těm totálně nejhorším, je to vlastně vždy mimo téma. Naopak lidé, kteří konstruktivně kritizují mají zpravidla vyšší IQ a mají rozvinuté kritické myšlení.
2, Člověk, která se “ přehrabuje v hangáru ve šroubkách“ zajišťuje svou prací bezpečnost cestujících.
Volali z Lidlu, ze chtějí Analytika zpatky na kase, pry ma zavrit pusu a vic makat, ma tam fronty 😀
Myslim, ze maji na vic. Treba optimalizace nakladu nebo oddeleni reklamaci by pro mnohe umoznilo aplikovat zkusenosti nabyte u QS…
Tam by byla úspěšná Dufková – když by tam někdo přišel s reklamací, tak by mu to tak vysvětlila, že by utekl a za hodinu se vrátil s kytkou a omluvou že už reklamovat nechce…
Hmm, tak jsem se zase nic nedozvěděla.. tím potvrzujete že jste toho moc nedokázal
Pavlo, co chceš komu dokazovat, prdí na to pes. Jdi se podívat na Vyšehrad, tam je těch, co něco tzv. dokázali asi největší koncentrace v republice.
Jste obycejny ubozak…😄
Lidl, to je luxus. I dobrý pilot může dobře v noci doplňovat zboží v supermarketu.
Nebo se přeškolí z řidiče Airbusu na řidiče autobusu?
Prosim pekne, investujte do sveho vzdelani a pripravy na povolani pres milion korun ze sveho, venujte tomu stovky a tisice hodin svého casu a intelektu (ok, u vas vzdálena predstava, ale dejme tomu) a pak se nechte poslat za kasu, jo? Dobra predstava? Libi?
Já bych pro počátek vyhodil tři. Dva pány a jednu dámu a možná by nakonec nemusel být nikdo další
Hádám – J+R+V? Ale kdo by to tam „řídíl“ a dělal arogantní PR?
On ten pád na zem: http://bit.ly/30pJnCU něco přinese. A naši „potřební“ jasně ukazují komu se dostane a komu nikoliv. Takže … Už jste si naspořili?
„ANO, BUDE LÍP“ Ale jen pro mně, Sorry Jako MX
Je to logické že k tomu dojít muselo, k čemu tolik letadel a posádek když pro ně není práce. Já si myslím, že nakonec to 900 míčů nebude, ale méně či nic. Stát se evidetně rozhodl nic neriskovat, takže ty peníze nakonec nedá. Udělá Covid – dopravu, kam se nahlásí všichni od SW až po Arrivu a z toho se bude čerpat. A mimochodem pro všechny Beija (proč mi to furt zní jako Berija…), Pavel, Někdo a další, jděte příští rok k volbám a změňte situaci když se Vám nelíbí.
Jasně. ( K volbám) Covid doprava je nejlepší nápad, co zatím vláda v tomhle směru měla. Alespoň by to v rozumné míře podpořilo nejen oligarchu, ale i regionální dopravce na tratích a linkách, kam miliardáři ani nepáchnou. Jančura také vyzobává jen třešničky, kde jezdí hodně lidí. Na venkově je stále potřeba doprava, její nedostatek snižuje konkurenceschopnost lidí z venkova. Tím není míněn Středočeský kraj, ale třeba tzv. vnitřní pomezí, někdy nazývané vnitřní pohraničí. Mladí tam odtud odchází do měst za prací, dochází k vylidňování venkova a starší a (nejen) staří lidé opravdu potřebují zachování alespoň základních spojů do nejbližších měst.… Číst vice »
Prosím o vysvětlení, co je to vnitřní pomezí, kde to vlastně je ?? Díky předem.
Ještě mě napadá, PR by to byl také průšvih – skoro miliarda pro miliardáře..Pro Andrejovy voliče by to bylo jak hadr na býka a tuším, že se to nelíbí ani komunistům..
V reálu šlo o pootevření vrat k nekonečnému tunelu. 800 mega by schrastili i sami. Ale měli namířeno k vyvedení vlastních půjček a odhození výžrané zbankrotované soukromé firmy státu. V 90kách by to národ sklupl, doba je ale pokročilá a PZetkářské a vexlácké tunely už se okoukaly!
Dokaz to
Dokažte, že ne. Předpokládejme, že by to Šimáně udělal tak za rok, po volbách, až by utichl mediální zájem, došlo by k obměně ve vládě a na půjčku Smartwings by si již nikdo nevzpomněl. A jen tak mimochodem, měli bychom si dát pozor, jak moc bude zase sponzorovat ANO..Jestli se na to neplánuje dát část půjčky..Třeba něco z těch 200 miliónů, co jsou nad těch cca 700 miliónů, co čeští akcionáři dle svých slov do Smartwings vložili a o kterých se neví, zda to bylo opravdu během koronavirové krize ( duben – květen 2020)? (Uvedeno třeba zde: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/smartwings-predstavili-plan-na-zachranu-akcionari-uz-dali-700-milionu-110471) Nebo mají… Číst vice »
A Vy dokazte, ze to melo byt jinak!
Vy předkladate obvinění. tudíž důkazní břemeno je na vaši straně.
Dekuji. K volbam chodim vzdy, nebojte se…
11 pilotů na jedno letadlo… není to málo?
Ty jo, takže skoro miliarda státní pomoci by byla nejen kamarádšoft pézetkářů ( Jirka + Andrej), ale ještě malá domů pro Číňany kvůli utužení česko-čínského přátelství( a područenství – viz vítání roušek na letišti). A požehná tomu Miloš svou hůlkou a štamprlí bechera..
Václave, Vojtěchu, Prokope, Ludmilo, že se na tohle musíte dívat..
