Ve Velké Británii kolabuje část železniční dopravy. Kvůli mimořádné kontrole jednotek od Hitachi
Nová jednotka Hitachi Azuma na nádraží Kings Cross v Londýně. Foto: LNER
Dopravci odřekli stovky spojů kvůli mimořádné kontrole podvozků.
Tak když jde o podvozky, tak vidím problém v konstrukci. Buď si nerozumí s kolejemi nebo jde o typickou honbu za ziskem s odrbáním kvality a robustnosti.
To maj brexitáři za to nakupování mimo Evropu. Berou sem japonské krámy které se do evropských podmínek nehodí. Tohle není poprvé a budou to tam mít dál.
Tak jasně, Japonci jsou v železničních vozidlech začátečníci a navíc ty jejich fanyželeznice fungují na úplně jiných fyzikálních principech, než evropské. Ostatně proto se ty vlaky vyrábějí v Británii. Bože bože.
Přírodní podnínky v Japonsku? Jako v Británii, Japonsko je taky ostrov. Jako v Britániii mají taky rozdílné klima na jihu i na severu ostrovů. Jen maličko drsnější. Jízda sněhem: https://www.youtube.com/watch?v=Kbo9b6VkbFo
A vůbec teda netuším, jaký má vliv absence zemětřesení na vznik únavových trhlin.
Ani jeden nepochopil mojí myšlenku, achjo.
tak se zkuste pochlubit, jaká v tom byla myšlenka.
zřejmě v textu chyběla:-)
Pro Brity to musí být velká mrzutost.
Nikoliv, ne, ten čaj je vpořádku, opravdu. Není v něm příliš mnoho citornu. Jen ranní cesta byla nezvyklá.
Jo, holt diverzifikace flotily je sprosté slovo, no.
Je teda mrzký, že ty spoje ruší. S trochou optimismu bych řekl, že v Česku by se (snad) jelo. Sice se zpožděním a v Béčkách nebo Honekerech, ale jelo
Ale lidi by stejně nadávali, že kvalita katastrofa.
Někdy je lepší to prostě zrušit, protože se stejně nezavděčíte.
Omyl, my, co již něco pamatujeme, oceníme zachování spojů, byť ve sníženém komfortu. Pán je zjevně zhýčkaný mileniál…
u celonárodního dopravce by se v nějakém omezeném režimu určitě povedlo dopravní obslužnost zajistit. Ale otázkou je, jak by na takový výpadek reagovali menší dopravci, když záloha je u nich představuje spíš sprosté slovo.
Asi jako při námraze na trakčním vedení, kdy odpadly všechny stejnosměrné stroje.
a nepomohla ani diverzifikace na 20 různých řad
Tu trať LNER je potřeba si představit jako hlavní koridor Praha – Ostrava. My stále máme dost mašin nezávislé trakce typu brejlovec nebo lego a i pár banglí nebo zamračených. Na lokálky je pak spousta menších strojů. V krajní nouzi se sáhne do Lužné a Chomutova a zatopí se páry. A ano, jako kočáry by jely kopřivová béčka. Hlavní koridory by ale tak brutálně nechcíply. To se ostatně projevilo cca 7(?) let zpátky když totálně zamrzly tramvaje. ČD a ostatní jakžtakž jezdili.
Jak kdyby v Británii v muzeu nebyl jediný provozní Deltic.
PS: Zatopí se páry. Nedá mi to: Všechny tři?
Ale improvizace jim asi nic neříká.
Naše páry: Všudybylka, tři Bejčci, Čtyřkolák, Rosnička, tři Šlechtičny, dva Papoušci, Kremák, Štokr.
Nejezdili. Na Benešov akorát Posázavský Pacifik s Balmy, na Ostravu mizivý a nedostatečný počet spojů.
