Vedení ČD se dohodlo s odbory na mimořádném příspěvku a růstu mezd o 5,2 procenta

Vlakvedoucí a strojvedoucí Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaVlakvedoucí a strojvedoucí Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Všichni zaměstnanci Českých drah dostanou k srpnové mzdě mimořádný příspěvek 7 500 korun.

229 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kryštof

Populismus

Petr Klimeš

Čekal jsem alespoň 10% a klidně si mohli nechat ten jednorázový příspěvek.

Vectron

Mohu poprosit,neví někdo,zda to platí i pro CDCargo ten příspěvek 7500kc?děkuji za odpověď😉

oce

Vzhledem k tomu že ČDC má vlastní kolektivní smlouvu tak asi ne 😀

Vectron

To samozřejmě vím,smlouvu máme do konce března příštího roku,jen mě zajímá ten příplatek jakožto firmy patřící do skupiny cd

ondra

V CDC jsou nyní hitparáda digitální stravenky/aniž by někdo někomu dal možnost výběru/,tak bych na 7500 moc nesázel. Opravdu mi ta překotná digitalizace u zaměstnavatele pije krev-zřejmě poděkování za těch cca 200 hodin měsíčně ,který skoro každý v provozu udělá…

Dan

Jaký je problém s digitálními stravenkami?

ondra

právě ten,že ne každý o ně stojí,já například nevlastním chytrý telefon,takže s aktivací to bude asi „porod“,zdaří -li se vůbec. motorové loko provenience CKD v zuboženém stavu/u mě naposled dnes v noci do údržby odeslaná 731 na ve stanici neopravitelnou netěsnost epv přepínače směru-na záloze dost hloupé,když mašina jezdí jen jedním směrem/ale digitalizujme vše ,na co si vzpomeneme. Na každý pád kolegům a kolegyním v provozu u matky navýšení výplaty bez špetky závisti přeju.

Luboš Beneš

Od té doby co byly vynalezeny peníze jsou stravenky holý nesmysl

roman

Ne, my jsme dceřiná firma a máme vlastní vyjednávání o platech

Vokurka

A také drahé nákupy materiálu z centrálního skladu,kterýž patří ČD…kdyby nákladní doprava byla samostatná akciová společnost se sto procentní účasti státu tak možná zaměstnanci ČD CARGO pobírají mzdu o 3000 až 5000 vyšší…. dále si dovolím citovat pana Radka Nekolu, že by nebylo vhodné dělat velké rozdíly ve mzdách u firem ČD,ČD CARGO a SŽ, protože CARGO , které jede na liberalizovaném trhu by vyššími platy přetahovalio zaměstnance od ČD….proto je každý rok přibližně mzdový nárůst u všech tří státních firem podobný né-li stejný…..

Petr

ČD Cargo bere z centralniho skladu prd, vsechno si nakupuje samo.

Vokurka

Vážený pane Petře.Vzhledem k tomu, že znám způsob nákupu náhradních dílů u ČD CARGO tak vím o čem píšu.Jen při výjimečných situacích jezdí zásobovač pro náhradní díly do terénu…. samozřejmě,že díly na lokomotivy řady 383 a 388 díly dodává Siemens a Almstom.Ale běžné věci na řady 122,123,111,363,372,742 bere CARGO z centrálního skladu,nebo-li zásobárny… Přeci mi nebudete tvrdit, že třeba „dvojkolíkové“ žárovky jezdí zásobovač kupovat do mototechny 😀 a nebo mohu zmínit nářky skladnic nad tím,že v centrálním skladu změnili KSM číslo materiálu a na jednou přijde ze zásobárny úplně něco jiného……to jsou mé osobní zkušenosti…..

roman

Není ČD Cargo má většinou nižší růst mezd než SŽ a mnohdy i ČD dává více. Dlouhodobě si může zadělat na pořádný problém.

Vokurka

Myslím,že zaměstnanci ČD CARGO budou muset vydělat na nárůst u ČD.Cargo několik let vydělává slušné peníze,ale jeho zaměstnanci mají nižší mzdy než léta ztrátové ČD…..

Petr

Byla doba, kdy to bylo naopak. A není
to zase tak dávno.. A nic ve zlém, ale to že si matka stahuje případné dividendy z dceřiných firem je ve světě úplně normální. A pokud je mi známo, tak tady se ani nic takového neděje a pokud ano, tak ne ve velkém.
A co se týče mezd, tak je to podobné. Navíc u carga je to většinou za měně hodin, protože téměř neexistují přerušení..
Ale hlavní je ten vztah matka X dcera. A to je opravdu normální.

Vokurka

Tak pokud máte na mysli dobu nedávnou roky 2008-2010 tak se vrať me v čase ke vzniku ČD CARGA.Cargu zůstali staré lokomotivy, které byly v žalostném stavu.Postupně procházeli dílnami a tohle všechno si Cargo muselo vydělat a nebo si půjčili viz pětistovková esa nebo cattry.Cargo také prošlo velkým zeštíhlením co se týče počtu zaměstnanců.Dále pracovní dobu dle zákona máte pro noční provoz stejnou tedy 36hodin týdně.A zmiňované přerušení směn to je kapitola sama pro sebe… nechápu ,že takovou lumpárnu mohl někdo schvalit.A dále dividendy ze zisku pro matku ČD……vždyť jí ani nepotřebuje, protože ji ČD CARGO v podstatě platí formou… Číst vice »

Petr

Ano, myslím roky kolem roku 2011, kdy zase matka pomáhala cargu ale o tohle nejde.. jinak ty mzdy mi opravdu přijdou podobné. I dle ofiko informací jsou téměř stejné… Ale jinak základ je opravdu v tom, že každá firma má svoje vedení a jedna vlastní druhou. A je to prostě normální, že si vlastník bere dividendy. Všude to tak funguje a já pořád nechápu, proč se tomu ještě někdo diví.. Pokud ČD jednou cardo prodá, tak si budoucí vlastník taky může stahovat z carga peníze, když bude chtít. A má na to právo, když je to jeho firma. Pokud se… Číst vice »

Vokurka

To máte pravdu,že majitel si může s dividendou nebo ziskem dělat co chce. Nejlepší by bylo udělat dvě státní firmy…jedna pro osobní dopravu a druhá pro nákladní.A byl by klid.Ať si hospodaří každá zvlášť.Nakonec to byl jeden z důvodů proč se dráha dělila.Aby nedocházelo ke křížovému financování osobní a nebo nákladní dopravy.A nebo Cargo privatizovat…..ale to by se moc nelíbilo odborovým bossům…. možná by pak přišli o svá teplá místa…

Vectron

Presne tak a tohle me neskutecne sere,my v cargu dotujeme osobku a mame z toho hovno…kdejaky pruvodci ma stejne jak fira u nas…vim to z osobni zkusenosti…

Jenisej

Minimalne mate rezijni vyhody. A tak premyslim, proc nejdete jezdit tam, kde budete mit vetsi plat ? K ČD, Rj ? Nebudeto to treba tim, ze jinde se musi pracovat (jezdit)? Ono ujet 60 km za 12 hodin je drina.Z vlastni zkusenosti.

