Ve věřitelském výboru ČSA je Česká spořitelna, dceřiná firma letiště i cestující s letenkou za 7 tisíc Kč
ČSA dluží 1,8 miliardy korun, více než polovinu cestujícím.
Městský soud v Praze s úpadkem Českých aerolinií stanovil i prozatímní věřitelský výbor, který bude schvalovat hlavní kroky nového insolvenčního správce. Zasednou v něm zástupci bank, dodavatele, obchodní zástupce i jeden z cestujících.
Vyplývá to z dnešního usnesení soudu. Členy výboru jsou Czech Airlines Technics, které patří pod státní Letiště Praha, Česká spořitelna, obchodní zastoupení ČSA v Polsku a Maďarsku Air World Services a cestující Tomáš Hefr. Jde o věřitele, kteří se soudu sami ozvali už při podání insolvenčního návrhu. Prozatímní výbor schvaluje kroky insolvenčního správce a dohlíží na jeho činnost až do první schůze věřitelů naplánované do června.
ČSA samy ve svém návrhu přišly s plánem na ustavení prozatímního věřitelského výboru s tím, že by se měl skládat ze tří členů, a to z jednoho zajištěného věřitele, jednoho nezajištěného věřitele ze skupiny dodavatelů dlužníka a jednoho nezajištěného věřitele majícího nárok z titulu nerealizovaných letů.
Do věřitelského výboru s letenkou za 7 tisíc
Ve věřitelském výboru jsou ti věřitelé, kteří se soudu sami navrhli. „Služeb dlužníka využívám na pravidelné bázi. Považuji se za stálého a věrného zákazníka dlužníka a mám za to, že svým členstvím v prozatímním věřitelském výboru bych mohl přispět k celkovému prospěchu a zájmu všech věřitelů, zejména těch z řad cestujících,“ napsal soudu Hefr, kterému ČSA dluží 7 273 korun za letenky.
Podobná je i cesta do věřitelského výboru dalších členů: Air World Services mají pohledávku necelý milion korun za prodej letenek ČSA v Maďarsku a Polsku. České spořitelně ČSA dluží 99,3 milionu korun, Czech Airlines Technics celkem 121 milionů korun.
ČSA mají podle insolvenčního návrhu přibližně 266 věřitelů především z řad dodavatelů a zhruba 230 tisíc věřitelů z řad cestujících především z titulu v minulosti nerealizovaných letů. Dodavatelům dluží zhruba 800 milionů korun, cestujícím pak miliardu korun. Insolvenčním správcem se stala společnost Inskol.