Ve Vratislavi začala modernizace tramvají ze Škody Transportation
Modernizace tramvají Škoda 16T pro polskou Vratislav. Foto: MPK
Modernizace českých tramvají začala po třinácti letech provozu.
Modernizace českých tramvají začala po třinácti letech provozu.
Tušíte někdo, co se skrývá pod touto formulací „Generální opravou či výměnou projdou všechny mechanické části včetně hydraulického odpružení … Jízda má být po přestavbě plynulejší a tišší.“? To bude aktivní natáčení článků, aby se omezilo „vystřelování“ prvního článku v obloucích bez přechodnic?
„Vozidla (WrAs205) získají zcela novou skříň, podvozek nebo klimatizaci a topení.“
Takže vyrobí zcela nový vůz, do kterého se použije výzbroj z tramvaje, na jejíž papíry to bude jezdit?
Asi ano, jako naše T3. Ale to se týká těchto tramvají https://en.wikipedia.org/wiki/Protram_205_WrAs
To počešťování cizích měst je k zblití.
Blijete i z těchto názvů?
Paříž, Vídeň, Řím, Londýn, Drážďany….
Ten český název je vzhledem historickým konsekvencím min. stejně autentický jako ten polský. Vy říkáte „byl jsem v London“, nebo „byl jsem v Londýně“?
Jel jsem z Dresden přes Prague do Pjetěrburg. Tak dnes mluví facebookoví světáci.
V tomhle případě se ale jedná o Popolšťování českého názvu města.
A jak to zní a píše se česky?
Venezia nad Jizerou! A žádný Madrás, ale hezky pěkně tamilsky சென்னை
Už dávno ne Madrás, ale Chennai.
Zrovna zde je na místě otázka, zda počešťuje polský název, nebo či spíše poláci popolštili český název…
Město bylo poprvé zaznamenáno v 10. století jako Vratislavia, kdy zde vznikla česká pevnost.
V roce 990 dobyl Slezsko včetně Vratislavi polský kníže Měšek I.
V roce 1138 se Vratislav stala hlavním městem celého Slezska
Roku 1327 uznal tehdejší vratislavský kníže svrchovanost českého krále Jana Lucemburského. Připojení celého Slezska k českému státu bylo následně stvrzeno v Trenčínské smlouvě z roku 1335. Dodnes je ve vratislavském znaku zachován český lev. Během 16. století byla Vratislav nejdůležitějším obchodním městem zemí Koruny české.
Naštěstí název tohoto města nikdo počešťovat nemusel, protože má české jméno už odedávna.
Mezitím v Praze předěláváme další T3 na Wany 😔
Mezitím v Praze bylo pořízeno 250 tramvají 15T, které jsou plně nízkopodlažní a mají otočné podvozky.
A ještě dalších 250 by to chtělo, aby ty T3ky zmizely..
Poloviční délka se také občas hodí. Ne vždy je potřeba velká kapacita.
Ano to hodí, ale Wana je hloupost. Už dlouho říkám, že místo nesmyslných a morálně zastaralých WAN by na méně vytížené a noční linky bylo vhodné něco jako Eva2 (ne nutně tento konkrétní typ), tedy novou a nízkopodlažní tramvaj. Která by i kapacitně více odpovídala potřebám. Wana je speciálně pro noční linky malá a speciálně v centru Prahy jezdí opravdu velmi plné.
Přesně, Praha potřebuje něco většího než T3, ale zároveň něco kratšího než 15T. Přes den na linky typu 13 a další kde jezdí jednotlivé vozy. V noci na noční linky.
Optimální by bylo kdyby bylo v „případně nouze“ tyto jednotky spojit a vyslat tak ve špičce.
Však snad by nebyl problém z 15T ubrat jeden článek. Aspoň by Praha měla „jeden“ typ tramvaje. To by dost usnadnilo údržbu, skladové hospodářství atd…
Ano, a s provozními náklady, o kterých se ti ani nezdá……
To je opravdu překvapení, že nová tramvaj má větší provozní náklady. Nové tramvaje od Alstomu, Siemensu, Pesa, Bombardier atd, mají menší provozní náklady než staré tramvaje od výrobců jako Ganz, Tatra, Deuwag, Konstal?
Nepletete si provozni a investicni naklady? Pac provozni bych tedy cekal nizsi,…
Pro porovnání by bylo potřeba mít podrobnější data. A náklady pro T3 vynábit dvěma, aby se porovnával podobný přepravní výkon.
Myslíte těch 250 tramvají které jste odebrali je proto že jste museli protože někdo podepsal pro DPP nevýhodnou smlovu?
O skvělosti vozu 15T vypovídá taky to že kromě Prahy a Rigy se už nikam jinam nepodívala v rámci pravidelného provozu
Však také 15T byly vyrobeny pro pražské podmínky. Pro podmínky v Bratislavě byly vyrobeny jiné. Totéž pro města v Turecku a Německu. Co je na tom divného?