900 mega do poločínské firmy za státní záruky??? Necht´si Šimáně prodá své luxusní golfové hrřiště a můžeme se bavit poté, co tam nalije peníze, necht´ si Vik se Šmejkalem prodají svá luxusní auta a nemovitosti, dají výtěžek do firmy a uvidí se. Až potom, nikoliv předtím….
koukam, ze svazakum to golfovy hriste neda spat :)))
Komunikaci ze zakaznikem nezvladate. PR nezvladate. Bezpecnost nezvladate. Kvalitni sluzby taky ne. Je krome sahani do cizich kapes a knuceni neco co v QS umite?
Kvalitní komentář k článku o propouštění v ČSA, to se musí nechat ….. Asi ti opět poradili na některém z tvých oblíbených dezinformačních webu jako Aeronet nebo Parlamentní listy, ze kterých sem vkládaš odkazy, vid? Koblihu?
Vzdyt to rikam, pane z QS…
Tak určitě 🙂 …. bývaly a vyhozeny pane z QS …. bylo to pro neschopnost? Koblihu?
Ani to trolleni Vam nejde. U QS ani jinde v doprave jsme nikdy nepracoval…
Tak určitě, trolliku …. že by ten vyhazov byl za lhaní? A proč myslis, ze ja jo ….Koblihu?
Nikdy jsi v dopravě nepracoval přesto dokážeš posoudit jak letecká společnost zvládá ci nezvládá bezpecnost a kvalitu ? No tak to by jsi mel napsat odkud cerpas informace a jak je vůbec dokážeš správně vyhodnotit jako jestli v případě vyjeti letadla z dráhy je pro tebe nosným zdrojem informaci reportáž na nově, kde nahnevany chlapík nadává ze jim pri vykladce uspinili kufry a veškerá tvoje ekonomická rozhvaha je postavena na tom co říká “nezaujatý” moderátor Moravec, nemáš šajnu co je slotova koordinace, ale ty blbcci furt létají pozdě protože ti extra.cz davkuje fotky lidi sedících na kufrech Vlastně ty, exot… Číst vice »
ale umí lítat přes pul evropy na 1 motor…. to zas klobouk dolů
No tak hlavně už končí ten byznysmodel co Smartwings používal a zajímá mě na čem chtějí v budoucnu vydělávat, když se i v době konjunktury držely sotva nad vodou. 1) Cestovky ho sice podporují, ale jen do té doby něž se objeví jiný charter co jim nabídne třeba 20-40% z ceny Smartwings dolů. Pak loajalita končí. A stejně bude objem přepravy pár let o dost nižší než dříve. 2) Platit lowcostu Smartwings za lety do Středomoří 7-9k za RT bude ochotno čím dál méně lidí, zejména v době, kdy na Prahu útočí konkurenční lowcosty, kde se dají koupit stejné služby… Číst vice »
sltva prezival? nez mu uzemnili maxy , tak byl v klidku
2) a dalsi co nepochopil … ty lety jsou primarne pro cestovky, ktere za podstatne nizsi maji vetsinu kapacity letadla. zbytek uz jen doprodavaji . proc to prodavat za levno, kdyz muze za draho?
3) na pravidelnych linkach byl qs/ok (po lowcostech) ve velke vetsine pripadu ten nejlevnejsi
Ze strany ČSA byl požadavek na přidělení dalších 2 letadel od SWG, s tím nepochodilo . Hlavně že na linkách ČSA bude létat i SWG…směšné divadlo 2 kasparu se státem. Nezapomeňme že SWG ještě provozuje několik business jets C680…tam by šla také státní pomoc ? :). Lépe tedy at už se stát o SWG nestará a nechá je svému osudu.
Ne BizJety uz Simane z SWG vyvedl mimo. Uz nejsou soucasti SWG ale nove zalozene firmy UG JET
Nově založená firma vznikla v roce 2009 a bizjety v ní jsou od jejího počátku.
Ano, Pravda, Jen ted uz letaji pod jinym provoznim povolenim – AOC.
Pánové Vik a Šimáně by si měli už konecně uvědomit, že už nemáme bony ani marky a že už je jiná doba.
Že jejich chování je spíš na jejich škodu.
A já čekal, že budou lidi naopak nabírat aby měli těch 2.500 zaměstnanců co musí držet kvůli státní garanci úvěru.
A oni nějakou garancí dostali?
Oni si ji nakonec vyřvou a ruka ruku myje. Vracíme se do divokých devadesátek, na které jsou absolventi zahr.obchodu VŠE a Práv z období komunismu obzvlášť dobře vycvičení. Hlavně že na nemocné děti se dělají transparentní sbírky, a třeba na vědu a výzkum se taky se.e.
Miliardářům Komunismus, póvlu tvrdý Neofeudální kapitalismus okořeněný justičně-exekuční mafií. Počítám že Šimáně bude koncem roku vést agresivní PR znovu. Fuj.
Pche, autem až na nádvoří, to je zhovadilost. :-/
To auto je třeba dárek pro Zemana k narozeninám, přeci se Zeman až mu skončí funk. období nebude vozit nějakou šunkou 🙂
třeba si myslel, že je to známka punku.
A koně až na nádvoří byly ok? Pokud ano, pak i auto může v určitých situacích být 😉
To jsou konexe, ne? A pak ze by mu to vlada nedala…
buran, co byste chtěl
S Trabantem to jde taky: https://www.denik.cz/galerie/trabantiada_praha.html?photo=4
A jen tak mimochodem, z posledí výroční zprávy Smartwings (2018) vyplývá, že pouze 45% zisku je ze zakázek z ČR. Takže případná pomoc českého státu a potažmo daňového poplatníka by sponzorovala fungování aerolinek Smartwings z 55% pro jiné, než pro české dovolenkáře, kterými se oligarcha Šimáně tak ohání.
Takže tak.
A to jste tam vyčetl kde???
