lot
Letecké společnosti Letectví

Vedení ČSA začalo s odboráři jednat o propouštění, ve hře je konec až 60 % lidí

Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

České aerolinie čeká s největší pravděpodobností velké propouštění zaměstnanců. První výpovědi má dopravce ze skupiny Smartwings rozdat příští týden, hlavní vlna přijde v červenci a v srpnu.

Vyplývá to z dopisů, které rozeslaly odborové organizace v ČSA svým členům. Mluvčí Smartwings Group Vladimíra Dufková potvrdila, že jednání probíhají. „První jednání proběhla, zatím čekáme na další informace. Bylo nám sděleno, že firma bude potřebovat podstatně méně lidí,“ řekla Tereza Löffelmanová, předsedkyně Odborové organizace posádek letadel.

Redakce Zdopravy.cz má k dispozici dopisy členům dvou odborových organizací, které se prakticky informačně shodují. Vedení firmy odborářům oznámilo, že upouští od chystaného rozšiřování flotily ČSA a nejméně do konce příštího roku bude mít dopravce jen pět letadel. Konkrétně půjde o dvě ATR 72, dva Airbusy A319 a jeden Boeing 737. ATR72 má ve flotile skončit na podzim 2022. „Rozhodnutí akcionáře považujeme za likvidaci ČSA,“ uvedli odboráři v dopise.

ČSA má podle dopisů odborářů v pondělí propustit prvních třiceti lidí, další vlna přijde až v červenci z důvodu naplnění maximálního limitu pro podmínky takzvaného hromadného propouštění. Odboráři v dopise zaměstnancům uvedli, že s návrhy nesouhlasí a navrhují například možnost dlouhodobého neplaceného volna.

Dopravce zatím zaměstnává zhruba 150 pilotů a 200 palubních průvodčích. Podle nového plánu má zůstat celkem 75 stevardů a letušek a 56 pilotů. Firma už dříve výrazně snížila stavy kvůli pandemii koronaviru mzdy.

Skupina Smartwings dál jedná o státní pomoci. Její podmínkou je ale i nepropouštění zaměstnanců. K redukci počtu personálu přistupují všechny aerolinky po celém světě včetně těch, které již státní podporu získaly.

Snímek zveřejněný včera na Twitteru zachytil Jiřího Šimáněho, jak dorazil na jednání na Hrad. Zda za prezidentem či někým jiným redakce zjišťuje u mluvčího Jiřího Ovčáčka.

Odebírat
Upozornit na
guest
234 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
boris

„Odboráři v dopise zaměstnancům uvedli, že s návrhy nesouhlasí a navrhují například možnost dlouhodobého neplaceného volna.“
To jim bude velký prd platné, vyhážou je všechny a navíc mu Andej pošle za odměnu dotaci.

Jiří

no snad se situace stabilizuje a vše se postupně vrátí do původního stavu je to jen neferova politická a ekonomická hra

boris

Kde žiješ Jiří, v Jiříkově vidění nebo jsi se probudil, jako Šípková princezna? Původní stav, to myslíš do ráje před Adama a Evu?

Analytik

I průměrný pilot může být výborný pokladní v Lidlu.

Pavla

Průměrný analytik taktéž. Vy už jste zřejmě začal v minulé vlně ČSA propouštění, že tu z toho Lidlu máte furt takovou obsesi.

Analytik

No tak špičkový v Penny marketu když vám ten Lidl tak vadí.

Pavla

A proč by to měl být vůbec jakýkoli supermarket? Co jste dokázal vy? Zaváníte frustrací někoho, kdo se akorát na hangáru přehrabuje ve šroubkách a do vzduchu se podívá akorát jako cesťák

Vlastimil Kocurek

1. Pavlo, klišé, „co jste dokázal vy“, patří v diskusích k těm totálně nejhorším, je to vlastně vždy mimo téma. Naopak lidé, kteří konstruktivně kritizují mají zpravidla vyšší IQ a mají rozvinuté kritické myšlení.
2, Člověk, která se “ přehrabuje v hangáru ve šroubkách“ zajišťuje svou prací bezpečnost cestujících.

Esme

Volali z Lidlu, ze chtějí Analytika zpatky na kase, pry ma zavrit pusu a vic makat, ma tam fronty 😀

Nekdo

Myslim, ze maji na vic. Treba optimalizace nakladu nebo oddeleni reklamaci by pro mnohe umoznilo aplikovat zkusenosti nabyte u QS…

Analytik

Tam by byla úspěšná Dufková – když by tam někdo přišel s reklamací, tak by mu to tak vysvětlila, že by utekl a za hodinu se vrátil s kytkou a omluvou že už reklamovat nechce…

Pavla

Hmm, tak jsem se zase nic nedozvěděla.. tím potvrzujete že jste toho moc nedokázal

boris

Pavlo, co chceš komu dokazovat, prdí na to pes. Jdi se podívat na Vyšehrad, tam je těch, co něco tzv. dokázali asi největší koncentrace v republice.

Jan Mlynář

Jste obycejny ubozak…😄

boris

Lidl, to je luxus. I dobrý pilot může dobře v noci doplňovat zboží v supermarketu.
Nebo se přeškolí z řidiče Airbusu na řidiče autobusu?

Esme

Prosim pekne, investujte do sveho vzdelani a pripravy na povolani pres milion korun ze sveho, venujte tomu stovky a tisice hodin svého casu a intelektu (ok, u vas vzdálena predstava, ale dejme tomu) a pak se nechte poslat za kasu, jo? Dobra predstava? Libi?

Adam

Já bych pro počátek vyhodil tři. Dva pány a jednu dámu a možná by nakonec nemusel být nikdo další

beija

Hádám – J+R+V? Ale kdo by to tam „řídíl“ a dělal arogantní PR?

xmarek

On ten pád na zem: http://bit.ly/30pJnCU něco přinese. A naši „potřební“ jasně ukazují komu se dostane a komu nikoliv. Takže … Už jste si naspořili?
„ANO, BUDE LÍP“ Ale jen pro mně, Sorry Jako MX

Ted

Je to logické že k tomu dojít muselo, k čemu tolik letadel a posádek když pro ně není práce. Já si myslím, že nakonec to 900 míčů nebude, ale méně či nic. Stát se evidetně rozhodl nic neriskovat, takže ty peníze nakonec nedá. Udělá Covid – dopravu, kam se nahlásí všichni od SW až po Arrivu a z toho se bude čerpat. A mimochodem pro všechny Beija (proč mi to furt zní jako Berija…), Pavel, Někdo a další, jděte příští rok k volbám a změňte situaci když se Vám nelíbí.