Vectron

Ok tak vsichni pujdeme k cd a rj…budete asi hodne chytry ze?a nemyslim,ze otocit prahu a zpet z ostravy je 60 km…

Petr

Možná je to někde u jednotlivce, ale jinak v průměru to tak určitě není..
A nic ve zlém, ale pracujete pro firmu, která je dceřiná někoho jiného a vlastník má plné právo si brát z firmy dividendy..takhle to funguje, že vlastník rozhoduje.

Vokurka

Podle vašich příspěvků soudím, že jste zaměstnanec provozu..mě jen zaráží fakt, že ve státní firmě jsou schopni jednu skupinu zaměstnanců odrbat ve prospěch druhé- „ČD“, která je dotovaná od státu a ještě křížově z CARGA a zjevně je to málo, když i v době konjunktury ČD vyprodukovalo dluh….

Miloš

Platy jsou žalostné i u ČD i u ČDC. Potřebné je obojí, ale uvědomte si, že u ČD se přepravují lidé, takže tam: 1) za sebou strojvedoucí veze x životů
2) musí jezdit přesně na čas, jinak pokuta
3) když odjede náklad o den později, stane se ve skutečnosti prd, když neodjede osobák, tak se spousta lidí nedostane kam potřebuje

Martin 11

Jsme dostali 800 korun čistého na cely rok.toť vse hnus.

Vokurka

Tak to ještě jde.U nás já.e zatím nedostali ani tím drátem do oka….

Lenka Nováková

V zásadě došlo k nejlepšímu možnému. Kdyby tempo růstu inflace nepolevilo, opět se otevře jednání o dorovnání v příštím roce. Průměrná inflace je sice kolem dvaceti procent, netýká se však každého bez vyjímek. Dále bych podotkla, že jde o 5,2 pct. do tarifu, což v reálu znamená pro zaměstnance v nepřetržitém provoze o něco více. Příplatky dle PKS jsou procentuelní ze základu, to se také projeví. České dráhy jsou takový jednooký král mezi slepými. Mohlo by být lépe, ostatně to vždy. Ono není od věci být vždy zdravě nespokojen, ale s dostatečnou mírou sebereflexe. V době konjuktury a růstu by… Číst vice »

Jirka

Presne tak. Mohu srovnavat s praci u Regiojetu a tam to bylo 100krat (bez prehaneni) horsi jak u CD.

Jan

Ženská, naučte se počítat a přestaňte šířit bludy, už Vám to někdo psal v diskuzi dole.

Mám mzdu 33.000, dostanu-li přidáno 5%, bude na výplatnici 34.650,-Kč.
Mám mzdu 30.000, prémie 10%, celkem 33.000. Dostanu-li přidáno 5%, bude navýšená mzda 31.500 a připočtu-li 10% prémií ze základu, jsem na úplně stejných 34.650,-Kč. Navíc dle PKS jsou některé položky fixní, takže se nemění.

Gajda

Na stranu druhou držkujou zbytečně. Protože úplnej základ ekonomiky říká, že pokud takhle velká firma přidá stejně jako je inflace, donutí další velký firmy k podobnýmu kroku a pak se ta inflace zvedne tak, že nejen že to Turecko doženeme, ale i ho předeženeme. Bohužel boj s inflací, aby mohl být úspěšnej znamená i to, že drtivá většina musí mít na míň, než měla doteď. Pokud by měla pořád na to stejný, stavěli bysme inflační schody až do nebe. Takže bohužel i tedy platí, aspoň něco.

Miloš

Tak proč chce tedy pětikoalice mířit na západ, kde jsou ty platy mnohem vyšší? Dle Vaší logiky by 5K měla v důsledku v plánu roztočení inflace.

Ono si ale uvědomte, že čím méně peněz budou lidé mít, tím budou více závislí na státu.
Na druhou stranu – pokud má tedy zastavení či snížení platů pomoci před inflací – beru to, ale musí takto učinit všichni, VČETNĚ poslanců, kteří s inflací bojují . A to je jim ale asi líbit nebude že?

hank

Vyloveno z internetu:
Podle logiky kapitálu je nadměrnost vždy vlastností pracovních a od nich odvozených dalších příjmů. Kapitálové příjmy v kapitalismu z principu být nezasloužené, nadměrné, spekulativní nemohou. Asi nic nemůže lépe vystihnout podstatu tohoto systému.

680

Místo toho aby všichni začali šetřit (samotní lidé, firmy a stát), prostě se uskromnili než tohle období přejde tak se musí akorát víc rozhazovat. Čím si vůbec nikdo nepomůže protože zákon akce a reakce platí i v ekonomice s tím rozdílem, že ta inflační reakce vždy překoná akci alá přidáme víc peněž… Hold si lidé zvykli žít nad poměry a teď je čeká tvrdý návrat do reality.

Martin Ušatý

Tak to řekněte taky těm co prodávají el.energii, plyn, panu domácímu ….

Kryštof

co Ti s tím mají společného soudruhu ?

Pandrhola

Šetření nijak zásadně nepomůže. Jedná se o nákladovou inflaci a prakticky nemůže nastat stav, že lidé a firmy přestanou odebírat energie, aby donutili dodavatele k poklesu cen. Naopak budou šetřit na všem ostatním, ale energie budou proudit dál, takže jejich cena dále poroste. Tím šetřením ale naopak pomůžeme do kopru řadě jiných firem, protože lidé přestanou nakupovat vše ostatní, jen ne ty drahé energie. Proto to také nemůže nijak výrazně ovlivnit politika ČNB, na kterou to politici chtějí hodit, protože nemá nástroje na ovlivnění energetiky, ale pouze úrokové sazby a kurzové intervence. Tohle musí řešit politici a to změnou energetické… Číst vice »

ondra

Mínusům moc nerozumím,vystihl jste to přesně-základ položili AB se Šilerovou a Maláčovou všemi možnými antiviry-miliony lidí na dobu koronovou vzpomínají na 2 roky prázdnin s téměř 100% platu,nová vláda tu starou pomalu dohání-na druhou stranu díky za ní skrze dodávání zbraní na UA

Kryštof

Firmy by rády šetřily, ale to bychom nesměli žít ve zhýčkané populistické společnosti, která pořád jen natahuje ruku. Jenže nevzdělaní a nekvalifikovaní zaměstnanci nepochopí, že tupým navyšováním jejich mzdy se roztáčí inflace.
Stát také šetří slušně, neboť tam nesedí ta pizda Maláčová

Stara skola

Plosny pridavani je bolsevismus, normalni je mit navyseni vazany na osobni vykonnost jednotlivce.

