Ve Španělsku poprvé vyjel soukromý rychlovlak. Iryo začíná na dvou trasách

Nové jednotky ETR 1000 pro Iryo. Foto: IryoNové jednotky ETR 1000 pro Iryo. Foto: Iryo

Dopravce nechce konkurovat cenou, ale hlavně servisem.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Štěpán

Zajímavostí je, že vlaky z Madridu do Valencie a později také Alicante budou odjíždět z nádraží Chamartín a nikoliv Atocha. To jinými slovy znamená, že tunel pod Madridem, který propojuje severní a jižní půlku španělské normálněrozchodné sítě, je hotov a uvidí první komerční provoz. Možná už to nějakou dobu funguje pro nějaké vlaky RENFE, nicméně jsem nezaznamenal od kdy.

Y.K.

Hotov je tuším od začátku léta, ale jestli kvůli tomu změnili jízdní řád a něco tam RENFE provlékli nevím.

medvěd

Několik let upravovali tratě. U nás se teprve začíná. Takže za 10 let možná.

Michal Štěpán

Ten provozní model se 4 třídami je okopírovaný z Itálie, kde jej nejprve zavedlo Italo, a poté také Trenitalia. Každopádně to přispěje k dalšímu zvýšení nabídky na španělských VRT. A i když se nebude jednat vyloženě o nízkonákladového dopravce, zcela jistě to přispěje větší konkurenci. Pořád je cena řekněme do 50 nebo 60 EUR za lístek Madrid – Barcelona fajn oproti původním cenám, které RENFE nabízely před 5 a více lety. Také tu máme inflaci. Takže v porovnání kupní síly je 50 EUR v roce 2023 něco jiného než 50 EUR v roce 2013. Jen by to chtělo, aby na… Číst vice »

Karl Von Bahnhof

Skvělé a u nás se otevře asi devadesátá debata o tom, kde poprvé kopneme do země. 🙂

Jiří Kocurek

A když se kopne, tak vyskočí různí šotouši s požadavkem, že stará zastávka byla obci blíž a že to nové je špatně:
https://mapy.cz/s/lokaveseba

JirkaJJ

1) tohle je článek o rychlovlacích a i komentář na který odpovídáte je o rychlovlacích. Na vysokorychlostní trati nemají zastávky ve vesnicích co dělat.
2) zastávky by se ale měly posouvat blíže centru vesnice. To je kámen úrazu mnoha lokálek.

Jozef Sec

K bodu 2. Pak se zase bude rvat, ze vlaky delaji hluk. Proto se musi postavit zdi a zde ebude nic vidět. A tak stále dokola.

Jiří Kocurek

A pak se dočtete, že Zlín má nádraží v Otrokovicích, tak co sakra chtějí.

… protože nenávist vůči Baťovi je v Dlážděné velmi silně zakořeněná. Stejně jako touha se pomstít obyvatelům Zlína za to, že … že … že je Baťa vykořisťovatel a narodil se tam!

Kernteriér

Čím je zastávka dál, tím lépe. Jako bys to tu nečetl aspoň 100x. Není nad každodenní procházku.

Jiří Kocurek

Jo, Žirovnice-Počátky. Šotouš nechápe, proč někdo jede z Žirovnice do Počátků, když nádraží je jenom jedno.