beija

Jasně. ( K volbám) Covid doprava je nejlepší nápad, co zatím vláda v tomhle směru měla. Alespoň by to v rozumné míře podpořilo nejen oligarchu, ale i regionální dopravce na tratích a linkách, kam miliardáři ani nepáchnou. Jančura také vyzobává jen třešničky, kde jezdí hodně lidí. Na venkově je stále potřeba doprava, její nedostatek snižuje konkurenceschopnost lidí z venkova. Tím není míněn Středočeský kraj, ale třeba tzv. vnitřní pomezí, někdy nazývané vnitřní pohraničí. Mladí tam odtud odchází do měst za prací, dochází k vylidňování venkova a starší a (nejen) staří lidé opravdu potřebují zachování alespoň základních spojů do nejbližších měst.… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Prosím o vysvětlení, co je to vnitřní pomezí, kde to vlastně je ?? Díky předem.

beija

Ještě mě napadá, PR by to byl také průšvih – skoro miliarda pro miliardáře..Pro Andrejovy voliče by to bylo jak hadr na býka a tuším, že se to nelíbí ani komunistům..

Pavel

V reálu šlo o pootevření vrat k nekonečnému tunelu. 800 mega by schrastili i sami. Ale měli namířeno k vyvedení vlastních půjček a odhození výžrané zbankrotované soukromé firmy státu. V 90kách by to národ sklupl, doba je ale pokročilá a PZetkářské a vexlácké tunely už se okoukaly!

Roman

Dokaz to

beija

Dokažte, že ne. Předpokládejme, že by to Šimáně udělal tak za rok, po volbách, až by utichl mediální zájem, došlo by k obměně ve vládě a na půjčku Smartwings by si již nikdo nevzpomněl. A jen tak mimochodem, měli bychom si dát pozor, jak moc bude zase sponzorovat ANO..Jestli se na to neplánuje dát část půjčky..Třeba něco z těch 200 miliónů, co jsou nad těch cca 700 miliónů, co čeští akcionáři dle svých slov do Smartwings vložili a o kterých se neví, zda to bylo opravdu během koronavirové krize ( duben – květen 2020)? (Uvedeno třeba zde: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/smartwings-predstavili-plan-na-zachranu-akcionari-uz-dali-700-milionu-110471) Nebo mají… Číst vice »

Nekdo

A Vy dokazte, ze to melo byt jinak!

Roman

Vy předkladate obvinění. tudíž důkazní břemeno je na vaši straně.

Nekdo

Dekuji. K volbam chodim vzdy, nebojte se…

Gale

11 pilotů na jedno letadlo… není to málo?

beija

Ty jo, takže skoro miliarda státní pomoci by byla nejen kamarádšoft pézetkářů ( Jirka + Andrej), ale ještě malá domů pro Číňany kvůli utužení česko-čínského přátelství( a područenství – viz vítání roušek na letišti). A požehná tomu Miloš svou hůlkou a štamprlí bechera..
Václave, Vojtěchu, Prokope, Ludmilo, že se na tohle musíte dívat..

amey

900 mega do poločínské firmy za státní záruky??? Necht´si Šimáně prodá své luxusní golfové hrřiště a můžeme se bavit poté, co tam nalije peníze, necht´ si Vik se Šmejkalem prodají svá luxusní auta a nemovitosti, dají výtěžek do firmy a uvidí se. Až potom, nikoliv předtím….

Tomas

koukam, ze svazakum to golfovy hriste neda spat :)))

Nekdo

Komunikaci ze zakaznikem nezvladate. PR nezvladate. Bezpecnost nezvladate. Kvalitni sluzby taky ne. Je krome sahani do cizich kapes a knuceni neco co v QS umite?

atat

Kvalitní komentář k článku o propouštění v ČSA, to se musí nechat ….. Asi ti opět poradili na některém z tvých oblíbených dezinformačních webu jako Aeronet nebo Parlamentní listy, ze kterých sem vkládaš odkazy, vid? Koblihu?

Nekdo

Vzdyt to rikam, pane z QS…

atat

Tak určitě 🙂 …. bývaly a vyhozeny pane z QS …. bylo to pro neschopnost? Koblihu?

Nekdo

Ani to trolleni Vam nejde. U QS ani jinde v doprave jsme nikdy nepracoval…

atat

Tak určitě, trolliku …. že by ten vyhazov byl za lhaní? A proč myslis, ze ja jo ….Koblihu?

R.A.

Nikdy jsi v dopravě nepracoval přesto dokážeš posoudit jak letecká společnost zvládá ci nezvládá bezpecnost a kvalitu ? No tak to by jsi mel napsat odkud cerpas informace a jak je vůbec dokážeš správně vyhodnotit jako jestli v případě vyjeti letadla z dráhy je pro tebe nosným zdrojem informaci reportáž na nově, kde nahnevany chlapík nadává ze jim pri vykladce uspinili kufry a veškerá tvoje ekonomická rozhvaha je postavena na tom co říká “nezaujatý” moderátor Moravec, nemáš šajnu co je slotova koordinace, ale ty blbcci furt létají pozdě protože ti extra.cz davkuje fotky lidi sedících na kufrech Vlastně ty, exot… Číst vice »

tom

ale umí lítat přes pul evropy na 1 motor…. to zas klobouk dolů

Analytik

No tak hlavně už končí ten byznysmodel co Smartwings používal a zajímá mě na čem chtějí v budoucnu vydělávat, když se i v době konjunktury držely sotva nad vodou. 1) Cestovky ho sice podporují, ale jen do té doby něž se objeví jiný charter co jim nabídne třeba 20-40% z ceny Smartwings dolů. Pak loajalita končí. A stejně bude objem přepravy pár let o dost nižší než dříve. 2) Platit lowcostu Smartwings za lety do Středomoří 7-9k za RT bude ochotno čím dál méně lidí, zejména v době, kdy na Prahu útočí konkurenční lowcosty, kde se dají koupit stejné služby… Číst vice »

Tomas

sltva prezival? nez mu uzemnili maxy , tak byl v klidku

2) a dalsi co nepochopil … ty lety jsou primarne pro cestovky, ktere za podstatne nizsi maji vetsinu kapacity letadla. zbytek uz jen doprodavaji . proc to prodavat za levno, kdyz muze za draho?

3) na pravidelnych linkach byl qs/ok (po lowcostech) ve velke vetsine pripadu ten nejlevnejsi

Mcjohn

Ze strany ČSA byl požadavek na přidělení dalších 2 letadel od SWG, s tím nepochodilo . Hlavně že na linkách ČSA bude létat i SWG…směšné divadlo 2 kasparu se státem. Nezapomeňme že SWG ještě provozuje několik business jets C680…tam by šla také státní pomoc ? :). Lépe tedy at už se stát o SWG nestará a nechá je svému osudu.

