Ve vlacích Leo Expressu bude platit poprvé Lítačka a tarif PID. Ale jen ve spojích LE Orlice
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Pardubicích. Foto: Jan Sůra
S novým jízdním řádem bude možné poprvé cestovat vlaky Leo Expressu na jízdenky Pražské integrované dopravy. Možnost jízdy s těmito
Nešel by tenhle obchodní model uplatnit na všechny dopravce, včetně DPP a ČD? „Smíte pro nás jezdit a dovolíme vám uznávat naše jízdenky, ale to vše s podmínkou, že za to od nás nedostanete ani korunu.“ To už bychom tady pak měli ten komunismus – peníze zrušené a každému by se dostalo podle jeho potřeb.
Praha se Středočeským krajem přečurali Leoše, tak uvidíme, jak Leoš přečurá je. Například by v úseku Kolín – Praha mohl všechny vagony kromě jednoho udělat povinně místenkové, takže když si piďáci zaplní svůj špinavý nadbytečný vůz, která tam pro ně bude zařazen, tak budou mít smolíka. Záleží na tom, jak precizně je formulovaná ta dohoda.
Z Pardubic do Prahy co deset minut vlak. Kdo to má? Solidní teda. A kdy projedou ty nákladní vlaky?
Až SŽDC přestane dělat kraviny (výluka Velim-Poříčany, aby byly zachovány přejezdy a dvoukolejnost) a začne řešit kapacitu.
Od 22:00 – 05:00.
Což samozřejmě vyhovuje i pro „noční skok“ – jen lituji ty strojvedoucí, kteří budou mít většinu směn nočních.
Je nějaký posun ve výsledcích testování jednotky Sirius, popřípadě dovoz dalších dvou jednotek?
Někde psali, že druhá má dorazit asi za měsíc.
Nechci to vidět černě, ale z mýho pohledu ty vlaky uvidíme na komerčních spojích až s příchodem červnové změny jízdních řádů v roce 2021
Na instagramu tuším LE psali něco jako že „v případě velmi rychlého schválení ji stihnou nasadit možná ještě v jízdním řádu 2019/2020“
O tom pochybuji, neřekl bych, že v tomto případě existuje nějaké zrychlené schvalování.
Ale Tomáš přece nepíše nic o „zrychleném schvalování“, ale jen o „velmi rychlém schválení“, čemuž bych rozuměl tak, že půjde o normální nikoho neupřednostňující schvalovací proces, ale zároveň bez zbytečných průtahů a „házení vidlí“ do něj.
Aby souprava mohla být nasazena už pro GVD 19/20, tak by opravdu muselo existovat zrychlené schválení, jinak je takový termín nereálný a reálným se spíš jeví GVD 20/21 nebo jeho červnová změna (bez Vámi zmiňovaných průtahů).
Zřejmě historicky poprvé bude LE přepravovat i stojící cestující.
Čím vlastně LE nahradí tuto jednotku na komerčních spojích?
Čekal bych, že je asi nejmíň dočasně seškrtají. Nic jiného stejně nemají.
No docela to splácali dohromady, zkusil jsem sepsat jejich oběh na příští rok: http://sledovani2020.55p.cz/leoexpress_2020/?disp=vykony
Aha, děkuji. To jsem nečekal, že jim to vyjde, když při výpadku jednotky škrtali spoje 🙂
Ale v případě mimořádností to bude ještě větší prů*** než teď. Nehledě na to, že ty Sp budou muset jet za každou cenu, protože tam jsou sankce.
No, věřím, že se už i „paštikář“ z minulých chyb a problémů poučil a snad tam bude mít někde i nějakou zálohu pro případ problémů s krajem v ZDO objednanými osobními vlaky – a protože, jak známo, „v nouzi čert i mouchy lapá“, tak v nejhorší nouzi lze použít jako částečnou náhradu a pro zmenšení sankcí aspoň tu.
