Ve Stupně vykolejil osobní vlak, bez zranění. V Praze stály vlaky kvůli projeté návěsti Stůj
Stanice Stupno. Foto: Pavel Hrdlička / Wikimedia Commons
České dráhy zrušily mezinárodní vlak do Hamburku kvůli nefunkční klimatizaci.
Když jsme u toho projetí Stůj. Napadlo mě mimo téma, jak je na tom vlastně u ČD Cargo / ČD ta „navigace pro strojvedoucí“ na tabletu ,nebo jak se to teď jmenuje? Nějak se nad tím po loňským humbuku zavřela voda. (Nebyl by to vhodný námět na reportáž?) Jestli ten projekt teda nějak dál pokračuje, nebo to uspali, nebo už to úspěšně používají? Ale asi na tom budou SŽ(DC)/ČD dál minimálně pracovat? Našel jsem poslední video někde z dubna, který bude ale to je asi už tak rok starý? A tam to vypadá docela pěkně. Měli mít dle toho videa… Číst vice »
Na Cargu docela úspěšně používáme NavTrain (původně ELTRIS).
Načte si to data z TTP a podle toho mi to zobrazí, co se na trati, kde nachází, v dolní části části je pak TJŘ, nahoře zas mám možnost rozkliknout si bržděnku, či rádiové spojení na dané trati.
Online aktualizace PJ, se neděje, jen si ručně mohu zadat, na který přejezd jsem dostal OP rozkaz.
Hlídání kolizních vlaků zas mají prozměnu ČD na tratích D3.
Z jiného zdroje – závada na podvozku jednoho vozu …
U toho EC se DB zaměstnancům vůbec nedivím. ČD nám Berlinery nedělá dobrou reklamu např.jiz tím, že dává jen 1 vůz I.tridy který je z Drážďan vždycky totálně nacpany
172 je souprava MÁV. Na druhé maďarské soupravě pro změnu chybí už několik dnů Ampz, WRmz a 1 Bmpz, nikoho to nezajímá.
I kdyby to byla souprava MÁV, na mém názoru na nedostatečné kapacitě jedniček na soupravach ČD co tuhle trasu převážně jezdí, to nic nemění!
Počet vozů, jak první tak druhé třídy není „prostá“ libovůle ČD, ale výsledek jednání mezi zplnomocněným zástupcem ČD a DB.
Oběhy souprav mezistátních vlaků a jejich jízdních řádů, včetně řazení, se zpravidla projednávají na několikadenní evropské multiporadě ….
To není o tom, že „někdo na Nábřeží“ řekne, že Berliner XXX bude mít takové a takové řazení s tolika vozy, ale musí to PÍSEMNĚ v zápise odsouhlasit partnerská železnice ….
Pokud je Erste Klasse z DD přeplněná, tak je to problém Berlína, nikoli Prahy …
Pane Zikmunde, nemusíte se vyjadřovat ke všemu. Nikdo není zvědavý na vaše alibistické plácání.
#mynic
Totiž to samé platí pro vztahy MÁV a ČD, není-liž pravda? A je chyba ČD, když převezmou vlak, který pak nemůže jet dál.
Budiž. A to že třeba jednou v Berlineru jídelní jede jednou zas ne je taky předmětem takových dohod?
Ne na všechny, ale spíš se mi zdá, že dva vozy jedničky jezdí tam, kde ani nejsou moc potřeba (třeba ve všední den dopo z Prahy), ale v pátek odpoledne z Německa jede jen jeden a je to totální zoo.
Proč vůz nevyřadili nebo nevyměnili?
Včera totéž na EC124. Akorát tam to nikdo převzít neodmítl. Takže se cestující pařili ve 40+horku až do Prahy.
Takže až tu zase někdo bude psát, že se má víc jezdit vlakem místo autama ať si ráčí trhnout nohou.
Když to někdo odmítne převzít, tak si vystoupíte a nejenže dorazíte do cíle mnohem později, ale v těch čtyřiceti budete stát na peróně. Takže kdo ví, co je lepší.
Tento aspekt chápu. Na druhou stranu po pár takových incidentech bych předpokládal, že se to začne řešit už předtím, než takový vlak někdo vypraví do provozu.
