Ve Švýcarsku vyjely nové jednotky IR-Dosto, zásuvka je u každé sedačky
První jednotka IR-Dosto v provozu. Foto: SBB
Nové jednotky nahradí starší soupravy i rozšíří nabízenou kapacitu.
Nové jednotky nahradí starší soupravy i rozšíří nabízenou kapacitu.
SBB je federální a označení „dosto“ se týká pouze jednoho jazyka. Dosto neznamená nic jiného než dvoupatrák. Ve francouzské části to tak je po jménem „duplex“, v německé „dosto“ v italské „bipiano“ a v angličtině to uvádí prostě jako „doubledecker“.
SBB se taky týká jen jednoho jazyka. Proto je na těch vlacích vždy SBB CFF FFS.
Ale ta tisková zdrojová zpráva je v němčině, tedy Dosto. A možná ona zpráva byla pouze v němčině, neboť nasazení od 2024 i od 2025 je v německy mluvících kantonech. Až později to bude i v francouzské části.
Ta tiskovka je taky ve všech jazycích:
https://news.sbb.ch/fr/medias/article/123738/nouveau-duplex-ir-ce-qui-a-fait-ses-preuves-et-ce-qui-est-nouveau
Super, tak to má vyzerať, nízkopodlažné, s miestami pre kočíky (a nie ako to, čo vyrobili v Ostrave). Ešte aby Švajčiari konečne zaviedli vo vlakoch WIFI a bude to takmer dokonalé. Toto je budúcnosť 🚆
Ano Slováku a víš že v Ostravě vyrobili nízkopodlažní vlaky s WiFi a s místy na kočárky, a dokonce už jsou to tři řady, PushPull, Panter a Elefant.
Ospravedlňujem sa, ja som teraz narážal na posledný článok na zdopravy.cz, ktorý pojednával o nových súpravách, kde boli schody. Urobil som skratku, prepáčte. Tie ostatné súpravy sú samozrejme super.
Nemůžu najít žádný článek o Škodě se schody. Nebyl by možný odkaz? 😀
Je to tento článok:
https://zdopravy.cz/obrazem-prvni-vuz-souprav-comforjet-ma-hotovy-interier-do-konce-srpna-zamiri-na-testy-168041/
(Tieto vozne sú podľa mňa od začiatku koncepčne zle)
Ešte raz sa ospravedlňujem, prvoplánovo som napísal komentár bez toho, aby som upresnil, na čo narážam a bez toho, aby som tušil, že sa tam vyrábajú aj nízkopodlažné Pantery 😏
To je dálkový vlak. Který dálkový vlak jezdí jako nízkopodlažní? Když pominu ty ÖBB railjety a ICE.
…a Bombardier Twindexx a pod.
Môj argument je, že na diaľkových linkách nastupujú ľudia s ťažkou batožinou, kočíkmi a (starší) ľudia s obmedzenou schopnosťou pohybu, pre ktorých sú schody prekážkou.
A víte že tam je vlakový personál a víte že tam taky je plošina a víte že je taky cíl tam nacpat co nejvíce sedaček což úplně nepůjde když se bude ta jednotka bude „vlnit“. Tohle není osobní vlak, tam je spousta dveří, nejsou úzké atd., za to je tam mnohem méně místa. Často jsou vlaky plné na co by vám byl váš Panter k prdu.
Jiný kraj, jiný mrav. Někde není Wifi vyžadováno, protože data jsou tam spolehliva a levná a hlavně to je vždy bezpečnější alternativa než nějaká veřejná WiFi. A pro provozovatele je poskytování určité právní riziko, tak někde mu to za to prostě nestojí….
Popisy i fotografie vypadají zajímavě, ale na hodnocení bych počkal až po osobní návštěvě. Souhlasím, ze u produktů z Ostravy jsou vyjádření často poněkud velikášská a následný osobní dojem zůstává někdy dosti za očekáváním.
Vďaka za odpoveď. Asi je to tak, aj keď teda musím povedať, že Švajčiari majú kvôli takmer monopolu istého operátora na trhu jedny z najdrrahších (ak nie najdrahšie) dáta v Európe, ale tak zase počíta sa to ako cena za Mb a Švajčiari si to môžu dovoliť. Kvôli turistom by tam to wifi mohli dať (aj bez apky a aj do týchto vlakov).
Tohle je úplně jiný vesmír…
Bangladéš také
Pravda, teď jen otázka: do kterého patřit?
Ani do jednoho
Pro řadu lidí je patrně těžká volba zda mít, nebo nemít kvalitní infrastrukturu a veřejnou dopravu.
Ale osobně mám tedy jasno.
Bangle tady jezdí, Stadler Flirt taky.