Ve vlacích RegioJetu přibyli cestující, z vídeňského nádraží udělá firma přestupní uzel
Vlak RegioJetu. Autor: RegioJet
Společnosti RegioJet se zatím daří nedávno zahájená expanze na železnici. Dálkové vlaky firmy přepravily za první pololetí rekordních 2,76 milionu
Co mě překvapilo, že si nemůžete oficiálně koupit spojení Vídeň – letiště. Protože to asi zase blokují v rámci zakazování komerčních linek. Takže prakticky si to musíte koupit do Bratislavy. Aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Asi chrání svůj předražený cat.
O CAT už dávno nejde. Na vlacích ÖBB lze jezdit do města směr Haupt (railjet) i Praterstern (zastávkový vlak) s vídeňskou jízdenkou za € 4,20, CAT je za 11 €.
Vzhledem k tomu, že RJ vypravuje do Vídně 4 vlaky denně s 6 vagony (tzn. kapacitou cca 340 míst), tak při prostém výpočtu 480.000 cestujících děleno 180 dní za pololetí děleno 8 spoji za oba směry vychází číslo 333 cestujících. Vlak do Vídně a zpět by tak musel být neustále vyprodán, což rozhodně nebývá. Uváděné číslo je tak s největší pravděpodobností nepravdivé.
Tož těžko říct, ale traduje se, že RJ prázdná místa vykazoval „slevovou obsazeností“ kvůli kompenzacím. Zda to je pravda či ne nevím, ale to by teoreticky mohlo odpovídat té plné obsazenosti 🙂
Jak jsou nebo nejsou vyprodány vlaky Regiojetu se dá zjistit mmj. přímo v něm i různě jinak.
O tom, že by jezdili do Vídně většinově vyprodaní si můžou nechat zdát….
Ne všichni cestující jezdí jen z Prahy do Vídně. Po cestě pár lidí vystoupí a pár zase nastoupí a celkově pak může číslo přepravených cestujících vylézt na uvedený průměr.
A nepočítají to náhodou tak, že Praha-Brno jede někdo, v Brně se někdo popoveze do Břeclavi, v Břeclavi do Vídně = 3 cestující? Plno fakt nemají.
Pochopitelně je to samozřejmě právě tak – a to Vám v tom výčtu mezilehlých stanic pro úsekové cesty chybějí minimálně ještě Pardubice …
Děkuji za vysvětlení. Takový ukazatel nemá zrovna valnou vypovídací hodnotu. V podstatě jenom říká, kolik se prodalo jízdenek, o přepravním výkonu spoje se z toho moc nedozvíme.
Je to jen takový pseudoukazatel, právě proto, že představuje jen počet jízdenek VYKÁZANÝCH jako prodané, což, jak známo, nemusí ještě ani vůbec znamenat, že si je skutečně zakoupili cestující, ale může to znamenat i to, že si je zaplatil dopravce sám sobě, aby na ně mohl získat „kompenzace“. A Jančurovu „výrobci PR“ se navíc výborně hodí ke snazšímu ohlupování nemyslící veřejnosti.
Dlužno přitom dodat, že toho pseudoukazatele používají (resp. asi aspoň někdy musejí pouřívat) i ostatní dopravci – asi to vyžadují nějaké české statistické systémy ….
Takhle se to nedá počítat, ve zprávě je, že vlaky Praha-Vídeň přepravili 480tis cestujících. Což znamená v jedné relaci na jednom sedáku i více cestujících: Praha-Brno, Brno-Břeclav,Břeclav-Vídeň … a mám v jednom vlaku na jednom místě 3 cestující. Z tohoto pohledu může vlak vypadat že je naplněn ze třetiny (tedy téměř prázdný).
RJ má obsazenost na 120%!
Nedotovaná dálková doprava??? Regiojet si nebere od státu ani korunu??? Prosím pěkně za vysvětlení.
už se to tady probíralo. Měli jste schůzi?
