LOT 3a leaderboard

Ve Španělsku se otevírá další vysokorychlostní trať, nových 110 kilometrů zkrátí cestu na sever

Nový úsek španělské rychlotrati Zamora - Pedralba. Foto: AdifNový úsek španělské rychlotrati Zamora - Pedralba. Foto: Adif

K dalšímu zrychlení doby jízdy z Madridu do Galicie dojde příští rok, dokončuje se další úsek.

Španělské státní dráhy Renfe od příštího týdne zavádí nové spojení z Madridu do Galicie. Ke startu dojde díky vybudování dalších 110 kilometrů nové vysokorychlostní tratě mezi městy Zamora a Pedralba.

Start nového spojení oznámilo Renfe v tiskové zprávě. Nový úsek umožní zkrácení spojení například z Madridu do Santiaga de Compostella o více než půl hodiny: dosud cesta vlakem trvá 5 hodin a 33 minut, od příštího týdně 4 hodiny a 53 minut. V případě některých relací do Galicie dojde ještě k většímu zkrácení, například od Pontevedre díky zcela novému spojení až o hodinu.

Nově bude jezdit mezi Madridem a Galicií díky nové trase osm párů spojů denně, Renfe chce počet vlaků navýšit po skončení pandemie koronaviru.

Trať je postavena na rychlost až na 350 kilometrů za hodinu. Na trati je 14 viaduktů a 9 tunelů. Mezi mosty vynikají stavby Puebla Este (756 metrů) a most nad řekou Tera (645 metrů). Mapa nové trasy je k dispozici zde.

Už příští rok by se měli dočkat cestující dalšího zrychlení: na stavbu navazuje další úsek z Pedralby do Ourense, který má být dokončen v polovině příštího roku. Jde o dalších 115 kilometrů tratě. Otevíraný úsek se stavěl pět let.

Španělsko má nejdelší síť vysokorychlostních železnic v Evropě, celkem přes 3400 kilometrů. Od příštího roku na nich skončí monopol španělského dopravce, na trhu vstupují jiní hráči, například francouzské SNCF.

Tagy Adif renfe seznam vysokorychlostní železnice vysokorychlostní železnice ve Španělsku
80 komentářů