Po pár takových incidentech přesednu do auta a už jsem to udělal.
To ani v jednom voze ta klima nefungovala, to se mi nechce věřit.
Že funguje v jiném voze je vám celkem k ničemu, když se tam nevejdete…
Stejně je vtipné, že celá diskuze se točí kolem klimatizace, ale že vykolejil vlak a druhý projel stůj tu nikdo nekomentuje 🙂
Vykolejení i jízda na Stůj jsou stále ojedinělé jevy. Nefunkční klimatizace začíná být standard, s tím se setkal snad každý.
to řeší drážní inspekce, kdo ale řeší nefunkční klimu?
Od včerejška ji bude řešit Policie České republiky 🙂
To vážně?
Z webu stížností ČD: ve voze řazeném dle plánu řazení nebyla dodržena teplotní pohoda z důvodu nefunkční klimatizace, nuceného větrání, topení nebo nemožnosti otevření okna a cestujícího nelze přemístit na místo stejné kategorie v jiném voze téhož vlaku s funkčním větráním nebo funkční klimatizací či topením nebo možností otevření okna.
Odškodnění to stejně nespraví, do těchto skleníků by se hodily odolnější klimy nebo aktivní větrání.
Jen pro upřesnění, nevím, zda to tu již nezaznělo. Na vlacích 172/173 jezdí maďarské soupravy a problémy s nimi jsou na denním pořádku. Klima, vnější dveře, infosystém, toalety.
Jak Maďarské…
Zlatá stahovací okna, tam to sice nachladí při stání ve stanici, ale při jízdě více než dostatečně.
To jo. A při rychlosti 140 Km/hod máte z kraválu a průvanu za chvíli hlavu jako pátrací balón.
Hlavně u toho vlaku do Hamburku by se stahovací okna hodily 🙂
Vozy se stahovacími okny bez klimatizace by německá četa nepřevzala rovněž.
Ale ne, já to myslel tak že ty vlaky jezdí 200 km/h, takže tam už by to teprve nevětralo. Je fakt že Bimz stahovací okna měl a na 200 byl… ale taky se tím v té rychlosti nevětralo.
Nesouhlasím vzpomínaje na koženková béčka na rychlících do Děčína v létě. Když to jede nad 100 km/h, nevětrá to ani trochu, jen to šíleně hlučí. Cestující to obvykle otevřeli jen na chvilku když vlak brzdil do stanice nebo se rozjížděl. Ale moc to nepomohlo když se tam nahnal teplý vzduch. Věta „vždyť to dřív přece taky šlo všude se stahovacími okny tak proč to měnit“ přestává s koridorizací platit.
Zalezi jak se klimatizace nastavila. Noviny/zaves/petlahev.
Já obvykle nastavoval ctyřhranem 🙂
To máte sice pravdu, ale platí to tak na Posázavském pacifiku. V mezinárodním expresu vážně ne.
a kdyz je venku 35, tak to prosim chladi jak?
Vzhledem k tomu že v tom vlaku je k 50° stupňům tak asi tak nějak.
Pane idk123, nelžete! V sobotu jsem jel rychlíkem „Labe“ odpoledne z Děčína do Prahy a bylo to k nevydržení — nesnesitelné vedro, nutnost sedět mimo místenku (naštěstí místo v protisměru nebylo obsazeno), rachot zvenčí, k tomu třískání dveří kupé, které vibrovaly, vedro pořád nesnesitelné i přes neustále otevřené okno — a byl jsem vděčen, že do kupé byly prodány jen tři místenky (samozřejmě do zcela jiného typu vagónu než jaký byl řazen), protože mačkat se v osmi v jednom přehřátém kupé, to by opravdu šlo o zážitek se pseudonárodním nedopravcem. Zřejmě opět změna řazení vzhledem k porušení maximálních možných oběhů.… Číst vice »
Musel jsem se podívat do kalendáře, co je za rok. Ale předpokládám, že možnost projet návěstidlo je tady zpestření cestování
Jak velký rozdíl je uzavřený vagón EC oproti motoráku s vykloněnýminokny? Protože já dnes v motoráku 12 hodin vydržel bez nějakého pocitu přehřívání, tak mi reakce německé strany přijde trošku přepísklá
To myslíte vážně?