Tak čtu na uvedených odkazech, že bez finančního dopadu pro Prahu a Středočeský kraj … a teď, co to znamená … v přesném smyslu slova je to nerealizovatelné, realizovatelné je to jen přibližně, např. když Praha a Středočeský kraj prostřednictvím dalších organizací jako DPP a ROPID nebudou Leošovi nic proplácet z jízdného PID využitého v těchto vlacích zaplaceného jiným subjektům, a naopak nebude nic brát za jízdenky PID prodané Leošem a využité (i) u jiných dopravců. Ale takovéto ani žádné jiné upřesnění nemůže zcela vyloučit finanční dopad pro Prahu a Středočeský kraj, ať kladný, nebo záporný.
V tom odkazovaném materiálu moc podrobností není, ale klidně to může být tak, že LE bude jízdenky PID pouze uznávat (a nic za to nedostane) a nebude je prodávat. Pak ten dopad opravdu nulový.
Pak dopad není nulový, protože přinejmenším cestující z Prahy do Kolína si koupí třeba od DPP o 6 pásem víc, čili bude tu kladný finanční dopad za těch 6 pásem, zejména v případě jednotlivé jízdenky. A pokud si koupí v pokladně ČD v Kolíně, tak aspoň část těch peněz ve prospěch Prahy a kraje nedopluje? A že by zrovna Leoš nebyl schopen nebo ochoten prodávat lístky?
To někdo začne dojíždět z Kolína do Prahy jenom proto, že začne jezdit Leoš? Myslím, že te PID kupon by měl tak jako tak. Ten spoj LE pro něj bude jen rozšířením množiny spojů, kterým se občas sveze, pokud ho vůbec napadne, že to u něj platí, většinu lidí to prostě nenapadne.
A pokud myslíte jednorázovou PID jízdenku, tak takové specialitky běžný cestující nechápe už vůbec. Ten si prostě řekne, chci jet s Leošem, tak si pustím jeho web nebo appku, nebo půjdu do jeho pokladny.
A že by zrovna Leoš nebyl schopen nebo ochoten prodávat lístky?
—–
A proč by prodával PID, kde musí tržbu odvést, když může prodat jízdenku za svůj tarif, navíc nejspíš dražší?
On tady akorát chce, aby ten vlak dojel do Prahy, protože pak s ním bude jezdit více lidí, a pak odtamtud chce jet na komerčním spoji zpět. Uznává PID proto, aby ho z těch kolejí coby neobjednaný nevyšoupli, ne proto, že by ně to chtěl nějak vydělat.
Jízdenky PID by prodával jednak ze vstřícnosti k cestujícím, jednak snad aspoň nějakou provizi snad ROPID z prodeje prodejcům přiznává.
Tak to máte pravdu že zrovna mezi těmi 3 stanicemi jednotlivý spoj v beztak frekventované části dne až tak moc cestujících navíc asi nepřiláká … znatelnější rozdíl a finanční vliv dělá v této relaci poměr spojů zařazených a nezařazených do PID. Máte pravdu, že častí pravidelní cestující koukající na korunu si koupí nějakou zvýhodněnou nabídku, a podle toho si pak vybírají vlaky … a kdo zrovna jezdívá přibližně v době, kdy pojedou tyto vlaky, může právě vzhledem k těmto vlakům raději koupit vnější kupony PID, než nějakou výhodnou nabídku ČD. A v jakých případech se vyplatí kupovat jaké jízdenky integrovaných… Číst vice »
Pokud bude vlak uvaden ve vyhledavaci spojeni pid, lide nebudou resit dopravce.
A hlavně to bude i ku prospěchu pro „PIDové“ vlaky ČD, protože to z nich pomůže odčerpat aspoň část frekvence s jízdenkami PID
Mám zaplacenou Prahu, na výlety po kraji si kupuju jednorázovou jízdenku a vesměs je neplanuju. Přijdu na nádraží a první co jede mým směrem je Leo. Když mi Leo poradí aplikace pidlikačka, rovnou si v ní koupím jízdenku.
Nebo přijdu na bus zastávku kdesi v Českém Brodě a ani mě nenapadne kupovat lístek který by neplatil až do Prahy (to by mě napadlo až v Kolíně, na nádraží a pak něčím neintegrovaným)
Pokud platí teze, že ty vlaky jsou oběhově nutné, tak i kdyby nebyly zveřejněny a tržby nula, musely by být už zakalkulovány v objednávce PK čistě jen pro výkony na tamním území. Takže jakákoli nenulová tržba je jen příjemný bonus a tedy může být tvrzení, že finanční dopad pro kraje to mít nebude, klidně pravdivé.