Dálková doprava je v ČR dotovaná. Ano, největším příjemcem jsou ČD (v miliardách Kč). A to se svými vlaky typu Jižní nebo Západní expres. Ale také jiné linky Ex a R. Pokud máte na mysl kompenzace státu za povinné slevy, které nařizuje všem dopravcům, kteří nabízejí komerční jízdy, tak pořadí i výše naprosto odpovídá. Celých 7kusů Pendolin, proti nějakým xxx vagónum a marketingu postaveném na studentstvu. Kolik studentů denně vidíte v jediné komerční lince ČD? A kolik jich vidíte ve vlaku RJ? A do toho ještě autobusy. Kolik jich má RJ a kolik ČD? Na rozdíl třeba od DB nebo… Číst vice »
ne není dotovaná… jestli si myslíte že je prosím o důkaz…
Že na trati praha vídeň a zpět jelo 480 tisíc lidí, tomu v republice věří 3 lidí
RJ co mu taky zbejva
AO protože musí
A pan Sura protože z dob sushi pro novináře mfd zdarma napíše co mu tiskové oddělení rj pošle.
a že dražší jízdenky čd na stejné relaci na který dostávají od státu peníze jsou drahé, protože je tam málo cestujících, drahé vozy a lejsnutý lokotky věří 72% lidí
Na úseku Břeclav Gr.-Wien (-Graz) dostávají ČD od našeho státu víte kolik… 😉 Ale že se tam sype, to si určitě spousta lidí myslí…
Poznatek: Jízdenky Brno-Praha jsou častěji v nižší cenové hladině, pokud se jedná o spoj z Vídně. I pokud vyberu vlak v říjnu, ve kterém je rezervováno pár sedadel, jsou spoje z Bratislavy dražší nebo stojí stejně, nikdy naopak (Standart stojí až 219 Kč, tedy stejně jako akční ČD, obojí bez slev). Důsledek nižšího zájmu o Vídeň a naopak vysokého o Bratislavu, nebo snaha vylepšit si čísla ve spojích Praha-Vídeň, aby mohli napsat, že jimi jelo 480 tisíc cestujících? Zajímaly by mě skutečné počty cestujících s jízdenkou (Praha-)Brno-Vídeň jak od ČD/ÖBB, tak od RJ. Ten podsunutý půlmilion do Vídně uráží, byť… Číst vice »
Pokud dopravce provozuje jednu nebo dvě linky a k tomu přidá třetí, vytvoří hroznou senzaci, protože mu naroste počet cestujících o 25%. Ve skutečnosti je to kapka v moři. Kdyby LE přikoupil jednu jednotku, naroste mu počet cestujících ze dne na den taky o 25%. Pokud ČD svezou 400 000 lidí navíc, bude to pár desetin procenta a žádná senzace. Chápeme?
Dobrý den,
máte pravdu jen částečně. Z řádově menšího základu se samozřejmě roste snadněji, ale Vámi uváděný příklad s LE neznamená automatický nárůst o 25 %, ale jen potenciál k nárůstu maximálně o 25 % navýšením kapacity na 125 % původního stavu. Jenže tak jako stávající jednotky nejezdí vždy plně obsazeny (a snižují tak základ a zvyšují možný procentní růst), tak si nová jednotka ve své poloze nemusí najít zákazníky a žádný nárůst se neobjeví.
Jinými slovy, s nižším základem je snazší dosahovat vysokých procentních nárůstů, ale skutečně je realizovat vyžaduje i nějaké úsilí a dovednosti, jinak se potenciál promarní.
