Ve Zlínském kraji osazují nové označníky zastávek, vévodí jim písmeno Z
Nový označník zastávky veřejné dopravy ve Zlínském kraji. Pramen: KOVED
Písmeno Z má odkazovat ke Zlínskému kraji, jeho prostřední šikmá část symbolizuje železnici jako páteř dopravy.
Proč ne. Na druhou stranu mi přijde, proč by se měly kraje a jejich IDS nějak originálně prosazovat, vždyť jsme snad jeden stát. Označení zastávek není nic hrozného, ale proč proboha jsou takové rozdíly v pravidlech smluvních přepravních podmínek a celkové politiky ve veřejné dopravě mezi kraji. Viz krásný příklad nejmenovaného kraje, který si hrabe na svém písečku, zavřel nebo omezil několik celkem perespektivních tratí, nalepil si zelené proužky, o nichž cestující z druhého konce republiky nemá tušení, k čemu jsou a že jsou sice absurdní ale pak máte mastnou pokutu, když nemáte lístek z neobsazené stanice či zastávky. A… Číst vice »
Konečně snad někdo přišel na to, že kromě pravopisných pravidel existují i pravidla typografická – za čárkou, tečkou následuje mezera. Usnadňuje to čtení a lépe vypadá. Největší zvěrstvo jsou dvoučárky jak na označnících tak v jízdních řádech Zrovna tak nechápu zkratky v krátkých názvech. Aš,nem.; Kyjov,nem.; Beroun,nem. Nebo. Který technokrat přišel s nápadem, používat místo slova nádraží, žel.st. ve Středočeském kraji dokonce Žel.st.
Moje řeč! Často mi spousta názorů tady přijde hodně technokratických… a jsem rád, že si někdo všiml toho samého a taky to oceňuje. Tyto označníky jsou snad druhý případ u českých IDS, kde jsem zaznamenal opravené formy názvů zastávek. Dosud to dělali jen v IDS JMK, pokud se nepletu.
V PIDu se to nedělá tak, že by se na sloupek psal dokonalejší název, než je v licenci a v CIS, ale že se rovnou upraví i ten oficiální název. Ovšem někdy taky velmi svérázným pravopisem, zvlášť co se týče velkých písmen. Při hlášení ve vozech se často říká celými slovy to, co v jízdním řadě je jenom zkratkou, třeba IKEM. Bohužel když si v každém IDS a v každém kraji dělají názvy podle svého vzoru, tak se tím rozbíjí ten jakžtakž jednotný systém který jsme zdědili po ČSAD. Třeba v Praze z názvů zmizely názvy čtvrtí, a výsledkem pak… Číst vice »
To s těmi konečnými si teďka vymysleli ve Vsetíně, když „Semetín, konečná“ přejmenovali na „Semetín“ a „Janišov, točna“ na „Janišov“.
Na jízdních řádech má smysl dodržovat určité normy. Na panelech autobusů je potřeba šetřit místem.
Volnost je víceméně v hlášení, a na pojmenování zastávky jako takové je zde taky místa dost.
Haltestelle
https://t1.pixers.pics/img-7dcb05cd/tapety-haltestelle-schild.png?H4sIAAAAAAAAA5WPTW7EIAyFr5NISezwEyAHyHaOEFHizKSTHwS00_b0ZVpNN1UXlRfPBvw-Hrzs0c4EjvZEAbZlmlaCeVnzFHtvU9a9wEZJ1VUPyTUMQ9kHissHFVgpFGWfl9YCEcv-eKXgwuGLWrKq1rrSTFfKsLK_2ey32XAtLin52ANE3vjlLcOyuAhui8CwVYAdSCM7NEaTYFyPyXpKtr7e7BRsavx-_vpIxlnv1_cxUKZGGu3qL_Yf9kY7x9zD_jflJ6ZArMQ93nzkCKm438EfnO8e8nMYTsAFaAnIgav70TicuNASOVejoLa1RqFquVTaSWLuSeLc4czdPDndPPvzJ2xEuvmkAQAA
A další hezké retro
Žluté meziměstské, červené MHD
Původně ty žluté byly modré..
