Ve Španělsku poprvé vyjel soukromý rychlovlak. Iryo začíná na dvou trasách
Nové jednotky ETR 1000 pro Iryo. Foto: Iryo
Dopravce nechce konkurovat cenou, ale hlavně servisem.
Dopravce nechce konkurovat cenou, ale hlavně servisem.
Zajímavostí je, že vlaky z Madridu do Valencie a později také Alicante budou odjíždět z nádraží Chamartín a nikoliv Atocha. To jinými slovy znamená, že tunel pod Madridem, který propojuje severní a jižní půlku španělské normálněrozchodné sítě, je hotov a uvidí první komerční provoz. Možná už to nějakou dobu funguje pro nějaké vlaky RENFE, nicméně jsem nezaznamenal od kdy.
Hotov je tuším od začátku léta, ale jestli kvůli tomu změnili jízdní řád a něco tam RENFE provlékli nevím.
Několik let upravovali tratě. U nás se teprve začíná. Takže za 10 let možná.
Ten provozní model se 4 třídami je okopírovaný z Itálie, kde jej nejprve zavedlo Italo, a poté také Trenitalia. Každopádně to přispěje k dalšímu zvýšení nabídky na španělských VRT. A i když se nebude jednat vyloženě o nízkonákladového dopravce, zcela jistě to přispěje větší konkurenci. Pořád je cena řekněme do 50 nebo 60 EUR za lístek Madrid – Barcelona fajn oproti původním cenám, které RENFE nabízely před 5 a více lety. Také tu máme inflaci. Takže v porovnání kupní síly je 50 EUR v roce 2023 něco jiného než 50 EUR v roce 2013. Jen by to chtělo, aby na… Číst vice »
Skvělé a u nás se otevře asi devadesátá debata o tom, kde poprvé kopneme do země. 🙂
A když se kopne, tak vyskočí různí šotouši s požadavkem, že stará zastávka byla obci blíž a že to nové je špatně:
https://mapy.cz/s/lokaveseba
1) tohle je článek o rychlovlacích a i komentář na který odpovídáte je o rychlovlacích. Na vysokorychlostní trati nemají zastávky ve vesnicích co dělat.
2) zastávky by se ale měly posouvat blíže centru vesnice. To je kámen úrazu mnoha lokálek.
K bodu 2. Pak se zase bude rvat, ze vlaky delaji hluk. Proto se musi postavit zdi a zde ebude nic vidět. A tak stále dokola.
A pak se dočtete, že Zlín má nádraží v Otrokovicích, tak co sakra chtějí.
… protože nenávist vůči Baťovi je v Dlážděné velmi silně zakořeněná. Stejně jako touha se pomstít obyvatelům Zlína za to, že … že … že je Baťa vykořisťovatel a narodil se tam!
Čím je zastávka dál, tím lépe. Jako bys to tu nečetl aspoň 100x. Není nad každodenní procházku.
Jo, Žirovnice-Počátky. Šotouš nechápe, proč někdo jede z Žirovnice do Počátků, když nádraží je jenom jedno.