Ve Švýcarsku začíná velká výluka. Údolím Rýna nepojedou osm měsíců vlaky, vznikne nová dvoukolejka
Stadler Flirt v barvách SOB ve stanici Buchs (SG). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Modernizace za 6 miliard korun umožní zavedení taktu 30 minut.
Proč nebude třeba mít i 2. kolej v úseku Sargans – Buchs? Tam je jen 1 kolej – ale menší provoz..?
Když to porovnáme se stavem zdvoukolejnění Rosice – Hradec K. je stav víc než tristní. Kde? To je bez diskuzí.
Podle mě to porovnání pokulhává. U Rýna se jedná o velmi rychlé, ale pouze částečné zdvoukolejení bez zrychlení, přičemž trať propojuje malá města a nejezdí na ní dálková osobka. HK-Pardubice je extrémně pomalé plné zvoukolejení a zrychlení tratě, které propojuje blízká velká města a je také součástí dálkovějších relací.
V létě tam jedu tím nočním luzkacem ,nejsem znalec,ví někdo jestli to někudy objede nebo taky NAD ?
Ta výluka, co bude teď, je od Buchs na sever, tudíž pro noční vlaky irelevantní. Ty další od podzimu mají být jen v noci a o víkendech. Takže v létě by to mělo být bez problémů.
Dlouhé výluky s nickolejným provozem nejsou ve Švýcarsku ničím zvláštním. Obvykle se při nich navíc opraví vše, co je na daném úseku třeba opravit či co by mohlo být brzo třeba opravit. Namátkou: Neuchatel – La Chaux de Fonds (3/2021-10/2021) či Zug – Arth Goldau (9/2019 – 12/2020).
Zug – Arth-Goldau bylo tuším od 6/2019.
Navíc taky Sagliains – Scuol-Tarasp 3/2019 – 9/2019 a Flamatt – Laupen 12/2019 – 5/2021.
Samostatnou kapitolou jsou přerozchodovávací 20měs. výluky (nedávno skončily dvě takto dlouhé: Liestal – Waldenburg a Bulle – „zatím po“ Broc Village).
** Hnidopišské upřesnění: Flamatt – Laupen do začátku 4/2021 (tzn. ne do května).
A ještě dva příklady dlouhodobých výluk z metrového rozchodu:
– Chatel-St. Denis – Palézieux 3/2019 – 11/2019
– St. Gallen – směr Gais 4/2018 – 10/2018
Docela mě překvapuje, že se nemá (?) zároveň zvyšovat rychlost. 125 km/h v „totál rovině“ mi přijde jak někde od Svojkovic…
Není to v údolí? Modernizují to na maximum, co jde do toho údolí nacpat. U nás taky podél Berounky nebo z Blanska do Brna nemůžete udělat nic moc navíc. Krajina je tam podle mě podobná, to není žádné Polabí. Navíc jsem ve Švýcarsku jezdil relace Lucern – Curych a tratě v okolí Curychu a jim to tam funguje hlavně na dojíždění do práce. Jakákoliv rychlost vyšší než 160 km/hod je zbytečná. 95% lidí stejně podle mě nejede dál než 60 km. Potřebují přestupní vazby na MHD, hustý a pravidelný takt, spolehlivost. Rychlost jim je úplně k ničemu a spíš by… Číst vice »
Krajina tam není podobná, údolí Rýna sice obklopují vysoké hory, ale samotné údolí je několik kilometrů široké a zcela placaté. Jde spíš o to jak je zastavěné. Změna rychlosti ze 120 na 160 může mít ve Švýcarsku přínos v tom že se bude dát vyjezdit nějaký lepší taktový grafikon. Ale to asi není zdejší případ a v tomto úseku žádné opravdu expresní (natož mezistátní) vlaky stejně nejezdí.
Právě že vůbec. Dnes je tam 125 km/h a mezi sporadickými oblouky je trať úplně rovná už dnes. Tam by se rychlosti „až 160“ daly dnes už snad i u SŽ. Část toho úseku je navíc pojížděna dálkovkou Curych – Vídeň, které by nějaká ta vata navíc rozhodně neuškodila.
Už se těším na místní komentáře proč to nemůže být i u nás. Asi spousta z nich neví, že jsme byli pod komunistickým režimem a že Švýcarsko je se svojí úrovni nejlepší v Evropě.
ojoj, co to slyším, že by další variace §1 nebo §2??
Když se podobně zastavil provoz na trase Opava – Ostrava, řvalo se, že po tak dlouhé NAD už se lidi do vlaků nevrátí.
A řvalo by se i dnes a tady nejvíc.
Já tím myslel tu rekonstrukci, nikoliv nickolejný provoz
taky to byla nedávno zapadlá zemička bez průmyslu, plná chudých otrhaných zemědělců. jen se snaží. a blbě neplkají.
Tohleto je úplně jiný vesmír, tohle vůbec nejde srovnávat.
Ale u nás jel Zdenda vlakem, abyste věděli!
A hákovnice budou? Když se tak osvědčily podle Orlice, tak u Rýna by to měl být standart -:)
Všechno bude! Chleba bude, maso bude!
I Smetana a Dvořák bude.
A ne že dají do ETCS i stahovačky!
A ted treba srovnejte jak se u nas rekonstruuje a zdvojkolejnuje usek Pce-HK v krajine rovne jako mlat
To snad radsi ani ne. Dodnes to neni hotove.
Aniž bych chtěl obhajovat „Dobrou“ správu, tak ausgerechnet v bezprostředním údolí Rýna žádné velehory nejsou
Krome jednoho mostu tam neni ani ta reka, jenom pole.
Řekl bych, že podíl dvoukolejky mezi Pardubicemi a HK je už nyní vyšší než jaký bude mezi Sargansem a St. Margrethen po dokončení této výluky.
Jak je uvedeno, tak zdvoukolejnění bude jen dílčí.
Jenže jim to stačí, oni na tom dokážou vyjezdit vysoký počet vlaků, protože si to umí zorganizovat tak, aby běžně nemívali zpoždění. U nás platí §1.