A časy „zamrzlých cédéromů“ na pendolínech už jsou taky zapomenuty…
Nejsou zapomenuty, ale tehdy ještě mrzlo, až praštělo. Počeštěný Ital to prostě nedal, zatímco do béček foukal ledový vítr se sněhem na výlukové trati z Ústí na Prahu. Ale vydrželi jsme to a ještě jsme to brali s humorem. Dnes již vím, že zhýčkaností se k prosperitě nedopracujeme.
Jakž takž, to si pamatují, když na zamrzlé hlavní v Praze, kde chcípnul pes a tablo se skvělo poznámkami typu „zpožděno a nějaké neuvěřitelné číslo“ nebo „spoj zrušen)“ a mezi tím „slavnostně“ dorazilo značně zpožděné EC snad od Berlína s Čmelákem v čele. Aneb jeden čmelák jaro nedělá. 🙂
jj, viděl jsem, když byla sněhová kalamita kolem Ostravy. Nedalo se dostat z Bohumína, ani z Opavy, Svinov byl plný vlaků, ale na Prahu – jediný průjezdný směr – stejně nic nejelo..
Který český dopravce by dokázal nahradit výpadek 57 souprav, jako má GWR?
Už tři desetitetí tu nikdo ani nekoupil nad dvacet stejných jednotek z jedné serie a s jiným než klasickým řešením. Jsme zatím mimo tento svět , stačí nám sníh ve slonech .
471, panteři…
V nich je něco s přidanou hodnotou , nového , vyjímečného . Hi Tech není WiFi ani záchod ani hliníková skříň . S ohledem na váhu tak daleko Škoda nedošla a toto bude asi profilování a odlehčení .
Oproti jednotkám 460 je v nich polovodičová výzbroj, Panteři navíc uměji rekuperovat.
Jenom počkejte, až Jihomoravský kraj dostane ty svoje Pantery a na elektrifikovaných tratích v kraji už nebude jezdit nic jiného. Pokud na nich bude nějaký podobný problém, tak půlka kraje stojí a ta druhá jezdí s velkými zpožděními, protože právě na tyto tratě je většina dopravy v kraji navázána.
Mimořádná kontrola je jedna věc a oprava této závady (neumím říci, zda jde o konstrukční chybu, problém v materiálu a nebo nějakou jinou příčinu) bude věc druhá. Pamatuji si na výměny dvojkolí všech jednotek u DB. Tam ovšem kontrole předcházela závažná nehoda.
Tam se nejednalo o kontrolu, ale o odstranění příčiny té nehody. Příčinou byla špatná konstrukce dvojkolí.
Máte pravdu. Kontroly byly hned, výměny postupně. Co bude dál v tomto případě? Opravy? Úpravy? Nebo dokonce výměny celých podvozků?
taky mi to vrtá hlavou… Asi jsou raději opatrní?
Zjistit příčinu asi bude na delší lokte, první asi musí najít jak moc je to systémová vada, proto ty mimořádné prohlídky a po nich se uvidí, co jim z vozového parku zbyde a jak disponibilitu řešit.
Zažilo to i Pražské metro, když byly nalezeny trhliny ve svárech rámů podvozků na M1 a muselo se rychle vyřešit jak udržet provoz. Příčinou byla špatné technologie při sváření v maďarském závodě Bombardieru tuším, doplněné o nevyvážené hmoty z prachu akumotovaného v trakčních motorech. V podstě proces sledování trhlin běží dodnes.
…ano, ano…taky jsem si vzpomněl na rámy podvozků M1, kterých se snad nakonec měnilo za nové celkem dost. A taky jsem si vzpomněl, jak se někdo (tuším od Siemense) chlubil v Žilině v roce 2011(?) na konferenci s tím, že se jim podařilo vyřešit praskání tažně-tlačných tyčí na těch podvozcích. Jo, kdyby tehdá věděli, že se tím de facto jen podaří najít nový nejslabší článek, tak možná dodnes ještě rádi mění ty tyče… 🙂