Ve stanici Stupno vykolejil osobní vlak Českých drah
Vykolejený vlak Českých drah ve stanici Stupno. Autorka: Týna Rajchartová
Přímé spojení Radnic a Bezdružic je jednou z novinek jízdního řádu, který začal dnes platit.
Přímé spojení Radnic a Bezdružic je jednou z novinek jízdního řádu, který začal dnes platit.
Dnes 18.12.23 opět to samé.Vlak 27307 vykolejil ve Stupně.Provoz přerušen od 14 do 22 hod.
Bohužel trať z Bezdružic do Pňovan a trať z Radnic do Chrástu je v žalostném stavu.
Já dýchal včera dvakrát. Spokojený?
Je zajímavé , jak lidi pro dva schody navíc do motorového vozu dokážou velebit ten strašný klon 814. To už jsme tak zdegenerovali, že dva schody navíc lidem vadí. Jak mohli žít a cestovat v dobách dřivějších??? Asi seděli doma nebo měl každý doma ve stodole auto? Jojo, doba se mění a lidé taky. Dva schody vadí???
Mantra dnešní doby je nízkopodlažnost za každou cenu, wi-fi, dobíjecí zásuvky a klimatizaci.
Kdoví, jestli to nebylo třeba tím, že jakkoli postižení lidé se za minulého režimu „uklízeli“ do ústavů, kde měli zůstat celý život mimo společnost – asi aby nekazili socialistickou idylu.
Zatímco dnes je snaha lidem s handicapem pomoci, aby mohli fungivat jako normální lidé – kterými jsou.
Nejezdili vlakem, byli zavření v domově důchodců. Chcete být taky zavřený na důchod?
A není to žádná degenerace, je to jenom vyšší věk dožití. Dřív umirali lidi mnohem mladší a na věci, které se dneska léčí naprosto běžně.
Tohle není o lidech důchodového věku. To je i o mladých. O těch , kterí byli uklizeni ideálně do lesů daleko od civilizace.
třeba 3 schody! a žili jsme taky…a co teprve 3 kličky na dveřích!
Zajímalo by mne, kolik lidí jezdí z Radnic až do Bezdružic. Nebo třeba ze Stupna do Plešnice (nebo Plešnic?)?
A co třeba ze Stupna na Jižní Předměstí nebo z Plešnice na Doubravku? Jestliže se to dá vyjezdit jedním typem vozidla jako přímé spoje, jaký by mělo smysl to trhat? Průjezdné příměstské linky jsou běžné ve všech aglomeracích, zvlášť pokud je ve městě více důležitých stanic.
Kolik lidí jede rychlíkem z Brna do Olomoce přes Břeclav? Takže pro klid všech postižených se tahle linka rozdělí na dvě a vlaky budou v Břeclavi měnit čísla.
Ikdyž ti postiženější pak budou tvrdit, že přece ten vlak může jet přímo, že dělá zbytečnou zajížďku, tak se v té Břeclavi bude muset udělat přestup i lidem do Hodonína, aby měl postižený klid. … neasi…
V článku menší nepřesnost. Přímé vlaky z Radnic do Bezdružic jezdily i v předchozích grafikonech. Jen teď je to systematické….
To se může stát, že vykolejí vlak. Ale žádná informovanost lidí, jestli je zajištěna náhradní doprava. Na stránkách Idosu uvedeno, že spojení vlakem do Bezdružic zrušeno a to půl hodiny před příjezdem vlaku do stanice. Tož jsem musel jít pěšky, sic v té břečce nic moc. A když jsem přišel domů, tak vlak přijel…….co takhle informovat že vlak bude mít třeba zpoždění.
Informace byly na webu ČD, v Můj vlak a dokonce k na IDPK.cz
Docela šok pro mě, že tam nejezdí nízkopodlažní vozidla. Přitom ještě nedávno tam jezdily – přinejmenším převážně – Regionovy.
A jak se tak koukám, tak skutečně garantovaná bezbariérovost není u žádného spoje.
Hodně měkké parametry příslušného „rozstřelu“. 🙁
V minulé diskuzi mi bylo vysvětleno že regína by nesjela požadované jízdní doby v koridorovém úseku (linka je vedena přímo do Bezdružic). Nízkopodlažnosti je škoda ale jakmile se do toho kvatra člověk vyšplhá, jede se mu už trochu pohodlněji…
A proto milé děti, např. rodiny s malými dětmi, pokud mohou samozřejmě, cestují na takových trasách raději autem. Vzhůru k uživatelsky přívětivé a atraktivní VHD!
Jenže to platí dnes když ty rodiny na to auto mají a mají tak možnost ho používat. Bohužel to se díky spustě věcí možná brzy změní.Dříve auto neměl zdaleka každý a tak se jezdilo jak? No přeci vlakem nebo busem.