Asi myslí, že se mu nepřehřál foťák, 12 hodin v motoráku musí být nějaký šotovýlet
práce🙂stejně jako ti Němčouři
Jako že zmaěstnanci ČD se v práci nezpotí ani když je 35°ve stínu? Tak leccos to vysvětluje … o to nic.
Do Radnic. Opravte si to.
Tam je pouze navíc to „z“ pak je tam Plzeň – Radnice 😉
Palec nahoru pro Deutsche Bahn. Je fajn vědět, že aspoň v Německu nepřipadá drahám normální péct cestující zaživa. V ČR je za to odškodnění myslím 30 Kč a je to jeden z důvodů, proč se v létě vyhýbám dálkovým trasám vlakem. Je to až příliš častý jev.
A nebo tam občas klepete kosu, jak klimatizace mrazí.
Tak to se mi v ČR ještě nestalo. Občas v jižanských zemích, kde jedou klimu na plný céres celé léto. Po 4hodinové cestě Španělskem jsem v sandálech ztratil cit v prstech na nohou 😀
Stalo se mi to včera jak jsem jel na R8. Naštěstí jsem jel jen jednu zastávku. Venku přes třicet a ve vlaku okolo dvaceti je moc velký tepelný skok, ale alespoň úspěch, že to vůbec funguje.
Kdo to jezdí?
tu otázku myslíte vážně? Regiojet 😀
Ano, myslel jsem to vážně, opravdu si při hustotě železniční sítě v ČR nepamatuju, co kdo jezdí. Každopádně díky za druhou část odpovědi a jsem bez urážky pana Jančury rád, že je taky někdy ve vlaku RGJ víc zima, než vedro 🙂
Stává se to, mám s tím zkušenost např. v CityElefantech na linkách PID kolem Prahy. Není to dálkový vlak a taky je zima míň nebezpečná/líp řešitelná než přehřátí. Ale taky je to nepříjemné…
Tak tak, v CityElefantech je to běžné. Cestujete s miminem, venku je 30°C a vlezete do místa pro kočárky, kde na vás silným proudem fouká 18°C. Naštěstí vím, že teplotní komfort v CityElefantu je hodně nerovnoměrný a tak stačí popojít na druhou stranu vozu či o patro výš a teplota je úplně jiná.
Ne? U CD to neni nic neobvykleho. Venku 35 a pulka lidi postupne oblika co najde a vystupuje ve svetru.
Samozrejme ze to neni vsude, ale pamatuju si, jak jsem jel z Brna a pres ulicku sedela holka v sukni, celou cestu se klepala zimou… Az jsem se divil, ze dokaze cist neco z mobilu, ktery nedala z ruky.
Třeba už nemohla rozevřít dlaň. 😉
Kvůli tomu ec124 bylo včera podáno trestní oznámení pro TC obecného ohrožení z nedbalosti.
Mimochodem jednou jsem to zažil i v jedničce. Vlak s poruchou klímy normálně vypravili už z Prahy.
Nebuďte naivní, že jsou DB nějak zázračná kvalita. Třeba v regionálce to DB přijde normální. Předminulý víkend cca čtvrtina jednotek na RE mezi Drážďany a Lipském neměla funkční klimatizaci.
Tady jde asi o vygradování nespokojenosti s maďarskými soupravami.
Jo to jsou cestující rádi, mohli jet aspoň bez Klimy. Takhle zůstaly v Děčíně.
Pak se nedivím, že je v Německu denne 400+ odreknutych vlaků, když k tomu přistupují takto…
To jako ceska posadka nechala jet lidi z Prahy do Decina v dnesnim pocasi bez klimatizace se zavrenymi okny? To si snad delaji srandu.
Spíš jde o to,že jeden vůž měl poruchu klimatizace a ostatní byli v pohodě jenže posádka z Německa to odmítla jet jen kvůli jedmomu vozu.