ČD a.s. jezdí od roku 2003 , ale až díky konkurenci se začali trochu snažit, nové vagony a tak, ale asi to už nestačí, přicházejí o cestující nejen kvůli cenám , prostě skostnatělá firma se hůř předělává než projekt RJ který vznikl na zelené louce 😉
Máte pravdu. Podívejte se na staré struktury, které vedou ČD, staré obtloustlé vlakové čety, které to chtějí doklepat do důchodu, vliv odborářů, složitá výběrová řízení atd. atd. Velkou část z těchto věcí soukromník nemusí řešit – mladí manažeři, mladý personál, časté zaměstnávání brigádníků za minimální mzdu, velká fluktuace zaměstnanců, téměř žádné odbory, ze dne na den si můžou koupit co chtějí a nemusí vypisovat výběrová řízení atd. atd. Navíc nemusí soukromník řešit relikty minulosti – personální, majetkové apod. Prostě nakoupí pár vozů, povolení, pesronál a jede se. Tomuhle nikdy němůžou ČD konkurovat. Soukromí dopravci určitě ano, ale je chyba státu,… Číst vice »
tak navrhujete to rozprodat krajům? Stát by měl vlastnit všechny nádraží s pozemkama i kolejama, popřípadě kraj.
Jo
Obtloustlé čety? 🙂 Podle mě je to na úrovni populace, u nás na R17 jezdí lidi vypadající celkem při smyslech, včetně jedné fakt luxusní roštěnky a mladého kluka (v zácviku bez mundúru), kterého práce baví tak, že z toho má člověk radost.
Profesionalita na (1.) koridoru je ještě o level výš…
No, já třeba jednoznačně raději jezdím s Regiojetem, když už má spoje prakticky po celý den z/do Prahy na Brno (a dál), ale co se týká těch vlakových čet, tak už z dřívějška jsem nikdy třeba v Railjetech nepotkal nikoho nepříjemného, často spíše naopak. A když je vlak prázdnější, klidně se třeba průvodčí v Railjetu vrátila přes půl vlaku, aby dceři přinesla třeba omalovánku nebo figurky do dětského oddílu na hru. Samozřejmě, je určitě spousta lidí, kteří ČD nedělají dobré jméno, ale tak jak preferuji většinou žlutou (většinou kvůli lepším cenám zejména do Vídně a Bratislavy), tak na modré si… Číst vice »
Svezte se někdy nějakým regionálním osobním vlakem a něco uvidíte)))
To pak ale srovnáváte nesrovnatelné.
Kde jezdí Jančura na regionální trati a jaké tam má průvodčí?
Lidi v regionálce kolem jižní Moravy často chodívají s úsměvem.
To: Myslíte prodej nádraží SZDC za cenu přes 3 miliardy, jejichž rekonstrukce zoufaleho stavu bude stát 8 miliard. Prodej pozemků, nástupišť, apod. Tedy věci, které měli při rozdělení zůstat správci infrastruktury. Další aktiva jako ČD Telematika, jejímž hlavním zdrojem je sprava IT na SZDC za dvojnásobné ceny na trhu a telefonní a datové kabely původně v majetku TUDC SZDC a zaplacené SZDC.
Otázka je, proč ČD platí za obdobné věci více peněz než ostatní dopravci.
myslím to v lepší podobě, sždc opraví nádraží, nastupiště a pořád to je čd, tomuhle nerozumím.
Není čemu nerozumět. ČD ty nádraží již nevlastní. Vlastní je stát a právo hospodařit s nimi má SŽDC.
A pokud jde o pozemky pod kolejištěm… ČD sice vlastní pozemky, nikoliv však stavby na něm.
Nj, ale kdo nastavil tyhle podmínky, když budovy, nástupiště atd. zůstaly ČD… že by jejich vlastník, tudíž stát?
To vzniklo v době dělení do té doby „unitární“ železnice kvůli tomu, aby bylo snazší ji posléze zase sloučit zpět, protože tehdejší její vedení dobře vědělo, k čemu to dělení v důsledcích povede – ke zpětnému sloučení ani k jiné změně organizačního uspořádání už pak ale kvůli „politické nevůli“ dojít nesmělo a výsledek je (i proto) nakonec ještě horší, než leckdo čekal …
Ale je to dobře? Taky budete mít jednou 50 60 a je to důvod pro vyhození z práce?
