Vectrony byly schváleny pro provoz v Dánsku, mohou jezdit ve 20 zemích
Nová lokomotiva Vectron pro dánské dráhy DSB. Pramen: Siemens Mobility
Do Dánska může zamířit 42 lokomotiv Vectron pro 200 km/h, tamní drážní úřad je schválil.
Pro Lucembursko certifovány nejsou?
No jo, to jen škodovka není schopna zajistit homologaci pro provoz své lokomotivy řady 380 na evropských tratích, nebo je to další cílená konkurenční likvidace výrobků z Čech?
Podívejte se třebu jen na stanoviště těchto lokomotiv. Zatímco na 380 se neotočíte s batohem na zádech, na stanovišti Vectrona si mohou zatancovat dva páry. K čemu to? Trávíte tam i 12 hodin, potřebujete prostor.
O spolehlivosti by šlo popsat celý článek, tak jen stručně. Vectron je první řada lokomotiv za 35 let, u které si neříkám,, Co se dnes asi po….., Kam asi dnes dojedu“? Takže asi tak!
Jezdím s tím taky a vidím to uplně stejně. 👍
„Úspěšnost“ produktu 109E si výrobce vyrobil sám. Spolehlivost, efektivita, servis, obsluha, cena… Aneb kdo chce kam…
Zrovna na jednom z nich tábořím v Přerově.
Hold už nejsme země, která umí vyrobit vše od špendlíku po lokomotivu. ( a to jsme jako asi jen 3 země na světě uměli zkonstruovat a vyrábět katapultážní sedadla do stíhaček která zachranovala piloty z 0 lové výšky při 0 lové rychlosti).
Dneska špendlík dovezeme z Číny a lokomotivu koupíme v Německu, stejně jako jablka, maso a vše ostatní.
Teď už ani nevíme, jaký je rozdíl mezi slovy hold a holt. Holt úpadek.
A taky uměli napsat nulové. Znaků je to stejně, jako napsat nulu, mezeru a „příponu“ lové.
Dělá se tady spousta věcí, dokonce na špičkové úrovni. Jenom se o tom běžný člověk nedozví.
V Brně jsou 3 firmy vyrábějící elekronové mikroskopy. Holt někomu stačí jehly z číny, protože české si najít neumí a tak pro něj neexistují. http://www.bsv.zlin.cz/24821-hroty-jehly-a-dratove-vyrobky
Špendlíky a lokomotivy tu vyrábíme pořád. Stejně tak: osobní auta, nákladní auta, autobusy, trolejbusy, tramvaje, nakladače, traktory, kolejová vozidla, soupravy metra, motocykly, rypadla, jeřáby, kotle atd. Jsme nejprůmyslovější země v EU.
Neví tady někdo proč Jančura nejezdil do Rijeky svým Vectronem když jsou schváleny Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko?
Zřejmě byl jeden z možných důvododů čas pro zaškolení obsluhy na Vectrony a možná byla podmínka použití lokomotiv tamnějších dopravců, aby měli větší kšeft.
Uplně vedle.
Kdepak. Vectron nemá přechodnost na dotčené trati, to je celé.
Já myslím, že to schválení pro vyjmenované země naznamená, že každý z vyrobených Vectronů v těch všech zemích může jezdit i pokud by uměl všechny napájecí systémy. Záleží asi hlavně na verzi obsahující konkrétní vlakové zabezpečovače používané v oněch zemích.
Pokud je pro danou zemi schválený, musí obsahovat zabezpečovací systém pro danou zemi . Jinak by schválení nedostal!!!!!
To je nesmysl. To by znamenalo, že by se muselo zabezpečovací zařízení pro danou zemi doinstalovávat do všech dříve prodaných lokomotiv komukoliv. což je pochopitelně hovadina.
Vectron nemá přechodnost na trase těch vlaků.
To znamená co? Ten výraz slyším poprvé
Moc těžký.
🙂 🙂 dobře ty 🙂 🙂
Obecné podmínky provozu, jako je maximální hmotnost, výška, šířka lokomotivy, minimální poloměr oblouku, šířka sběrače a podobně. Kus té trasy dovoluje maximálně 20 tun na nápravu, Vectron má ale 22,5 tuny na nápravu. Což zkráceně napsal už Kubrt.
