Ve všech autobusech na jižní Moravě bude možné koncem prázdnin platit kartou
Autobus Iveco Crossway ČSAD Hodonín v Pohořelicích. Foto: Kordis JMK
Jihomoravský kraj ve svém integrovaném dopravním systému postupně zavádí elektronické odbavení, tedy bezkontaktní platby za jízdenky. Technici namontovali nové pokladny
Hm, takže nebude potřeba nosit do vlaků a regionálek QR kód místo šalinkarty na platební kartě a v e-shopu brnoid půjde koupit i jiné zóny než 100 a 101? Konečně.
Ano, je to tak, ke konci roku bude možné mít vše na platební kartě. Nevím zda se k nákupu všech jízdenek využije e-shop brnoid, podle mě to bude nový, protože Kordis se vyjadřoval v tom smyslu, že tento na to není použitelný.
Brno se probudilo a vstoupilo do 21. století?
To tak možná za 200 let 😂
Řeč je i Jihomoravském kraji (a jeho krajském úřadu, jehož představitelé jsou z různých částí tohoto kraje), ne o Brně.
Naopak Brna se linkové autobusy týkají jen relativně okrajově.
Fandím a tajně doufám v rychlé rozšíření i do dalších regionů
Doufám, že to bude fungovat podobně jako v Ostravě. Přijdu s bankovní kartou pípnu a bude to hotový 6ádný dobíjení žádný papírový lístky a podobné relikty minulého století.
Jo, ten kontrolní lísteček jako potvrzení zaplacení jízdného je hrozne retro no, raději zrušíme papír úplně, a pak budeme pochybný revizorum předkládat platební karty do ruky… Já s tímto systémem zásadně nesouhlasím, jaky má důkaz, že mám platnou jízdenku, že zařízení není v poruše a že nejdedu načerno, i když jsem platil?
Pokud s tím nesouhlasíte můžete zvolit alternativu, způsobů kterak se dostat z bodu A dop bodu B je mnoho. Mi by takovýto systém velmi vyhovoval.
Předkládáte falešné dilema. Protože i způsobů platby umí být mnoho (platba hotovostní za jízdenku, platba kartou za jízdenku; systém „check-in/check-out“ bez vydání jízdenky) a mohou být (resp. i nyní již na některých místech jsou) kombinovány.
Mimochodem, zatím nikdo nezodpověděl námitku, jaký má cestující bez „papírové“ jízdenky důkaz o tom, že „odpípnul kartou při nástupu“. Při technickém problému a následné kontrole revizorem jde o tvrzení proti tvrzení.
No já se bavím o konkrétním systému který funguje v Ostravě. Žádný tvrzení proti tvrzení jsem nezažil, technický problém řeším, až nastane. Jako průkazný může být treba výpis z účtu kde bude vidět stržený jízdný. Vzhledem k tomu, že jsem slušný čklověk a na černo nejezdím, neberu revizara jako třídního nepřítele. To nechávám jinejm „vychcánkům“
“ Žádný tvrzení proti tvrzení jsem nezažil“
To že jste je nezažil, neznamená, že nenastalo či že nemůže nastat.
„Jako průkazný může být treba výpis z účtu kde bude vidět stržený jízdný.“
Výpis z účtu lze dohledat až zpětně, nikoliv jím argumentovat přímo na místě.
(+ Navíc: z účtu se peníze strhhnou až po „check-outu“, ke kterému v době kontroly ještě nedošlo – ?).
„Vzhledem k tomu, že jsem slušný čklověk a na černo nejezdím, neberu revizara jako třídního nepřítele.“
Revizor na to může směrem k vám pohlížet jinak.
pokud mne revizor neprávem napadne jako černého pasažéra, volám policii a ve správním řízení doložím výpis z účtu. Opět nevidím problém.
„Odpípnutí při nástupu“, jak píšete, je snad jasný důkaz. Pro neslyšící ještě doplněné o signalizaci na displeji. A pro XYZ nebo sběratele lístků papírová jízdenka za +10 Kč (daňový doklad je možné vystavit po přihlášení do elektronického systému).
V Ostravě to funguje bez problémů. Nebo se zeptejte, kolik tisícin procent jsou reklamace..
Článek hovoří o jiné věci – platbě za jízdenky („papírové lístky“) platební kartou.
Ne o „pípnu a bude to hotový“ (což by nebylo ani tak; „hotové“ by to bylo až po dalším pípnutí při výstupu; v opačném případě se vám bude částka načítat dál a dál s tím, že za jízdné tím pádem zaplatíte víc než kdybyste na odpípnutí nezapomněl nebo kdybyste zaplatil rovnou za konkrétní počet zón s vydáním toho „reliktu minulého století“, ehm tedy papírové jízdenky).
Odpípnutí při výstupu jsem zapoměl zmínit. V Ově jezdím často, systém znám a maximálně mi vyhovuje. Nemusím nic řešit shánět lístky, speciální karty s podivnejma kreditama (to jsem zažil v Brně s tím tupám Poseidóněm a sálo mne to 200 na kreditu, kterej jsem si nabil, nevyčerpal a tímpádem zahodil – nic pošahanějšího než Poseidon jsem nikdy nezažil. Po měsíci to letělo z mobilu – absolutně nepoužitelný. No a od tý doby zas musím kupovat papírový lístečky…).
Princip Poseidonu je správný, ale provedení bohužel hrozné… a pro propagaci veřejné dopravy dost kontraproduktivní. Uvítal bych, kdyby byl kredit upozaděn a prostě bych mohl za každou jízdenku zaplatit buď platební kartou, nebo přímo přes Apple Pay nebo Google Pay na jedno kliknutí. Ideálně to řeší Můj vlak. Ruční bankovní převod je taková psychologická bariéra. O nutnosti nabít jen určité částky ani nemluvím.
Posedion jsem měl nainstalovanej cca měsíc, nepoužitelný, složitý, kousavý. věčně nejakej problém. Letel prač i s kreditem. Ty nervy za 200 mi fakt nestály za to. Ať si za to koupí nějaký ajťák novou dávku hulení…
Škoda… ten pepírový „mezičlánek“ by mohl zaniknout, i když je to přínosem, protože automaty na jízdenky leckde nejsou.
Je super, že tato možnost platby bude celokrajská. Vím z okolí, že spousta lidí ji určitě využije. Bohužel co mě mrzí (a není to vina Kordisu) je nefunkčnost polohy vlaků v aplikaci „DPMB info“, kterou opravují už asi rok a po poslední aktualizaci má poloha spojů dlouhé načítání až asi 5 násobné oproti dřívějšku. Nemá někdo info o developmentu té aplikace?