Pajoš

😀 😀 😀
Jako dobrý pokus o vtip 😀

Martin

Svatá pravda, u průvodčího bych mzdu svázal s počtem odbavených cestujících. A ještě bych k tomu dodal ono populární: Když se ti to nelíbí, můžeš jít, za branou čeká deset dalších na tvoje místo …

Wot

Jasně a při mimořádce se průvodčí třeba přetrhne aby všechno vyřešil a nebude odbavovat takže nedostane ani korunu😁

***** Petr

A jak ten průvodci pomáhá? Většinou právě u ČD nic neví. Vlastně někdo do koho vkladas liché naděje a odbavení zvládne automat.

jal

Průvodčím nepřidávat nic, jen prudí lidi s nějakými jízdenkami i dvakrát za jízdu, zadarmo se vozí, otravují pískáním, buzerují slušné cestující za nohy na sedačkách a mohou za zpoždění a poruchy..

proudící průvodčí

A Vám bych mzdu snížil o 20% za blbý komentář.

Premek

Ještě že existuje ironie, jinak byste neměl co psát…

Hana Vaclavickova

😂

XP3

Slušný člověk si nohy v botách na sedačky nedává, protože není poslední, kdo na nich sedí. A až někdy pojedete ve světlých kalhotách, tak si určitě nechcete sednout na místo, kde měl těsně před vámi někdo nohy v botách, že?
A pokud si boty sundáte, nikdo vás buzerovat nebude, protože k tomu není důvod.

Martin

To měla být ironie :o).

XP3

Tak to bychom měli teorii… Ale v reálném životě se věci mají trochu jinak a přistupovat zejména ke zkušeným zaměstnancům tímto stylem se zaměstnavateli v dlouhodobém horizontu zatraceně vymstí. Vždycky se najde nějaký nespokojenec a lempl, ale pokud se tímto stylem začnete chovat i k letitým a bezproblémovým zaměstnancům (kterých je obvykle většina), tak ti vám začnou odcházet. Nábor nových (a nezkušených) lidí to nezachrání, protože ti jsou většinově už horší, nemají k té práci (a firmě) žádný vztah a leckdy po pár měsících odejdou také, protože práce je buď nebaví nebo na ní nemají. Tak to prostě je a… Číst vice »

Jan

Svatá pravdo
Za branou čeká deset dalších na to dělat průvodčího?
Kde to je – v případě zájmu o tuto pracovní pozici vám domluvím pohovor – jestli zájem nemáte tak jen kecáte

Lenka Nováková

Jistě to není špatná úvaha.
Tak ale můžete odměňovat zaměstnance, jehož výkon je snadno měřitelný. Dělníka v továrně, obchodního zástupce takto odměňit lze. U průvodčího není práce moc měřitelná.

***** Petr

V tomto směru by pomohlo školení u Jančury. Tam to stejně dobře zvládá s úsměvem a obsluhou brigádník

oce

A proto mají fluktuaci jakou mají….

***** Petr

Otázka je , zda je lepší zakonzervovaný kyselý zapšklý mrzout/ka nebo flexibilní slušný a úslužný stevard/ka. Kdyby lidi nebyli tak by i RJ začal víc platit. Na druhou stranu když vidím rozdíl v nasazení jak lítají u RJ a většinou mleziva ČD tak se taky divím , kde ty lidi shání. Ale být podstatně mladší nebo shánět brigádu tak zkušenost do CV u RJ je úplně jinde než u ČD.

XP3

Taky stevardi u RJ nic neumí a o železniční dopravě vědí zhruba to, že se jezdí po kolejích… Docela bych chtěl vidět teamleadera od RJ někde posunovat (nebo snad raději ne).

Leinad

Tak TL zkoušky má. A ostatním stewardům by byly k čemu, kuchař v jídelním voze je taky nemá.

XP3

Zkoušky z dopravy teamleader určitě nemá. Již dávno nejsou povinné.

***** Petr

To je další věc. Proč někoho učit co vůbec nepotřebuje a to nemám důvod pochybovat, že by to zvládli. Kokotuci a posunovací na danou práci stačí disponovat tremi třídami základky, na vysokou to opravdu nebude.

Miloš

Tak vlakvedoucí ani stevard by tohle správně (minimálně do budoucna, kdy budou převážně ucelené jednotky) znát ani neměl potřebovat , to si má řídit strojvedoucí , který naopak nemá řešit nic co se týče jízdenek, cestujících apod.
Na posun mají být posunovači.
A u RJ stevardu narozdíl od ČD vlakvedoucích nemusí řešit různé přípoje apod

Miloš

v něčem určitě ano, jenže u ČD: 1) není vlak povinně místenkový, takže narozdíl od RJ, kde průvodčí jen spočte, zda souhlasí počet zamluvených a obsazených míst, musí ČD obejít ty cestující všechny. 2) vlak RJ obvykle neřeší přípoje (max jeden dva vlaky na trase), u ČD většinou v každé stanici na nějaký jiný vlak čekají (resp mají čekat) další regionální, takže tam musí průvodčí řešit i toto 3) průvodčí musí umět a znát mnohem více věci 4) průvodčí má vzhledem k tomu, že výkony ČD podléhají objednávkám, mají průvodčí často náročnější služby, než u RJ. Jako ano, Jančurův model… Číst vice »

rtep

No ono ani u toho dělníka to není často zrovna dobře změřeno. Znám to u nás z německé montovny. Na výrobky jsou stanoveny normy a při různém procentu plnění jsou různě vysoké příplatky. Malý zádrhel je v tom, že ty normy vymýšlí lidé, kteří o výrobě prakticky nic nevědí a velice často jsou ty normy buď příliš benevolentní nebo naopak nedosažitelné, někdy ani není schopen tak rychle vyrábět konkrétní stroj. Já třeba na své mašině mám dva téměř totožné výrobky. Ten, který můj stroj vyrábí o dost pomaleji, má výrazně vyšší normu, než výrobek vyrobitelný o dost rychleji. I dělník… Číst vice »

Leinad

Jo, proč vůbec stanovovat pevné normy, pokud se porovnává víc lidí.
Prémie dát těm, kteří vyrobí nadprůměr proti kolegům.