Asi je to o tom, jakými zabezpečovači je ten který Vectron vybavený. Nevím co za systém a jestli mají v Chorvatsku. Ale to co jezdí u nás má Mirel, ten mají i na Slovensku a v Maďarsku, pak SHP pro Polsko a PZB/LZB. No a pak je v tom ještě ta kisna s ETCS. Žádnej Vectron nemá všechno a nemůže všude asi z tohoto důvodu.
Má ETCS a přesto ho místní infrastrukturníci odmítají z důvodu zabezpečovačky? 😀
Má ETCS a třeba u nás jezdí na Mirel. To jsou věci, žé??
Trať z Hodoša smerom na Ljublanu bola prekategorizovaná na prechodnosť s nápravovým zaťažením z 20t na 22,5t až na začiatku septembra, dovtedy museli aj dopravcovia ako PKP CI alebo Metrans v Hodoši prepriahať za rušne SŽ. Až teraz by mohol na túto trať Vectron. A aj tak by si minimálne na trati z Šapjane do Rijeky neškrtol. Otázne je aj či z Ljublany do Ilirskej Bistricd, to som neštudoval.
A nemají ve Slovinsku navíc užší „italské“ lišty sběračů? Po Evropě se to docela liší http://www.bueker.net/trainspotting/images/voltage_maps-panto-width.gif a Slovinsko i celý Balkán v té mapě chybí (ale lepší neznám).
Přátelé, to co tu všichni zmiňují a navíc se to tu táhne jako červená nit celým příběhem lokomotivy 109E je několik závažných faktorů. 1) Přiznejme si že poslední dobrá vyrobená lokomotiva ze Škody Plzeň byla řada 162/163 resp.363 a její modifikace. Pokus o návrat ještě proběhl v podobě řady 184 pro SD. Tím to ale v podstatě končí. 2) Lokomotiva 109E (ať už se nám to líbí nebo ne) trpí vážnými konstrukčními nedostatky a schválena do provozu byla jaksi násilím. 3) ERA(Evropská železniční agentura) je ovládaná hlavně železničními giganty typu Siemens, Bombardier, Alstom, Stadler….atd. Nikdo z nich nemá zájem o… Číst vice »
Lokomotivy řady 363 a 163 byly na přelomu 80. a 90. let zastaralé. Když se zkoušela Siemens 252 RENFE na rychlíku z Budějic do Prahy v roce 90, koukali na to fírové jako na kosmický stroj. Nehledě na hnusné Designs těchto krabic, asynchrona a 184 s vlnitým plechem na boku.
Naopak, když se Němcům představily stroje 363, tak čučeli jak z jara. Proč myslíš, že Eso, byť je starší má pulzní regulaci (plus brzdič BSE) a bastard odporovou regulaci (plus brzdič BS4)? Holt Škoda byla drobet pokrokovější……dnes ale bohužel (nebo bohudík??)
Tehdy ještě východní Němci si u dvousystémové lokomotivy vynutili odporovou regulaci kvůli hmotnosti, tyristorová by byla o několik tun těžší a možná taky kvůli vlivům na jejich zabezpečovací zařízení. Jinak strojvůdci u tehdejší DR z bastardů moc odvázaní nebyli.
Tak NDR a jejich trabantový průmysl, to bych do porovnání raději netahal. 🙂 Bastard je hooodně specifická kapitola. Stejně i v SSSR odmítali pulzní regulaci, zřejmě pod dojmem, že co nejde opravit kladivem se do drsných provozních podmínek nehodí.
Možná tak ti východní. Protože oškliví západní byli už někde úplně jinde.
To schvalování pro každou zemi zvlášť je hrozně nešťastný a zbytečně to železniční vozidla prodražuje. EU by měla tlačit na sjednocování železnice tak, aby se nové schvalování minimalizovalo.
Ochrana náhod… ehm národních dopravců nadevše. Jen jim nedošlo, že nepřítelem není National Carrier od sousedů, ale LKW von Polen (a ten se tomu drážnímu nacionalismu je směje a mne si ruce).