Lepší označení zatím nikdo nevymyslel
A co takhle normální značka IJ4a nebo IJ4b a do ní určené symboly druhů vozidel podle přílohy číslo 7 k vyhlášce 294/2015 Sb., konkrétně symboly číslo 204 205 nebo 206, případně 306 až 309, 312, 323? Mnohde na to přišli už dávno, jenom narcistní integrátoři mají potřebu ten systém narušovat.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOu_fde8096NtDajMIVy6NhGglB66hlkS7SA&s
60 let starý model, a stále si zachoval svou funkčnost a eleganci. To se těm dnešním asi nepoštěstí.
Neskrývam odpor. Označení zastávek by mělo být kruci jednotné. Retro vzor ke velmi inspirativní.
kéž by to udělali i v Praze, ty naprosto ohyzdné zastávky v ČR (jejich označení) ve srovnání se západní cizinou
A jaký přínos TO bude bude mít pro cestující ? Zastávka je definována označníkem jednotného provedení podle „technického manuálu“ PID. Jediné, co je na označnících poněkud v rozporu se zdravým rozumem, je umístění skříňky s jízdními řády ve výšce přesahující průměrnou výšku osoby. Chápu, že na provozně zatíženější zastávce, zejména pokud slouží i pro noční linky, je umístění množiny skříněk s jízdními řády „oříšek“. Například na Karlově náměstí „u ALBERTA“ směr Moráň/Štepánská. Ale tam bych TO, jako projektový manažer, řešil samostatnou samostatnou nosnou konzolí umístěnou souběžně se zábradlím, odděleně od konstrukce označníku s názvem zastávky, jejím číslem a čísly linek… Číst vice »
A v Rakousku se jízdní řády táhnou od hora až na zem. Každá linka má vlastní plošku.
Ty tradiční pražské označníky jsou pořád stokrát hezčí a praktičtější než ty příšernosti, co vymýšlejí ti dnešní designéři. V Praze jsme se naštěstí už zbavili Kotasových experimentů na Andělu i na Barrandově, ale antracitoví apoštolové nám určitě zase něco vnutí. Displeje, na které není vidět, přístřešky, do kterých fouká a prší, a podobně
Symbol kolejí na značce zastávky autobusu, jo to zní logicky 😀
Symbol kolejí – jak jste na to přišel.
Z jako „zastávka“, Z jako „Zlínský“ kraj / doprava …. Nastříknout / nalepit jednoduché Z umí každý, tohle vypadá trochu jinak. Někomu se líbit nemusí, jinému – nejsem estét – se prostě líbí ? Proč – je zkrátka jiné.
Mně to připomíná spíš přechod pro chodce než koleje.
hmhm …. a papírové přestupní jízdenky už máte?
To byste chtěl příliš. Zatím je nové logo označníku. Když tak 30 let počkáte, tak možná…
Zatím jsem si všiml jen tek hlavních značek, těch dodatkových tabulí ještě ne. I tak je jich zatím jen pár, teda aspoň tam, kudy jezdím. Nějak si na to zatím zvykám a popravdě spíš jezdím stejně autem.
Jinak – značku staví ŘSD/ŘSZK, ostatní informace (vývěsní tabule, informace o zastávce, jízdní řády) řeší dopravce. Proto je někde značka postavená, ale zbytek je stále na té staré.
Ano, i toto je jeden z absurdních výkladů, ke kterému může vést nynější chaotický a nesmyslný stav legislativy. Vykastrovali sice zákon o silniční dopravě, ovšem v silničním zákoně stále zůstalo vymezení, že označník zastávky není součástí ani příslušenstvím pozemní komunikace (podobně jako třeba výstražný kříž na přejezdu). Krom toho mezi povinnostmi, které silniční zákon ukládá vlastníkovi komunikace, není povinnost realizovat stanovenou místní úpravu provozu. A ani správní úřad, který místní úpravy provozu stanoví, není oprávněn nikomu ukládat souvislosti s tím žádné povinnosti.
Výstražný kříž na přejezdu je součástí dráhy a dává to smysl. Naopak by byl nesmysl, kdyby výstražný kříž byl silničářů a světla i závory železničářů.