LépeUžBylo

Ne BizJety uz Simane z SWG vyvedl mimo. Uz nejsou soucasti SWG ale nove zalozene firmy UG JET

Fesoj

Ano, Pravda, Jen ted uz letaji pod jinym provoznim povolenim – AOC.

Viki

Pánové Vik a Šimáně by si měli už konecně uvědomit, že už nemáme bony ani marky a že už je jiná doba.
Že jejich chování je spíš na jejich škodu.

Analytik

A já čekal, že budou lidi naopak nabírat aby měli těch 2.500 zaměstnanců co musí držet kvůli státní garanci úvěru.

Honza

A oni nějakou garancí dostali?

Petr Novák

Oni si ji nakonec vyřvou a ruka ruku myje. Vracíme se do divokých devadesátek, na které jsou absolventi zahr.obchodu VŠE a Práv z období komunismu obzvlášť dobře vycvičení. Hlavně že na nemocné děti se dělají transparentní sbírky, a třeba na vědu a výzkum se taky se.e.
Miliardářům Komunismus, póvlu tvrdý Neofeudální kapitalismus okořeněný justičně-exekuční mafií. Počítám že Šimáně bude koncem roku vést agresivní PR znovu. Fuj.

Jaaa

Pche, autem až na nádvoří, to je zhovadilost. :-/

GPGP

To auto je třeba dárek pro Zemana k narozeninám, přeci se Zeman až mu skončí funk. období nebude vozit nějakou šunkou 🙂

kanafasik

třeba si myslel, že je to známka punku.

Nikolaj M.

A koně až na nádvoří byly ok? Pokud ano, pak i auto může v určitých situacích být 😉

Fesoj

To jsou konexe, ne? A pak ze by mu to vlada nedala…

PetrM

buran, co byste chtěl

Jiří Kocurek
beija

A jen tak mimochodem, z posledí výroční zprávy Smartwings (2018) vyplývá, že pouze 45% zisku je ze zakázek z ČR. Takže případná pomoc českého státu a potažmo daňového poplatníka by sponzorovala fungování aerolinek Smartwings z 55% pro jiné, než pro české dovolenkáře, kterými se oligarcha Šimáně tak ohání.
Takže tak.

Roman

A to jste tam vyčetl kde???

beija

Při hledání a ověřování něčeho jiného na s. 25 – Teritoriální rozdělení výnosů společnosti. Zpráva nezávislého auditora k účetní závěrce a výroční zprávě 1.1.2018-31.12.2018 Mimochodem, je to příšerný formát, vypadá to jako oscanovaná prezentace žáka 8. třídy ZŠ, který má rád letadýlka. Takhle si hodnověrný audit rozhodně nepředstavuji. Je tam uveden i rok 2017 a to bylo pro české dovolenkáře/pravidelky pouhých 43%.. Takže ČSA linky udělaly cca 2%. Takže by stát sponzoroval kanadské, izraelské a jiné dovolenkáře..

Roman

Děkuji přehlédl jsem.
Nicméně zakázky které zadaly zahraniční společnosti byly stejně daněny v ČR. V ČR v zimě není po charterové dopravě poptávka tak je logické ze letadla využijí jinde.
Nicméně státní záruka byla zadana pro Smartwings Group do které patří i CSA. A to vam ta čísla výrazně změní

R.A.

Ty jo tak ale to je snad lepší ne z ekonomického hlediska je snad lepší “peníze” importovat než exportovat.

Pro úplně triviální vysvětlení, když brit letí do Prahy a koupi si letenku u SW, tak se peníze dostanou sen rozmělni se do nákladu ma něco si přijdou čeští zaměstnanci, české servisy, čeští majitele a česky stát atď.. když si Čech koupi letenku u irské společnosti, tak kromě letištních poplatku je z toho pro ty jedince co se tak boji o svoje daně velký …. nic

Fesoj

Brit poleti v prvni rade s britskou airline.

Petr

Poletí s Ryanair nebo Wizzair jako ostatní.

Pavel

Cokoliv, co kdy pan Šimáně pro zaměstnanost vytvořil byla pracující bída, která daleko více zatěžovala nás, daňové poplatníky, nežli cokoliv přinesla státu – kromě ničení životního prostředí, pověsti ČR a zdegradování letectví.
Šimáně nabíral zaměstnance pouze na jepičí část roku a pak je vyhazoval na dlažbu/podpory v nezaměstnanosti. Proto i jeho čínsko-britskopanensko-holandsko-česká společnost byla vždy pasažéry hodnocena jako jedna z nejhorších na světě!
Mizerné zacházení s PR i zaměstnanci, ještě žádné aerolince nepřineslo nekonečný růst do nebes!
Je dobře, že tahle ostuda ČR zmizí do horoucích pekel
Kdo stále nevěříte, co za odpad ovládlo Ruzyni, tak si počtěte:

https://www.airlinequality.com/airline-reviews/smartwings/?sortby=post_date%3ADesc&pagesize=100

Tomas

jake prekvapeni, ze na sezonni byznys bere lidi na dobu urcitou.

a ty snad myslis, ze ten pulrok byli na pracaku? nesud je podle sebe.

Pavel

Samozřejmě, že byli na pracácích! Resp. možná si i přilepšovali i na černo. Firma, která létá na jediný motor, která nutí posádky přelétávat hodiny, která pěstuje lživou PR, která je arogantní a má jedno z nejhorších hodnocení od pasažérů na světě, ani nikoho jiného v pokleslé firemní kultuře nevychová.
I styl jakým tady diskutují a drze útočí na české daňové poplatníky vypovídá o tom, že to nejsou lidé, kteří se dokáží o sebe postarat.

Roman

No na tebe nema moc cenu reagovat. Důkazy pro svá tvrzení nemáš a tvou nenávist k českému letectví obecně známe. Známe i důvod.

Pavel

Nejlepším „důkazem“ je Jednomototový let, lživé PR a ticho po pěšině!
Stejně tak „ocenění“ služeb cestovateli.

Tomas

koukam tobe ta nenavist uplne vymyla mozek

ne, na pracacich nebyli. velka. etsina z nich normalne pracovala zase jinde (prekvapko – jsou nejen letni, ale i zimni sezonni prace). a hodne z nich pres zimu studovala.

ps: rozcilujes se stejne, ze hotely v zimnich strediscich taky berou beigqdnimy jen na zimu?

Pavel

Pokud jde „jen“ o kraťoučkou letní „sezonní práci“, tak nechápu řev, co tu tedy plodí?! A proč žebrají pro Šimáně a spol. garance z našich daní??

