Ve věřitelském výboru ČSA je Česká spořitelna, dceřiná firma letiště i cestující s letenkou za 7 tisíc Kč

Airbus A320 registrace OK-HEU Českých aerolinií. Foto: Petr JurišAirbus A320 registrace OK-HEU Českých aerolinií. Foto: Petr Juriš

ČSA dluží 1,8 miliardy korun, více než polovinu cestujícím.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlk

Kdopak se zase napakuje ?

Y.K.

Při bankrotech se chudne.

Kalanis

Ne, přesouvají se prachy. Závěrečná fáze.

Tomas

jojo, rikali na nove, ze?

Y.K.

Jo, ten co drží dlužní úpis dostane jen část toho co půjčil. Typické bohatnutí.

Petr

Cizí peníze jsou vždy nejlevnější.

Tomas

jako ze ta kvanta lidí, co tam maj letenky za miliardu …. to jsou cizí peníze tech lidi? nebo .. jaka je logika za tim plácáním?

RHood

Pro mně je zajímavé, že jsou přihlášené rovněž pohledávky za letenky na zrušené lety, třeba na Kanáry, které ČSA neoperovaly a ani neoperují , ale mají pouze kód na QS. To jako peníze za takový prodej ČSA neposlalo QS ? A rozhodně, pan Tomáš, není věřitel s nejvyšší nominální částkou mezi věřiteli s letenkou na zrušené lety.

Karel_x

Pohledávku má cestující vůči tomu, kdo od něj přijal peníze a neuskutečni plnění, tedy ČSA. Jak s penězi ČSA dál naložily, není relevantní.
Pokud má ČSA nějaké pohledávky (třeba vůči QS), mohou být použity na částečné uspokojení věřitelů. Mám ale pocit, že přednost mají zaměstnanci, insolvenční správce, daně, soc. pojištění atd.

Gwann

přesně tak, ale s vyjímkou daní aj. – tam to platí jen pro daně + pojištění (a vůbec jakékoliv náklady) spadající do období po úpadku, to co na daních aj dlužili před úpadkem, nemá prioritu, prioritu mají z dluhů před úpadkem jen mzdy nebo jejich náhrada od úřadu práce

RHood

Dokážete napsat, jak je to ve vztahu k letištním taxám. Ty předci nejsou letecké společnosti. Ty společnosti jenom tečou. Nemá klient nárok na vrácení tax okamžitě, když nevyužil služeb letiště, kvůli zrušenému letu? Jak to je ?

Martin

Ano, i u non-refundable letenky Vám vždy vráti letištní taxy

Y.K.

Ale ne firma v insolvenci. Zapomeňte na spotřební zákon, teď jsou letenky v kategorii pohledávky. Pokud firma ukončí činnost, rozprodá se majetek a výtěžek rozdělí věřitelům, pokud bude pokračovat, zřejmě budou nějaké návrhy na splátkový kalendář, ale to je těžko řící na čem se výbor dohodne.

Martin

Jasně, bral jsem to jako všeobecný dotaz a ne vztažený přímo na insolvenci

Y.K.

OK

Karel_x

V případě pasažéra, uplatňující nároky u společnosti v insolvenci, to bude myslím chápáno jako součást vaší pohledávky. Nic z ceny letenky totiž nepatří letecké společnosti, pokud neposkytla službu, za kterou jste zaplatil. Jenže ona už jaksi nemá, z čeho lidem peníze vrátit, v tom je ten problém. Insolvenční správce bude muset prodat, co se dá, dát dohromady všechna aktiva a pak jo podle pravidel rozdělit. Hádám, že pohledávky budou uspokojeny jen z menší části.

Gwann

průměrné uspokojení z konkurzu je v CR pro nezajistene cca 3%

Tomas

ty mi přijdeš někdy fakt uplne mimo.

letecké taxy sice dopravce nejsou (pláti je letišti), ale jsou součástí jeho cash flow a jsou součástí ceny letenky.

vrátit je aerolinka nemůže – zaprvé nemá z čeho a za druhé bylo by to zvýhodnovaní veritele. pro ucely insolvencniho rizeni je to jedna „hromádka“.

RHood

Prosím nereagujte na moje komentáře. My dva si nemáme co říci. Už jsem vám několikrát napsal, že stojíme na úplně jiné straně a že vaše reakce, jsou někdy reakce ploché, sprosté a v některých případech primitivní. Ale opětovně jste potvrdil, že si myslíte, že máte rozum na všechno.

Gwann

v něčem by ale mohl mít pravdu. kdyby si je aerolinka predplatila, let se zrušil až po úpadku a proto je letiště vracel aerolinkam po upadku, tak nárok na vrácení tax by mohl vzniknout až po upadku a být pohledávkou za podstatou.

ale je tam hodně otazniku

Gwann

s letištěm nemá nejspíš žádný vztah. navíc taxy se platí až po pristani/startu, ne v okamžiku koupení letenky.

tak taxy se nevrátí.

max. zkuste odpovědnost z karty, takto se vracely prachy po skyeurope. ale nevím, zda tohle furt jde…

Klerika

Takže zase malý český človíček utře ústa

Kahira

Je zajímavé, že ČSA dluží za letenky a provize Air World Service a když se podívám do rejstříku, tak v představenstvu ČSA Radek Muller a ve věřitelské firmě Ivana Mullerová a oba mají totožnou adresu bydliště.