A přesně stejně logicky to bývalo i označníku zastávky. Byl součástí tramvajové nebo trolejbusové dráhy nebo zařízením autobusového dopravce, a nebyl součástí pozemní komunikace. Po diletantských zásazích dnešního ministerstva dopravy je v tom takový chaos, že každý kraj a každé město má jiný výklad. Slovo označník má dva významy současně, zastávkový sloupek je i není součástí dopravní značky, a jak je tomu u sdružených zastávek pro drážní i autobusovou dopravu, to už je zcela mimo mentální obzory ministerských úředníků.
Mimochodem, jestlipak víte, čeho jsou součástí směrovací desky a trojúhelníková výstražná značka před přejezdem? Není nelogické, že patří někomu jinému než výstražný kříž? A co když je pod výstražným křížem osmiúhelníková stopka, ta patří kam?
Vím, že se tady v komentářích pochvaly moc nenosí. Ale poslední dobou si jako pravidelný cestující začínám všímat, že se u nás v kraji na veř. dopravu konečně míň kašle. Jde to pomalu, ale drobné změny k lepšímu jsou vidět všude. Zacelily se díry v JŘ vlaků a jezdí i nějaké ty spěšňáky, jednotky Arrivy neumírají za jízdy. Autobusů nejen o víkendech přibylo. Trochu se i ta integrace rozjíždí. Všude můžu platit kreditkou a je to i rychlejší než jejich čipovka. A tyto zastávkové sloupky jsou příjemné překvapení .. ladí se zbytkem IDS a když konečně domontují ty dodatkové tabulky,… Číst vice »
Tak je třeba pravda, že „designer“ označníků se již jimi zabýval od roku 2012, takže určitě to není žádná narychlo akce.
Tak to musela být dřina, když po letech vyplodil tohle 😀 To snad radši neříkejte nahlas.
Vy ho znáte osobně, že víte, že nic jiného mezitím nedělal?
😅
Tak to jste zřejmě radní, nebo z jiného kraje. Je opravdu co samochválit?
Opravdu to na pochvalu není. Ale kdo žije ve Zlínském kraji, ten se nediví.
Já dnes na zastávce u družiny míjel Iveco s touhle nálepkou. Na boku vzadu. Jako by si tím písmenem Z označil Zliner vozy, které dodal. 😀
Správně.nekomu se to líbí, někomu se to nelíbí.Mně se to hrubě nelíbí.Je spousta jiných způsobů reklamy,jak na sebe může zlínský kraj odbor dopravy upozornit.
O na Vysočině loni pžekopali všechny označníky, teď mají dvě nesmyslené šipky. V porovnání s tím mě to Zlínské příjde důvtivné…
http://www.modra-vlna.cz/magazin/detail/1567/zastavky-na-vysocine-maji-nove-oznacniky
To vypadá jak DP Olomouc před 25 lety. Místo zavedené moravské orlice chtěli modernu, tak si koupili logo se dvěma zakřivenými šipkami. A nejspíš až potom zjistili, že je to „opravdu originální“. Takže brzo měnili logo znovu, tentokrát na 4 šipky doleva.
Na Vysočině okopírovali logo IDSOK (https://www.idsok.cz), taky tam mají dvě šipky proti sobě (https://www.kr-vysocina.cz/verejnadopravavysociny.asp). 🙂
To vypadá, jako by to všechno dělal jeden člověk. :-/
Člověk si skoro říká, kolik tak toho tvůrce (tvůrci) denně vyhulí. JMK symbol autobusové zastávky mi zpočátku přišel trochu divný, ale to je návykem na symbol busu x desetiletí předtím. Tohle je ale podstatně vyšší level. Kolik že peněz spolykal ten návrh a kolik spolyká výroba a osazení nových označníků včetně likvidace těch původních?
A kolik teprve tvůrci označníků Veřejné dopravě Vysočiny, Integrované dopravě Plzeňského kraje, Integrované dopravě Karlovarského kraje, … tam THC nešetří
Tak ty na Vysočině mně nemile překvapily. On to dělá stejný tvůrce?
Jako by ty označníky vydržely na věky věků a ani po 50 létech je nebylo potřeba vyměnit.