Při hledání a ověřování něčeho jiného na s. 25 – Teritoriální rozdělení výnosů společnosti. Zpráva nezávislého auditora k účetní závěrce a výroční zprávě 1.1.2018-31.12.2018 Mimochodem, je to příšerný formát, vypadá to jako oscanovaná prezentace žáka 8. třídy ZŠ, který má rád letadýlka. Takhle si hodnověrný audit rozhodně nepředstavuji. Je tam uveden i rok 2017 a to bylo pro české dovolenkáře/pravidelky pouhých 43%.. Takže ČSA linky udělaly cca 2%. Takže by stát sponzoroval kanadské, izraelské a jiné dovolenkáře..
Děkuji přehlédl jsem.
Nicméně zakázky které zadaly zahraniční společnosti byly stejně daněny v ČR. V ČR v zimě není po charterové dopravě poptávka tak je logické ze letadla využijí jinde.
Nicméně státní záruka byla zadana pro Smartwings Group do které patří i CSA. A to vam ta čísla výrazně změní
Ty jo tak ale to je snad lepší ne z ekonomického hlediska je snad lepší “peníze” importovat než exportovat.
Pro úplně triviální vysvětlení, když brit letí do Prahy a koupi si letenku u SW, tak se peníze dostanou sen rozmělni se do nákladu ma něco si přijdou čeští zaměstnanci, české servisy, čeští majitele a česky stát atď.. když si Čech koupi letenku u irské společnosti, tak kromě letištních poplatku je z toho pro ty jedince co se tak boji o svoje daně velký …. nic
Brit poleti v prvni rade s britskou airline.
Poletí s Ryanair nebo Wizzair jako ostatní.
Cokoliv, co kdy pan Šimáně pro zaměstnanost vytvořil byla pracující bída, která daleko více zatěžovala nás, daňové poplatníky, nežli cokoliv přinesla státu – kromě ničení životního prostředí, pověsti ČR a zdegradování letectví.
Šimáně nabíral zaměstnance pouze na jepičí část roku a pak je vyhazoval na dlažbu/podpory v nezaměstnanosti. Proto i jeho čínsko-britskopanensko-holandsko-česká společnost byla vždy pasažéry hodnocena jako jedna z nejhorších na světě!
Mizerné zacházení s PR i zaměstnanci, ještě žádné aerolince nepřineslo nekonečný růst do nebes!
Je dobře, že tahle ostuda ČR zmizí do horoucích pekel
Kdo stále nevěříte, co za odpad ovládlo Ruzyni, tak si počtěte:
https://www.airlinequality.com/airline-reviews/smartwings/?sortby=post_date%3ADesc&pagesize=100
jake prekvapeni, ze na sezonni byznys bere lidi na dobu urcitou.
a ty snad myslis, ze ten pulrok byli na pracaku? nesud je podle sebe.
Samozřejmě, že byli na pracácích! Resp. možná si i přilepšovali i na černo. Firma, která létá na jediný motor, která nutí posádky přelétávat hodiny, která pěstuje lživou PR, která je arogantní a má jedno z nejhorších hodnocení od pasažérů na světě, ani nikoho jiného v pokleslé firemní kultuře nevychová.
I styl jakým tady diskutují a drze útočí na české daňové poplatníky vypovídá o tom, že to nejsou lidé, kteří se dokáží o sebe postarat.
No na tebe nema moc cenu reagovat. Důkazy pro svá tvrzení nemáš a tvou nenávist k českému letectví obecně známe. Známe i důvod.
Nejlepším „důkazem“ je Jednomototový let, lživé PR a ticho po pěšině!
Stejně tak „ocenění“ služeb cestovateli.
koukam tobe ta nenavist uplne vymyla mozek
ne, na pracacich nebyli. velka. etsina z nich normalne pracovala zase jinde (prekvapko – jsou nejen letni, ale i zimni sezonni prace). a hodne z nich pres zimu studovala.
ps: rozcilujes se stejne, ze hotely v zimnich strediscich taky berou beigqdnimy jen na zimu?
Pokud jde „jen“ o kraťoučkou letní „sezonní práci“, tak nechápu řev, co tu tedy plodí?! A proč žebrají pro Šimáně a spol. garance z našich daní??
Já byla každou zimu na pracáku a všichni v okolí to dělali úplně stejně, šli na pracák pro podporu. Někteří si ještě na černo přivydělali aby měli víc. Podpora vycházela docela dobrá a shánět práci na šest měsíců, která je podobné placené jako podpora nemá cenu. A všichni jsme čekali až se začátkem roku ozvou, že nás zase berou na sezónu.
Bohužel, to nasazenému propagandistovi Tomášovi a dalším nasazeným trollům málokdo vysvětlí. On má jasné zadání jako paní Dufková: lhát, překrucovat, zatloukat, lhát, překrucovat a zatloukat!
Šimáně nikdy nic pozitivního pro zaměstanost ČR nepřinesl. Bioroboti, které vyprodukoval a po jepičí sezónu využíval, byli v důsledku jen zátěží pro český sociální systém, protože parazitovali na daních ostatních daňových poplatníků a po nemalou část roku pracovali na černo, přestože čerpali zdravotní a další péči na úkor ostatních, kteří se museli na ně skládat. Je dobře to mít na paměti“
Pavel Mácha trol a exot
Díky za upřímnost. Také znám pár takových lidí.
A přeji hodně štěstí, pokud už nečekáte na zavolání ze Smartwings, ale normálně někde pracujete celý rok.
a copak to máme za uniformu, slečno Letuško? SW není, tak nevím … že by fotka stažená z netu? Že by i v tomto měl prsty ten, jemuž nějak nemůžeme přijít na jméno? 🙂
Pavel Mácha profesionální trol
Pavel Mácha je patologický lhář, podvodník, psychopat, stalker, spammer, troll, samozvaný „odborník“ na letectví a vůbec na vše. Kromě leteckých témat se věnuje též alternativnímu životnímu stylu a propaguje několikatýdenní půsty. Byl aktivním agentem komunistické Státní Bezpečnosti
A takovýto “počestny pán” nám tu káže o morálce a spravedlnosti. Mácha se svou multiplicitní identitou zahlcuje fóra všude tam, odkud ho ještě nevyhodili. Škodit je jeho životní program, zde u SW to předvádí přímo učebnicově.