Já si naopak i toho u čd vážím, že to není jen o 90 60 90.
No a? Nikdo přece netvrdí, že to není tak, jak píšete.
Velký respekt před tím, co RegioJet dokázal a jak dál expanduje. Řekl bych, že ÖBB tak úplně nechápou, jaká se jim nastěhovala do rybníku štika, o ZSSK ani nemluvě. Jen tak dál. Držím palce!
ZSSK pochopili a nasadili kapitána Danka.
No, OBB to už pochopily, viz problém s místem na nádraží od jejich dceřinky. A taky bude mít asi brzo bohužel Jančura problém s vagony, vypadá to, že OBB už mu další neprodají.
Petr 766: Otázka je, zda bude mít Regiojet o nákup nadále zájem, nebo jestli půjde cestou nových vagonů. Ojetých určených k opravě má ještě relativně dost. A pak také, jaká bude poptávka od ostatních dopravců (ČD, ZSSK, …).
Už jim zacali ubývat cetujici. Jel jsem RailJetem a dříve bylo ve vlaku obtížné bez mistenky si najít jedno volné místo, dneska si klidně sednete na dvojsedacku sam a ještě si vyberete na jake strane chcete sedět.
Samozřejmě dost záleží kdy jedete. Ve školním roce v pátek odpoledne z Prahy je samozřejmě plné všechno, v sobotu v jedenáct už tomu tak je méně často. Platí pro všechny dopravce.
Asi jak kdy dnes v první třídě vyprodáno. Odjezd z Prahy v 7:51
V úterý rj 77 vyprodaný od Phy až po Graz včetně bc.
Asi před měsícem.
Právě přistavovali Railjet na cestu do Grazu.
Na nástupišti lidí, jak na dva Railjety.
Vzhledem k tomu, že třetí traxx testovali koncem července na okruhu Cerhenicích, tak by mě zajímalo, kdy ty další dvě lokomotivy traxx nasadí do provozu.
musí tedy každá lokotka projít českou zkušebnou nebo ne? Já tomu nerozumím.
Taky slušný výkon, všeobecně po Evropě státní dopravci jsou v menší či větší defenzívě. Otázka času než jim začnou zákazníci ubývat.
V případe DB se to jen tak nestane. Ale jsem zvědavý na SNCF od roku 2020 a první soukromé VR linky na trasách Paris – Lyon a Paris – Bordeaux, o kterých se hovoří jako prvních, kde by mohl začít fungovat open access.
I ten DB začal stát nadstandardně chránit, v mírné defenzívě už je, i přes tu robustnost organizace. Ale jak se říká, kde není efektivita, tam se objeví mocná konkurence, ochrana, neochrana státu.
DB ztráci kontinuálně regionální soutěžené linky a časem dojde i na dálkovou dopravu, kde první štiky vyhodil Flixtrain. Pravda vlak je ekonomicky daleko náročnější než bus, Flixbus busy už má pochytané pěkně, na řadě jsou vlaky, letos završí propojení všech milionových měst a němci na to slyší, 4x nižší cena, to už stojí za těch pár hodin sníženého komfortu.
DB v dálkové dopravě nabízí exkluzivní službu a čísla o obsazenosti mluví jasně. Akorát není z 90% dostupná méně vydělávajícím. Spoustu ICE zákazníků jim může sebrat jen dopravce s vysokorychlostními soupravami, a to tedy Flixtrain v plánu nemá. Další věc je návazná doprava, ta je zaintegrovaná lépe do tarifu DB, pár zastávek v regionálním vlaku vás v Německu bez předplacenky a Bahncard přijde na majlant, a to jsou ty soutěžené spoje „IDS“.