Ve vlacích Leo Expressu bude platit poprvé Lítačka a tarif PID. Ale jen ve spojích LE Orlice
S novým jízdním řádem bude možné poprvé cestovat vlaky Leo Expressu na jízdenky Pražské integrované dopravy. Možnost jízdy s těmito
S novým jízdním řádem bude možné poprvé cestovat vlaky Leo Expressu na jízdenky Pražské integrované dopravy. Možnost jízdy s těmito doklady se bude týkat jen tří párů spojů provozovaných společností Leo Express Tenders.
Půjde o spěšné vlaky, které si v rámci smlouvy na zajištění dopravy na Orlickoústecku objednal Pardubický kraj. Dopravce na ně bude nasazovat jednotky Stadler Flirt. Jejich jízdní řád je na stránkách Leo Expressu. Pro uživatele jezdící na tarif PID je možná doprava z Kolína. Ve všední dny jde o spoj ve směru ráno do Prahy a večer z Prahy, o víkendu o další. Vlakem se mohou svézt i cestující jen na jízdenku pro pražskou MHD: z Libně na hlavní nádraží. „Na základě rozhodnutí zastupitelstva budeme uznávat i tarif PID,“ potvrdil mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.
Integraci umožnilo rozhodnutí pražských a středočeských zastupitelů. Kraj i Praha původně návrh Pardubického kraje umožnit provoz spěšných vlaků na jejich území odmítaly, protože se obávaly toho, že zbytečně zaplní kapacitu přetíženého koridoru mezi Kolínem a Prahou. Nakonec se ale s Pardubickým krajem oba územní celky dohodly: výměnou za souhlas s provozem této linky nebude Středočeský kraj a Praha za cestující za tarif PID nic doplácet. Kompletní materiál, který schvalovalo ve čtvrtek pražské zastupitelstvo, je k dispozici zde.
Leo Express už dříve uvedl, že vlak bude sice po celé trase v objednávce Pardubického kraje, ten má ale platit pouze za provoz na svém území, dál pojede na komerční riziko Leo Expressu. Pokud – teoreticky – celý spěšný vlak z Lichkova obsadí v Kolíně cestující na jízdenky PID – Leo Express z jejich jízdenky nebude mít ani korunu.
„Praha nebude za uznávání jízdních dokladů PID tomuto dopravci nic platit. Jízdní doklady PID budou uznávány totožně jako v jiných rychlících Českých drah,“ potvrdil mluvčí Ropidu Filip Drápal. To, že vlaky Leo Expressu nebudou nic stát ani Středočeský kraj, potvrdil šéf IDSK Michal Štěpán.
Nápad Pardubického kraje objednat vlaky na koridoru vzbudil v létě kritiku, že dál zaplní přeplněnou trať. Kraj ale argumentuje, že z velké části jde o vlaky v časové poloze současného spěšného vlaku Orlice, který od prosince přestane jezdit. Nově jsou tyto vlaky označeny v jízdním řádu jako Leo Express Orlice. „Jedná se o služby pro lidi z Pardubicka, aby se mohli bez přestupu dostat až na Orlicko. Zároveň tím chceme umožnit turistům z Prahy návštěvu a přímý spoj do regionu Orlicka a Dolní Moravy a také přímý spoj do Vratislavi,“ uvedl už dříve Sedlařík.