Letuška

Já byla každou zimu na pracáku a všichni v okolí to dělali úplně stejně, šli na pracák pro podporu. Někteří si ještě na černo přivydělali aby měli víc. Podpora vycházela docela dobrá a shánět práci na šest měsíců, která je podobné placené jako podpora nemá cenu. A všichni jsme čekali až se začátkem roku ozvou, že nás zase berou na sezónu.

Pavel

Bohužel, to nasazenému propagandistovi Tomášovi a dalším nasazeným trollům málokdo vysvětlí. On má jasné zadání jako paní Dufková: lhát, překrucovat, zatloukat, lhát, překrucovat a zatloukat!
Šimáně nikdy nic pozitivního pro zaměstanost ČR nepřinesl. Bioroboti, které vyprodukoval a po jepičí sezónu využíval, byli v důsledku jen zátěží pro český sociální systém, protože parazitovali na daních ostatních daňových poplatníků a po nemalou část roku pracovali na černo, přestože čerpali zdravotní a další péči na úkor ostatních, kteří se museli na ně skládat. Je dobře to mít na paměti“

R.A.

Pavel Mácha trol a exot

beija

Díky za upřímnost. Také znám pár takových lidí.
A přeji hodně štěstí, pokud už nečekáte na zavolání ze Smartwings, ale normálně někde pracujete celý rok.

skyline

a copak to máme za uniformu, slečno Letuško? SW není, tak nevím … že by fotka stažená z netu? Že by i v tomto měl prsty ten, jemuž nějak nemůžeme přijít na jméno? 🙂

R.A.

Pavel Mácha profesionální trol

Martin

Pavel Mácha je patologický lhář, podvodník, psychopat, stalker, spammer, troll, samozvaný „odborník“ na letectví a vůbec na vše. Kromě leteckých témat se věnuje též alternativnímu životnímu stylu a propaguje několikatýdenní půsty. Byl aktivním agentem komunistické Státní Bezpečnosti

skyline

A takovýto “počestny pán” nám tu káže o morálce a spravedlnosti. Mácha se svou multiplicitní identitou zahlcuje fóra všude tam, odkud ho ještě nevyhodili. Škodit je jeho životní program, zde u SW to předvádí přímo učebnicově.

Roman

Ohánět se zrovna Skytraxem. To opravdu dává vasim slovům váhu. 🙂

Pavel

Co máte proti Skytraxu?? Jiní tam mají pochvaly, Šimáně a spol. jen stížnosti a ostudu pro ČR!

Roman

Třeba to že kdo jim nezaplatí nedostane? Zeptejte se u TK

Pavel

Co „nedostane“?

Nekdo

No co asi. Publikuje feedback od cestujicich a vubec, dela bebi Vikoj, Simanemu a cinskym soudruhum. To by tak bylo aby si nekdo oteviral hubu na jejich aeroklubik…

Fesoj

Ja myslim, ze prave sw presne takto vyvazi Cechy do ciziny. Ten import cizincu k nam na palube sw tak velky neni…

R.A.

Peníze od Čechů tvoří 35 % zisku výroční zprava smartwings

Honza

A kolik vyváží Škodovka aut?

Johnczek

Tak tohle je protiargument jak noha.

Honza

No hlavně že ten váš komentář je k věci. V cizině létají letadla i posádky SW, platba jde SW která sídlí v ČR. Škodovka vyrábí auta v ČR, pracují v ní zaměstnanci ze střední Evropy, platba za výrobek jde Škodovce která sídlí v ČR. Jo a patří VW. Zapomněl jsem na něco?

Johnczek

Škodovka je tahoun české ekonomiky, dlouhodobě. To je opravdu strategický podnik, který by případně stál za záchranu. Né prázdná firma bez hodnoty hrající na poslední strunu, která zůstala – zaměstnanci. PS: Prachy jdou i číňanům, ti mají schránku v daňovém ráji, to jen tak mimochodem.

Honza

Kolik peněz jde Číňanům?

Johnczek

Tak vlastní 49,9% společnosti a pro bono to nejspíš nedělají 🙂

Honza

….to nejspíš… A to je problém celé diskuze tady… Dohady, odhady, pocity…

Johnczek

Takze vam prijde mnohem pravdepodobnejsi ze cinane koupili pulku aerolinek aby si vylepsili karmu? 🙂 I vam snad musi byt jasne ze to tak neni…

Tomáš Štěpán

Hádám že když chce takovou podporu, a ohání se, že jiní v EU dostali (konkrétně KLM), tak se nevzdá i s managementem měsíčních platů (či jejich velkých částí) ale bude brečet že nemá peníze a musí propouštět, hlavně aby se to nedotklo ani koruny jeho platu, to by asi nerozdýchal, dědek jeden sobecký.

beija

Pořád ještě nevím, zda se Šimáně věnuje sponzoringu nějaké charitativní či neziskové organizace nebo za filantropii považuje provozování golfových hřišť na zlepšení kondice movitých důchodců. Nemovití důchodci si musí vystačit s nákupem v jeho Hobby marketu.

Tomáš Štěpán

To víte, mít 3 privatejety taky něco stojí..

GPGP

Bohužel movití důchodci u nás ještě nejsou, ti budou tak za 10-20 let, a to už Šimáně bude na pravdě Boží 🙂

Roman

Jestli si dobře uvedomuji tak on žádný plat nepobírá.

beija

Z firmy odtekla cca půlmiliarda mezi lety 2016-17. (Došlo ke snížení vlastního kapitálu o tu půl miliardu.) Tomu říkám pořádná výplata!

Roman

A jak toto souvisí s tím že se podle diskutujícího teď nevzdají platů???

Tomas

Od kdy výplata dividend znamená snížční vlastního kapitálu?

víš co je to vůbec „kapitál“, čili ta kolonka „vlastní jmění“ (nebo jak se tomu teď říká) co vlastně znamená? 😀

Vlastimil Kocurek

Komentář co kritizujete, je podle mne v podstatě správný.
Dnes se často používá dvojice:
assestss,
capital under management,
a capital investment,.
V principu je to, co popsal, že podnik, který snižuje kapitál, jde z kopce..

Vlastimil Kocurek

Tady jsme v diskusi, ne u auditorské firmy, která musí používat zcela přesné termíny.

R.A.

Vy asi úplně nechápete jaký je rozdíl mezi zaměstnancem a akcionářem, kdyby ano tak by jste pochopil ze ten komentář o měsíčním platu je úplně debilni ….

Vlastimil Kocurek

…….. z toho děláte vědu, podstata je v tom, že podnik buď má nebo nemá o miliardu (či půl) více.
Komentář j naprosto v pořádku, pokud se oprostíte od přesných výrazů, ty nesedí.

R.A.