Ne, v kazde zemi jsou jine standardy, jiny zabezpecovaci system… apod…
To je důsledek.
Přesně tak.
Odlišnosti jsou z nějakého důvodu. SŽ klidně o mašině s GSM-R řekne, že nemá rádio. Nebo tvrdí, že LS je bezpečnější než ETCS.
Vzhledem k tomu jak nás furt bombardujou interoperabilitou a musíme zavádět kde co včetně ETCS tak nechápu proč by nemohl Zátopek jezdit v cizině, jestli ji tam nechtěj pustit choval bych se uplně stejně k jejich strojum, ale mi furt někomu lezem do prdele.
20 zemí? To je jak Zátopek! Skoro dokonalý stroj.
Všimli jste si, že ve výčtu zemí chybí Francie? Hranice národních železničních sítí jsou asi nejpevnější.
Jak kterých, ta Francie se od zbytku kontinentu dost vymyká.
V čem se Francie tak vymyká? Nechápu…
Neumím to podložit čísly, ale mám dojem, že v prostoru I-CH-D-NL-A-CZ-PL-SK-HU jezdí „kde kdo všude možně“, zatímco ve Francii je míra pronikání „alternativních“ nákladních dopravců do hájemství SNCF mnohem menší. Někdy v roce 2005 jsem právě byl v F a koukal na zprávy a ukazovali „soukromý nákladní vlak“, jehož jízda byla horlivě blokována odboráři SNCF. Od té doby nastal nějaký posun, ale liberalizační tendence jsou na francouzské železnici pozadu vůči jiným zemím.
Odboráři…🤪
Není pravda, liberalizace nákladní železniční dopravy už se jim ve Francii solidně rozvinula.
Spíš není co vozit, železnice tam má podíl na dopravním trhu 7%. O ERC, dceři DB asi moc nevíte.
Bombardier Traxx MS2 verze D F B je tam schválen a využíván snad už 10 let. Největším uživatelem Traxxe je SNCF Fret. Před 15 lety se uvažovalo o schválení řady 189.
A čím tam vozí hromadné náklady a kontejnery z námořních přístavů? Oproti nám nebo Německu nevozí moc uhlí (uranu stačí trocha), ale vnitrozemskou vodní dopravu mají docela limitovanou (hraniční úsek Rýna s Německem, Seina pod Paříží, Rhôna pod Lyonem, horní tok Mosely, ale skrz Francii výhradně kanály pro malé lodě). To vozí všechno ostatní zboží kamiony?
Francie je už na dobré cestě. Měl by být schválen v dohledné době.
Řekněte mi, jakto že Siemens prodává Vectrony po stovkách, a Škodovka se svojí 109E vůbec nic. Napadají mě akorát možnosti:
1) 109E je mizerná
2) Škoda neumí marketing
3) na Západě z principu nechtějí výrobky ze zaostalého Východu
3) bych asi odmítl, neboť ani na východě 109E nechtějí.
4) cena
Stroje 109E pro DB byly vyrobeny v roce 2016 a dodnes nejsou v provozu – takže stroje z východu šanci dostaly, leč nevyužily. Nedokážu posoudit, proč to tak je, jestli vinou výrobku, výrobce, nesplnitelných požadavků zákazníka, schvalovatele, spiknutím tradičních dodavatelů DB. Nevím.
U toho Zátopka , případně celé soupravy , je problém se schválením v čem ? U nás jezdí , na Slovensku taky a zákony by měli být téměř identické . Nebo když to němec nechce tak prodat jinému zájemci a smlouvu zrušit . Chápu že jsou kvalitnější výrobky ale proč je tedy vůbec objednávali ? Za cenu Dacie nemohou čekat VW. A pokud měl cenu vyšší proč do toho šli. Nebo chtějí Škodu dusit ?
Na Slovensku NEjezdí, stojí u plotu většinu času.
Tak to ani u nás není žádná sláva ale už povětšinou jezdí . A ty patrové vagony nemůže tahat Vectron nebo Traxx ? Třeba i bez řídícího vozu .
Za 20 let koupí 381.001 nebo 002 ČMŽO a vystaví si to před fabrikou vedle 169.001.
