Ve Švýcarsku vyjely nové jednotky IR-Dosto, zásuvka je u každé sedačky

První jednotka IR-Dosto v provozu. Foto: SBBPrvní jednotka IR-Dosto v provozu. Foto: SBB

Nové jednotky nahradí starší soupravy i rozšíří nabízenou kapacitu.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

SBB je federální a označení „dosto“ se týká pouze jednoho jazyka. Dosto neznamená nic jiného než dvoupatrák. Ve francouzské části to tak je po jménem „duplex“, v německé „dosto“ v italské „bipiano“ a v angličtině to uvádí prostě jako „doubledecker“.

Lukáš F.

SBB se taky týká jen jednoho jazyka. Proto je na těch vlacích vždy SBB CFF FFS.

zyx

Ale ta tisková zdrojová zpráva je v němčině, tedy Dosto. A možná ona zpráva byla pouze v němčině, neboť nasazení od 2024 i od 2025 je v německy mluvících kantonech. Až později to bude i v francouzské části.

Peter Sabol

Super, tak to má vyzerať, nízkopodlažné, s miestami pre kočíky (a nie ako to, čo vyrobili v Ostrave). Ešte aby Švajčiari konečne zaviedli vo vlakoch WIFI a bude to takmer dokonalé. Toto je budúcnosť 🚆

ItzFigo

Ano Slováku a víš že v Ostravě vyrobili nízkopodlažní vlaky s WiFi a s místy na kočárky, a dokonce už jsou to tři řady, PushPull, Panter a Elefant.

Peter Sabol

Ospravedlňujem sa, ja som teraz narážal na posledný článok na zdopravy.cz, ktorý pojednával o nových súpravách, kde boli schody. Urobil som skratku, prepáčte. Tie ostatné súpravy sú samozrejme super.

ItzFigo

Nemůžu najít žádný článek o Škodě se schody. Nebyl by možný odkaz? 😀

Peter Sabol

Je to tento článok:
https://zdopravy.cz/obrazem-prvni-vuz-souprav-comforjet-ma-hotovy-interier-do-konce-srpna-zamiri-na-testy-168041/

(Tieto vozne sú podľa mňa od začiatku koncepčne zle)

Ešte raz sa ospravedlňujem, prvoplánovo som napísal komentár bez toho, aby som upresnil, na čo narážam a bez toho, aby som tušil, že sa tam vyrábajú aj nízkopodlažné Pantery 😏

ItzFigo

To je dálkový vlak. Který dálkový vlak jezdí jako nízkopodlažní? Když pominu ty ÖBB railjety a ICE.

Peter Sabol

…a Bombardier Twindexx a pod.
Môj argument je, že na diaľkových linkách nastupujú ľudia s ťažkou batožinou, kočíkmi a (starší) ľudia s obmedzenou schopnosťou pohybu, pre ktorých sú schody prekážkou.

ItzFigo

A víte že tam je vlakový personál a víte že tam taky je plošina a víte že je taky cíl tam nacpat co nejvíce sedaček což úplně nepůjde když se bude ta jednotka bude „vlnit“. Tohle není osobní vlak, tam je spousta dveří, nejsou úzké atd., za to je tam mnohem méně místa. Často jsou vlaky plné na co by vám byl váš Panter k prdu.

zyx

Jiný kraj, jiný mrav. Někde není Wifi vyžadováno, protože data jsou tam spolehliva a levná a hlavně to je vždy bezpečnější alternativa než nějaká veřejná WiFi. A pro provozovatele je poskytování určité právní riziko, tak někde mu to za to prostě nestojí….

Popisy i fotografie vypadají zajímavě, ale na hodnocení bych počkal až po osobní návštěvě. Souhlasím, ze u produktů z Ostravy jsou vyjádření často poněkud velikášská a následný osobní dojem zůstává někdy dosti za očekáváním.

Peter Sabol

Vďaka za odpoveď. Asi je to tak, aj keď teda musím povedať, že Švajčiari majú kvôli takmer monopolu istého operátora na trhu jedny z najdrrahších (ak nie najdrahšie) dáta v Európe, ale tak zase počíta sa to ako cena za Mb a Švajčiari si to môžu dovoliť. Kvôli turistom by tam to wifi mohli dať (aj bez apky a aj do týchto vlakov).

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tohle je úplně jiný vesmír…

Karel

Bangladéš také

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pravda, teď jen otázka: do kterého patřit?

Martas

Ani do jednoho

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pro řadu lidí je patrně těžká volba zda mít, nebo nemít kvalitní infrastrukturu a veřejnou dopravu.
Ale osobně mám tedy jasno.

Jiří Kocurek

Bangle tady jezdí, Stadler Flirt taky.