LeoExpres Orlice. Tak tento vlak se bude v Polsku jmenovat „Rumburak“. Potom jsem na apce PKP PLK viděl taky Arabelu 😂
Ona je to nejspíš prostě „zveřejněná Sv“, aby si propojili oběhy s Ostravou, ne?
Přesně tak.
Taky bych to tak viděl. Je to vidět především z toho vlaku co jede v neděli večer z Prahy proti hlavnímu „proudu lidí“ (kterej je do Prahy).
cim dal vic vetsi zmatek … liberalizace po cesku.
Presne tak, my si nemuzeme vzit priklad z nejakeho funkcniho systemu nebo udelat dukladnou pripravu, clovek aby jezdil s manualem a mel nainstalovano spoustu nekompatibilnich aplikaci pro kazdeho dopravce nebo kazdy IDS….
Daleko lepší by bylo, kdyby v Sp Praha-Kolín tarif PID neplatil.
Jen ať tam tarif PID platí, a ať je těch vlaků raději ještě víc – kde-kdo tady nadává na to, jak jsou vlaky ČD přeplňované (a v relaci Praha – Kolín a právě s jízdenkami PID je to docela pravda), tak to z nich aspoň pomůže odčerpat nějakou frekvenci.
pro me za me, at tam PID klidne plati, jen ale bude dalsi zmatek namisto zjednoduseni, pribude dalsi kategorie vlaku (oznacen jako LET v JR), v jednom cernem vlaku PID plati v jednom neplati. At je klidne vice soukromych dopravcu, ale melo by to byt vse nejak zastreseno ministerstvem, aby to nevypadalo jako ted, co kraj to jiny IDS a jine podminky u kazdeho dopravce, nejsme tak velky stat a de facto kazdych par kilometru se meni IDS, jednotny tarif stale nikde, za to uz mame v kazdem kraji nekolik dopravcu. Proste se to celkove melo lepe pripravit, nez se… Číst vice »
Na co si stěžujete? Tak tím nejezděte a hotovo.
ja si nestezuju. ja jen konstatuji, ze liberalizace po cesku je sileny paskvil.
Liberalizace ještě pořádně nezačala. Já si na kritiku počkám až tak po roce provozu. Zatím žádné drama nevidím a na nové dopravce se těším.
no prave.
az se rozjede , bude to peklo.
a jednotny tarif to nezachrani
David: Nesmysl – liberalizace začala už dávno, jen zatím nenápadně = například tím, že se někteří dopravci jsou v reálu zvýhodňováni proti jiným a zejména proti objednávané ZDO.
Co se ti nelíbí na tom, že v Sp platí krajský IDS? 😀
To bude mít konkurence radost. Ještě platit za to že můžu někoho svézt do Prahy . Tomu se obzvláště u zadluženého Leoexpresu říká odvaha. Vozit celý vlak se záporným ziskem nedává u soukromé firmy logiku.
Co třeba propagace pro další potenciální cestující v komerčních spojích?
Tou propagací myslíte to, že když mu někdo naboří jeho tramvaj, tak spoj půl roku nejezdí? To Jančura je proti němu aspoň dopravce, který ty vlaky běžně neodříká. Stát se to může, ale Leo (Hamé) to dělá pořád.
A poslední dobou jezdí také hodně často dost zpožděný. Takže asi ten spesnak na tom nebude lépe. To budou mít lidé z Orlickoustecka radost.
Ukažte mi vlak, který musí přes Přerov a nemá minimálně 20min. zpoždění. Až budete na nádraží, podívejte se na tabuli a uvidíte, že jezdí opožděné všechno.
A jéje Zlínka zase perlí, i když tomu nerozumí. S tím ježděním bez náhrad a běžným odříkáním vlaků bych byl opatrnej. To už dělá ten správný dopravce na t298 opět několik dní, i když za ty vlaky dostal zaplaceno a to tam ani nedošlo k žádné nehodě, jenom dopravce ČD není schopen udržovat provozuschopné vozidlo.
Tronda: Zlínka nenapsal ani zmínku o ČD, tak přestaň být paranoidní a reaguje na to, co je psáno v textu, ne v tvojí hlavě.