Podstat je ze te příspěvek byl kravina

Nekdo

Nedela vedu. Bud ma politicke zadani vypoustet mlhu nebo je troll nebo tomu nerozumi. Ale nevim, jestli na tom vubes zalezi….

Pax

Tak letenku bych si u nich teď nekoupil…

Lea

Nekupujte, Jim to určitě bude děsně vadit🤡

Vlastimil Kocurek

Aha, peníze jim padají z nebe, nebo jsou přímo a výhradně závislí na tom, co jim dají zákazníci ????

Pax

Tak jistě, že inzeráty, jak se potácejí nad krachem, informace v přímém přenosu, kdy jim dojde cash, nekončící telenovela dá mi – nedá mi, to rozhodně důvěře kvalifikovaných turistů nepomáhá. 😉

Petr

No dobrý, tak k čemu jsou tady ty výkřiky do tmy, že si letenku nekoupí atd. Jedna letenka nikoho nezachrání.

Pax

Tak těch paxů asi bude víc, kteří si radši nekoupí letenku na srpen, září, když dopravce sám v rozhovorech inzeruje, že v půlce července mu dojdou prachy. 🙂 Letectví je taky o důvěře, a určitá citlivost na rvaní prachů krachující aerolince jistě je. On ten marketing se prostě obrátí proti nim.

Nekdo

OK. Tvrda data, nas ustav ma kolem 200 lidi na 130 FTE a lehce pres 100 studentu. Dohromady davame kolem 800 sluzebek rocne letecky – nekdy vic nekdy mene. Myslite, ze si nekdo koupi letenku u QS/OK? Nikoliv. Jsou nespolehlivy a PRG je daleko. A to byli roky, kdy jsem v pohode vyletal karticku… Naposled tusim 2013. Od te doby to jde dolu vodou…

Mata

A co A320 OK HEU ten už taky končí

Frequn

wizzair a ryani to zacinaji valit..tak ŠimanĚ začíná panikařit , hodil golf hůlku do kouta skočil do porsche a jel to řešit s vlekařem…zaparkoval přímo na 3 nadvoří jako největší hovado..

Tomas

jakožč propouští kvůli tomu, že nastoupil ryanair a wizzair?

to, že prospustí hromadu lidí je jasné cca tak od poloviny března. snížení platů to v podstatě jen oddálilo.

R.A.

Jasně úplně nejpodstatnější na tom sdělení je ze ma panameru …. ale vlastně je pro prejici cechacky už je tohle důvodem, aby smartwings zarizli …. majitel Ryanair jezdí das s-class, která je oficiálně vedena jako taxi aby mohl jezdit pruhem pro autobusy… hustý tak co jarmilove spravedlivý furt se těšíte na nástup Ryanairu, nebo klasicky dvojí meter….

https://officechai.com/stories/ryanair-ceo-taxi/

PetrM

většině lidí je úplně u brusele v čem si jezdí, spíš se pozastavují nad tím že jen buran zaparkuje tam kde on

M H

Začnou-li ve větším propouštět, nebude již co zachraňovat.

xmarek

Jo a kdyby jste se náhodou, tedy opravdovou náhodou, tedy náhodou nutili tak tady: https://bit.ly/2AIIk8e je poslední s těch blábolů co je docela aktuální. A na konci je … no rákosníček. Houby. Linky na doporučenou literaturu. Tedy za předpokladu, že nechcete jen BREČET a STĚŽOVAT si a čekat na Odboráře a jejich Zázraky. Hezký den. Marek Xara

Tomas

Za pár měsíců budou všichni prodávat losy u Ryanairu.

xmarek

Vážení letci, letušky, pracovníci. pamatujte si, že stát: http://bit.ly/2AfrSJW se o Vás na pracáku postará. Tedy Sorry Jako

beija

Jak je možné, že se začalo propouštět v ČSA a ne ve Smartwings? Těm také ubyde zákazníků. Považuji to za Šimáněho a spol. další nátlak na (pseudo)národní notu.
Co insideři ze Smartwings, prozradí, zda se také řeší propouštění?

Roman

napadá mě několik důvodů. Ve Smartwings nebyli nabraní sezonní zaměstnanci tudíž pro současnou flotilu je tam posádek tak akorát. Zároveň je logičtější nechat si ve flotile letadla za která nemusíte platit další výdaje. Airbusy servisuje CSAT, Boeingy si servisuje SW sám. Takže pokud musí dojít na redukci flotily prohrává to co je dražší. A v ten moment máte přebytek posádek na daný typ letadla.

Johnczek

K tomu, že je výhodnější si nechat ve flotile (v ideálním případě) jen jeden typ letadla bych ještě doplnil, že spíše se zbaví letounů (a pilotů, kteří na ně mají certifikaci), kterých je ve flotile jen hrstka a dají se nahradit. Tzn. předpokládám, že posádky A330 půjdou jako první od válu a následovat samozřejmě budou (z velké části) posádky A319. Posádky vrtulek si asi můžou (alespoň na nějaký čas) oddechnout, nákup nových airbusů, které by jejich stroje nahradily se s největší pravděpodobností neuskuteční.

beija

Je to logické a zároveň je to nástroj psychologického nátlaku ze strany Šimáěnho a spol. na státní podporu. Nechápu, jak jim to může někdo spolkout. Někteří lidé ve vládě jim to spolkli i s navijákem. Nebo to dostali nařízeno od Andreje. Po tom, co udělal Andrej Menarovi by nebylo divu.

Fesoj

A kolik tech letadel SW ted leta neco bude letat… jestli bude prace tak pro polovinu, bude to hodne. Charterova sezona bude letos mnohem skromnejsi. A co zima… doufaji v acmi po svete, kdyz letadel je prebytek???

Roman

Nezaměňujte jablka a hrušky. SW pravděpodobně reaguje na snížení poptavky. Jak jsem napsal přijde mi logické že začne tam kde ma nejvyšší výdaje (coz jsou airbusy). Linky OK je schopen létat i s Boeingy. Pokud by asi ani toto opatření nepomohlo firmu stabilizovat tak zřejmě bude už rušit i flotilu Boeingů.

amey

na více jak polovinu letadel nemají cash na leasing, takže to vypadá, že ve vzduchu bude tak 35% letadel….ono to odpovídá i stavu propouštění a nenabírání posádek na léto.

Tomas

Když se nad tím zamyslíš, přišel bys na to sám.

nicméně už ti bylo zodpovezeno. co je na tom nelogického?

