Ve Švýcarsku otevřeli nový úzkorozchodný tunel na dráze zapsané v UNESCO

Nový (vlevo) a původní tunel Albula. Foto: swiss-image.ch/Andy MettlerNový (vlevo) a původní tunel Albula. Foto: swiss-image.ch/Andy Mettler

Původní tunel bude sloužit jako evakuační.

Rhätische Bahn o víkendu slavnostně otevřela nový tunel Albula v kantonu Graubünden. 5 860 metrů dlouhý tunel vznikl paralelně vedle stávajícího, který bude nyní sloužit jen jako evakuační. Stavba trvala deset let.

Jde o tunel pod průsmykem Albulapass na trati z Churu do Svatého Mořice mezi stanicemi Preda a Spinas, je současně i nejvyšším místem na trati, která je zapsaná v seznamu památek UNESCO.

Nový tunel vyšel na celkem 407 milionů franků, se stávajícím je propojen celkem 12 únikovými chodbami. Vlaky začnou novým tunelem jezdit od 12. června. Podobně jako celá Rhétská dráha je postaven na rozchod 1000 mm.

Dosavadní tunel je z roku 1903. Rhätische Bahn se rozhodla postavit nový tunel poté, co zjistila zhoršení stávajícího stavu. Postavení nového tunelu vyšlo jako výhodnější varianta než oprava stávajícího. Projekt je detailněji popsán na stránkách RhB.

Schéma tunelu Albula. Foto: Rhätische BahnPlánek tunelu Albula. Foto: Rhätische BahnNový (vlevo) a původní tunel Albula. Foto: swiss-image.ch/Andy Mettler

 

Tagy Rhätische Bahn tunel Albula
28 komentářů