veli.k

Jako zaměstnanec ČD jsem lehce zklamán. Mimořádný příspěvek 7 500 Kč hrubého (tj. 5 000 Kč čistého cca?) je rozhodně dobrá věc, která pomůže například zaplatit vyšší účet za proud nebo plyn. Ale nárůst příští leden o 5 %, když inflace je už teď ústy pana generálního čtyřnásobná… To je tedy pro mě zklamání. Ano, samozřejmě tu padají v diskuzi argumenty, jsou firmy kde není nic. Určitě. Na druhou stranu, ČD mají dost neobsazených pozic (viz web, složka Kariéra), a pokud mají zaměstnance udržet a nabírat další, není prostor ke snižování mezd (ano, pokud inflace je 20 % a nárůst… Číst vice »

Gajda

U prosperující firmy ano. Ale to vyloženě ČD nejsou. Ty jsou jednou v mínusu, jednou v malém plusu, ale zlatý vejce nikdy nesnesli. Taky nesmíte zapomenout na to, že i těch 5% včetně odvodů při těch zaměstnancích stojí balík. A ten balík je problém co se konkurenceschopnosti týče. A se ztrátou konkurenceschopnosti přijde ztráta výkonů a náhle bude na webu hledáme pusto prázdno. Všechno má dvě strany.

Qěcy

Výrazný pokles reálné mzdy vždy ponese negativní následky pro firmu. Pro každou firmu, pokud jinde takový pokles není.

hank

Veřejnou službu nelze posuzovat podle toho, jestli snáší zlatá vejce, normální člověk by to po ní vůbec neměl chtít…

Georg

nalepkou „verejna sluzba“ jste tu sragoru vyrazne vylepsil. hned se mi v tech beckach bude lip sedet!

hank

Reagoval jsem na „zlatá vejce“. To přece není v rozporu: Můžeme chtít nějakou úroveň veřejné služby a zároveň nemusíme chtít, aby byla zisková. Jenže jeden ze zdejších psů je zakopán ve skutečnosti, že ani za 32 let po převratě se lidi zastoupení politiky nedokázali shodnout na tom, jak má ta veřejná služba vypadat. Je to jeden z problémů, které má řešit politika, jenže politici se raději zabývají zábavnějšími věcmi jako jsou korupce, osobní obohacování a mafiánské praktiky.

Georg

a proc nejake navrhy nenosily primo cd, ktere oblasti rozumi 10x vic nez politici, umite taky oduvodnit?

hank

Ale takhle to přece vůbec nefunguje…

Definice veřejné služby je politikum a její dodavatel může jenom jedno – postavit se do latě a plnit požadavky objednavatele. Kromě toho kdo platí, poroučí – nejen v hospodě…

Miloš

pokud ČD neprosperují, jak je možné, že vedení bere odměny jaké bere ?

Martin 11

Bež do carga.tam maji zatim velke kulove

Pandrhola

Současné přidání růst nákladů zaměstnancům určitě nepokryje, ale v rámci situace bych nečekal zázrak, protože náklady na energie rostou i zaměstnavateli. Spíše jsem předpokládal, že se dohodnou na dalších jednáních častěji, např. každých 6 měsíců, vzhledem k rychlosti vývoje, ale oni to uzavřeli do konce roku 2023, což bude problém, protože to horší nás teprve čeká a v roce 2023 může být pokles reálných mezd klidně o 1/3, možná i 1/2 do konce roku.

Anonymus

A plati to kdo? Danovy poplatnik. Bohuzel krome pomoci Ukrajine nejsem na Ceske drahy hrdej. Naopak. Servis a spolehlivost temer nula. Zoufalostm casto ignorance a neohleduolnost ze strany zamestnancu.

Mirek

Jestli se ti něco nelibí , můžeš klidně přijít na týden na servis aby si viděl jak to tu chodí !!! Rád tě tu uvítám

Augusto Pinochet

…a ono se nikde jinde nepracuje, než ve státnm podniku na píchačky?

Anonymus

A co je tak na servisu desivyho? Bezte na pokadnu do hypermarketu s provozem do 23 hodin a pak neco rikejte. Myslim, ze zamestnancum CD chybi soudnost a ze se drtiva z nich jen veze. Stejne to bylo za srstnich CSA aerolinky jen ve ztrste, ale to zamestnance nezajimalo.

Kryštof

Proč by tam měl pan Anonymus chodit ? Aby poslouchal jednoduché a laciné řeči o všem , jak je vše na dvě věci, jak to za komančů bylo lepší, jak je strašná práce opravovat RS1 a že na šukafon stačí kladivo, jaký je Babiš Bůh a jaký je kvokamůra borec ?

karolina

To je ale závisti. Až se na to průvodčí, podle vašich rad, vykašlou, můžou se kaštani vozit sami 😉😁

Anonymus

Klid e bych lruvodci zrusil a udelal to jako jinde v Evrope, ze bud jedes s jizdenkou nebo nacerno ale pak mas pokutu treba 5 tisic, kdyz te nacapou.

rtep

U nás na Šumavě GW Tramwejn takto začínalo. K čemu by jim byli průvodčí, že? Na trati 194 jim velmi rychle došlo, že se bez průvodčích opravdu neobejdou.
A na těch ostatních tratích se holt cestující musí smířit s tím, že stačí nějaká maličkost (velmi často třeba nefunkční WC) nebo mimořádnost a cestující je v té chvíli něčím, co v tom vlaku prostě jen překáží.

Anonymus

Pruvodci opravdu byt nemusi. Copak je v kazdem MHD prostredku revizor? Rozhodne ne a funguje to taky.

rtep

Kontrola jízdenek je ta nejméně podstatná práce průvodčího nebo vlakvedoucího ve vlaku, mají na triku mnohem důležitější věci.
Je vidět, že o provozu na železnici nevíte vůbec nic.

Koro

Vlak jede i bez průvodčího 🙂

Hodně štěstí

Ale ne bez strojvedoucího a technických zaměstnanců v depu.

680

No tak se přece to ušetřené na průvodčích přidá strojvedoucím a technických zaměstnanců v depu. 😀 😀 😀

Kryštof

za co? Za to věčně frflání a polovinu proflákané pracovní doby?

oce

Jede, ale na tom jízdném se vybere o dost méně. Česko není a nikdy nebude Německo natož Švýcarsko. Tady musí být na lidi dohled.
On mimochodem průvodčí neprodává jen jízdenky, ale má i spoustu povinností navíc bez kterých ten vlak neodjede. Třeba i jen zavřít dveře, protože to za sebou většina kaštanů jaksi neudělá.

Anonymus

A jak to, prosim vas, delaji v zahranici v evrope? Tam bezne vlaky bez pruvodciho a problem s dvermi neni.