Simona

Vám určitě. Kritizujete tady SW jak se dá.

beija

Ne, nekritizuji zaměstnance SW a ČSA – srdcaře. V zásadě kritizuji vedení firmy kvůli tomu, jak mají nastavený ekonomický model firmy – dosažení co největšího zisku na úkor zákazníků a letecké bezpečnosti. A také nechci platit miliardu miliardářům a soudruhům z Číny a na Panenské ostrovy i do Nizozemí ze svých daní za neklientský přístup, vysoké ceny, zničení kvality značky ČSA. A za to, že majitelé kapitalizují zisky a chtějí socializovat ztráty z daní nás všech. I z Vašch, pokud pracujete (nebo budete pracovat ) jinde než ve Smartwings. A přijde mi neskutečně arogantní jejich agresivní a manipulativní PR kampaň,… Číst vice »

Nekdo

No a jejich zamestnanci je tady vynasi do nebes. Treba ze loni meli 61999 letu na dva motory. Nebo ze nikdo jiny neleta tak casto z Prahe do BOJkovic…

Analytik

Šance na přežití pro Smartwings je, že by koupili franšízu od Ryanu, nebo Wizz.

R.A.

Nebo taky ze stát nebude hovado a podpoří vlastní firmu

Analytik

Tak jim to jděte do té Číny říci.

R.A.

Paradox je ze možná čínská strana je připravena pomoc víc než ČR a to mane 27. ….. hustý

beija

Tak to je skvělá, zpráva, čím více, tím lépe. Také mohou pomoci Izraelci, Maďaři, Kanaďané, Francouzi, prostě další země, kde SW pronajímá letadla a lítá chartery. Ryanair také nedostal záruku za půjčku v Irsku, ale z programu ve Velké Británii.

Butrusik

Takze 220 odlozeny na neurčito?

Johnczek

Tak v momentě, kdy samotné SW bojuje o přežití je vysoce nepravděpodobné že by do ČSA investovali byť jedinou korunu navíc. ČSA je v kelu. Jediné, co jim tam zůstalo a má nějakou hodnotu (a to ještě né nějak extrémně valnou) je OK-REQ. Plus možná nějaké ty sloty.

Vilém

Tak a teď znovu tu Havlíčkovu pohádku o garanci pro zaměstnance…? 🙂 Jsem zvědav, co tenhle neskutečný případ ještě přinese. O kvalitách QS velmi vypovídající.

Honza

To jsou kecy. O garancí pro zaměstnance se mluvilo v souvislosti s vládní pomocí. A pomohla vláda? Vždyť ta slavná vláda zatím neřekla vůbec nic. A páni poslanci, jako obvykle, potřebuju další údaje a další a další… A čekat se bude do? Do Vánoc? Když se bude čekat a nic se dělat nebude tak krachne nejen ČSA ale i SW. Je mi to líto, ale chápu tenhle krok. Kromě toho… V tom dopise od odborářů se taky píše že v případě poskytnutí pomoci se může situace s propouštěním změnit. Takže pro mě je tohle spíše ostuda vlády a její nerozhodovaní….… Číst vice »

Honza

A BTW… myslíte si že Šimáně přestane hrát golf a řídit auto? Možná ho to celé trochu zabolí, ale nakonec to odskáčou zaměstnanci, následně dodavatelé, potom letecké školy, atd…

Tomas

mě by zajímalo, co tu má místní svazácka sebranka proti golfu?

rn42

Porad maji pocit ze je to burzoazni sport.
Srandovni na tom je, ze maj desetitisice v lyzarskem vybaveni, jezdi do Alp a do Tater a vubec jim to neprijde.

Tomas

ale přesně .. je to tak 😀

před pár lety mě maximálně pobavilo, když nějaký rádoby cyklista kolem mě projel … a pronesl něco o zbohaticlích …

chlapec byl na kole, jehož cena byla asi tak srovnatelná s tím, co jsem nacpal do golfu za posledních šest, sedm let … 😀

beija

Chápejte, Šimáněmu jsou zaměstnanci úplně ukradený, jemu jde jen o státní prachy.. Kdy Vám to dojde? Buď zavře teď nebo za rok, dva..

kanafasik

vy si vážně myslíte, že pokud by stát pomohl, tak by se nepropouštělo? Propouštějí všechny aerolinky i ty co pomoc mají přislíbenou. protože to je bohužel realita.

Honza

Tak to asi záleží na podmínkách pomoci, ne? A při porušení podmínek na sankcích.

kanafasik

takže ještě jednou. myslíte si, že u swg bude práce po obnovení provozu stejně jako před krizí? To si fakt myslíte?

Honza

A to já někde napsal nebo jste zavřel slabikář?

Simona

Práce bude, ale asi ne v takové míře, jako byla před koronou. Některé desrinace stále ještě nejsou otevřené.

Tomas

Mno … já doteď ka doufám, že ta podmínka „zachovat 2500 míst“ tam byla omylem, a nebo to zkreslila meida. protože to je naprostý nesmysl.

protože v podmínkách by měl být přesně pravý opak, tak jako u jinýách aerolinek, které dostaly injekce od svých vlád.

Jaaa

Tím hůř.

Tomas

média se nesmí divit… zkreslování jde (zejména mainstreamovým, ted vubec nemyslim zdopravy) velmi dobře 🙂

Nekdo

No a protoze tohle bylo slusny a spolehlivy medium tak se nej zamerili trollici z QS. Ale moc Vam to nejde, damy, panove a Ladenka…

amey

vrážet prachy do poločínské firmy ve vlastnictví jakýchsi podivných oligarchů????? Naopak, posranci v tomto případě mají pravdu! Nic a tečka. At´si nejprve prodají vlastní majetek a potom at´přijdou, vy…nci Vik se Šimáněm!!!!

Roman

Uz jsem podpořil lecjakeho podivneho osvc.

beija

Vláda potřebuje relevantní fakta, ne Šimáněho PR kecy. Jde skoro o miliardu, kterou majitelé mají, ale nechtějí dát. Proč asi? Dobrý podnikatel chce především investovat. Nebude sypat peníze ze svého do neperspektivní firmy. Stát to nebolí. Jen prostě bude méně na platy učitelů, nekoupí se pár přístrojů do nemocnic, a tak pár lidí umře a budou trochu blbší naše děti. Hlavně, že stát zacáluje letadýlka soukromníkům a Číňanům. No, neberte to.

Jan

Pokoušet se konkurovat Wizz a Ryanairu nemá žádný smysl. Jedinnou cestou pro SmartWings/CSA je začít nabízet spolehlivé a ne-nízkonákladové produkty. K tomu je nutná transformace firemní kultury, přístupu k zákazníkům, a navázáni na tradice ČSA. Taky je potřeba plně začít využívat možnostÍ alliance SkyTeam. Je to běh na dlouhou trať ale přechod na nová letadla (až se vyřeší 737MAX) a návrat na LHR by mohl být dobrým startem.