A mobil byl symbolem zbohatlého podvodníka…
I to elektroauto, když bude drahé, tak, kdo bude chtít, tak si ho koupí. Ale musí se chtít a makat. Já mám osobně dvě zaměstnání od roku 2000. Nestěžuji si a máme se s rodinou docela dobře. Stačí jen chtít. Nové auto si i dnes jako skladník za normální hodiny nekoupíte.
„Stačí jen chtít. Nové auto si i dnes jako skladník za normální hodiny nekoupíte.“
A profese? Pochybuji,že ta první práce je fyzicky náročná. Co děti a péče o ně? Takže ne. ne každý kdo chce a maká pomalu do úmoru si nové auto může dovolit.
Ještě bych to pochopil u kočárku, ale jak ty malé děti chodí do schodů doma?
Asi každý myslíme malými dětmi někoho jiného. Ale doma teda schody jako do motoráku nemáme.
Schody do qatra jsou úplně normální. Buď nemáte doma schody nebo lžete.
Na schodiště budovách jsou úplně jiné normy. Schody ve vlaku je nesplňují v ničem, nemají ani zábradlí a madlo? …
Jde o poměrně dlouhou linku s dvouhodinovým intervalem, zajímalo by mě kolik rodin s malými dětmi tam jezdí a jak moc jim tato změna vadí. Snížení komfortu to jistě je (dočasné), ale zároveň předpokládám že mnohem víc lidí tato změna do VHD naláká třeba tím že dojedu ze Stupna bez přestupu na Jižní Předměstí a nebo tím že to nebude celou dobu tolik házet a vrzat.
> Snížení komfortu to jistě je (dočasné),
Tu dočasnost myslíte ve stejném duchu jako u sovětské armády?
Ne, tu myslím tak že RegioFoxy už jsou na cestě.
Tak jen aby to nedopadlo jako kdysi se slibem ČD o nasazení zakoupených ojetých rakouských vagónů na trať Praha – Plzeň – Cheb…
Žádné snížení komfortu není. A tahat se sovětkou armádu hraničí s používáním zdravého rozumu.
Ale to jsou jen keci v kleci. Na těch tratích už jezdím dlouho, i když bylo qatro a kočár s kolem, rád jsem lidem pomohl nastoupit. A teď je tam od toho vlakvedoucí. S příchodem řady 847 bude po problému. Hlavně , Halík, myslet politicky!!!!!
To chápu, nicméně existují i jiné typy vozidel než 814 a 842.
U 842 zase je handicap v podobě možného prodlužování pobytů v zastávkách právě s ohledem na schody (+ i jedny ze dvou dveří jsou poněkud úzké).
Já z té 842 taky nijak nejásám (zvlášť když to přichází na linku kde už nízkopodlažní nástup byl), jen píšu co za tím je. Přece jen se na této nové lince hodí vyšší rychlost a akcelerace. Pobyty můžou být delší, ale u 814 se taky vždycky čeká na ty, co vystupují a nastupují těmi úzkými dveřmi se schody, tak nevím jak moc by se to změnilo, kdyby byly schody i v těch širokých.
Řada 842 je do dodání RegioLišek…
To je samozřejmost…
Říkal jsem to už minule. ČD mají holt nějakou smůlu
Stane se, ale že by to měla být smůla.
Jeee exklatovské kvarto 😍😍😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰
A to nejezdí aspoň Radnice-Rokycany? Co budou účastníci riskantního zájezdu s ČD dělat v Ejpovicích? Rychlík nic, město se službami a obchody nic, práce nic.
Ne, jezdí to Radnice – Plzeň – Bezdružice. Číst umíte?
Neumíme 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
OK. Trocha nepozornosti, resp. mne nenapadlo, že to jezdí přímo ne jeden záběr mezi těmito městečky. Takže 2x úvrať mezi Plní a Radnicemi. To je docela exotika, ne?
Snaha 1, úspěch 5. Vzhledem k četnosti vašich přešlapů asi nečekáte, že vám to budu věřit. Číst, přemýšlet, pak psát. Léty ověřený postup. Člověk pak není za trolla.
Postaru byly taky dvě úvratě.
Pokud je Plzeň městečko, tak ta trať má funkci takového příměstečka. Dost lidi to větší městečko denně ráno nasaje a odpoledne vyplivne.
Kolik ti je let?
U té výhybky?
No samozřejmě. Očití svědkové tvrdí, že byla pěkně namazaná.
Když už se někde harcovat čtyřicítkou, tak aspoň 2x delší trasou a zásadně s úvratí… Celá tahle trať je opravdu veledílo efektivního trasování, s novodobým příspěvkem v podobě zaústění do Ejpovic.