Leinad

Nemají tam odborníka, který by vysvětlil, že to nejde. (Mimochodem zavírání dveří měl už Žabotlam, Šukafon,…)

680

Však to už známe a funguje to, vlak bez průvodčího, neoznačená jízdenka je neplatná a ušetří se balík 😀

Jirka Tutík

A budou pracovat o 5,2% více?

Vašek

Ne. O 12,8 % méně, neb o tolik se jim sníží reálná mzda při inflaci 18%.

Libcha

To je nějaká divná matematika, s těmi procenty.

roman

O tolik se určitě nesníží reálná mzda

Adam

Meziroční inflace je zatím 9,4% a roste…do konce roku to může být tak 14-15%, tak se reálná mzda sníží o 10%, no. Pořád víc, než bych si přál…

Pandrhola

Meziroční inflace je 17,2%
https://www.kurzy.cz/makroekonomika/inflace/
Na konci roku bude mezi 20-25%, pokud to nenabere na tempu…

Kryštof

to byste chtěl po dělnické třídě moc

Sasanka

A je to ověřené? Že stránky všech odborů mlčí. Informace důležitá pro zaměstnance, jako první zde? Není to celé divné.
Věděli základní organizace odborů, v co se zvrhne jednání o takzvané inflační pojistce. Členové jsou překvapeni.
Není brzy vyjednat PKS na příští rok, když ani zdaleka nevíme, čemu budeme čelit na podzim, v zimě a tak.
Je to šok, způsob, rychlost, informovanost…. to se tedy podle mě nepovedlo.

Jan Sůra

Na stránkách ČD najdete tiskovou zprávu.

M19

A není to brzo v prosinci, když nevíte co bude v březnu, dubnu nedejbože v listopadu či příštím prosinci?

Sasanka

Chápu kam míříte, ale přeci jen současná doba je dost odlišná od všech předcházejících a prognóza není vůbec dobrá.

M19

A ochota zaměstnavatelů pustit peníze bude s naplňováním oné špatné prognózy klesat. Naopak to asi nebude, ne?

Sasanka

Tím si nejsem jist, jde v některých sektorech o skutečnost, že existuje všeobecné povědomí o tom, jak je pro konkrétní povolání důležité být fit, zdráv a odpočatý, a to jde zajistit těžko, když při výši mzdy nezbude zaměstnanci na teplou vodu, teplo, a třeba vařeni, nemluvě o potravinách. Takový zaměstnanec, který bude po nocích doma mrznout, nebude určitě sázkou na bezpečné cestování. Ale o to mi nejde, nejde mi o to co je dohodnuto, stalo se, ale o způsob jak toho bylo dosaženo. Je to vše, jen ne transparentní postup. Z inflační pojistky, se stala záminka pro zbrklé vyjednání PKS.

Vašek

Také mne to zarazilo. Netušil jsem, že se kolektivně vyjednává. Trochu to zatouchá.

Sasanka

Právě, o zaměstnancích bez nich. Informovanost nula, požadavky na vyjednávání ze základních organizací na novou PKS asi taky nula. Běžné jednání o podobě PKS na bodu mrazu.
Velká škoda.
Chybí mi tam ta podpora většiny, nazorová, k tomu, aby se dala uzavřít PKS.

hank

Na to snad máte základní organizace odborů, aby a) do kolektivního vyjednávání přenesly vaše požadavky, b) vás o průběhu kolektivního vyjednávání informovaly… Jestli to nedělají, je to zase jenom vaše chyba – kdo volí funkcionáře základních organizací? Podle zákona ZO při jednání o některých věcech zastupují i nečleny odborů, takže ta informovanost se má vztahovat i na ně.

Sasanka

To vím, a přesně to se nestalo.

hank

Tak asi budete muset ty funkcionáře vyměnit…

Vašek

Inflace zatím 18%, nárůst mezd o 5,2 %, to jest pokles reálné mzdy 12,8 %. Nevím, co tady někteří závidíte. A to jistě není nárůstu inflace konec.

Petr

Tak se odstehuj do ruSSka, tam zadna inflace neni 😉

Vašek

Vy jste tam byl, nebo jen blbě plácáte? A proč to ruSSko? Připo…….?

Pajoš

Protože Petr je zřejmé nezaměstnaný a chce ab mu ti co mají práci záviděli …jinak to nedává smysl.

Pajoš

Klasické nesmyslné nálepkování hlupáka Petra!
Vašek si dělá svoji práci jako vždy, politika ho třeba nezajímá, ale podle hlupáka Petra se má odstěhovat do Ruska protože tam o inflaci lžou…logika je jde?

Kryštof

Kde pan Petr nálepkuje prosím ?
Co znamená udělat si svou práci? Na začátku a na konci směny si odpíchnout a semtam něco pošolíchat ?S takovým přístupem by intelektuální zaměstnanci v soukromých firmách dávno letěli.

Igor M.

Pravdepodobne myslite Rusko a myslim, ze spousta nejen zde diskutujicich by spise ocenila, kdyby se tam odstehovala Vase malickost, nebo aspon Vase nazory.

roman

Jenomže toto není pravda, pokud je inflace 20% že všechny ceny vzrostou o 20% a vaše výdeje jsou vyšší o 20%

Kryštof

Tak se musíte víc snažit

Petr

A ubude o 5,2% zpozdenych vlaku, nebo bude 5,2% modernejsich souprav, nebo budou zamestnanci CD o 5,2% prijemnejsi k zakaznikum nebo kde se promitne tento narust, v jejich produktivite urcite ne, tedy?

Jako majitel firmy zvedam zamestnancum vyplatu, jen maji-li vetsi produktivitu, neco noveho se naucili, nebo maj lepsi vysledky nez prumer. Kdyz se lidem zveda plosne, nemaj pak zadnou motivaci se zlepsovat.

Pajoš

Takže Vaší zaměstnanci zvýšili od revoluce produktivitu o 1000% jo????
A jinak doma všichni zdraví?? 😀

Martin V.

Jste totálně mimo realitu, vykořisťovateli … proto je lepší u takových soukromníků vašeho typu nepracovat a nabídnout se jinde .

Petr

Neboj, lenochy jako ty bych stejne nezamestnal.

Moji zamestnanci u mne delaj uz 25let a nekteri privedli do firmy i sve deti, fakt divny co? 😀
a nikoho nevykoristuju, to delaj jen socani a komousi, u me vsichni delaj dobrovolne 😉 ale co se dohadovat s lidma co nikdy v zivote nic nedokazali, jako ty 😉

Zaloz si svou firmu a delej to lip, ne?

