Ve Švýcarsku omezili provoz v pátém nejdelším tunelu světa, zatéká do něj
Společnost BLS musela na několik dní omezit provoz v Lötschberském úpatním tunelu. Důvodem jsou velké průsaky vody, které ohrožovaly bezpečnost
Společnost BLS musela na několik dní omezit provoz v Lötschberském úpatním tunelu. Důvodem jsou velké průsaky vody, které ohrožovaly bezpečnost provozu. Zatéká přitom do obou tubusů tunelu, který je svoji délkou 34,6 kilometru pátým nejdelším na světě.
BLS o tom informovala na sociálních sítích, tématu se věnuje také například švýcarská veřejnoprávní televize SRF.
Update4 Wassereinbruch #Lötschberg Basistunnel: Unsere Fachleute sind unermüdlich am Abpumpen von Wasser und Schlamm. Ursache: Mehr Bergwasser als normalerweise. Eine Röhre bleibt noch mehrere Tage gesperrt. Verkehr: Verspätungen im Minutenbereich. Prüfen Sie den Online-Fahrplan pic.twitter.com/9ScnvGlGEQ
— BLS (@blsAG) February 10, 2020
Voda začala prosakovat do tunelu ve čtvrtek, způsobila cestujícím nečekanou podívanou: vlaky vypadaly jak po průjezdu bahenní lázní. Kvůli tomu, že se dostala i do druhé trouby, musel být tunel zhruba na jeden den zcela uzavřen. Vlaky tak byly nuceny jezdit původním Lötschberským tunelem přes Kandersteg, čímž nabíraly přes půl hodiny zpoždění. Omezen je také provoz autovlaků, které jezdí původním tunelem. Do něj se přesunula část provozu z úpatního tunelu. BLS dosud neví, co je příčnou masivního průsaku.
Lötschberský úpatní tunel je v provozu od roku 2007, spojuje severní a střední část Švýcarska s kantonem Wallis. Není zcela dokončený: kvůli nedostatku peněz došlo k zastavení stavby druhé tunelové trouby, kompletní je pouze východní tubus. V praxi je tak 21 kilometrů jednokolejný.
(V textu bylo nesprávně uvedeno, že jde o čtvrtý nejdelší železniční tunel. Ve skutečnosti jde o pátý. Za chybu se omlouváme.)