„Za cenu Dacie nemohou čekat VW.“
Jestli to není tak, že za cenu Dacie chtějí Dacii, ne Trabanta.
Za mne asi takto: 1 = 50%, 2 = 10%, 3 = 40%.
Plus dodám že Škoda v Německu nemá pozici jako v ČR/SK kde jsou zákazníci méně nároční > asi padla kosa na kámen a hle, zákazník má jasnou představu o tom co chce a nedá pokoj dokud to nedostane.
Občas holt něco nevyjde, no. Snad to v tomto případě nezaplatí daňový poplatník ale jen a pouze akcionář. Jsem zvědavý kdy se to celé dořeší, ať tak či onak.
Jojo, jako testovani NIM Expresu, po 10min., sw zahlasi chybu a souprava nouzove zastavi, dale pokracuje jen rychlosti 10km/h… jenze souprava bude jezdit v oknech na VRT, kde kazda chyba muze znamenat zpozdeni,… a opravdu nemci nechteji prevzit vlak, ktery neni 100% spolehlivy… to opravdu neni tak, ze by tam se sesel reditel skody s politikem bavorske vlady a podepsali si smlouvicku…
I pri testech 109E na okruhu pri 200km/h dost hopsala,…
Problemy byly videt i na panterech, jenze u nas jezdit mohli, nemec by je tak neprevzal, sama Skoada pak na dalsich seriich delala upravy…
S výrobou lokomotiv 109E Škoda již nepočítá.
Co se týče dodávek v Německu, tak polská Pesa měla v dodávce pro DB zpoždění 3 roky, bohužel Škoda to překonává. Na druhou stranu i západní výrobci mají v dodávkách obvyklé zpoždění minimálně rok.
V lednu třeba proběhlo ve zprávách, že DB nechce od Bombardieru převzít další soupravy IC2 kvůli technických nedostatkům.
Nemecky trh je hodne prisny…
ad 3) je blbost, Německo je pro Mladoboleslavskou Škodovku největším trhem.
https://cdn.skoda-storyboard.com/2020/01/200113-INFOGRAFIKA-SKODA-dod%C3%A1vky-voz%C5%AF-2019.pdf
No, pozor, mícháte jabka s hruškama. Škoda Transportation a Škoda Auto jsou úplně jiné firmy. V automobilce má v současné době 100% akcií Volkswagen a v železniční Škodovce má 100% akcií Kellnerova PPF. Takže asi proto je Škoda Auto tak úspěšná v Německu.
oprava: Největším evropským trhem.
4) Škoda má objednávek a práce nad hlavu, takže se už na nabízení samostatných lokomotiv (pro ni nejméně zisková část trhu) vykašlala.
Ve výrobní hale v Plzni to tak nevypadá. Že by jako měli spoustu práce.
Protože škoda nechce vyrábět 109E proto
4) vyvinout takovou lokomotivu při dnešních normách není žádná sranda a zvládne to jen velký výrobce, který má kapitál a možnost náklady na vývoj rozpustit do velké série.
Ostatně který jiný výrobce než Siemens má srovnatelnou lokomotivu (tedy takového výkonu a schválenou na takovou rychlost v tolika zemích)? Žádný, že. Takže netřeba hledat chybu jen u Škodovky.
Čekám, co bude s Bizónem/CRRC pro Rail Cargo Hungary.
Problém, co alespoň vím já, tak je ryze technický – jinak řečeno, pro jízdu řady 109E se soudobou soupravou osobních vozů musí být zajištěno to, že konkrétně jistá technická část lokomotivy, která zajišťuje jistou konkrétní nezbytnou funkci týkající se té osobní soupravy musí splňovat/být certifikována jistou certifikační autoritou, která notifikuje, že ta jistá technická část lokomotivy, která zajišťuje tu jistou konkrétní nezbytnou funkci týkající se té osobní soupravy je funkční a splňuje požadavky uvedené v jisté normě/normách. A to právě řada 109E narozdíl třeba od Vectronu nesplňuje – takto mi to bylo jistou kompetentní znalou osobou kdysi nějako vysvětleno –… Číst vice »
A ty se nesmíš vyjádřit normálně civilizovaně, Vokoune?