Poudy psal o ježdění bez náhrad, tak se vrať do školy a nauč se číst, nikde v textu nic o ježdění bez náhrad nebylo.
Bohužel, toho Troník není schopen. Dokonce jsem pochválil jiného soukromého dopravce. Takže to žvatlání o ČD je mimo mísu. A to, že pokud má Hamík poškozenou tramvaj, tak ty spoje prostě zruší. Má na to právo. Pak se nemůže divit, že je ve ztrátě. Je jasné, že někdy musí KAŽDÝ dopravce občas zrušit spoj. To nikomu nejde vyčítat. Ale pokud to zruší na půl roku, tak ty lidi akorát naštve. To ani Jančura, ani ČD nedělají. Troníku, ty tady machruješ, jak tomu rozumíš, ale nejhorší je, když někdo sám sebe označuje za odborníka. Tím tedy ty rozhodně nejsi rentiére. Jsi… Číst vice »
Tak samozřejmě, za to že ČD neudržují vozidla, nikdo nemůže(a odříkání syslogafů Řevnice-Český Brod bez náhrady, to je taky v pořádku). Za to že LEO naboural do auta si může sám, na to musí mít zálohu.
Zjevně jste vůbec nepochopil text. Kolik jich za posledních 365 dní odřekli. Chci od vás přesnou statistiku.
Tak na Syslopatrografech je to každý den minimálně čtvrtina spojů.
Například minulý týden 2x nejela ráno polovina spojů. Stačí se podívat na 171 do omezení provozu. Porucha vozidla je tam každý pracovní den a v 90% případů je to právě Syslopatrograf.
Já to pochopil tak, že platit to?právě bude celé bude Pardubický kraj až do Prahy, možná do konce i v Polsku?
V článku je psané že Pardubický kraj bude platit jen na svém území. Jediné co by připadalo do úvahy je že spoleha na doplatky od státu za studenty a důchodce. V tom má Leoš bohaté zkušenosti.😀
Nebo prostě předpokládají, že platící cestující ze vzdálenějších stanic než Kolín jim vykompenzují ty, kteří pojedou Kolín-Praha zadarmo.
Je asi jasné, že kdyby ten vlak končil v Kolíně a do Prahy nedojel, tak o něj bude mnohem menší zájem.
Pokud pojede student z Kolína na tarif PID, tak dosyp nedostane.
Do Libně (pásmo 0) by to mělo jít.
Ve vnějších pásmech PID Babišova sice sleva a tedy i dosyp platí, ale tady je patrně vtip v tom, že se ty peníze nedostanou k LE, nechá si je ROPID.
V tom případě opět finanční dopad pro Prahu a kraj … . Jinak nevím, jak s kým má ROPID nastavené zúčtování, a jak tedy bude mít s Leošem … jak jsem již napsal, tak, aby to bylo bez finančního dopadu, to úplně nejde.
Už jednou tu někdo napsal: jízdenek PID se prodá nejspíše stejně jako předtím, takže finanční dopad pro Prahu žádný. Pouze se stejný počet cestujících rozptýlí do více vlaků. Cestující za tarif PID těžko budou mít místenku, cestující za tarif LE asi (neprověřoval jsem) ano.
Cestující z jinak přeplněných vlaků a cestující, kteří by se třeba do těch vlaků ČD už ani nevešli, se rozptýlí do nových vlaků, které budou jezdit pro ROPID zadarmo, Tj. ROPID nebude muset platit a objednávat další vozy či další spoje, které by jinak dříve či později objednat musel. A to už nějaký finanční dopad je. Krom toho dojde k celkovému zkrácení intervalu vlaků PID, což už samo o sobě bývá faktorem, který PID přilákává další zákazníky, kteří ovšem rovněž budou platit ROPIDu a nikoliv dopravci. A to také je nějaký finanční dopad.
A pokud si to Leo nastaví tak, aby bylo výhodnější si koupit jeho tarif, bude dosyp jeho A to speciálně u těch slevových logicky snadno budou všichni snad kromě některých pokračujících z Libně s Arrivou „městskou linkou“.
Oni si to od Andrejka vyberou čachrama s dotovanym jízdným.