To mi dělá radost! Už bylo načase, když si vybavím jak vypadaly nebo vypadají zastávky po Zemkovi. Vybledlé, zrezivělé, povalené, bez názvů a ještě často na jedné straně silnice úplně chybějící. Aspoň v něčem už se to bude blížit jihomoravákům
Vidím, že tisíc lidí tisíc názorů.mně se to třeba absolutně nelíbí.Nejaky cizinec z toho může být paf,pokud to uvidí.Nanejvýš si to může domyslet,pokud u toho bude přístřešek.Za mně jediný inteligentní symbol autobusu v modrém obdélníku,jak je typizovaná dopravní značka, nemůžu si pomoct.Jako reklamu na své služby si může zlínský kraj zvolit nějaký jiný způsob, než oficiální označník.
Symbol autobusu je vedle názvu, pokud se nepletu. A v kontextu okolí snad nemůže nastat situace, kdy někdo nepozná, že jde o zastávku.
Ty nápisy a piktogramy jsou tak mrňavé že to vyjde skoro nastejno, jako by tam vůbec nebyly. Hlavně že tam je obrovské Z, které má informační hodnotu nulovou. Asi Z-Group.
Taky mně přijde,že je to Zemkova reklama, když se odtud odpakoval
A co když je to preZidentova reklama? Hledáte konspiraci tam, kde není.
Nehledam konspiraci,já jsem to o Zemkovi nezačal.jen přemýšlím,kolik piv bych musel vypít,aby mně napadl takový paskvil.
U nás je jen ten čtverec a Z. Ale i kdyby to bylo jinak,tak mně to neoslovuje ani náhodou
Je to dobré. Čisté, originální a hlavně konečně bude někde vidět název zastávky, číslo nástupiště apod. jak v civilizovaných krajích
Z jaké vzdálenosti člověk s normálně ostrým zrakem přečte to číslo stanoviště a nápis na znamení? Dříve na podobu zastávkových označníků byla norma, dnes to navrhuji nějací amatéři bez trochy soudnosti.
Takže je lepší tam číslo nástupiště nebo na znamení nedávat vůbec? Za dob normovaných mikulášskych holí ČSAD n.p. tam kromě JŘ bývalo informací minimum.
Nebylo by lepší, aby dopravní značka měla celostátně standardizovanou a mezinárodně srozumitelnou univerzální podobu, a nápisy aby byly čitelné ze vzdálenosti, ze které mají být čtený jak to dříve požadovala norma pro případ že by to někdo nepochopil sám od sebe? Nemusí to být tak obří nápisy jako třeba v Třebíči, ale z prostoru zastávky a vozidla by to čitelné být mělo.
Jasně.jedina standardizovaná značka je ve vyhlášce.naprosto srozumitelná,jak facka
A pod ní dodatková tabulka na které je název zastávky a číslo linky.
Právě že ve vyhlášce není, jak ta značka má vypadat. Tam je pouze prázdný rámeček. Navíc dnes už ani není rozlišeno, kde se má používat kulatá varianta a kde čtvercová.
Ale je jasně daná. IJ4c
Jasně daná, ale je to úplně jiná značka. To je přece značka konce zastávky. Vy jste asi pravidla provozu v životě načetl a nikdy jste nebyl v žádném městě.
Vy jste humorista.ale tak potěší se po ránu zasmát…
Rozdíl mezi značkami IJ4a a IJ4c je jaký? To první je tzv. označník, to druhé označuje začátek zastávky ve směru jízdy, tedy vlastní označník zastávky je ve směru vpřed.
A nedej bože aby na kulaté zastávce zastavovaly hranaté autobusy nebo naopak. Jak je tam kulatý označník, tak tam MHD zastavovat nesmí, aby v tom byl pořádek. (sarkasmus)
Zatímco normy ze 70. let striktně oddělovaly MHD od ČSAD a společné zastávky v podstatě zakazovaly, od devadesátých let je naopak doporučováno zřizovat společné zastávky a stanoveno, že každá zastávka má mít jen jeden označník. Ovšem od té doby se na legislativě podepsali úředníci, kteří nevědí, co je zastávka, nevědí, co je označník, a výsledkem je, že zase v jedné zastávce bude pět označníků a každý bude vypadat úplně jinak a patřit někomu jinému.