No z článku jsem pochopil, že celá souprava. I ten jeden vůz měl být snad vyřazen
Pokud není závada na pojezdu, tak nesvítící / netopící vůz není ze soupravy vyřazen – ani v Německu …
cestující jsou z takového vozu vypakováni jinam i za cenu toho, že budou stát …
Před lety se o něco pokoušel v Rakousku průvodčí, tak jsem u sdělil, že neklimatizovaný vůz mi na hodinu jízdy nevadí a nezlomil mne …
Gajda tvrdí, že ta porucha byla na pěti vozech. Napsal to 3 minuty před Vámi, tak jste to asi neviděl. To je v současném počasí peklo. Já zítra jedu a děckama v deklasované DB jedničce RGJ z Brna do Prahy s přerušením jízdy v HB, snad to přežijeme, moc to tam pod okny nefouká 🙂
Posádka je velmi malý pán…
Velký omyl. Je to jen o osobní odvaze
Pane Suro, to zruseni EC 172 je spis ze strany nemeckeho personalu DB, oni maji ma to svate pravo a nedeje se to v Decine poprve za posledni roky.
Nemecky vlakovy personal obvykle totiz nastupuje totiz na tyto EC od Prahy v Decine.
To jako na tom EC 172 nešla klimatizace ve všech vozech? To snad ne. Nebo se narazilo na to, že u DB se i klasická souprava bere jako nedělitelná jednotka kterou je zakázáno rozpojovat, a pokud se pokazí jeden vůz souprava se odstavuje celá?
Nešla na 5, což je víc jak půlka vlaku. U EC do Hamburgu s teplotama po cestě docela problém.
Pokud není závada na pojezdu vozu ohrožující bezpečnost nebo omezující rychlost, tak se vozy nevyřazují …
Normálně se závada klimatizace v jednom vagonu řeší tak, že štíplístek přesadí cestující do jineho vozu. Souprava jede celá, není důvod se zdržovat vyřazováním.
Jo jo, ale nutně potřebujeme více cpát všechno na železnici.
Jedna projetá návěst a zastaví se veškerá doprava, to přesně člověk potřebuje… Díky, radši auto.
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
Zpoždění možná, ale to, že si někdo dovolí při extrémním varování ČHMI na vysoké teploty vypravit vlak bez otevíracích oken a klimatizace je typický bordel Českých drah. A dokud jim tam někdo nezkolabuje a nezavřou za to někoho, tak se počítám nic nezmění a budou dál rozdávat vouchery na 30 Kč za „narušení tepelné pohody“ nebo jakým marketingovým BS to označují.
Ta souprava byla MÁV. Maďarská.
Pred sirou si zjistěte okolnosti a fakta.
A do Děčína se z Lanžhotu teleportovala, nebo jak? Pokud posádka DB shledala soupravu nezpůsobilou k dalšímu provozu, tak totéž mohla a měla učinit posádka ČD na vstupu této soupravy do ČR.
Navíc několik lidí tu píše, že ani v soupravách ČD nejde o nijak neovyklý úkaz, ostatně já sám jsem se s tím setkal nejméně 2x z toho jednou šlo o vůz 1. třídy takto vypravený ze stanice Praha hlavní.
Takže bordel ČD to zcela nesporně je.
Kdyby byli všichni takoví sobecti lenosi jako vy…tak se tím autem nikam nedostanete. Minimálně ve městech.
Hezký pokračujte, však vám ti bude z velké části omezeno
Trhneěte si nohou, viz výše
Snaha dostat se do práce namísto vykašlání se na to s výmluvou, že nejezdí vlaky, je leností? Aha, to je který paragraf drážních předpisů?
A co mi bude jak omezeno?
Předřečník se už třese na to, jak bude někomu omezovat možnost jezdit autem a hnát do VHD a je úplně jedno, zda to bude odůvodňovat ochranou klimatu, emisemi aut, nebo třeba vysokými cenami PHM. Důležitá je ta inherentní touha předpisovat lidem, jak mají žít své životy a zámika se už vždycky najde.
No, po těchto zkušenostech u mě tedy efekt přesně opačný. Po nějakou dobu se opět budu „národnímu dopravci“ vyhýbat a jezdit autem i tam, kde jsem doposud jejich služby využíval.
Jsem na tom zcela stejně, a to mám vlakovou obslužnost třeba do Prahy naprosto luxusní, ani auto se jí nevyrovná.