Ohánět se zrovna Skytraxem. To opravdu dává vasim slovům váhu. 🙂
Co máte proti Skytraxu?? Jiní tam mají pochvaly, Šimáně a spol. jen stížnosti a ostudu pro ČR!
Třeba to že kdo jim nezaplatí nedostane? Zeptejte se u TK
Co „nedostane“?
No co asi. Publikuje feedback od cestujicich a vubec, dela bebi Vikoj, Simanemu a cinskym soudruhum. To by tak bylo aby si nekdo oteviral hubu na jejich aeroklubik…
Ja myslim, ze prave sw presne takto vyvazi Cechy do ciziny. Ten import cizincu k nam na palube sw tak velky neni…
Peníze od Čechů tvoří 35 % zisku výroční zprava smartwings
A kolik vyváží Škodovka aut?
Tak tohle je protiargument jak noha.
No hlavně že ten váš komentář je k věci. V cizině létají letadla i posádky SW, platba jde SW která sídlí v ČR. Škodovka vyrábí auta v ČR, pracují v ní zaměstnanci ze střední Evropy, platba za výrobek jde Škodovce která sídlí v ČR. Jo a patří VW. Zapomněl jsem na něco?
Škodovka je tahoun české ekonomiky, dlouhodobě. To je opravdu strategický podnik, který by případně stál za záchranu. Né prázdná firma bez hodnoty hrající na poslední strunu, která zůstala – zaměstnanci. PS: Prachy jdou i číňanům, ti mají schránku v daňovém ráji, to jen tak mimochodem.
Kolik peněz jde Číňanům?
Tak vlastní 49,9% společnosti a pro bono to nejspíš nedělají 🙂
….to nejspíš… A to je problém celé diskuze tady… Dohady, odhady, pocity…
Takze vam prijde mnohem pravdepodobnejsi ze cinane koupili pulku aerolinek aby si vylepsili karmu? 🙂 I vam snad musi byt jasne ze to tak neni…
Hádám že když chce takovou podporu, a ohání se, že jiní v EU dostali (konkrétně KLM), tak se nevzdá i s managementem měsíčních platů (či jejich velkých částí) ale bude brečet že nemá peníze a musí propouštět, hlavně aby se to nedotklo ani koruny jeho platu, to by asi nerozdýchal, dědek jeden sobecký.
Pořád ještě nevím, zda se Šimáně věnuje sponzoringu nějaké charitativní či neziskové organizace nebo za filantropii považuje provozování golfových hřišť na zlepšení kondice movitých důchodců. Nemovití důchodci si musí vystačit s nákupem v jeho Hobby marketu.
To víte, mít 3 privatejety taky něco stojí..
Bohužel movití důchodci u nás ještě nejsou, ti budou tak za 10-20 let, a to už Šimáně bude na pravdě Boží 🙂
Jestli si dobře uvedomuji tak on žádný plat nepobírá.
Z firmy odtekla cca půlmiliarda mezi lety 2016-17. (Došlo ke snížení vlastního kapitálu o tu půl miliardu.) Tomu říkám pořádná výplata!
A jak toto souvisí s tím že se podle diskutujícího teď nevzdají platů???
Od kdy výplata dividend znamená snížční vlastního kapitálu?
víš co je to vůbec „kapitál“, čili ta kolonka „vlastní jmění“ (nebo jak se tomu teď říká) co vlastně znamená? 😀
Komentář co kritizujete, je podle mne v podstatě správný.
Dnes se často používá dvojice:
assestss,
capital under management,
a capital investment,.
V principu je to, co popsal, že podnik, který snižuje kapitál, jde z kopce..
Tady jsme v diskusi, ne u auditorské firmy, která musí používat zcela přesné termíny.
Vy asi úplně nechápete jaký je rozdíl mezi zaměstnancem a akcionářem, kdyby ano tak by jste pochopil ze ten komentář o měsíčním platu je úplně debilni ….
…….. z toho děláte vědu, podstata je v tom, že podnik buď má nebo nemá o miliardu (či půl) více.
Komentář j naprosto v pořádku, pokud se oprostíte od přesných výrazů, ty nesedí.
Podstat je ze te příspěvek byl kravina
Nedela vedu. Bud ma politicke zadani vypoustet mlhu nebo je troll nebo tomu nerozumi. Ale nevim, jestli na tom vubes zalezi….
Tak letenku bych si u nich teď nekoupil…
Nekupujte, Jim to určitě bude děsně vadit🤡
Aha, peníze jim padají z nebe, nebo jsou přímo a výhradně závislí na tom, co jim dají zákazníci ????
Tak jistě, že inzeráty, jak se potácejí nad krachem, informace v přímém přenosu, kdy jim dojde cash, nekončící telenovela dá mi – nedá mi, to rozhodně důvěře kvalifikovaných turistů nepomáhá. 😉
No dobrý, tak k čemu jsou tady ty výkřiky do tmy, že si letenku nekoupí atd. Jedna letenka nikoho nezachrání.
Tak těch paxů asi bude víc, kteří si radši nekoupí letenku na srpen, září, když dopravce sám v rozhovorech inzeruje, že v půlce července mu dojdou prachy. 🙂 Letectví je taky o důvěře, a určitá citlivost na rvaní prachů krachující aerolince jistě je. On ten marketing se prostě obrátí proti nim.
OK. Tvrda data, nas ustav ma kolem 200 lidi na 130 FTE a lehce pres 100 studentu. Dohromady davame kolem 800 sluzebek rocne letecky – nekdy vic nekdy mene. Myslite, ze si nekdo koupi letenku u QS/OK? Nikoliv. Jsou nespolehlivy a PRG je daleko. A to byli roky, kdy jsem v pohode vyletal karticku… Naposled tusim 2013. Od te doby to jde dolu vodou…
A co A320 OK HEU ten už taky končí
wizzair a ryani to zacinaji valit..tak ŠimanĚ začíná panikařit , hodil golf hůlku do kouta skočil do porsche a jel to řešit s vlekařem…zaparkoval přímo na 3 nadvoří jako největší hovado..
jakožč propouští kvůli tomu, že nastoupil ryanair a wizzair?
to, že prospustí hromadu lidí je jasné cca tak od poloviny března. snížení platů to v podstatě jen oddálilo.