Pajoš

Být internetovým hrdinou i zaměstnavatelem a bohužel i takovým blbcem jako vy můžete být i vy 😀

Mmasinfira

Nějak nerozumím tomu, proč tak úspěšný podnikatel ztrácí svůj drahocenný čas v internetových diskuzích. Nebo je to jinak?

Martin V.

Děkuji za povýšení na lenocha, velmi si jejj vážím … dělal jsem rok co rok pravidelně cca přes 400 hodin přesčasů hlavně díky pohotovostním výjezdům a zásahům … leckdy se přesčasy neevidovay, protože nebyly schváleny- zejména v době když se zaměstnanec přiblížoval k maximální možné kvótě přesčasových hodin- a to z důvodu loajality k firmě; když jsem šel do práce, nevěděl jsem, zda a v kolik hodin skončím či se vrátím domů – to vše po dobu 15 let. Kolikrát jsem nemohl nastoupit druhý den do práce po odpracovaných 19 hodinách z důvodu překážky na straně zaměstnavatele – nebyl by… Číst vice »

Pajoš

Tak hlavně Petr je nějaký Mimoň connevi o čem mluví.
Nebo kapitán privozu dokáže od revoluce přejet tu řeku 10x rychleji?
Kombajner sklidit 10x větší pole?
Zedník vyzdit dům 10x rychleji?
A to vše při stejných technologiích jako před třiceti lety?
No to asi ne že 😀
A poslední otázka: je Petr 10x větší blb než před třiceti lety? 😀

***** Petr

Je rok 2022 . Technologie opravdu pokročily. Kombajnér sklidí desetkrát víc a bez pomocníka , zedník to střílí pěnou nebo lepidlem a většinou i rovněji , omítat lze i strojem , přívoz ………
Spíše to vypadá že jsi o těch třicet let pozadu tak nějak zaostal. V tomto kontextu lze chápat i opěvování stroje typu 810 oproti autobusu a nedůvěře v nízkppodlažnost, wifi , klimu a spokojenost cestujících. To není opravdu není scifi a měl by to být standart.

Vašek

Já myslel, že úspěšný podnikatel jezdí minimálně supíkem s řidičem a neřeší nenízkopodlažnost 810, neb ji zahlédl maximálně stojíc u přejezdu.

Pajoš

A přesně o tom mluvím. Nárůst produktivity není totiž o tom že ti lidé dělají nějak extra více než dříve. Ale hlavně o technokogickem pokroku tudíž neplatí to že pridáváte jen těm co dělají něco navíc jak jste psal Vy. To by už od té revoluce museli dělat 10x více a to je evidentní nesmysl.
A druhý fakt je že kdybyste přidával jen podle vámi uvedeného receptu tak už byste žádné zaměstnance neměl protože by vám prostě odešli jinam kde se za stejnou práci platí více.
Ale jako výkřik z hospody dobrý 😀

***** Petr

Ty zřejmě moc nevnimas psaný text natož aby jsi porozuměl . Jmenovec má pravdu.. tebe bych taky nezaměstnal 🤣

Pajoš

Což bude hlavbe tím že nemáte kde koho zaměstnat 😀

Martin V.

Petr je asi člověk, který zřejmě rád obecně provokuje a bohužel podle mne má úzkoprofilové vidění, čímž je zcela mimo realitu a neví, co se děje běžně na pracovním trhu a ve firmách. Docela by mne zajímala jeho firma – rád bych si od něj třeba objednal nějaké zboží a dotázal bych se přímo jeho ˝spokojených˝ zaměstnanců , jaký je pan podnikatel ve skutečnosti či zda řádně platí daně. A jestli pak má Petr ve své firmě odbory, aby byly jeho zaměstnanci ještě spokojenější a v budoucnu zaměstnával třeba i vnuky či vnučky svých kmenových zaměstnanců …

mezera

Vlaky jezdi rychleji, na nekterych tratich.
Vlaky jezdí plnější, např příměstské přepraví více cestujících.
Vlaky jsou modernější, např. jednotky Moravia a Interjet
Takže výkon na železnici (=železničářů) se zvedá.

Petr

Podle mě žádný majitel firmy nejste.. protože melete blbosti.. produktivita se neměří v tom, zda někdo něco udělá rychleji, ale kolik toho stihne a zároveň za kolik to prodá.. takže pokud stejný počet zaměstnanců vydělá firmě více, např. díky zvýšení jízdného plus třeba vyšší počet cestujících, tak jim pak ta produktivita stoupá.. a nebo pokud stejnou práci (stejné tržby) zvládnout třeba v méně lidech, tak jim produktivita taky stoupne. Číšník v Německu neběhá třikrát rychleji, ale prodá za víc.. Takže pokud ČD zvýší tržby o více než mzdy, což je pravděpodobné, tak jsou zaměstnanci celkově produktivnější. Pokud jich bude stejně,… Číst vice »

Jenisej

Mohl by jste nam prozradit nazev vasi firmy ? Jinak se budu domnivat, ze si vse cucate z prstu.

Kryštof

Holt po čecháčky mentálně žijící na východě je toto nemyslitelné. Platy se přece mají navyšovat automaticky s inflací .

Miloš

Nevím co děláte, v čem podnikáte. Věřím, že jste asi úspěšný. Jako ano, máte pravdu v tom, že produktivnější zaměstnanec má být lépe ohodnocen. V každém případě – dráha je služba, bez které se neobejdeme. Pokud budeme k dráze přistupovat tak, že zaměstnancům přidáme , až zvýší produktivitu (jen tak mimochodem u ČD došlo v rámci několika ,,efektivních,, racionalizací k tomu, že se práce ,,nadbytečných,, převalila na ostatní zbylé zaměstnance. Strojvedoucí dělá dnes i práci posunovače a pomalu i vlakvedoucího a výpravčího – měl by být tedy o několik řádu vyšší mzdy, neboť je poměrně výrazně produktivnější.) zaměstnanci sena tuto… Číst vice »

Ten kdo vi

Takže u ČDC a SŽ můžeme čekat podobná čísla, lišit se budou o desetinky procent v nárůstu na úkor jednorázové odměny. Hlavně ta rychlost, v tuhle doby se nikdy nejedenalo natož aby bylo uzavřeno.

Pajoš

A to přesto že loni to bylo úplně jinak???

Erik85

Offtopic – jezdí ještě 560ky, nebo nikoliv? Udivilo mě totiž ta ilustrační fotka…

Vendelin

Ne.

Alois Rašín

Já bych se na všechny vykašlal. Jak říkal Alois Rašín – NIC VÁM NEDÁM !
A nelíbí se Vám to tak běžte jinam, stát není dojná kráva, kdo zaplatí zvýšení inflace podnikateli, když už nemůže zvedat marže?