A nebylo by lepší, kdyby základní tvar označníku v rámci zemí EU stanovila EK v Bruselu. To by mělo smysl … Zkoušel jste někdy hledat zastávku / výchozí bod autobusu v Itálii – FERMATA ? Docela „náročné“ pokud neumíte italsky … Tabule FERMATA žádná, pokud tam je, tak jízdní řád žádný … dopracujete-li se někde k jízdnímu řádu, tak se orientujete podle toho, že tam je ulice a číslo baráku a pak hledáte barák a číslo … A ve Francii – na venkově – podobně. Domorodci to znají, tu a tam je více „arrêt de bus“, jízdní řád nikde a… Číst vice »
V režimu, kde řidiči autobusů nejsou povinni zastavovat všude a zároveň každý cestující musí hlásit cílovou zastávku (takže systém ukáže, kolik lidí vystupuje) jsou ZnZ určitě zbytečné.
Chtěl jste napsat, že pokud jsou všechny zastávky na znamení, tak jsou zastávky na znamení zbytečné? Spíš je pak zbytečné je tím nápisem označovat.
No… třeba MHD Uherské Hradiště nemá explicitní hlášení zastávek, ale nemusíte mačkat tlačítko zevnitř, stačí aby řidič viděl, že se chystáte k výstupu. Ale nikde to není napsané jako povinnost cestujícího, takže zřejmě pochybení jde za řidičem.
Tak samozřejmě, ve středních Čechách také většina dopravců zrušila značky zastávek na znamení, protože se prostě logicky staví, když je potřeba, ale v rámci integrace jsme se pak zase vrátili o 30 let zpátky.
Tohle je snad jediný druh dopravní značky, kde Ministerstvo dopravy dalo naprostou volnost lidové tvořivosti. Například u značek pozor zvířata nebo pozor zvěř se smí vybírat jen z přísně předepsaných vzorů obrázků, které jsou dohromady asi 4.
Zastávkový označník u nás právěže není dopravní značka (na rozdíl od třeba Německa).
A taková značka IJ 4a je pak co?
Jenom 19 let jste zaspal. Už od vyhlášky 30/2001 Sb. to jsou dopravní značky. Vyhláška 294/2015 Sb. pak do toho vnesla zmatek tím, že pro tu značku uzurpovala slovo označník, které dosud v zákonech i technických normách znamenalo kompletní označení zastávky. Ale je pravda, že ministerstvo v těch termínech a právní úpravě dělá čím dál větší bordel, takže už se v tom sami nevyznají.
Máte pravdu, omlouvám se.
No, chtělo by to udělat radikální řez do těch vyhlášek.
Radikální řezy od nekompetentních úředníků těm vyhláškám a zákonům právě moc neprospívají.
Mně se to líbí.
Na hejtmanství je asi dost peněz na zbytečné cedule a kartičky. Jestli tím ale něco v dopravě skutečně vyřešili tak už se fakt těšíme.
Skutečný integrovaný dopravní systém, který léta závidíme třeba JM kraji tady ale pořád není.
Jsem potěšen, že ve Zlínském kraje je už doprava vyřešena, skvěle funguje a konečně došlo i na nejpalčivější problém a tím jsou označníky. Neví někdo kolik to bude stát?
Tak to je opravdu facka do obliceje vsech, co aspon jednou jedinkrat ve meste Zlin byli. Uroven zeleznice je na urovni roku 1935 a na lepsi casy se bohuzel neblyska. Radeji se vubec nebudu zminovat o tom, jak vypada vlakove nadrazi v centru Zlina.
Mívám podobný pocit, když tam zavítám, ale naštěstí kraj není jenom Zlín. Třeba trať 330 má dobrou úroveň, horní a dolní Vlára jsou na české poměry také v dobrém stavu.
Jen ta elektrifikace Vláry je poněkud opožděná oproti plánům z 80. let.
Kéž by to bylo jako v roce 1935. Tou dobou už snad i jezdil např. lůžkový vůz Zlín – Praha, stavěla se trať na Slovensko (nepostavená dodnes) a motorové vozy OZVD byly na tehdejší dobu slušné. I potkat divné existence na nádraží za Bati nebylo asi úplně běžné. Dnes je to celokrajská ostuda.