Jasně úplně nejpodstatnější na tom sdělení je ze ma panameru …. ale vlastně je pro prejici cechacky už je tohle důvodem, aby smartwings zarizli …. majitel Ryanair jezdí das s-class, která je oficiálně vedena jako taxi aby mohl jezdit pruhem pro autobusy… hustý tak co jarmilove spravedlivý furt se těšíte na nástup Ryanairu, nebo klasicky dvojí meter….
https://officechai.com/stories/ryanair-ceo-taxi/
většině lidí je úplně u brusele v čem si jezdí, spíš se pozastavují nad tím že jen buran zaparkuje tam kde on
Začnou-li ve větším propouštět, nebude již co zachraňovat.
Jo a kdyby jste se náhodou, tedy opravdovou náhodou, tedy náhodou nutili tak tady: https://bit.ly/2AIIk8e je poslední s těch blábolů co je docela aktuální. A na konci je … no rákosníček. Houby. Linky na doporučenou literaturu. Tedy za předpokladu, že nechcete jen BREČET a STĚŽOVAT si a čekat na Odboráře a jejich Zázraky. Hezký den. Marek Xara
Za pár měsíců budou všichni prodávat losy u Ryanairu.
Vážení letci, letušky, pracovníci. pamatujte si, že stát: http://bit.ly/2AfrSJW se o Vás na pracáku postará. Tedy Sorry Jako
Jak je možné, že se začalo propouštět v ČSA a ne ve Smartwings? Těm také ubyde zákazníků. Považuji to za Šimáněho a spol. další nátlak na (pseudo)národní notu.
Co insideři ze Smartwings, prozradí, zda se také řeší propouštění?
napadá mě několik důvodů. Ve Smartwings nebyli nabraní sezonní zaměstnanci tudíž pro současnou flotilu je tam posádek tak akorát. Zároveň je logičtější nechat si ve flotile letadla za která nemusíte platit další výdaje. Airbusy servisuje CSAT, Boeingy si servisuje SW sám. Takže pokud musí dojít na redukci flotily prohrává to co je dražší. A v ten moment máte přebytek posádek na daný typ letadla.
K tomu, že je výhodnější si nechat ve flotile (v ideálním případě) jen jeden typ letadla bych ještě doplnil, že spíše se zbaví letounů (a pilotů, kteří na ně mají certifikaci), kterých je ve flotile jen hrstka a dají se nahradit. Tzn. předpokládám, že posádky A330 půjdou jako první od válu a následovat samozřejmě budou (z velké části) posádky A319. Posádky vrtulek si asi můžou (alespoň na nějaký čas) oddechnout, nákup nových airbusů, které by jejich stroje nahradily se s největší pravděpodobností neuskuteční.
Je to logické a zároveň je to nástroj psychologického nátlaku ze strany Šimáěnho a spol. na státní podporu. Nechápu, jak jim to může někdo spolkout. Někteří lidé ve vládě jim to spolkli i s navijákem. Nebo to dostali nařízeno od Andreje. Po tom, co udělal Andrej Menarovi by nebylo divu.
A kolik tech letadel SW ted leta neco bude letat… jestli bude prace tak pro polovinu, bude to hodne. Charterova sezona bude letos mnohem skromnejsi. A co zima… doufaji v acmi po svete, kdyz letadel je prebytek???
Nezaměňujte jablka a hrušky. SW pravděpodobně reaguje na snížení poptavky. Jak jsem napsal přijde mi logické že začne tam kde ma nejvyšší výdaje (coz jsou airbusy). Linky OK je schopen létat i s Boeingy. Pokud by asi ani toto opatření nepomohlo firmu stabilizovat tak zřejmě bude už rušit i flotilu Boeingů.
na více jak polovinu letadel nemají cash na leasing, takže to vypadá, že ve vzduchu bude tak 35% letadel….ono to odpovídá i stavu propouštění a nenabírání posádek na léto.
Když se nad tím zamyslíš, přišel bys na to sám.
nicméně už ti bylo zodpovezeno. co je na tom nelogického?
Vám určitě. Kritizujete tady SW jak se dá.
Ne, nekritizuji zaměstnance SW a ČSA – srdcaře. V zásadě kritizuji vedení firmy kvůli tomu, jak mají nastavený ekonomický model firmy – dosažení co největšího zisku na úkor zákazníků a letecké bezpečnosti. A také nechci platit miliardu miliardářům a soudruhům z Číny a na Panenské ostrovy i do Nizozemí ze svých daní za neklientský přístup, vysoké ceny, zničení kvality značky ČSA. A za to, že majitelé kapitalizují zisky a chtějí socializovat ztráty z daní nás všech. I z Vašch, pokud pracujete (nebo budete pracovat ) jinde než ve Smartwings. A přijde mi neskutečně arogantní jejich agresivní a manipulativní PR kampaň,… Číst vice »
No a jejich zamestnanci je tady vynasi do nebes. Treba ze loni meli 61999 letu na dva motory. Nebo ze nikdo jiny neleta tak casto z Prahe do BOJkovic…
Šance na přežití pro Smartwings je, že by koupili franšízu od Ryanu, nebo Wizz.
Nebo taky ze stát nebude hovado a podpoří vlastní firmu
Tak jim to jděte do té Číny říci.