RHood

Je to zajímavé, Česká spořitelna, a.s., která financuje QS a pravděpodobně se bude spolupodílet na finanční pomoci QS. Air World Service, a.s., společnost která je obchodním zástupcem QS a ČSA a v jejím vedení, tedy ve správně radě, paní Ivana Mullerová, stejná adresa trvalého pobytu jako adresa trvalého pobytu člena představenstva ČSA, a.s. pana Radka Mullera, který vykonával a pravděpodobně vykonává manažerskou funkci rovněž v QS. Manželka, dcera, sestra ? Tak podle data narození obou to určitě dcera nebude. Czech Airlines Technics a pak pan Tomáš s výrokem „Služeb dlužníka využívám na pravidelné bázi. Považuji se za stálého a věrného… Číst vice »

Gwann

tak mají to hezky dohodnuté a pěkně si to odřídí. myslíte že Šimáně rok spal a nic nedělal?

to bude výdrb s cestujícími jak swiň.

RHood

Když čtu na internetu některé „osudy“ některých klientů QS/ČSA, tak se těmto klientům a jejích reakcím ani nedivím. Oni mají snad ten způsob přístupu ke klientům, který posypujete zakódovaný v DNA.

beija

Hm, přesně tak. A zároveň se z QS všechna toxická aktiva vyvedla na ČSA. Měli na to rok. Takhle se vydělávají peníze, pánové..

Y.K.

Nějak nechápu co tím chcete říci? Platební neschopnost má firma ČSA (ČSA a.s. IČO 45795908, K letišti 1068/30, Ruzyně, 161 00 Praha), ne její vedení nebo správní rada či jiné navázané firmy a obchodní zástupci. A je úplně jedno, že jeden člověk může být v představenstvu více firem, to nemá vliv na stav bankovních účtů (bezprostředně).

Gwann

no, pokud je cicina v představenstvu člena VR manželkou statutara dlužníka, pak to je na vyloučení z VR. minimálně by se tím soud měl zabývat, ale to někdo z účastníků řízení musí navrhnout

Y.K.

Tak ano, v tomto směru máte pravdu, ale čekal bych že to si účastnící řízení ohlídají, jde o jejich peníze.

RHood

Nejsem právník, ale toto říká 182/2006 Sb. Zákon o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), Věřitelský výbor, § 59

„2) Členy ani náhradníky věřitelského výboru nemohou být osoby, u kterých je vzhledem k jejich vztahu k dlužníkovi důvod pochybovat o jejich nepodjatosti. Takto lze usuzovat zejména, jde-li o osoby dlužníkovi blízké, vedoucí zaměstnance dlužníka………….“

Y.K.

Ale nikde nebylo napsáno že Air World Service bude ve věřitelském výboru zastupovat tato konkrétní osoba. Nebo jo? Proč by to měl být zrovna někdo ze správní rady, že…

RHood

Si nevím představit, žebychom se v předtsvenstvu společnosti nebavily o takto závažných věcech i kdyby firmu zastupoval v této záležitosti jako člen věřitelského výboru pověřená osba, například náš právnik.

Y.K.

Bavit se můžete jak chcete, ale pošlete do výboru člověka který je přijatelný, třeba právník. Jako firma s pohledávkami tam rozhodně někoho chcete, že ano.

Klerika

Ale no tak…. To je přeci jen náhoda…

marseillan

Předsedo,oni mají záchod…předsedo oni mají bazén…předsedo oni mají…. / neser mě Josef ,kde ti mám vzít peníze ,když je družstvo v krachu……… ČSA krachuje,letiště bez kolejí do centra, D1 = několik let stavba,další dálnice jen paběrkují , silnice s výmoli…. žel.koridor na Ostravu nedodělaný po 25 letech a přesto od Poříčan se jede na novo… Pražský uzel = několik výluk,kde se při jedné mim. ani nejde použít objízdnou / odklon.trasu…..a tak dál …. a tak dál…..Maďaři mají své expandující Wizz, Poláci mají své LOT s dálk.letadly…. a o letištích nemluvě. Ve všem jsme se nechali předběhnout…. Jak to, ??????? že… Číst vice »

vitapb

ty výmoli… Proč mě to tak bolí?

Toníček

Šaška ze sebe děláte tak maximálně vy marseillane.
My máme třeba RGJ což je silný expandující evropský dopravce. My máme Škodovku, které se daří a která je teď už naštěstí docela v dobrých rukou.
Byl by jste radši abychom pumpovali neustále peníze do černé díry jako předlužená Itálie a dopravce Alitalia?