Bohužel, nejošklivější krajské nádraží …
A víte, KDO ZA TO MŮŽE …
Letectvo USA, když v roce 1944 bombardovalo Zlín, resp. tovární komplex firmy Baťa … nedokázali se, alespoň jednou bombou, strefit do staniční budovy … Pokud by se jim to povedlo, tam by byla postavena nová budova, jako například v Klatovech, Chebu, Českých Velenicích ….
Nedotahují to do konce, vznikají z toho dobře kočkopsy, viz fotka… https://imgur.com/sSNYyU2
Problém může být, pokud z jedné zastávky odjíždí i neintegrované linky…
To je přece podstatou integrované dopravy, že jednotný systém veřejné dopravy je roztříštěn na desítky nekompatibilních a nepropojených takzvaně integrovaných systémů. Každý dopravce, každý systém, každá linka, každá vesnice chce mít svoje logo.
Uznávám jen jeden a to dopravní značku, která je pro tento účel ve vyhlášce
A v té vyhlášce je to skoro jediná značka, u které není předepsáno, jak má vypadat. Jako vzor je tam jen prázdný rámeček a v doprovodném textu se dnes píše, že dovnitř si může dát skoro každý cokoliv. Před rokem 2015 tam bylo několik možností a než aby to ministerstvo sjednotilo, tak v tom radši udělalo úplný bordel. Stejně jako nedokázalo zajistit, aby jedna zastávka byla označena jedním společným označníkem, tak na to úplně rezignovalo.
Značka IJ4c určitě prázdná není.
Jenže tady je řeč o označníku zastávky, ne o značce na konci zastávky. Samozřejmě že by bylo logické, kdyby na obou byly používány stejné sady piktogramů.
Znám místo,kde je značka zároveň označník.a vypadá to naprosto normálně, inteligentně.ale proč tam nedat další sloupek,či víc,at mají někteří naši spoluobčané co krást
Nějak tomu nerozumím. Chcete tím říct, že znáte místo kde čelo zastávky je označené značkou, která podle vyhlášky má označovat naopak konec zastávky? Ano, také znám několik míst, kde dopravní značení navrhovali nebo umisťovali lidé, kteří neznají pravidla provozu.
Ano, přesně tak a je to srozumitelné.Neznaji tam pravidla provozu asi 15 let.
Konec zastávky jako konec autobusu? Já bych to zase nazval jako začátek zastávky (tzn. místa, kde je zakázáno zastavit).
Začátek úseku vozovky u zastávky neboli konec zastávky. Pokud půjdu za vámi, tak se tím váš zadek také nestane vaším čelem. Zastávka je prostě orientovaná opačně než směr jízdy. To máte stejné, jako když se u obchodu postavíte na konec fronty.
Prostě peněz je dost, tak proč jeden označník když mohou být 3…
V celé Evropě na označníku jsou symboly dopravních prostředků. Zlínsko se musí lišit, ať každý trouba hned neví, že to je zastávka.
Myslím, že třeba v Německu mají H jako Haltestelle…
A v Záhřebu S jako stajalište.
Ano to mají, ale také to je v celém Německu a ne jak u nás, každý kraj – jiná ves, jiný pes
Kdyby Havlíčkovo ministerstvo bylo konzistentní, tak by si i u ostatních dopravních značek mohl každý okres zvolit svoji vlastní provedení.
I barvy na semaforu 😀 , tady by byla třeba černá, hnědá a fialová 👍
Já myslím, že nápad je to dobrý a originální. Když se dívám na obrázek dole, tak symbol autobusu je hned pod značkou, takže k žádnému zmatení nedojde. Problematičtější to může být spíš u nových označníků Plzeňského kraje nebo Vysočiny, kde mají jenom logo, ale dopravní prostředek není vůbec nikde.
No nevím,já na tom zlínském paskvilu symbol autobusu nevidím,ať se dívám,jak se dívám
A co ten obrázek VLEVO DOLE?
U nás doma nic takového není,jen ten čtverec Z. A i kdyby to bylo jinak,tak mně to neoslovuje
Když si vezmete lupu, tak na té takzvané dodatkové tabulce uvidíte jakýsi mikrosymbol, který při troše fantazie připomíná autobus v čelním pohledu.