Paradox je ze možná čínská strana je připravena pomoc víc než ČR a to mane 27. ….. hustý
Tak to je skvělá, zpráva, čím více, tím lépe. Také mohou pomoci Izraelci, Maďaři, Kanaďané, Francouzi, prostě další země, kde SW pronajímá letadla a lítá chartery. Ryanair také nedostal záruku za půjčku v Irsku, ale z programu ve Velké Británii.
Takze 220 odlozeny na neurčito?
Tak v momentě, kdy samotné SW bojuje o přežití je vysoce nepravděpodobné že by do ČSA investovali byť jedinou korunu navíc. ČSA je v kelu. Jediné, co jim tam zůstalo a má nějakou hodnotu (a to ještě né nějak extrémně valnou) je OK-REQ. Plus možná nějaké ty sloty.
Tak a teď znovu tu Havlíčkovu pohádku o garanci pro zaměstnance…? 🙂 Jsem zvědav, co tenhle neskutečný případ ještě přinese. O kvalitách QS velmi vypovídající.
To jsou kecy. O garancí pro zaměstnance se mluvilo v souvislosti s vládní pomocí. A pomohla vláda? Vždyť ta slavná vláda zatím neřekla vůbec nic. A páni poslanci, jako obvykle, potřebuju další údaje a další a další… A čekat se bude do? Do Vánoc? Když se bude čekat a nic se dělat nebude tak krachne nejen ČSA ale i SW. Je mi to líto, ale chápu tenhle krok. Kromě toho… V tom dopise od odborářů se taky píše že v případě poskytnutí pomoci se může situace s propouštěním změnit. Takže pro mě je tohle spíše ostuda vlády a její nerozhodovaní….… Číst vice »
A BTW… myslíte si že Šimáně přestane hrát golf a řídit auto? Možná ho to celé trochu zabolí, ale nakonec to odskáčou zaměstnanci, následně dodavatelé, potom letecké školy, atd…
mě by zajímalo, co tu má místní svazácka sebranka proti golfu?
Porad maji pocit ze je to burzoazni sport.
Srandovni na tom je, ze maj desetitisice v lyzarskem vybaveni, jezdi do Alp a do Tater a vubec jim to neprijde.
ale přesně .. je to tak 😀
před pár lety mě maximálně pobavilo, když nějaký rádoby cyklista kolem mě projel … a pronesl něco o zbohaticlích …
chlapec byl na kole, jehož cena byla asi tak srovnatelná s tím, co jsem nacpal do golfu za posledních šest, sedm let … 😀
Chápejte, Šimáněmu jsou zaměstnanci úplně ukradený, jemu jde jen o státní prachy.. Kdy Vám to dojde? Buď zavře teď nebo za rok, dva..
vy si vážně myslíte, že pokud by stát pomohl, tak by se nepropouštělo? Propouštějí všechny aerolinky i ty co pomoc mají přislíbenou. protože to je bohužel realita.
Tak to asi záleží na podmínkách pomoci, ne? A při porušení podmínek na sankcích.
takže ještě jednou. myslíte si, že u swg bude práce po obnovení provozu stejně jako před krizí? To si fakt myslíte?
A to já někde napsal nebo jste zavřel slabikář?
Práce bude, ale asi ne v takové míře, jako byla před koronou. Některé desrinace stále ještě nejsou otevřené.
Mno … já doteď ka doufám, že ta podmínka „zachovat 2500 míst“ tam byla omylem, a nebo to zkreslila meida. protože to je naprostý nesmysl.
protože v podmínkách by měl být přesně pravý opak, tak jako u jinýách aerolinek, které dostaly injekce od svých vlád.
Ano, nejlepší je to hodit na zkreslení médii.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/220411000100613/obsah/773610-ministr-havlicek-na-schuzce-v-lanech
Tady to říká přímo ministr.
Tím hůř.
média se nesmí divit… zkreslování jde (zejména mainstreamovým, ted vubec nemyslim zdopravy) velmi dobře 🙂
No a protoze tohle bylo slusny a spolehlivy medium tak se nej zamerili trollici z QS. Ale moc Vam to nejde, damy, panove a Ladenka…
vrážet prachy do poločínské firmy ve vlastnictví jakýchsi podivných oligarchů????? Naopak, posranci v tomto případě mají pravdu! Nic a tečka. At´si nejprve prodají vlastní majetek a potom at´přijdou, vy…nci Vik se Šimáněm!!!!
Uz jsem podpořil lecjakeho podivneho osvc.
Vláda potřebuje relevantní fakta, ne Šimáněho PR kecy. Jde skoro o miliardu, kterou majitelé mají, ale nechtějí dát. Proč asi? Dobrý podnikatel chce především investovat. Nebude sypat peníze ze svého do neperspektivní firmy. Stát to nebolí. Jen prostě bude méně na platy učitelů, nekoupí se pár přístrojů do nemocnic, a tak pár lidí umře a budou trochu blbší naše děti. Hlavně, že stát zacáluje letadýlka soukromníkům a Číňanům. No, neberte to.
Pokoušet se konkurovat Wizz a Ryanairu nemá žádný smysl. Jedinnou cestou pro SmartWings/CSA je začít nabízet spolehlivé a ne-nízkonákladové produkty. K tomu je nutná transformace firemní kultury, přístupu k zákazníkům, a navázáni na tradice ČSA. Taky je potřeba plně začít využívat možnostÍ alliance SkyTeam. Je to běh na dlouhou trať ale přechod na nová letadla (až se vyřeší 737MAX) a návrat na LHR by mohl být dobrým startem.
Tak naivní, aby někdo tomuhle přerodu uvěřil, přece nikdo být nemůže. 😀
Souhlas. Takovému přerodu se říká reengineering = radikální proměna firmy , ovšem je to o tom, že to musí udělat prostě někdo jiný, než dosavadní vlastníci (Čína, Viková, Šimáně), poradenská firma, nebo nový majitel, který je takto orientovaný, jak píše JAN. Čili jeho názor není naivní, ale správný, ovšem je nemyslitelné, aby to dělali vlastníci a manažeři, kteří firmu do takového stavu přivedli,
respektive největší vlastník, který ale se svou firmou vůbec nekomunikuje. To je jako špatný vtip.
hmmm, konkurovat nenizkonakladovymi sluzbami s vrtulkami (slovy tri ateerka, ktere maji)?