„Celá tahle trať je opravdu veledílo efektivního trasování,“ CO máte zase za problém? Uvědomujete si kdy se ta trať stavěla a proč? Asi ne. Tak já Vám to pripomenu.Radnická kamenouhelná pánev. 1. 4. 1863 byl zahájen pravidelný provoz v úseku Chrást – Stupno. Na 10ti kilometrové trati jezdily dva páry smíšených vlaků. Trať měla jen 9,7km a byly na ní jen dvě staniceChrást a Stupno (tehdy Radnice). 1894 Vrchol v tržbých 19316 zl/km 1920 úpadla Strackova sklárna v Břasích 1924 Ve stanici Radnice naloženo 2151 vozů, z toho 52 procent černé uhlí a 18 procent duté sklo 1926 Po celém… Číst vice »
Děkuju za historický exkurz a trasování uhelné vlečky z XIX. století pro příměstskou dopravu ve století XXI. tedy hodnotíte jak?
Přestaňte kupovat věci zahraniční a podporujte domácí průmysl. Jen tak nebude docházet k tomu, že budou výrobní podniky krachovat. 1933 z úsporných důvodů dochází ve stanici Radnice ke snižování počtu pracovníků na jednoho správce, výpravčího, dva výhybkáře a staničního pomocníka 1936 na místní dráze se začíná dovážet levné hnědé uhlí z podkrkonoší. Poměr vytěženého uhlí ku dovezenému činí 5:4 1938 renesance těžebního průmyslu 1948 z Radnic odvezeno 59 255 tun uhlí 1958 Odvezeno 92 854 tun uhlí. Od tohoto roku nakládky a výkony klesají 1982 po uzavření posledního dolu „Pokrok“ u Vevanova došlo ve stanici Radnice k poklesu nakládky. V… Číst vice »
jakože se zavede kromě železniční povinnosti ještě navíc uhelná povinnost, aby uhelné doly nezavíraly?
Ne. Je to o tom, že dnes sice člověk může nadávat že je něco jak je jak chce, ale o tom jak to je rozhodovali generace před chozí. Reagoval jsem hlavně na to „veledílo efektivního trasování“.
Neustále si stěžovat a plivat i na to, co bylo dobré, to ti jde dobře.
Parádní virtuální exkurze. Šotovýtet s příběhem a deputátní uhlí v pytlíku domů. Minulost. Jak vidíš budoucnost pro běžné cestování?
Budoucnost? Já do budoucnosti raději příliš nehledím. Co bude to bude. Ale když už se ptáte…Budoucnost je v rukou nás všech bez ohledu na to jestli jde o stavěče cyklostezek nebo šotouše. Co se mě týče nejsem náročný. Důležité je, aby dopravní spojení existovalo a jestli je možnost wi-fi nebo klimatizace mě netrápí natož abych si lámal hlavu, že musím přes nějakou úvraťovou stanici.
OK, takže přetahuje od r 1982. Nízkopodlažnost, wifi i klima by měl být standart nikoli nenáročnost, jinak linka přesně na autobus.
„Nízkopodlažnost, wifi i klima“
Z těchhle třech věcí volím nízkopodlažnost.
To nebyla uhelná vlečka, po Stupno byla stavěna jako hlavní trať (tehdy záměrně napojena směr Praha) a jsou tam patřičně slušné rychlosti. Jak by se měla přetrasovat aby sloužila lépe? A proč by bylo lepší jet z Chrástu po staré trati přes les, když se dají obsloužit Ejpovice a dojet do Plzně za stejný čas?
„…po Stupno byla stavěna jako hlavní trať…“
…protože kategorie lokálek byla v předlitavské části rakousko-uherské monarchie poprvé uzákoněna až v roce 1880 (pro celou monarchii, říšský zákon byl poté několikrát novelizován – 1887, 1894, naposledy ještě v r. 1910) a následně 1892 (zemský zákon pro království České) a 1895 (dtto pro markrabství Moravské). Do r. 1880 měli investoři a stavitelé železnic s veřejným provozem stejná právní, technická a finanční pravidla pro parametry, stavbu, vybavení a provoz tratí všeho druhu bez ohledu na charakter a frekvenci provozu – pojem „lokálka“ tehdy ještě neexistoval.
Buďme rádi, že existuje
Zajímavá historická perlička je, že trať měla původně odbočovat u Zbiroha, ale lobby Kladenských dolů se za pomoci úplatků podařilo dosáhnout toho, že odbočka byla z Chrástu. Tím se trať jednak vyhnula Vejvanovu (centrum těžby v oblasti) a jednak se trasa uhlí na prahu prodloužila. V oblasti pak pro dopravu na nádraží ve Stupně (do prodloužení trati se jmenovalo Radnice) krom lanovek fungovala i úzkokolejka s napájením 500V DC. Co se útlumu těžby v oblasti týká – ta byla dočasná, protože obsazením sudet přišla republika o značné zdroje uhlí, takže se těžba obnovovala. Následně pokračovala i po válce a myslím… Číst vice »
„odbočka z Chrástu do Stupna byla vybudována záhy kvůli těžbě uhlí ve Stupně“ tolik wiki.
Uhlí to bylo jedno, ale už se tam netěží.
Napiš do roku 1863, ať to vymyslí jinak. Děkujeme!