U nás žádná dodatková tabule NENÍ! Ani s lupou,ani bez lupy
Jen to nicneříkající Z co je na obrázku nahoře,nic vic
Tvrdit zrovna ve Zlínském kraji o železnici jako páteři dopravy mně nepřijde zrovna odpovídající. Na trase Hradiště – Zlín, Luhačovice – Zlín a hlavně Vsetín – Zlín by železnici zvolil asi opravdu jen její fanatický fanoušek. 🙂
Jednou jsem Z Luhačovic do Zlína opravdu vlakem jel. Odpoledne v pr…. pardon v tahu , ale vyzkoušel jsem to. Totéž bývalý spolužák z Otrokovic, jel ze Vsetína vlakem taky jednou. Život zase tak dlouhý není….
Kdyby existovala trať Vizovice-Vsetín (a elektrifikovaná až do Otrokovic), pak by to použitelné bylo.
Pravda, to by se dalo i do Karlovic jezdit a nemusel by člověk pokaždé brát auto.
Vizovice – Vsetín neplánoval ani J.A.Baťa … Před necelými 30 lety se podnikatel Karel Housa (Housacar) snažil přimět ČD (tehdy ředitelství v Brně) ke spolupráci a cestující do Vsetína vozit z Vizovic svými BUS, jedna větev přes Liptál, druhá přes Valašskou Polanku … dokonce se ve Vizovicích na nádraží podařilo – celkem snadno – obnovit zastávku BUS, která tam bývala ještě v 60. letech minulého století a tak se jednalo o obnovení, nikoli o „novou“ zastávku … Zkrachlo TO na tom, že ČD nebyly schopny informovat o zpoždění vlaku nebo naopak vyčkat na zpožděný BUS …. jízdní řád tam taky… Číst vice »
Ona trať do Lidečka měla být po úpravě projektu napojena trianglem. Právě pro přímé vlaky do/ze Vsetína. Housův pokus dopadl tak, jako jakýkoliv jiný pokus nahradit vlak autobusem – v ČR autobusy k vlaku nenavazují.
A to je chyba!pak jsou zbytečně ztrátové autobusy i vlaky
To zase vymýšlel nějaký génius. 🙁
Je to zastávka, zahrádka, stánek strany zelených???
Všude jinde je nakreslený autobus či něco podobného a ve zlínském kraji musí vymýšlet blbosti…:(
To bylo za první republiky. Z v kruhu podle německého vzoru „H“.
Za první republiky měly autobusy, trolejbusy a tramvaje stanice, termín zastávky byl pro ně prosazen až někdy v 70. letech. Takže písmeno Z by moc nedávalo smysl.
Co vše by to z mohlo znamenat. Chudák babča nebo člověk s demencí.
Uvidí zetko, a budou si myslet, že se o okolí vyskytují žraloci či něco podobného.
Chudáci pak v Německu, kde si pletou zastávky s domy, psy atd.
Mě spíš šlo o to, že značky by měli být voleny tak, aby je na první pohled poznal kdokoliv (ať je to třeba člověk z Číny).
Z tohohle důvodu se mi Z nelíbí a jsem spíš pro nějaký rozumný obrázek/symbol
Je nutné uvědomit si kolik takových označníku v celém Zlínském kraji je. Pro někoho se tady upekl dost zajímavý kšeft.
Kdepak, na vás si nepřijdou. Vy každou nekalost prokouknete!
Přijde tukan, osel, vůl a lama na zastávku a tam na sloupu cedule a na ní Z.
Přemýšlejí, kdy se objeví … Zatraceně Zas*aná Zebra.
Kdyby na téže zastávce byl člověk, tak ten by byl úplně v háji, protože by čekal Zastávku.
Takto si to nějak představujete, že je složité domyslet si, co to znamená?
Je to logo integrované dopravy! Kdyby to byl autobus, to by byl kvikot, objevivší se na vlaku.
Ve starých Čtyřlístcích míval podobné logo jakýsi pan Zádrhel.
Toníčku, netušíte, jak moc se za náš kraj stydím. Opravdu. A s tou páteří to je spíš provokace, ne? Nebo má krajské město výjimku a páteř dopravy má cíleně na silnici?
Au.