Ve Zlínském kraji od ledna zdraží jízdné, v červenci přijde zónový tarif

Autobus ČSAD Vsetín. Pramen: Zlínský krajAutobus ČSAD Vsetín. Pramen: Zlínský kraj

Další zdražení základního jízdného chystá kraj na polovinu příštího roku, nově zavedené časové jízdenky mají ale být výhodnější.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JanO

A bude integrovaný tarif pro všechny nebo jen ty s kartičkou?

Honza

Nechápu ty zóny. Přece jízdné po kilometru je spravedlivější…

Šejdr

Kilometrické jízdné je spravedlivé, pokud spoj jede nejkratší možnou trasou. Pokud je to vymeták, co kličkuje po všech vesnicích v okolí, tak cestující platí za kilometry navíc, které projíždí jen proto, že objednatel nenabídl přímější spoj.

Marek Janík

Ti tragédi by prostě měli oslovit Kordis, ať to udělá za ně a vznikne rozšířený IDS pro dva sousedící kraje. IDS JMZLK

Dom

Inklinuje to spíše k ODIS, spolupracují nejvíc. Když už tak by se mi zamlouvala varianta nějakého celomoravského IDS!

Petr

Ano, to je to pravé, jak lidi přimět jezdit hromadnou dopravou místo aut. Zdražit a zavést zóny. Zrušit pouličky. To ulehčí přecpanosti měst osobními auty.

Gwann

aj, ten sexismus u ilustracniho fota 😉

Frantík

Co, že chlap předběhnul ženskou?
Spíš je ostuda, že tam je bus ČSAD Vsetín, který v závazku IDZK jezdí pouze minimálně.

Gwann

no, spíš fotit všude mladou holku…jen aby to zaujalo…je dost trapné prvoplánové.

ano, je hezká. ale proč kraj manipuluje přes tyto pudy…mno…

Frantík

To se spíš zeptejte redaktora. Koved by tam nedal fotku ČSAD Vsetín jak jsem naznačoval.

Vašek

Takhle nás z těch čistých, včas a kdy já chci jedoucích aut nedostanete! Ať žije LPG.

Jan Mahdal

Ve srovnání s okolními kraji je dopravní systém ve ZLK naprosto tragický, pokud bych srovnával s JMK přímo katastrofální. Ceny zvedáme, o kvalitě nabízených služeb (nemluvím o vozech) se to říct nedá. Přestupní vazby nikdo neřeší, dle mého se ani nikdo z KOVEDu neobtěžuje se občas zastavit na nádraží. Na podněty nikdo nereaguje. Už nevím, jak pomoci.

Dom

Jen na připomínky k JŘ letos reagovali asi po měsíci, kdy už to bylo prd platné… Občas je úspěšná cesta přes krajské zastupitele, ale spíš jen informativně jaký je v čem progress. Jinak velká bída.

Frantík

Byla nová koncepce kolem 2019, ale skončilo to v koši – jízdní řády totiž dělali stávající dopravci…

Pavel

Nedělali. Stávající dopravci dostávají JŘ od kraje formou pokynu, včetně skoro každoměsíčních drobných či větších změn typu přidání/rušení spojů, výlukových řádů, atd. Najděte si v rejstříku smluv kteroukoliv smlouvu mezi krajem a dopravci a přečtěte si to.

Frantík

To až teď několik pár let, jinak do toho kraj moc nešahal.

Aaabbb

Zdražení v řádu desítek procent mi nepřijde pro motivaci cestujících do veřejné dopravy úplně optimální….

M M

120 zón? Ještě víc by to nechtělo?

babilon

V kraji je 307 obcí, takže se 120 zónami se ještě docela krotili. Třeba v IDOLu mají těch zón asi 300 a v IDSJMK asi 600.

Vít Jůza

IDOL jsem aktuálně napočítal 329.

Jiří Kocurek

600 je trochu moc, ne? https://www.idsjmk.cz/a/ids-jmk.html
Statistika IDS JMK
Počet linek v IDS JMK 322
Počet vlakových linek 24

Počet zón 161

babilon

Já jsem to odhadoval z mapy a evidentně jsem hodně ujel. Díky za uvedení přesného čísla. Pro srovnání – obcí je v JMK 672.

Petr Novák

To tak nějak může odpovídat, protože když se podívám na mapu, tak zjistím, že až na několik výjimek u těch největších měst v kraji, napočítám v jedné zóně 5 až 10 obcí. K tomu je potřeba přičíst to, že některé zóny jsou zčásti, nebo zcela mimo JMK a Brno má pro sebe tři zóny, takže početně mi těch v průměru 5 obcí na zónu tak nějak vychází.

Kernteriér

Která je ta třetí brněnská?

Jiří Kocurek

Zkusil jsem, jestli nenajdu alespoň návrh toho rozdělení. Nenašel.
Vcelku chápu, dědiny na Valašsku jsou v dlouhých údolích, že se je někdo snaží rozdělit na dvě zóny. Hutisko-Solanec i na tři. Ale také jsem se podivoval tomu počtu zón.

babilon

Při 120 zónách na 307 obcí se bude spíš spojovat než dělit, ne?

Jiří Kocurek

Nejspíš obojí. Jablůnka a Pržno spadnou do jedné, Pržno nemá ani jednu zastávku. A takových obcí je víc, které jsou na druhém břehu, než je zastávka.

Unido

Kolik bude v roce 2022 km sazba SJT?

babilon

O inflaci více než v roce 2021.

Šejdr

Čili docela o dost a za rok pravděpodobně ještě o mnohem víc. Ono to s tím výpočtem navyšování cen SJT výhradně podle inflace vypadalo docela lákavě, jenže to bylo v době, kdy měla ČNB problém s příliš nízkou inflací a zdražení o něco přes 2 % by se dalo skousnout. Ale až to za rok 2022 bude 7 %…

Unido

Děkuji za vyčerpávající odpověď. Toto samozřejmě vím, ale když se bude cena měnit příští týden, tak bych čekal že na webu SJT bude vyvěšen celý ceník. Kolik tedy je ta inflace?

babilon

Inflace v roce 2020 byla 3,2 %.
Takže jestli je cena jednosměrné jízdenky nyní cca 12,50 + 1,46 x km, tak nově bude cca 12,90 + 1,51 x km.

Josef Petrák

Ale pozor, ta valorizační složka SJT není aktuální inflace v den změny grafikonu. „ČLÁNEK 3 VALORIZACE JÍZDNÉHO V SJT 1. Pravidla pro valorizaci jízdného z důvodu inflace pro jednotlivé druhy Jízdních dokladů SJT jsou zapracována do vztahů uvedených v čl. 2 odst. 2 této přílohy. Tato úprava jízdného bude realizována vždy na období platnosti jízdního řádu a vydána v rámci Tarifních podmínek SJT. 2. Výchozím obdobím pro inflační valorizaci jízdného je cenová úroveň pro období platnosti jízdního řádu 2017/2018. První valorizace bude tedy provedena pro období platnosti jízdního řádu 2018/2019 použitím meziroční míry inflace vyjádřené kumulativním přírůstkem průměrného ročního indexu… Číst vice »