Toníček

a s těmi dluhy to také není tak strašné jak někteří věří. viz třeba:
https://twitter.com/LukasKovanda/status/1366779715969830916

Petr

Argumentace procenty vždy vypadá lépe než reálná čísla. Propad např. 2 procentní body bude vždy vypadat lépe než propad např. 100000000,-

Toníček

a propad o 20% bude vždy vypadat hůř než např. 1000000000,-
Já nevím co se tím snažíte říct. dept/gdp je standartní metrika.

Gwann

no, náš útešně bobtnající státní dluh bude problém už tak příští rok. ituju toho, kdo tenhle rozpočtový brajgl bude uklízet. a připravte se na snižování platů veřejného sektoru a rapidní zvýšení daní. vč. DPH. dle mého to skončí jedinou sazbou. nezapomeňte poděkovat Burešovi.

beija

Analytik Lukáš Kovanda již dlouho nemá nezaujatý pohled vůči Smartwings a ČSA. Vystupuje ve svých jako „jejich“ člověk.

beija

oprava „svých komentářích“.

Jirka B.

Ja Vam reknu proc. Protoze tady neexistuje nic jako „tah na branku“ ve strategickych projektech. Dalnice, VRT … nic neni zasadnim zajmem spolecnost. Vzdy a vsude, ale v Cesku je to extremni mnozstvi, se najde skupina, ktera s tim nesouhlasi a ktera by to delala jinak. Tady to ovsem sklouzne k tomu, ze se vse utopi v nekonecnych debatach jestli „se sipkovou, nebo se zelim“ a to je konec vseho. Nerikam, ze ty debaty byt nemaji a ze se ma jit pres mrtvoly, ale chybi tady autorita, ktera by byla vazena a ktera by v techo strategickych vecech rozhodla. Proste… Číst vice »

Karel_x

Souhlasím, jen chci říct, i v této diskusi je patrno, že jsme jak sociálně nezralé děti, že si prostě nedokážeme přiznat pravé a hledáme pořád dokola nějaké zástupné důvody. Železniční napojení letiště by bylo pohodlné, ale nic by nezměnilo. Nemyslím, že by PRG bylo tak daleko od města, že by doprava na ně představovalo nějakou významnější bariéru. Paralelní dráha by byla pěkná, ale vůbec nic hmatatelného by pro cestující nepřinesla. Mantru o Tvrdíkovi už nebudu ani komentovat. A vysvětlení, že rafinovaný Šimáně záměrně zničil vlastní firmu, co k tomu říct… To je na úrovni teorie, že ČSA potopili hejtři v… Číst vice »

Gajda

Maďaři už ale taky nemají svůj Malev, kterej měl tu stejnou smůlu jako ČSA, že byl státní. Wizz by mohl být doma kdekoliv, s tím, že je to Maďarsko nejde říct, že by za jejich úspěch jakkoliv to Maďarsko jakkoliv mohlo. A co se šašků týče, ty ze sebe děláme dobrovolně sami. Dokud tu budou vládnout populisti, co budou hledat trafiky pro kámoše, šance na změnu není.

Gwann

když volíme Bureše, pitomia a falmera, tak si zasloužíme být za šašky. až je většinově pošleme na smetiště dějin či do tepláků (dle zásluh), tak může být lépe. když budeme pečlivě hlídat ty po nich

mauricio

Ač s premiérem ČR prakticky v ničem nesouhlasím, označovat ho jako Bureše, nezávisle na tom, zda je či není, byl či nebyl, je jen odrazem české společnosti, která nemá úctu už vůbec v nikoho, a já bych si to nikdy nedovolil.

Gwann

tak k panu babisovi nelze mít jakoukoliv účtu. uz za to co předvádí posledních 12 měsíců…nemluvě k tomu co předvedl před tím.

proti němu je i Milouš Jakeš celkem fajn člověk…

Otakar

Přesně, když jako národ volíme pořád ty stejné typy lidí, tak nemůžeme dopadnout jinak. Dělání věcí stejně vede ke stejným výsledkům, dokud to naše populace (pochroumaná komunistickou genocidou intelektu) nepochopí, budeme živořit.

Karel_x

Něco mi uniklo, nebo se někdo z těch jmenovaných nějak významněji zasloužil o pád ČSA? Spíš už zase budeme zpět u sporů typu „šípkovou nebo se zelím“, že?

Gwann

ne, tohle není šípková či se zelím. ale mizerný kuchař (či spíš asfalter, tohle není ani mizerný kuchař) neuvari dobre ani jedno.

a vztah k CSA je velmi vzdálený…
snad vyjma toho, že Simanemu na míru schválili dvě novely ins.zakona

beija

😀 Ale to stále nikomu nedochází a já skoro dostávám bany..

Gwann

dělat věci stále stejné a čekat odlišný výsledek je definici šílenství. podle einstein, tuším.

Roman

Albert Einstein řekl „Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.“ což je významově jiné než říkáte vy.

Klerika

Protože tam se lidi asi snaží něco pro lidi udělat…. Tady se 30 let neděje nic, jen se přesouvá, odkloňuje atp…