Ačkoli na to je největší odborník Zlutej Parazit…
Omyl, největší „odborník“ je právě LE. Tím, že 25% vrací zpět do kreditu, tyto skupiny jedou zcela zadarmo, může jim být zcela jedno, kolk vlastně jízdenka stojí, de facto neplatí ani tu čtvrtinu.
On jedinej to ale pochopil – Andrej si za státní kupuje voliče, Leoš si za státní kupuje cestující. Oba to dělají pro vlastní zisk.
Váš názor je vcelku pravdivý. Ale viděl jste politika, který si nekupuje voliče? Dělají to všichni.
Jo kdyby stála milion, tak student zaplatí čtvrt mega za to, aby mohl do prvního zdražení (třeba jen o inflaci) jezdit „zadarmo“
ČD fungují úplně stejně…
Fiktivně rozdělují vlaky tak, aby alespoň na část mohly dostat dotace, nebo rozdělují jeden vlak na MD a kraj apod.
To je přece zcela v pořádku. Např. když nechce ministerstvo zaplatit vlak až do Tanvaldu, ale jen do Turnova, tak je lepší, když ten zbytek zaplatí kraj, než aby to nejelo vůbec. Nějak nechápu, co vám na tom vadí.
Nevím, jestli tím cyklista nemyslí, že si ČD vykazují tržby např. na své komerční vlaky, ačkoli byla jízdenka využita v jiném vlaku. Tedy to, že se nerozdělují na jednotlivé vlaky podle skutečnosti, kde byly jízdenky využity, ale tak, aby z toho dopravce měl nějvíce dotací.
Přesně tak =)
Jenže dotace, tedy správně kompenzace, za tu 75% slevu jsou v komerčním i závazkovém spoji naprosto stejné a v obou případech jsou příjmem dopravce, protože nyní jsou snad ještě všechny smlouvy netto, tedy riziko tržeb nese dopravce. Takže nějaké rozdělování zde zcela postrádá smysl.
Čachrovat se zde dá jen s cenou jízdenky, což byl právě problém u Leo a snad ještě nějakých autobusů.
Vy píšete jen o kompenzaci za slevu, ale já rozumím příspěvku tak, že jde především o vykazování nákladů a tržeb pro výpočet prokazatelné ztráty. Zatímco autobusáci vykazují do detailu, některý železniční dopravce má tendenci si přihazovat náklady k objednávaným vlakům (tam takový prostor pro manipulaci není a je fakt, že když provoz na objednaných výkonech stojí nějaké peníze včetně fixních nákladů, využití vozidel pro další vlaky je šikovnost dopravce, která objednatele nepoškozuje) a tržby k vlakům vedeným na vlastní obchodní riziko (to je právě to, že ten dopravce se brání evidovat, kolik z jaké jízdenky bylo projeto v kterém vlaku).
Ano, protože v úvodním příspěvku šlo o čachry s dotovaným jízdným pro studenty, tak jsem na to navázal. Nicméně i to další je pitomost, protože systém bude nastaven tak, že přiřazuje jízdenky dle relace již při prodeji, tedy dlouhá trasa na komerční spoj, který skoro nikde nestaví a relace na pár zastávek půjde na osobák. Krátká relace na komerční spoj přiřadit nejde, když po zastávkách nestaví a naopak by to sice šlo, ale kdo by jel dlouhou trasu osobákem, když to bude třeba s přestupem a pojede 3x déle ? Byl by sám proti sobě. Přiřazovat se to tedy bude… Číst vice »
A jak to víte? Obyčejná jízdenka od ČD platí na dané trase v komerčních i závazkových vlacích. Takže si ji sice koupím s místenkou na nějaký konkrétní vlak, ale pak můžu jet jiným. Jak se tedy pozná, že s tím ČD čachrují, když samy neví, kterým vlakem kolik lidí přesně jezdí?
Jenže ČD to ví, pokud se teda ještě kontrolují jizdenky. V momentě kdy průvodčí jízdenku „nečte,“ tak ji jde samozřejmě dohledat.
Copak vám „Zlutej“ provedl? Přejel vám křečka? Nebo měl snad tu drzost požadovat po vás zaplacení jízdného, když jste chtěl jet bez jízdenky?
Rozumný kompromis, zvlášť, když je to bezplatné.