Tak to také vidím. Je to asi jediný způsob jak přežít. Ale tu transformaci a běh na dlouhou trať musí někdo financovat, tzn. každý rok do firmy lít další peníze na běžný provoz a dorovnání ztrát. Protože tahle firma (pokud vůbec přežije) si pár let nevydělá ani na provoz, natož na splácení dluhů, nebo vůbec nějaký zisk.
četl jsem nevydělá si ani na provaz, …….ale …
před Romanemma spol vůbec neříkejte slovo aliance nebo Skyteam.. :))
Tak to se moc těším na odpověď Ovčáčka, kolik jste mu dali času? 🙂
Ale nečekám že řekne pravdu, jestli Zeman hraje šachy, klidně může říci, že si jen přátelsky zahráli….
Tak bratři Wrightové, vy jste to nakonec dokázali a netrvalo vám to ani tak dlouho. Rozhodně bych vás nominoval na cenu EY Podnikatel roku. Ale jinak, klobouk dolů pane doktore, sluší vám tom moc, opálený, ruce v kapsách, auto nablýskané, ………..
Nezavidte…
Čím dále tím vice se myslím, že jste jeden z manažerského týmu QS, co ? Třeba J.J. ? Pane Petrs, ale všechna čest. Budete součástí první nebo druhé vlny propouštěných ? A ještě jedna věc, kdyby tato zemně fungovala jak má, podle všech pravidel, slušnosti, atd., tak si tito dva bratři Wrightové ani neškrtnou a budou veřejnosti a slušnou podnikatelskou komunitou vypuzeni na okraj společnosti a nikdo se jim ani nepozdraví.
To vyhazování na polovinu ve dvou vlnách jsem už zažil, ale nebudu konkrétní, třeba to doplníte.
Vzhledem k tomu, že tam Tvrdík drží 49 % podíl, Šimáně a ostatní akcionáři jen max. čtvrtinu, je Tvrdík obrazně defacto nejdůležitější muž v těchto aerolinkách. Takže jen dokončí co začal 🙄
To není, rozhoduje majorita a tu nemá.
Ale když zachraňuješ aerolinky, tak Luftjarda je ten poslední koho potřebuješ aby ti do toho kecal.
Ale téměř dokonalé potopení ČSA už jednou LuftJarda zvládl. Kdo jiný se tím může pochlubit?
tak pokud je známo, tak zbytek patří šimáněmu a nebo jeho partnerům.
takže ne, tvrdík tam rozhodně není nejdůletištější – v podstatě je tam jen do počtu.
silný akcionář (i když má třeba jen 20% ) se důležitým stává hlavně u společností, které mají mnoho malých vlastníků s pár akciemi (kteří většinou na valné hromady nejezdí). tam může jeden, dva „silnější“ vlastníci napáchat paseku, i když vlastní sotva třetinu společnosti
ČSA má odbory a tak se s nimi propouštění musí předem projednat. Smartwings žádné odbory nemá a tak jim do propouštění nikdo nekecá.
Podle mých informací Smartwings má odbory od letošního února
Původní pracovníci Smartwings, jako takový , odbory nemají a nikdy neměli.
Ale mají. Verte! Zapsáni u obvodniho soudu. Vše v pořádku. Ještě z toho treba neco bude… 😉
Ted se dozvíme, že to byli ti noví pracovníci (všimněte si, jak zduraznuje „původní“ ) 🙂
Já bych té návštěvě na hradě nedával jiný význam, oba si jako bývalí soudruzi a komunisté jen připomínají popravu Horákové.
A nepřišli si spíše připomenout k Dukovi církví upálení Mistra Jana Husa a další tisíce lidí při honu na čarodějnice?.
Stát by měl koupit jen značku ČSA a SW ať zachraňují akcionáři.
Stát by neměl kupovat vůbec nic, protože to neumí řídit. Výsledkem provozování takových aerolinek by byly miliardové každoroční sekery hrazené z rozpočtu státu.
ČSA už jsou jen tři bezvýznamná písmena a nehodnotná zkratka.
Značku. To jsou tři písmenka v registru. Někdo tu značku musí provozovat.
Ne nemusi. Nebo to muze byt Čínský Soudružský Aeroklubík…
To je scestné asi jako kdyby vám doktor řekl pane Luboschi mi Vám sebere tlustý a tenký střevo ale necháme vám tam apendix. Jako muže být ten apendix v dobře kondici, ale proste už se nevys… nevyprazdnis
SW muže být bez CSA obráceně to nejde
Zvracena logika QS. Stoleta aerolinka se sloty a par letadly letajici do realnych destinaci a se slotu na velkych letistich a clen aliance pry nemuze hyt bez mafiansko-cinske koupacke rizkove dopravy, ktera nevlastni vubec nic a nikde, a primarne dela autobus do BOJkovic. Vtip dne…
Tak to je už opravdu konec!
„…dvě ATR 72, dva Airbusy A319 a jeden Boeing 737.“
A co A320 OK-HEU ta půjde pryč?
A k tomu: 75 stevardů a letušek a 56 pilotů. Na pět letadel. Nějak se mi to nepozdává.
Na jedno letadlo připadají 2-3 posádky.
to je vcelku moc, kdyz poleti v atr, aby mohli vystridat po predepsanych hodinach ty, co aktualne ridi, uz se jim tam nevejde zadny cestujici:)
Moc? Dvě posádky na dvě směny a někdo taky musí mít volno. Střídá se mezi rotacemi, nikam spolu nelétají. Jsou to všechno krátké lety.
Tak to by to letadlo furt stálo.
Protože tomu nerozumíte. Logické.
Na letadlo které líta jak se předpokládá tak je kolem 5 posádek klidně.