Kolemjdouci

Tak naivní, aby někdo tomuhle přerodu uvěřil, přece nikdo být nemůže. 😀

Vlastimil Kocurek

Souhlas. Takovému přerodu se říká reengineering = radikální proměna firmy , ovšem je to o tom, že to musí udělat prostě někdo jiný, než dosavadní vlastníci (Čína, Viková, Šimáně), poradenská firma, nebo nový majitel, který je takto orientovaný, jak píše JAN. Čili jeho názor není naivní, ale správný, ovšem je nemyslitelné, aby to dělali vlastníci a manažeři, kteří firmu do takového stavu přivedli,
respektive největší vlastník, který ale se svou firmou vůbec nekomunikuje. To je jako špatný vtip.

jam

hmmm, konkurovat nenizkonakladovymi sluzbami s vrtulkami (slovy tri ateerka, ktere maji)?

Analytik

Tak to také vidím. Je to asi jediný způsob jak přežít. Ale tu transformaci a běh na dlouhou trať musí někdo financovat, tzn. každý rok do firmy lít další peníze na běžný provoz a dorovnání ztrát. Protože tahle firma (pokud vůbec přežije) si pár let nevydělá ani na provoz, natož na splácení dluhů, nebo vůbec nějaký zisk.

Vlastimil Kocurek

četl jsem nevydělá si ani na provaz, …….ale …

kanafasik

před Romanemma spol vůbec neříkejte slovo aliance nebo Skyteam.. :))

GPGP

Tak to se moc těším na odpověď Ovčáčka, kolik jste mu dali času? 🙂
Ale nečekám že řekne pravdu, jestli Zeman hraje šachy, klidně může říci, že si jen přátelsky zahráli….

RHood

Tak bratři Wrightové, vy jste to nakonec dokázali a netrvalo vám to ani tak dlouho. Rozhodně bych vás nominoval na cenu EY Podnikatel roku. Ale jinak, klobouk dolů pane doktore, sluší vám tom moc, opálený, ruce v kapsách, auto nablýskané, ………..

Petrs

Nezavidte…

RHood

Čím dále tím vice se myslím, že jste jeden z manažerského týmu QS, co ? Třeba J.J. ? Pane Petrs, ale všechna čest. Budete součástí první nebo druhé vlny propouštěných ? A ještě jedna věc, kdyby tato zemně fungovala jak má, podle všech pravidel, slušnosti, atd., tak si tito dva bratři Wrightové ani neškrtnou a budou veřejnosti a slušnou podnikatelskou komunitou vypuzeni na okraj společnosti a nikdo se jim ani nepozdraví.

Vlastimil Kocurek

To vyhazování na polovinu ve dvou vlnách jsem už zažil, ale nebudu konkrétní, třeba to doplníte.

Tomáš Jedno

Vzhledem k tomu, že tam Tvrdík drží 49 % podíl, Šimáně a ostatní akcionáři jen max. čtvrtinu, je Tvrdík obrazně defacto nejdůležitější muž v těchto aerolinkách. Takže jen dokončí co začal 🙄

Analytik

To není, rozhoduje majorita a tu nemá.
Ale když zachraňuješ aerolinky, tak Luftjarda je ten poslední koho potřebuješ aby ti do toho kecal.

petr 5

Ale téměř dokonalé potopení ČSA už jednou LuftJarda zvládl. Kdo jiný se tím může pochlubit?

Tomas

tak pokud je známo, tak zbytek patří šimáněmu a nebo jeho partnerům.

takže ne, tvrdík tam rozhodně není nejdůletištější – v podstatě je tam jen do počtu.

silný akcionář (i když má třeba jen 20% ) se důležitým stává hlavně u společností, které mají mnoho malých vlastníků s pár akciemi (kteří většinou na valné hromady nejezdí). tam může jeden, dva „silnější“ vlastníci napáchat paseku, i když vlastní sotva třetinu společnosti

Analytik

ČSA má odbory a tak se s nimi propouštění musí předem projednat. Smartwings žádné odbory nemá a tak jim do propouštění nikdo nekecá.

Fred

Podle mých informací Smartwings má odbory od letošního února

František

Původní pracovníci Smartwings, jako takový , odbory nemají a nikdy neměli.

PanDan

Ale mají. Verte! Zapsáni u obvodniho soudu. Vše v pořádku. Ještě z toho treba neco bude… 😉

Tomas

Ted se dozvíme, že to byli ti noví pracovníci (všimněte si, jak zduraznuje „původní“ ) 🙂

Analytik

Já bych té návštěvě na hradě nedával jiný význam, oba si jako bývalí soudruzi a komunisté jen připomínají popravu Horákové.

František

A nepřišli si spíše připomenout k Dukovi církví upálení Mistra Jana Husa a další tisíce lidí při honu na čarodějnice?.

Lubosch

Stát by měl koupit jen značku ČSA a SW ať zachraňují akcionáři.

Analytik

Stát by neměl kupovat vůbec nic, protože to neumí řídit. Výsledkem provozování takových aerolinek by byly miliardové každoroční sekery hrazené z rozpočtu státu.

Viki

ČSA už jsou jen tři bezvýznamná písmena a nehodnotná zkratka.

Y.K.

Značku. To jsou tři písmenka v registru. Někdo tu značku musí provozovat.

Nekdo

Ne nemusi. Nebo to muze byt Čínský Soudružský Aeroklubík…

R.A.

To je scestné asi jako kdyby vám doktor řekl pane Luboschi mi Vám sebere tlustý a tenký střevo ale necháme vám tam apendix. Jako muže být ten apendix v dobře kondici, ale proste už se nevys… nevyprazdnis

SW muže být bez CSA obráceně to nejde

Nekdo

Zvracena logika QS. Stoleta aerolinka se sloty a par letadly letajici do realnych destinaci a se slotu na velkych letistich a clen aliance pry nemuze hyt bez mafiansko-cinske koupacke rizkove dopravy, ktera nevlastni vubec nic a nikde, a primarne dela autobus do BOJkovic. Vtip dne…

Jindra

Tak to je už opravdu konec!

Myšpul

„…dvě ATR 72, dva Airbusy A319 a jeden Boeing 737.“

A co A320 OK-HEU ta půjde pryč?

Jiří Kocurek

A k tomu: 75 stevardů a letušek a 56 pilotů. Na pět letadel. Nějak se mi to nepozdává.

Petr

Na jedno letadlo připadají 2-3 posádky.

jam

to je vcelku moc, kdyz poleti v atr, aby mohli vystridat po predepsanych hodinach ty, co aktualne ridi, uz se jim tam nevejde zadny cestujici:)

Y.K.