Pajoš

Až na to že ČD nejsou státní firma…ale blbě tady ze sebe můžete dělat klidně dál 🙂

Alois Rašín

100% vlastník ČD a.s j Ministerstvo dopravy České republiky a to je co? STÁT
Pajoši, běž si dát studenou sprchu, jediný kdo ze sebe dělá … jsi ty :)))

Pajoš

Mám to brát tak že nerozumíte základním pojmům?

Alois Rašín

Tak povídej, vymluv se, pouč..

Pajoš

No tak napište jak se projevuje že CD jsou“státní firma“ … šmudlo

***** Petr

Projevuje se to tak , že si na klasickou firmu hrajete ale stát, potažmo daňový poplatník, permanentně dosypava provoz být nepřímou formou jako podraz z pozemky , budovami i přímo zadáním. V běžném konkurenčním prostředí by tato firma byla historie , něco jako alitalia. Ostatně tuto právní formu si vyrobili vedení ČD samo , přesto je majitel MD , tedy stát. S klasickou soukromou firmou tato anarchie nemá nic společného .

Pajoš

Juuuu….to je ale blábol 😀
A ta prohrana ale i vyhraná vyberka to bylo jen jen divadlo pro takové šňůrky jako vy? 😀

Pajoš

Oprava: šmudly jako vy

***** Petr

ČD ještě nikdy klasické výběrko nevyhrálo. Maximálně bagrování a to ještě nesměl jít nikdo ani náhodně kolem.
A šmudlo se oslovuj s matkou nebo ženou , od zástupce nejšpinavějšího dopravce se jedná až o trapné injektivum

Pajoš

Takže ta vyberka šmudlo co vyhrál RJ GWT Arriva ta byla v pořádku a ta co vyhrály ČD to žádná vyberka nebyla šmudlo?

Martin

Plzeňská P2 neexistuje? ČD nemohou za to, že kromě Plzně nikdo soutěž udělat neumí…

Ján Novák

Šmahem odsoudit k zániku všechny veřejné dopravce myslím je nesmysl. Za to, že negeneruji zisk může systém, ne dopravce. To byste musel odsoudit k zániku i všechny dopravní podniky měst… Cestující veřejnost jistě chápe, že jízdenka za 25 korun neodráží plně všechny náklady s jízdou spojené. Proto magistráty všech měst dopravu hromadnou dotují. (a v tomto okamžiku je nesmysl třepotat rukou ve vzduchu a vykřikovat něco o tom, že magistráty jsou něco jiného než MD. Vždy to nakonec zaplatí stát, tedy vy i já . Je dedno z které kapsy) Důvody jsou zřejmé. Je iluzorní si dále myslet, že RJ… Číst vice »

***** Petr

Soukromník vstoupí na jakoukoli linku a dostane vysoutezene peníze. Pokud tam nebudou jezdit lidí mu nevadí , ušetří za uklízečku. Základní otázka je za mě ta, proč vůbec držet firmu která je prezamestana, neflexibilní a draha v době , kdy to všichni kolem zvládají lépe a levněji. Stejně se týká i české pošty. To že si dopravní obslužnost nikdy na své nevyděla je nasnadě. Pak je další věc , proč dotovat vlak kde to lépe a levněji zvládne autobus. Můžeš k tomu mít citové pouto ale musí to taky mít smysl. Navíc tímto rozvádís něco , co jsem ani nenaznačil… Číst vice »

Anonymus

Je to statni firma. Dotovana Ministerstvem dopravy, pokud se nepletu. Jako soukroma firna by krachla respektive propustila ypoustu zamestnancu a zrusila spousty trati. Ihned.

Pajoš

Akorát že ČD žádné tratě nevlastní tak je nemůže rušit a to ani jako soukromá ani jako státní firma.

rozhon

Skutečný Rašín musí v hrobě přímo rotovat…

Jan Sova

Deputátneho plynu bude treba. L´apšie ako pár percent.

Zdeněk

Oproti Správě železnic jsou ČD o několik koňských délek napřed – tedy co se týče termínu uzavření kolektivní smlouvy. U SŽ bude uzavřena, pokud vůbec, nejspíš někdy mezi Vánoci a Silvestrem.

Vlakvedoucí

Jako zaměstnanec národního dopravce to při dnešní inflaci a náročnosti naší práce vnímám jako výsměch!

M152

Tak proč nejdete jinam?

Pajoš

Když Vám jednou zaměstnavatel nepřidá kolik byste chtěl hned dávate vypoved?

Georg

smolik-firma vas neumi uzivit lip…

VelkySkokVpred

Tak běžte k pásu.

Pajoš

To je představa lidí jako vy, tedy se základním vzděláním, bez jakýchkoliv dalsich schopnosti že práce u pasu je základ všeho a musí to dělat každý kdo prostě nic víc podle Vás neumí 😁

Jenisej

Prumer cvaklistka u ČD je 29 000,- cisteho. Vam to prijde malo za praci, kterou u jinych dopravcu delaji brigadnici ?

Sisi

Hmm. Ne🤣. A druhá polovina komentáře taky ne🤷

Martin 11

To jo .ale skladbu směn mají přimo tragickou.obdivuji je ze to vůbec delaji.

Jarda V.

Dá se tedy předpokládat že v lednu bude nárůst jízdného o více jak těch 5,2 procenta o které jim vzrostlí náklady. Kolik odhaduje že 8-9 nebo ještě víc?

JirkaK

něco se říkalo, že by nárůst jízdného mohlo být až o 25%

Pajoš

5% ? Proboha proc když je inflace 15 ….!!!!

Martina

Jejich problém. Teď v té práci nebubu dělat už vůbec nic. Za tenhle výsměch vůbec.

***** Petr

Tak proč tam jsi ?

Georg

protoze je line jelito, ktere jinde nez ve statnim neprezije…

Gargy

Řekl vocas..vy děláte v klimatizované kanceláří za 50 čistého

Georg

kdyz se verejne zastavate jedincu, kteri verejne prohlasuji, ze budou brat prachy, ovsem pracovat nehodlaji, tak je to proto, ze uvazujete stejne?

Pajoš

Zastání je konkrétně v čem? Ve slově vocas????

PvvS

Však dotyčná může taky. Nic jí nebrání.

Gargy

Jasné

PvvS

A co jí brání vydělávat víc ?

Tom

Doteď nedělala téměř nic a odteď nebude dělat už vůbec nic. I díky takovýmhle zaměstnaným flákačům a jejich vedoucím dostanou ostatní méně.