Tzn 10 pilotů a v případě B738 20stew. (Na každých 50 pax je min 1 stew
Spíš asi mělo být jeden Airbus A319 a jeden A320…
holt malej aeroklub :-))
Pak Šimáně asi mohl najít ve vozovém parku i něco méně „okatého“ čím přijet na akci, kde potvrdí, že firma nemá prachy a musí se propouštět 🙂
prachy nemá firma, ale pan majitel jich má dost, tak to v ČR chodí
Proc by se dulezity pan podnikatel mel starat o podlidi? Staci kdyz navali prachy aby mu zachranili klubik a on nemusel zastavit hriste nebo se mu nestalo jine bebi..
To tedy skupina Smartwings uz nepocita s uverem od statu? Tj nemusi drzet lidi/zamestnanost a bude hromadne propoustet.?.. nebyla nejaka podminka, ze za uver od statu nebude propoustet?
A co by jako s těm lidmi dělali? Jediná šance jak přežít je naprostá hibernace a provozování jen výdělečných linek s pár letadly. Smartwings nemá šanci na vítězství v případě konkurenčního boje.
Lhát a vydírat, to jsou PR metódy 🤦♀️
…. vypadá TO hezky,ale jen do doby kdy ČSA bude potřebovat více lidí, pak budou najímat za vyšší několikanásobnou cenu. Více bych zainteresoval management NE za smluvní platy,ale za podíl ze zisku
a těch víc lidí budou potřebovat kdy? nejdřív tak v roce 2022… Alespon se splní Šimáněmu a spol mít ČSA jen jako prodejní portál. :/ ….stejně se do konce léta i nad sw zavře voda,… hergot kdo k nám pak bude vozit „kvalifikované turisty“?
Vzhledem k přebytku pilotů na trhu práce nebudou mzdy nijak zásadně vyšší než v dobách, kdy jich byl nedostatek. Naopak bych odhadoval, že cena práce klesne, když bude v oboru přebytek lidí.
Jo? A kdo si bude moct dovolit za svoje udržovat typovou kvalifikaci (na B738 cca 30tis ročně) a medical?
Cywe, nedelejte prosim z letajicich autobusaku nejake nadlidi. Srdcari to budou delat i za rohliky a ostatni pujdou treba delat do salin nebo se preuci na firy. Neni to moc velky rozdil proti letajicimu autobusu…
no a je to tady. to se samozřejmě dalo čekat, bohužel.To tady furt říkalo vedení swg a hradní expert o zachování 2500 pracovních míst, byl samozřejmě nesmysl a jen masáž veřejnosti.
Tak nejdriv je zde spousta narku ze Smartwings group nepropousti tak jako jine evropske (svetove) letecke spolecnosti. A ted kdyz zacnou propoustet, tak je to taky spatne?
što nebyly nářky, ale upozornění na zjevný ropzor s realitou, která přijde. patně to chápete. bylo jasné, že budou muset propouštět, ale oni se tu pořád prezentovali jako zachránci míst, a proto potřebují státní pomoc. ..Korunu tomu nasadil hradní pán podmínkou státní pomoci, a zachováním všech pracovních míst. což je nesmysl.
Ano, a přitom manipulují s fakty – 2500 lidí zaměstnávají jen v sezóně (takže cca 600 lidí ještě nenajali), jak prohlásil Vik. A jeho prohlášení, že si ten počet 2500 vymyslela média je naprosto nepřijatelnýá manipulace. Vždyť to mají na stránkách sos smartwings.
To uz je opravdu saskarna. My jim z dani pujcime miliardu, aby propustili stovky lidi. To uz bych se na ne vykaslal a at krachnou. Zajimave, ze kmenove zamestnance SW nepropousti.
Kmenove zamestnance samozrejme Smartwings propousti, jen se to nemusi resit pres odbory jako v CSA
Koho?
Pilota Veselého? ( To je ten, co letěl na jeden motor přes půl Evropy..)
Z daní? chtějí záruku na komerční úvěr u soukromé banky. A jak půjčka souvisí s restruktualizací?
To dává dost dobrý smysl. Lidi v ČSA mají mnohem lepší podmínky než ti, co jsou zaměstnaní pod SW a tudíž jsou drazí. Vyhazovat v ČSA je naprosto logický krok.
No tak vy budete asi jeden z letajicich zamestancu SW ktery zavidi CSA. Tak ma posledni zkusenost PRG-SVO letadlo a posadka CSA ja v business jen co jem si sednul hned stewardka date si neco k piti nez vzletneme sekt, voda , dzus , nebo neco ostrejsiho? Po 7 dnech v Moskve let zpet. Letadlo a posadka SW. Hodina zpozdeni na priletu, dalsi hodina v letadle, jelikoz jim chybel asi nejaky cestujici, opet business a za tu dobu nikdo z posadky date si neco? Po vzletu dotaz date si neco? rikam ano Gin s Tonicem s ledem a citronem –… Číst vice »
Aspoň nejsem sám, kdo dtto muset zažívat × krát
To, co popisujete, býval standard ČSA pro C..
Kvůli nastavenému byznysmodelu (generovat co největší zisk majitelům) je prostě úroveň Smartwings tam, kde je. No, mámo, neber to, podíváme se přece k moři..
Za zpoždění určitě mohla posádka, že?
Uplne vidim ten vas nechutny povyseny vyraz. Bych vas taky nesla obslouzit. Kaspar jste tak akorat vy.
Z Vas primo cisi skvela firemni kultura qS a prozakaznicky pristup…
Toto platilo možná před pár lety. S příchodem nového majitele ČSA se podmínky dosti narovnaly (čti „zhoršily“ pro personál ČSA). Není ani tak těžké si zde na serveru najít článek z 30.4.2020 s titulkem „ČSA sníží zaměstnancům mzdy až o 60 %, zatím nepropouští“…
byvaly casy, ze mohli jit letat k emiratum