Moc? Dvě posádky na dvě směny a někdo taky musí mít volno. Střídá se mezi rotacemi, nikam spolu nelétají. Jsou to všechno krátké lety.

Viki

Tak to by to letadlo furt stálo.

Viki

Protože tomu nerozumíte. Logické.
Na letadlo které líta jak se předpokládá tak je kolem 5 posádek klidně.

Viki

Tzn 10 pilotů a v případě B738 20stew. (Na každých 50 pax je min 1 stew

Mat

Spíš asi mělo být jeden Airbus A319 a jeden A320…

jirka

holt malej aeroklub :-))

Johnczek

Pak Šimáně asi mohl najít ve vozovém parku i něco méně „okatého“ čím přijet na akci, kde potvrdí, že firma nemá prachy a musí se propouštět 🙂

kakov

prachy nemá firma, ale pan majitel jich má dost, tak to v ČR chodí

Nekdo

Proc by se dulezity pan podnikatel mel starat o podlidi? Staci kdyz navali prachy aby mu zachranili klubik a on nemusel zastavit hriste nebo se mu nestalo jine bebi..

Richard P.

To tedy skupina Smartwings uz nepocita s uverem od statu? Tj nemusi drzet lidi/zamestnanost a bude hromadne propoustet.?.. nebyla nejaka podminka, ze za uver od statu nebude propoustet?

Analytik

A co by jako s těm lidmi dělali? Jediná šance jak přežít je naprostá hibernace a provozování jen výdělečných linek s pár letadly. Smartwings nemá šanci na vítězství v případě konkurenčního boje.

Kakulo

Lhát a vydírat, to jsou PR metódy 🤦‍♀️

Jan Kuščák

…. vypadá TO hezky,ale jen do doby kdy ČSA bude potřebovat více lidí, pak budou najímat za vyšší několikanásobnou cenu. Více bych zainteresoval management NE za smluvní platy,ale za podíl ze zisku

kanafasik

a těch víc lidí budou potřebovat kdy? nejdřív tak v roce 2022… Alespon se splní Šimáněmu a spol mít ČSA jen jako prodejní portál. :/ ….stejně se do konce léta i nad sw zavře voda,… hergot kdo k nám pak bude vozit „kvalifikované turisty“?

Jiří Kocurek

Vzhledem k přebytku pilotů na trhu práce nebudou mzdy nijak zásadně vyšší než v dobách, kdy jich byl nedostatek. Naopak bych odhadoval, že cena práce klesne, když bude v oboru přebytek lidí.

Viki

Jo? A kdo si bude moct dovolit za svoje udržovat typovou kvalifikaci (na B738 cca 30tis ročně) a medical?

Nekdo

Cywe, nedelejte prosim z letajicich autobusaku nejake nadlidi. Srdcari to budou delat i za rohliky a ostatni pujdou treba delat do salin nebo se preuci na firy. Neni to moc velky rozdil proti letajicimu autobusu…

kanafasik

no a je to tady. to se samozřejmě dalo čekat, bohužel.To tady furt říkalo vedení swg a hradní expert o zachování 2500 pracovních míst, byl samozřejmě nesmysl a jen masáž veřejnosti.

Martin

Tak nejdriv je zde spousta narku ze Smartwings group nepropousti tak jako jine evropske (svetove) letecke spolecnosti. A ted kdyz zacnou propoustet, tak je to taky spatne?

kanafasik

što nebyly nářky, ale upozornění na zjevný ropzor s realitou, která přijde. patně to chápete. bylo jasné, že budou muset propouštět, ale oni se tu pořád prezentovali jako zachránci míst, a proto potřebují státní pomoc. ..Korunu tomu nasadil hradní pán podmínkou státní pomoci, a zachováním všech pracovních míst. což je nesmysl.

beija

Ano, a přitom manipulují s fakty – 2500 lidí zaměstnávají jen v sezóně (takže cca 600 lidí ještě nenajali), jak prohlásil Vik. A jeho prohlášení, že si ten počet 2500 vymyslela média je naprosto nepřijatelnýá manipulace. Vždyť to mají na stránkách sos smartwings.

LuisDe

To uz je opravdu saskarna. My jim z dani pujcime miliardu, aby propustili stovky lidi. To uz bych se na ne vykaslal a at krachnou. Zajimave, ze kmenove zamestnance SW nepropousti.

Martin

Kmenove zamestnance samozrejme Smartwings propousti, jen se to nemusi resit pres odbory jako v CSA

Roman

Koho?

beija

Pilota Veselého? ( To je ten, co letěl na jeden motor přes půl Evropy..)

Roman

Z daní? chtějí záruku na komerční úvěr u soukromé banky. A jak půjčka souvisí s restruktualizací?

Jeníček

To dává dost dobrý smysl. Lidi v ČSA mají mnohem lepší podmínky než ti, co jsou zaměstnaní pod SW a tudíž jsou drazí. Vyhazovat v ČSA je naprosto logický krok.

XXXZ

No tak vy budete asi jeden z letajicich zamestancu SW ktery zavidi CSA. Tak ma posledni zkusenost PRG-SVO letadlo a posadka CSA ja v business jen co jem si sednul hned stewardka date si neco k piti nez vzletneme sekt, voda , dzus , nebo neco ostrejsiho? Po 7 dnech v Moskve let zpet. Letadlo a posadka SW. Hodina zpozdeni na priletu, dalsi hodina v letadle, jelikoz jim chybel asi nejaky cestujici, opet business a za tu dobu nikdo z posadky date si neco? Po vzletu dotaz date si neco? rikam ano Gin s Tonicem s ledem a citronem –… Číst vice »

Pavel

Aspoň nejsem sám, kdo dtto muset zažívat × krát

beija

To, co popisujete, býval standard ČSA pro C..

beija

Kvůli nastavenému byznysmodelu (generovat co největší zisk majitelům) je prostě úroveň Smartwings tam, kde je. No, mámo, neber to, podíváme se přece k moři..

Petr

Za zpoždění určitě mohla posádka, že?

Marketa

Uplne vidim ten vas nechutny povyseny vyraz. Bych vas taky nesla obslouzit. Kaspar jste tak akorat vy.

Nekdo

Z Vas primo cisi skvela firemni kultura qS a prozakaznicky pristup…

Kolemjdouci

Toto platilo možná před pár lety. S příchodem nového majitele ČSA se podmínky dosti narovnaly (čti „zhoršily“ pro personál ČSA). Není ani tak těžké si zde na serveru najít článek z 30.4.2020 s titulkem „ČSA sníží zaměstnancům mzdy až o 60 %, zatím nepropouští“…

jam

byvaly casy, ze mohli jit letat k emiratum