Georg

nejvtipnejsi ovsem je, ze takovi lide nemaji koule na to, aby se zvedli a sli jinam. (a netyka se jen demotivovane vlakvedouci)

Pajoš

Typické hospodské kecy…já u lopaty dělám vše nejlíp, ten co říká kde kopat je debil🤦

PvvS

Aspoň nenaděláte víc škody ..

Pajoš

Jaké škody konkrétně?

Jenisej

Verejne deklarujete, ze se v praci uz ted flakate. Asi nebudou od veci uvahy, ze Cd ma porad rezervy v prezamestnanosti na nekterych pozicich.

Pajoš

Až na to že množství případně jestli vůbec bude na spoji bude pruvodci určuje objednatel …. Ale tak vést tady hlupacke řeči může klidně i Jenisej 😀

David

Ve všeobecnosti nemáte pravdu – jsou kraje, kde to určují a jsou kraje, kde tohle neřeší.

Pajoš

Ovšem ty to neřeší a klidně toho vlakvedoucí zaplatí takže kde je problém?

Pajoš

Papa

Martin1

Výsměch? Kde to proboha žijete? Buďte ráda, že vám vůbec něco přidají.

Lenka Nováková

Pro zaměstnance ve směnném provoze to bude reálně více, neboť dle PKS mají různé příplatky v procentech ze základu.
Obecně až na pár uhekanců jsou ČD vnímány jako solidní zaměstnavatel, což se řici o RegioJetu asi moc nedá. Podotýkám, že nejsem ani jsem nebyla zaměstnancem ani jednoho z dopravců. Usuzuji tak z názorů v diskuzích, recenzních webech jako Atmoskop apod.

Koro

Příplatky jsou zlo. Radši by měly zůstat v zákonném minimu, ale základní plat zvednout mnohem více. Když je pak člověk nemocen atd. výplata rapidně padá právě v rámci toho, že nejsou žádné příplatky.

M19

Když jste nemocen běží vám nemocenská, ne plat a příplatky, tak tu nešiřte bludy.

Karl vB.

„…běží vám nemocenská“
V jaké procentní výši prosím? 100%, jako v Německu?

M19

Výše nemocenské nemá co dělat, se strukturou platu, ale s jeho celkovou výši a z ní odvozeného vyměřovacího základu. V Německu se to týká prvních 6 týdnu a rovněž vám to neklesá kvůli příplatků a jejich výši.

Koro

Právě proto přicházíte o příplatky, které dělají výplatu výplatou, pokud člověk není nemocen. Ale to asi zřejmě nepochopíte

M19

A když budou mít dovolenou o příplatky nepřijdou? Ne, způsob myšlení založený na manipulaci opravdu nepochopím, není na něm totiž co chápat. V době nemoci přicházíte i o základ podle vašeho způsobu myšlení, protože dostáváte nemocenskou a ne plat. S platem a jeho strukturou to nemá co dělat. A ten pokus o osobní invektivy si odpusťte, to je znak, že došli věcné argumenty.

Koro

Dovolená se počítá z průměrného výdělku za celý rok. Evidentně tomu nerozumíte, nemám důvod na vás dále reagovat.

M19

Průměr na dovolenou se počítá za poslední tři měsíce, ne za celý rok. Jaký je rozdíl mezi nemocenskou, která také vychází z průměrného příjmu za dané období, kde je to ovšem o něco složitější. Evidentě nemáte argumenty a tak dehonestujete a oblbujete ostatní. Věcné argumenty nula. Tak nevím, kdo tady tomu nerozumí….

Pajoš

Ty si ale hlupák 😀
Samozřejmě že o příplatky nepřijdou!!! Průměr na dovolenou se počítá i stech příplatku a ne jen ze základu co máte napsaného ve smlouvě!!!

M19

Patrně jste odpovídal nicku Koro, že? 😉

David

Vzhledem k tom, že 85 % provozních zaměstnanců dopravce má směny v porovnání s jinými profesemi v poměrně atypickém režimu, tak to bez těch příplatků nejde.

Qěcy

Co to melete za nesmysly?

Jeníček

To je snad jedno, pokud má někdo 30 000 plat + 3 000 příplatky, zvýší se mu to na 31 560 + 3 156, tedy celkově o 5,2 %…

Qěcy

Naučte se matiku. Když se procentuální výměra příplatků nezmění, taj tyto se mění stejným procentem, jako základ.

Tom

Snižování inflace v praxi, nemáš peníze, nekoupíš, nebude poptávka, klesne cena…

Pajoš

Která na které ekonomické fakultě jste někoho podplatil kvůli diplomu? 😀

Jiřik

Koho by měl podplácet? Vždyť stahování peněz, které má (by měl mít) plebs k dispozici, je základní protiinflační mantrou současných takymakroekonomů! ☺️

Vpvotr

A týká se to i těch zaměstnanců kteří nastoupili 1.8.2022?

Georg

no co myslite? 🙂

Vpvotr

A týká se to i těch kteří k ČD nastoupili 1.8.2022?

***** Petr

Těm zohlední navýšení platu po půl roce , tj až 30.2.

hank

Nějak to datum nemůžu najít v kalendáři…
😀

***** Petr

🙂 na blbou otázku blbá odpověď 🙂 už absolvent třetí třídy základní školy právě toto datum hledat nemusí, to má svátek Svatý Nikdy a plní se sny 🙂

Vpvotr

A týká se to i těch kteří nastoupili 1.8 k ČD?

Štěpán

Ano, výborně… zaměstnanci se smluvní mzdou neexistují? Často je i nižší než u těch s tzv. tarifem

CZE

Přesně tak. Smluváky mají i mechanici, u kterých nejde vlivem systemizace zvýšit třídu.

Tiskové oddělení ČD

Dobrý den, PKS pamatuje i na smluvní mzdy (do 60.000,- Kč).

Kamui

Mohlo by to být lepší, ale nestěžuji si. Doba je velmi špatná.

xyz

Oproti původnímu návrhu ČD 1000kč do tarifů a 2500 mimořádný jednorázový příspěvek při automatickém prodloužení kolektivní smlouvy může být člověk ještě rád…

Koro

Však to je taktika. Navrhneme naprosté minimum a poté dáme málo, aby to málo vypadalo jako hodně. Je to tak každý rok 🙂

Vašek

Každý rok se dosahuje maximum možného. Už mi z téhle věty naskakují ,,zimomriavky“.

Pajoš

Bohužel to je taková ta klasická hra. Většina zaměstnanců ČD si to nezaslouží ale asi se s nimi musí hrát ta hra … ono to asi v tom dnešním světě nejde jinak

hank

A kdo jsi ty, abys rozhodoval o tom, jestli si to většina nezaslouží?